Treenivaatteet

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Emilie
  • Aloitettu Aloitettu
^Oon mä täällä Suomessa koittanutkin SA:ta joiden koko oli 28 (ympärys). Oli joku iso urheilukauppa stadissa.
Mutta siis tarkoitin normaaliliivejä Jenkeissä. Sieltä en löytänyt. Siis normaaleja, urkkaliivejä kyllä ostin muutamat kun löytyi hyvän kokoiset (30 muistaakseni).

En kaikkia sivuja lukenu, mutta mä oon varmaan ainut antivälineurheilija. Hyvät urheiluliivit mulla, mutta muuten ihan puuvillasekoitekuteilla mennään. Myönnän että ne ei oo aina mukavimmat. Juoksuhousut mulla on ulkona juostessa ja ne on kyllä kivat, kun siirtää kosteutta. Kyllähän nuihin sais rahaa meneen ihan hirveesti, mutta näin opiskelijapudjetilla täytyy laittaa nekin rahat ruokaan :face: Salikengätkin on 15v vanhat.

Opiskelijabudjetilla minäkin olen ollut liikenteessä, mutta löytyy hyviä treenivaatteita. Kolmet salihousuista (liukaspintaisia mustia) on löydetty kirpparilta, ja ihan merkkikamaa loistokunnossa. Osan treenitopeista olen ostanut kirpparilta, osan netistä käytettynä, ja olen toisinaan innostunut ostamaan sitten ihan uusiakin - H&M:n alerekistä ja SOC ei ole kovin kallis, tuo Stadiumin merkki. Minäkin opiskelijabudjetilla halusin laittaa rahani ennemmin ruokaan, mutta halusin myös omaa silmää miellyttäviä urheiluvaatteita. Yritän vain sanoa, että on opiskelijallakin vaihtoehtoja, jos ei kammoa käytettyjä vaatteita tai aletuotteita :) Ja tietty sitähän pärjää vaikka millä varusteilla, ehtiihän sitä opiskelijaelämän jälkeen panostaa vielä, jos tahtoo, asenteella vaan! Ei ne varusteet, vaan se treeni :)

Itse olen kyllä sitä mieltä, että treeni kuin treeni, käytän ennemmin urheiluliivejä kuin normiliivejä.

Eipä mullakaan kummosia urkkakamoja ole. Urkkaliivit ainoat jotka ovat maksaneet kohtuu paljon.
Mulla on jokuset Lidlin juoksucaprit, tosi paljon olen tykännyt. Samoin saman lafkan pitkälahkeiset jumppahousut. Toppeja on vähän jos vaikka ja mitä, mutta tällä hetkellä kun treenailen vain kotisalilla, kulahtaneimmat t-paidat on ihan pop.
Tuli huomattua että jos on urkkaliivit ja toppi päällä (selästä saman malliset, painijanselkä pahin), tulee mm. penkatessa aika kivat kutisevat rannut yläselkään. Ja hauiksia on kivoin treenata kun on pehmeät hihat, eikä pääse mikään hinkkaamaan kainaloihin.
Nyt kesällä tulee käytyä missä sattuu shortseissa ja välillä pelkkä urkkaliivikin päällä jos on liian lämmin. :) Tai no eihän se liian voi olla. :) :)

Tissikriisi. Ei oo kunnollisia liivejä salille.. Ja jos normaaleja käyttää niin se ei oo ihan sovinnaista että pitsi paistaa teknisen paidan läpi.. :face: Kuinka järeitä treeniliivejä käytätte ja mistä löytäis. Ei siis ole hakusessa mitkään juoksuliivit.

JÄREITÄ! Mulla on semmoinen todella nolo tissiprobleema, että on varustettu ns. utareilla ja kaiken kukkaraksi on isot vetimet :( Ei oikein hampaita naurata, kun useimmissa urkkaliiveissä on toki pito kohdillaan, mutta nännit pojottavat liiveistä ja paidoista ja tuijottelevat kuin Väyryset konsanaan kanssaurheilijoita. JOTEN: tuplaliivitys. Perusteeppariliivit ja sit semmoiset parin-kolmenkympin Swegmarkin saumattomat urkkaliivit.

JÄREITÄ! Mulla on semmoinen todella nolo tissiprobleema, että on varustettu ns. utareilla ja kaiken kukkaraksi on isot vetimet :( Ei oikein hampaita naurata, kun useimmissa urkkaliiveissä on toki pito kohdillaan, mutta nännit pojottavat liiveistä ja paidoista ja tuijottelevat kuin Väyryset konsanaan kanssaurheilijoita. JOTEN: tuplaliivitys. Perusteeppariliivit ja sit semmoiset parin-kolmenkympin Swegmarkin saumattomat urkkaliivit.

Heh, mulla sama ongelma. Mutta eri ratkaisu, mulla on TRIPLAliivitys :) Eli Swegmarkin 40egen liivit + Halensin urheiluliivit (toppimalli) + sellanen urheilutoppi, missä sisäänrakennettu liiviosa. :rock: Pysyy paikallaan, ainakin salilla, juostessakin ihan ok.

Mä ostan kaikki urheiluvaatteeni joko alennuksesta tai käytettynä netistä/kirppikseltä. Silti käytän useinmiten toppina ihan H&M:n perus puuvillatoppia, sellasta jossa on sellasia uria.. you know. Saatan olla ymmärtämättä tuosta laadusta justiinsa yhtikäsmitään, mutta mulle tärkeintä on oikeesti se, että vaatteet ei purista makkaroita minnekään, pysyy paikallaan (salilla nyt tosin harvoin tarvii mitenkään hyppiä tms.) ja NÄYTTÄÄ HYVÄLTÄ! Mikään ei motivoi treenaamaan enemmän niin kuin se, että peiliin vilkaistessa kroppa näyttää kivalta treenivaatteissa (tai siis mun tapauksessa ihan vaan capreissa ja siinä perustopissa :D).
Saatan myös olla hieman outo, mutta musta on myös palkitsevaa tuntea se hiki, ei siis haittaa ei niin YHTÄÄN jos paita on ja tuntu märälle ;D ! Hittoon ökymegatyyriit materiaalit ;) ...ok.ostaisin mäkin niitä jos ois varaa!

Mietin ennen miten joku voi pistää rahansa johonkin niin epätärkeään, kuin urheiluvaatteisiin. Sanastossani urheillessa ulkonäköä ei möllätä, vaan jumppatunnille voi mennä matkamuistoteepaidassa ja Prismasta ostetuissa housuissa. Sana "sporttinen" on wannabe-fashionistan kirosana, jotain mihin ei voi kiinnittää huomiota tai edes harkita pitävänsä ulkonäön takia. Sitten kun liikunnasta innostui enemmän niin nyt mielelläni skippaan zarat ja haaveilen että budjetti riittäisi ostamaan uutta treenipaitaa, toppia, mitä vaan! Värejä, leikkauksia, malleja, ihanaa. Hyvännäköisen treenipaidan vetää mielellään aamulla niskaan, vaikka menisi treenailemaan vasta iltapäivällä. Parasta on että vaatteessa voi liikkua, tuntuu kevyeltä ja viileältä ja kuivalta päällä. Hyvät rätit saa itsensä tuntemaan myös itsevarvemmaksi ja viehättävämmäksi, jolloin voi keskittyä treenatessa hyvänolon tunteeseen, ja että se näkyy myös ulospäin niin mielen ja kropan lisäksi vaatteissa.

Ärsyttää vain jumppavaatteiden tolkuttomat hinnat, olkoon miten teknisiä jne, en ole vielä törmännyt "merkkivaatteissa" yhtään parempaan laadukkuuteen ja kestävyyteen, kuin normivaatteissa. Inhoan myös etten voi pitää vain vaatteita, koska kaikki on niin brändättyä. Näkyy kilometrien päähän kellä on jalassaan Niket, kellä adidasraidat tai puumatiikerit, halusi tai ei. En haluaisi maksaa tuotemerkistä, vaan laadusta ja ulkonäöstä. Samalla musta tuntuu että jää brändiorjaksi, vaikkei tuotemerkillä pitäisi olla väliä, niin ei parin hyvän vaateparin jälkeen viitsi enää prismahousuja julkisesti salille päälle.

Pitäisi ehkä lähteä kirpparikierrokselle, mutta vaikken ole hienohelma niin käytetyt jumppatopit ei hirveästi houkuttele, kun joku toinen on niissä jo ähkinyt hikipäässä.. yhdistän treenivaatteet ja alusvaatteet vähän samalle viivalle.

Ärsyttää vain jumppavaatteiden tolkuttomat hinnat, olkoon miten teknisiä jne, en ole vielä törmännyt "merkkivaatteissa" yhtään parempaan laadukkuuteen ja kestävyyteen, kuin normivaatteissa. Inhoan myös etten voi pitää vain vaatteita, koska kaikki on niin brändättyä. Näkyy kilometrien päähän kellä on jalassaan Niket, kellä adidasraidat tai puumatiikerit, halusi tai ei. En haluaisi maksaa tuotemerkistä, vaan laadusta ja ulkonäöstä. Samalla musta tuntuu että jää brändiorjaksi, vaikkei tuotemerkillä pitäisi olla väliä, niin ei parin hyvän vaateparin jälkeen viitsi enää prismahousuja julkisesti salille päälle.

Itse tilaan treenivaatteita, lähinnä toppeja ja housuja, paljon Halensilta ja Ellokselta. Niitä niiden omia merkkejä, omasta mielestäni ihan laadukkaita. Kestävät pesua ja yleensä pesen treenivaatteet heti käytön jälkeen ainakin pikapesussa. Mutta treenatessa on yleensä päällä vielä joku t-paita, nimenomaan joku mainos- tai urheiluseuran sellainen :D. Mulle riittää, että vaatteet ei hankaa, ole tiellä eikä niihin tartu hienhaju kovin helposti. Ehkä sitten kun kroppa alkaa olla kuosissa, mieli tästä muuttuu... :rolleyes:

Osaisiko joku suositella mulla urheiluliivejä, jotka eivät ole kamalan paksua ja litistävää sorttia? Mulla kun on pienet rinnat jotka eivät haittaavasti hölsky enkä tarvitse niille sen kummempaa tukea, vaan enemmän haluaisin jotain sinne paidan alle piilottamaan vähäsen nännejä ja nostamaan tissejä ennemmin kuin liiskaamaan ne rintakehää vasten. Vähän siis kuin normaali rintsikatkin tekevät, en vain tahtosi sellaisi käyttää salilla. Ei haittaisi vaikka olisivat vuorattukin kevyesti, mutta ainoa löytämäni vuorattu Triumphin malli ei mulle sovi. Eli jotain ohutta/kevyesti vuorattua kangasta olevat urheiluliivit olisivat hakusessa.

Osaisiko joku suositella mulla urheiluliivejä, jotka eivät ole kamalan paksua ja litistävää sorttia? Mulla kun on pienet rinnat jotka eivät haittaavasti hölsky enkä tarvitse niille sen kummempaa tukea, vaan enemmän haluaisin jotain sinne paidan alle piilottamaan vähäsen nännejä ja nostamaan tissejä ennemmin kuin liiskaamaan ne rintakehää vasten. Vähän siis kuin normaali rintsikatkin tekevät, en vain tahtosi sellaisi käyttää salilla. Ei haittaisi vaikka olisivat vuorattukin kevyesti, mutta ainoa löytämäni vuorattu Triumphin malli ei mulle sovi. Eli jotain ohutta/kevyesti vuorattua kangasta olevat urheiluliivit olisivat hakusessa.

Niken Dri-Fit. Ei puristele liikaa ja pienirintaisena oon rakastunu noihin ihan täysin. Voisin käyttää noita joka päivä joka paikassa.

Tsekkaappa Enellit. Suomesta löytyy yhdestä verkkokaupasta ja ulkomaailmasta saa hieman edullisemmin tilattua.

Jos nuo Dri-Fitit olivat sellaisia toppimallisia, joissa ei ollut erityisia muotoonleikkauksia ja kaksinkertainen kangas, niin kävin sovittamassa Stockmannilla ja painoivat mun tissini lyttyyn siinä missä muutkin. :( Pohdin siinä, että ehkä jotkut sellaiset olisivat mulle sopivammat, joissa olisi sitä tilaa tehtu niille rinnoille jo valmiiksi, kun tuollainen pelkkä lättänä kangas puristaa aika paljon. Joskus mulla sellaiset muotoonommellut tosiaan olikin, mutta ne hajosivat jo aikaa sitten. Tai sitten tarvin vain silkkarit. :(

Jos nuo Dri-Fitit olivat sellaisia toppimallisia, joissa ei ollut erityisia muotoonleikkauksia ja kaksinkertainen kangas, niin kävin sovittamassa Stockmannilla ja painoivat mun tissini lyttyyn siinä missä muutkin. :( Pohdin siinä, että ehkä jotkut sellaiset olisivat mulle sopivammat, joissa olisi sitä tilaa tehtu niille rinnoille jo valmiiksi, kun tuollainen pelkkä lättänä kangas puristaa aika paljon. Joskus mulla sellaiset muotoonommellut tosiaan olikin, mutta ne hajosivat jo aikaa sitten. Tai sitten tarvin vain silkkarit. :(
Shock-absorberit olet jo kokeillut? Sieltä löytyy useampaa eri mallia, et voi omalle varustukselle etsiä sopivimman. Itse oon näistä tykännyt. Kalliita, mutta kestäviä ja ennen kaikkea istuvia.

Shock Absorberit kannattaa tilata UK:sta esim. Figleavesista, paljon halvempaa postikuluineen kuin Suomesta ostettuna.

Yllättävän moni tekee aerobistakin treeniä jossain vanhoissa pitsirintsikoissa, ja se on tosi surullisen näköistä kun tissit heiluu puol metriä. Itse käyttäisin ihania litistäviä ja tukevia Shockeja töissäkin, jos niiden olkaimet tai korkea etuosa ei paistaisi paidan alta.

Ostin pari viikkoa sitten SA:n juoksuliivimallin, ja ei voi sanoa kuin et wow. Oon luullut, että edelliset urheiluliivit on olleet hyviä, mutta kyllä nuo pesi juoksussa kaikki muut 100-0! Hintavat joo, mutta varmasti joka pennin arvoiset. Salilla mulla on käytössä myös noita Niken toppimallisia urheilurintsikoita, kun siellä nyt ei tule isommin hypittyä. Normirintsikoita en voisi kuvitella laittavani, kun johan siinä kaarituetkin painaa...

Jalassa kyllä aina stringit treenatessa. Täysin huomaamattomat ja siten maailman mukavimmat.

Yllättävää kyllä, H&M:n urheilutrikoissa on hinta-laatu -suhde kohdillaan; Hinta alle 20 euroa ja kestävät toistuvaa pesua ja käyttöä. Mulla on myös törkeen nolo tissiongelma, nännit loistaa läpi liivistä kuin liiveistä (esim. shock abrorber) ja toisaalta olen kova hikoilemaan, niin ei kiinnosta laittaa montaa toppia päällekäin. Kappahlin halpisurheiluliiveissä on kaksi kerrosta, ne sentään peittävät. Olen jo epätoivoisena miettinyt, että pitäiskö aina teipata nännit ihoteipillä ennen treeniä :face:

Yllättävää kyllä, H&M:n urheilutrikoissa on hinta-laatu -suhde kohdillaan; Hinta alle 20 euroa ja kestävät toistuvaa pesua ja käyttöä. Mulla on myös törkeen nolo tissiongelma, nännit loistaa läpi liivistä kuin liiveistä (esim. shock abrorber) ja toisaalta olen kova hikoilemaan, niin ei kiinnosta laittaa montaa toppia päällekäin. Kappahlin halpisurheiluliiveissä on kaksi kerrosta, ne sentään peittävät. Olen jo epätoivoisena miettinyt, että pitäiskö aina teipata nännit ihoteipillä ennen treeniä :face:

Mulla on sama ongelma, tosin luovutin jo, antaa nännien näkyä :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom