Treenivaatteet

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Emilie
  • Aloitettu Aloitettu
Poibtti oli että mistä olette löytäneet itsellenne hyvät. On niitä kuule tullu soviteltua ja monet makaa kaapissa. MIe en tykkää liian järeistä ja puristavista urheiluliiveistä. Ja jos trenaa vaikka rintaa niin ei ole mitään itua tukea sitä lihasta. Samuli sitä joskus toitottikin..
Koitahan semmosia urkkaliivejä jotka on saman kokoiset kun sun normaalit liivit. Tai sitten kupille +1 ja ympärykselle -5cm. Yleensä rokkaa.
Urkkaliivien ei ole pakko puristaa, mutta tukea niiden ois tarkoitus. Ite tykkään kun puristaakin, tai siis litistää. Vaan kun on oikean kokoiset kupit niin ei niitä ees tunne. Normaaliliivejä en voisi olla tuntematta salilla. Ja olen kokeillut kun on joskus unohtunut urkkaliivit treenikassista, kamalaa. :(
Ja urheilukaupat on aika hyviä myymälöitä sovitella noita.
Ehkä sitten treenailet sen verran kevyemmin ettei tuosta oo ollut ongelmaa?

Ja mua kanssa kiinnostaa mikä ihmeen tissiliiviSamuli? Ja se lihas on kyllä siellä alla, vaikka mitä laittaisit tissin päälle, oikein tehdyllä liikkeellä saat tehot sinne minne pitääkin.

makuultaan selällään, nehän olkaimet säätökohtineen painaa sikana selkää.
Lavat taakse. :)

No eipä sillä että tavisliiveissä treenaisin, mutta mulla on varmaan niin parkkiintunut selkä etten ihan ymmärrä mitään selältään maatessa saisi olkaimet painamaan sikana.

Ja jos trenaa vaikka rintaa niin ei ole mitään itua tukea sitä lihasta. Samuli sitä joskus toitottikin..
Sano Samulille että on paljonkin itua tukea sitä fläsää ynnä rauhasta siinä lihaksen päällä. :)

Mutta totta tietysti ettei salille nyt tarvitsekaan yhtä kovaa tukitasoa kuin vaikka juoksemiseen. Ja tietysti riippuu siitäkin paljonko sitä tuettavaa on, mitä enempi sen jämäkämmät.

T-paitaliivit

Mitä helvettiä. Tarkoittaako tämä nyt sitä, että rintaliivit valitaan päälle laitettavan paidan mukaan, eikä sen mukaan, mitä se paita päällä tehdään?

Ei tarkoita, t-paitaliivit on t-paitaliivit vaikka niitä pitäisi pilkkihaalarin alla. Sillä nimellä myydään yleensäkin sileäpintaisia jotka ei näy ohuenkaan kankaan (esim. trikoon) alta möykkyisenä, ei saumoja eikä pitsejä kuppiosassa.

Mulla on yhdet Evelacen treeniliivit mitkä oli tosi tosi hyvät. Ne oli kaarituelliset ja mun mandariinit pysyi ainakin hemmetin hyvin järjestyksessä. Nyt on uusina lemppareina Niken perusurkkaliivit, jotka on hommattu Fitnesstukulta. Pienirintaisenahan tää on aika helppoa, kun tukea ei julmetusti tartte, mutta mulle on isompi merkitys sillä, että nännit peittyy kunnolla, en halua edustaa pitkät päällä :D Treenasin ennen pitkään normiliiveillä ja olin ihan sitä mieltä, ettei siinä oo mitään väärää ja ihan hyvät ne on. Sit rupesin reenaan urkkaliiveillä. Kerran unohdin sit urkkaliivit kotiin ja jouduin treenaamaan normiliiveillä. NEVER AGAIN!

Treenasin ennen pitkään normiliiveillä ja olin ihan sitä mieltä, ettei siinä oo mitään väärää ja ihan hyvät ne on. Sit rupesin reenaan urkkaliiveillä. Kerran unohdin sit urkkaliivit kotiin ja jouduin treenaamaan normiliiveillä. NEVER AGAIN!
Mulla on ihan samanlainen kokemus. Käytän H&M:n edukkaita urheilutoppeja ja pienirintaisille ne on kyllä erinomaiset liikkuessa (ja itse asiassa aina välillä muutenkin). Valuvat olkaimet ynnä muut ovat historiaa.

inkku: Rintaliiveillä tosiaan tuetaan rinnan sidekudosta, joka on altista venymään. Kyseessä ei ole pelkästään kosmeettinen haitta vaan venymisestä voi seurata myös kipuja, plus että tietysti rintojen voimakas liikkuminen ja hölskyminen tuntuu useimmista naisista epämiellyttävältä. Tarkoitus ei ole siis tukea rintalihasta, eikä siinä tosiaan mitään järkeä olisikaan. Treenatessa yleensä tuetaan joko niveliä tai sitten tukemisella on joku funktio paineensäätelyssä, esim. nostovyöt. Ei siis lihaksia, kuten tämä Samuli ja sinä totesitte, mutta rintaliiveissä ei ole siitä kyllä kysymys.

Mielenkiintosta keskustelua. Itsekin käytän urheiluliivejä treeneissä ja töissä, välillä myös vapaa-ajalla. Mun itsetuntoo ei muserra se, että ne liivit lyttää tissit olemattomiks. Salilla käytän aina painijaselkäsiä toppeja niin urkkaliivitkään ei näy alta. Paras näky salilla on ollu tyttö normirintsikoissa ja olkaimettomassa topissa.

No nii! Nyt varmaan ootta tyytyväisiä, kävin ostamassa urheilurintsikat(ja maksoin itteni kipeeks). Peace out! :rock:
PS Ekat treenit niissä vedetty. Hyvät oli. Olin vaan ennakkoluulonen aiempien kokemusten takia. :rolleyes:

Parhaat urheiluliivit on ehdottomasti shock absorberit. Itse oon tykästynyt asicsen vaatteisiin. Tilailin juuri juoksua ja pyöräilyä varten uusia vaatteita, jotka on ihan mielettömän hyviä. Niitähän voi käyttää salillakin. Salille mulla on kyllä ihan Gina Tricotista jotain toppeja hankittuna.

Parhaat urheiluliivit on ehdottomasti shock absorberit. Itse oon tykästynyt asicsen vaatteisiin. Tilailin juuri juoksua ja pyöräilyä varten uusia vaatteita, jotka on ihan mielettömän hyviä. Niitähän voi käyttää salillakin. Salille mulla on kyllä ihan Gina Tricotista jotain toppeja hankittuna.

Oli muuten just ton merkkiset! ;)

Mielenkiintosta keskustelua. Itsekin käytän urheiluliivejä treeneissä ja töissä, välillä myös vapaa-ajalla. Mun itsetuntoo ei muserra se, että ne liivit lyttää tissit olemattomiks. Salilla käytän aina painijaselkäsiä toppeja niin urkkaliivitkään ei näy alta. Paras näky salilla on ollu tyttö normirintsikoissa ja olkaimettomassa topissa.

Mä tykkään varsinkin töissä pitää urkkaliivejä, koska pitää jatkuvasti kurotella, nostella, siirrellä ja suihkia paikasta toiseen, helpottaa kun ei varmasti tartte pohtia liivien paikallaanpysymistä. Pitäis melkeen hommata lisää, ei mun mielestä oo ihan hirveän kallis jos mäkin löydän itselleni sopivia hyviä liivejä about 40 eurolla. Täytyykin nyt kattoo kun lähden Jenkkeihin et paljolla sieltä irtoais hyviä liivejä.

Mulla on kyllä myös useimmiten aina urkkaliivit tuossa toisessa duunissa, toimistolla normit. Ja en voisi kuvitellakaan pitäväni treenatessa tai lenkillä muita...
Ja alushousuasiaan, niin mulla on sellaisia hipsterstyyppisiä liukaspintaisia aika monet ja sitten samaa materiaalia olevat stringit on kanssa hyvät.
Slogilla oon tykännyt kanssa niistä mitä myydään sellaisissa pienissä paketeissa ja mainostetaan "näkymättöminä". Ei oo saumoja tms.

Juu en minäkään voisi kuvitellakaan meneväni salille normiliiveissä, en edes kävelylenkille. Olen jo vuosia vannonut Shock Absorberin nimeen, ne vaan istuu mulle kun valettu. :)

Muuten treenivaatteissa olen todennut Better Bodiesin vaatteet parhaiksi ja BB:n laatu tuli todistettua viime viikonloppuna oikein tieteellisellä tutkimuksella. :D Salin ilmastointi oli epäkunnossa ja hikoilin TRX-tunnilla kuin pieni sika. En oikeesti ole koskaan aikasemmin kokenut vastaavaa hikoilua. Mitä tekee BB:n toppi? On lähes kuiva tunnin jälkeen. Väitän, että lähes kaikki muun merkkiset olisivat olleet läpimärkiä hiestä, kun pienemmälläkin hikoilulla ovat olleet usein silmiinpistävästi märkiä.

Täytyykin nyt kattoo kun lähden Jenkkeihin et paljolla sieltä irtoais hyviä liivejä.

Tsemppiä! :)
Mä oon kans parilla kerralla koittanut löytää tavallisia liivejä jenkeistä. Ei vaan löydy ku jotain AA-kuppeja joissa ympärys ois EDES 32 saati sitten 30, joka varmasti ois mulla lähempänä totuutta.
Urkkaliivejä mä sieltä kyllä löysin. Kuolemaksenikaan en muista merkkiä, mutta oli snadisti kalliimpi ku Shock Absorber. Törkyhyviä olleet, kahdet erilaiset ostin toissareissulta. Suomessa en tohon merkkiin oo törmännyt ees.
Urheiluliivien hinnat oli suunnilleen samoissa kun Suomessa, ainoastaan € oli $, joka pudottaa hintaa melko kivasti kyllä.

Tietty urheiluliivit semmoiseen liikuntaan, jossa hypitään/juostaan ja rinta tarvitsee enemmän tukea. Sen sijaan penkillä maatessa en koe tarvitsevani tukea sen enempää kuin esim kotona sohvalla maatessa.

Lisälsi koen, että kunnolliset t-paita-liivit (ei mitkään halpis rimpulat) tukee paremmin kuin halvimmat urheiluliivit. Sitten nuo oikeasti hyvät ja tukevat urheiluliivit on mielesti hieman epämukavat päällä, joten käytän niitä silloin kun tarve on suurin :)

Kai nää on osittain myös makuasioita, ja tosiaan nuo mun salirintsikat on semmosia suht sporttisia nekin, eli peittävät ja tukevat rintaa hyvin joka puolelta, ts rinnat pysyy hyvin kupeissaan.

Normiliivit?! :face:
Mitä te moisia käyttävät treenaatte salilla? Mä en vois kuvitellakaan että voisin ees olla jos ois jotain muuta kuin urkkaliivit.
Ensinkin vaikka esim penkki ja muut liikkeet joissa ollaan makuultaan selällään, nehän olkaimet säätökohtineen painaa sikana selkää, eikä ne muissakaan liikkeissä (olkaimet siis) varmasti pysy napakasti siinä missä pitäisi. Tai ne pääsee iisimmin kyllä pyörimään päällä kun kupit on enemmän nostamassa rintoja ja ovat iiiihan liian avonaiset kupin yläosasta. Ja mulla on pienet tissit.

Pari päivää sitten luin tämän artikkelin, muistui nyt mieleen että siellä just luki että vanhat liivit ei käy urkkaliiveistä. :)

Urkkaliivejä nyt myy melkein kaikki vaateketjutkin, mulla on ihan jees halppisliivit mm. henkkamaukalta (~15€), ja tosi tukevat ja hyvät Lindexiltä (~20€).
Sitten on noita Shockeja ja vastaavia kalliita ja sairaan tukevia.

- - - Updated - - -

Mulla on yhdet Under Armourin toppimalliset urheilurintsikat joissa on kaks kerrosta, toinen painijaselkä ja toinen normi topin mallinen. Litistää etumuksen tehokkaasti. Ostin n. 5 vuotta sitten eikä sen jälkeen oo Suomessa tullu merkin alusvaatteita vastaan. Vähän kalliimmat olivat, muistaakseni päälle 60e, mutta vieläkin kuin uudet noin kerta viikkoon- käytön jäljiltä.

Saleiluun ja hyvin usein normi rintsikoiden sijaan käytössä on Reebokin painijaselkäisiä toppeja. Kivan värisiä ja hintakin kohtuullinen, alennusmyynneistä on monesti löytäny parilla kympillä. Kun kaikki rasva menee suoraan takalistoon niin nuo tukee oikein hyvin. Tarkkasilmäinen voi myös huomata et on sillä tissit, UA:t päällä ei erota kummalla puolella on selkä ja kummalla maha :)

Mulla on yleensä aina capri-pituiset trikoot, urheilurintsikat ja joku toppi siinä päällä, ettei nuo mahamakkarat joita ei vielä ole poltettu pois näkyisi. Hikoilen niin paljon, etten halua pitkiä housuja tai mitään sen runsaampaa yläosaa.

Mä oon kans parilla kerralla koittanut löytää tavallisia liivejä jenkeistä. Ei vaan löydy ku jotain AA-kuppeja joissa ympärys ois EDES 32 saati sitten 30, joka varmasti ois mulla lähempänä totuutta.
Shock Absorber valmistaa kyllä liivejä 30-ympärykselläkin, jopa 28 jossain malleissa, niitä vaan ei kaikkia oteta Suomessa kaupan valikoimiin. Netistä tilaamalla löytää kyllä. Äkkiseltään vilkasemalla useimmista 30-malleista löytyy kuppikoot A-F. Tietysti ärsyttävää ostaa sovittamatta, mutta valitsee sellaisen kaupan jossa palautus onnistuu kohtuullisen kivuttomasti. Ja kun sopivat on löytynyt niin samaa kokoa ja mallia tilaamalla pärjää melko pitkälle.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom