Treenivaatteet

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Emilie
  • Aloitettu Aloitettu
Mulla meinaa olla sellanen ongelma noissa treenipaidoissa, että kun ne on niin kovin lyhyitä meikäläiselle! Mulla kun tätä selkää piisaa useita kilometrejä (tai siltä ainakin tuntuu, miksei sitä pituutta voisi olla jaloissa enemmän?) niin kaikki "normipituiset" paidat on mulle liian lyhyitä. Ja mä vihaaaaaaan sellasia paitoja, jotka on just eikä melkein sopivan mittasia, ja sitten kun nostat käsiä yhtään ylös, niin paita nousee kainaloihin. On ihan mieletön sattuma, jos jostain löytää teknisen pitkän paidan. Puuvillashittejä kyllä on, mutta ite oon löytäny yhden ainoan pitkän teknisen topin Adidakselta. Tosin en ihan kauheesti käy edes kattelee, koska aina tuntuu ettei löydy mitään :( Ja on aika kynnys maksaa monta kymppiä yhdestä reenipaidasta. Siksi melkein aina mulla on jokin vanha gina tricotin pitkä toppi. Ei ainakaan jenkkikset pilkota. Jalassa tykkään käyttää ihan H&M:n teknisiä trikoita. On olleet mulla ihan hyviä ja kestäviä, vaikka halpoja ovatkin. Olisi ihana treenata superupeissa merkkivaatteissa, jos oisi rahaa ostaa :) Mutta nousee se puntti halvemmissakin :D

Kyselenpä taas, että josko kuulolla olisi pitkäjalkaisia treenaajia...

Epätoivoisesti etsin tänäänkin kaupungilta tarpeeksi pitkiä treenihousuja, mutta ei löytynyt. Esim. Adidaksen housut on tosi hyvän mallisia, ja istuvat erittäin hyvin, mutta ovat auttamatta aivan liian lyhyitä.

Joten mistä ihmeestä te ~180 senttiset treenaajamimmit löydätte treenihousuja?

Oon ~177cm ja oon löytänyt vuosien saatossa kahdet tarpeeksi pitkät treenihousut Top Sportilta (merkki body watch tai jotain sinne päin...), lisäksi mulla on yhdet Bia Brazilin ja toiset Brasil Sulin pökät. Kaikki muut treenihousut on sitten capreja. :D

Ärsyttää Jyväskylän urheilukaupat, kävin eilen etsimässä treenitoppeja ja KAIKKI pienet koot oli loppu. :( Oon aikaisemminkin törmännyt samaan ilmiöön Jkylässä, mikä siinä on että ei voi tilata myyntiin tarpeeksi niitä pienemmän koon vaatteita vaan kaikki kaupat on täynnä jotain äksäksäksällää. Mur!

Kyselenpä taas, että josko kuulolla olisi pitkäjalkaisia treenaajia... Joten mistä ihmeestä te ~180 senttiset treenaajamimmit löydätte treenihousuja?

Mulla on usein salilla niken juoksuhousuja, capreja tai pitkät juoksutrikoot. Välillä käytän BB Cherry Hill Jazz housuja ja niissä on jopa liian pitkät lahkeet mulle. Näitä viimeksi mainittuja voin suositella pitkäjalkaisille.

Onko teidän mielestänne :david: jos/kun käyttää salilla Rash guardia? On vain niin pirun mukava paita kaikessa urheilussa.

Onko teidän mielestänne :david: jos/kun käyttää salilla Rash guardia? On vain niin pirun mukava paita kaikessa urheilussa.

Mulla on entisestä elämästä vapariajoilta jäänyt yksi kpl ja olen pitänyt myös salilla. Sanokoon/ajatelkoon kuka tahansa mitä tahansa. :)

Nyt kun on lämpimämmät ilmat, käytän puuvillaisia legginsejä jotka ulottuu polvien alapuolelle ja joko HM:n 5€ maksaneita ohuita mustia "luiru" t-paitoja jotka istuu jotenkuten tai sit mustaa toppia, josta ei tissit tursua..

Talvemmalla oli puuvillaiset joustavat ja istuvat mustat Ellokselta ostetut ns.olohousut, näitä tullu käytettyä duunissakin (toki pesen välillä ja mulla on näitä mustia 3, harmaita 1).

Kunhan saan kroppaa parempaan kuntoon niin ostan sit laadukkaampaa vaatetta :) Lähtötilanne oli 8kg ylipainoa, vielä 2kg jäljellä. En vielä tällekään kropalle viitti ihmeitä ostella. Eiku hei, onha mulla joku HM:n urheilutoppi mut sen totesin lopulta liian naftiks rintamuksen kohdalta.

Olisiko jollain vinkkiä treenihousuista, jotka ei valu lantiolta alas, aivan sairaan ärsyttävää joutua kokoajan kiskomaan housuja ylös. Osaisitteko neuvoa sellaisia, jotka siis istuu tiukasti lantiolta, mutta saisi olla pitkät ja vaikka pussimaiset ja löysät muuten ja myytävänä ihan vaikka intersportissa? Ja niin, vyötärö voisi olla matala.

Juoksutrikoita suosin. Tällä hetkellä löytyy yhdet Craftin pitkälahkeiset ja Niken Dri-fit caprit. Aluksi arastelin pitkälahkeisten nuolevuutta, mutta on ne vaan kuitenkin niin mukavan tuntuiset, että nousivat suosikiksi. Paitoina löytyy pari Röhnischin paininjanselkätoppia, mitkä löysin alesta 20e/kpl. Lisänä muutama halppistoppa ala HM tai VeroModa, mutta kyllä nuo tekniset vaatteet tuntuu parhailta, kun oikein hikoaa.

Mulla on ollut jumpilla sellaiset juoksuhousut (joissa on pieni hame) ja sitten salilla sellaiset capri-trikoot, jotka piti olla tosi tiukat, mutta kyllä nekin vaan valuu. Ostin sitten sellaiset Casallin kahisevat löysät pitkät housut, jotka saa pussille nilkoista ja joissa on polvissa sellaiset saumat, ja istuu tiukasti lantiolta. Tuntuu tosi hyvältä eikä valu! Mutta niin vaan nekin treenin jälkeen oli venyneet aika isoiksi, olisi sittenkin pitänyt ehkä ottaa S. Mutta ne jäisi lyhyeksi lahkeesta. Tosi helppoa löytää housut jos pituus pitäis olla L ja leveys S. En tiedä millä valmistajalla olis sellainen mitoitus.

Olisiko jollain vinkkiä treenihousuista, jotka ei valu lantiolta alas, aivan sairaan ärsyttävää joutua kokoajan kiskomaan housuja ylös. Osaisitteko neuvoa sellaisia, jotka siis istuu tiukasti lantiolta, mutta saisi olla pitkät ja vaikka pussimaiset ja löysät muuten ja myytävänä ihan vaikka intersportissa? Ja niin, vyötärö voisi olla matala.

Röhnischillä on muutamat hyvät, yhdet on ollut pidemään käytössä ja nyt ostin saman tyyliset Maja-nimiset (googlella löytyy). Vähän kalliimpia mutta näyttäisivät kestävän pitkään eikä kulahda.

Kävin urheiluliikkeessä vasta tsekkaamassa treenivaatteita. Onko niken malleissa koot jotenki muuttunu? oisko kukaan huomannu? nimittäin mulla on housuissa kokoS ja kokeilin niken yhtä housu mallia kokoXS, niin ne oli aivan liian suuret. Ne olivat mielestäni verrattavissa jo kokoon M. Sama kävi toppien kanssa, epäsopivia. Kokeilin toppia kokoaS, niin oli rinnanympäryksestä sopiva/aika nafti, kun taas vatsan alueelta tosi löysä. Kokeilin samaa toppia kokoaXS niin toppi oli RY.stä liian pieni mutta vatsanympärys oli sopiva. Jäivät hyllyyn :( Pitää vielä käydä joku päivä kokeileen niken legend slim fit housuja et miten ne sopis..

Reebokin ja Puma vaatteissa ei ole ollut tuota mittasuhde ongelmaa. Puman vaatteissa ärsyttää ne sisärintaliivit, yöks.

Vasta ostin BB.n housut :) Ne on olleet kyllä hyvä ostos! Nyt kun löytäis uuden topin vielä.

Hyviksi vaatteiksi oon todennut myös Reebokin ja Adidaksen vaatteet. Niken huppareista ja vetskaritakeista oon tykänny laadulta ja ulkonäöltä, niitä löytyyki tuolta kaapista muutama.

En koko ketjua jaksanut lukea läpi, mutta äkkiseltään en löytänyt erityisemmin keskustelua alusvaatteista. Olisi kiva tietää, millaisia alusvaatteita käytätte treenatessa? Urheiluliivejä varmaan, mutta entä alushousut? Tavalliset puuvillaiset kun tuntuvat imevän kaiken hien itseensä...

Mä oon jumahtanut treenaamaan H&M:n pitkissä juoksutrikoissa, shock absorber -liiveissä, vaihtelevassa puuvillaisessa (saa olla vähän rockhenkeä ja asennekuvia) hihattomassa topissa ja sukkasillani. Tykkään siitä, että olkapäät näkyy ja tykkään siitä, että housut nuolee ihoa. En haluu näyttää liian fancy pantsilta, koska sit en vois ottaa itteäni tosissani.

Mäkin haluun hyvistä treenialushousuista vinkkejä.

PS. Haaveilen salaa kirjavista ja värikkäistä teknisista kasarivaatteista.

Itsekin treenaan kunnon urheiluvaatteissa, jotka tuntuu hyvältä päällä. Hiertävät saumat on hitsi vieköön inhottavia! Varsinkin alusvaatteisiin tulee panostettua. Ja laadukkaampi tuote kestää, et eiköhän se maksa itsensä takasin sillä. :)

Löysin kaverin suosituksesta aivan ihanan alusvaateliikkeen: Changen. Ovat ketju, jolla on ainakin pk-seudulla jo useampia pisteitä. Sieltä saa törkeän hyviä stringejä ja maxi-pantseja (sekä kaikkea siltä väliltä). Omat ja kaverin suosikit treenaamiseen ovat lähes saumattomat yksiväriset puuvilla-lycrasekoitepökät, joita saa eri malleina törkeän halvalla. Changella on vähän väliä osta 3, maksa 2 tms. tarjouksia jolloin kolmet pökät saa jollain 15 egellä. Ostin kerralla paritkymmenet eri väreissä ja heitin kaikki vanhat pois :)

Changesta saa toki noiden ikisuosikkien lisäksi myös muita pökiä ja alusvaatteita hempeistä kukista röyhelöhörhötyksiin sun muihin. Ne ei oo mun juttu, joten voin kehua vain noista peruspökiä.

ohops, vastauksia löyty jo toiselta sivulta: etikka ja fairy. etikkaa olen kokeillu, mutta taitaa tuossa pyykkituvan koneessaki olla niin paskaset röörit, ettei se ole kummakaan että kuteet haisee. pakastaminen on uusi juttu, täytyy ehdottomasti kokeilla!

Miten toiset punttimimmit suhtautuu siihen, että salilla tulee toinen häiritsemään treenejä ja kysyy, että "mistä olet ostanut tuon ihanan paidan?" :D

Viime viikolla oli sellainen tilanne, että melkein teki mieli mennä tökkimään toista kylkeen, mutta en sitten kehdannut.
(Olisi kyllä varmaan ollut parempi, koska nyt se nainen vaan varmaan luuli, että tuijotin sitä muuten vaan, kun yritin nähdä paidan merkkiä...)

Miten toiset punttimimmit suhtautuu siihen, että salilla tulee toinen häiritsemään treenejä ja kysyy, että "mistä olet ostanut tuon ihanan paidan?" :D

Viime viikolla oli sellainen tilanne, että melkein teki mieli mennä tökkimään toista kylkeen, mutta en sitten kehdannut.
(Olisi kyllä varmaan ollut parempi, koska nyt se nainen vaan varmaan luuli, että tuijotin sitä muuten vaan, kun yritin nähdä paidan merkkiä...)
No kunhan et kesken kyykkäilyn ui liiveihin niin varmaan valtaosa ottaa ihan hyvällä.

Mä sain tässä taannoin liukuportaissa mielenkiintoisia katseita osakseni kun yritin vaivihkaa tsuumailla edellä menevän farkuista merkkilappua, oli niin hyvännäköset. Sen edellä menevän kaveri huomas mun paksintuijottelun ja alko kuiskia ja mulkoilla pahasti. :D Millä farkkumerkillä on siinä merkkilapun kohdalla pienistä musta-valko-harmaa-laatoista koostuva juttu?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom