Treeniväsymys

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Miten vähentää treeniväsymystä? Eli sitä kun menee nostamaan, nii alkaa vaan haukotuttaa ja tuntuu ettei jaksa mitään..

Tiedän että kofeiini ennen treeniä auttaa.

Ja tiedän myös että haukottaminen johtuu yleensä siitä ettei saa tarpeeks happea..

Mutta miten saa sellasen olon salille että PERKELE NYT NOUSEE!! ?

itellä ainakin toimii, ku otan omaa musaa salille mukaan, eli kannettavan cd-soittimen.. mieluiten rankkaa mättöä! ja kuuntelee täysii, nii et korvissa soi

Käy salilla sellaiseen aikaan, jolloin on vireimmillään. Mulla aktiivisuusvaihe alkaa joskus iltayhdeksältä. Iltapäivällä ei pystyisi kuvittelemaan treeniä.

TukkaBodari sanoi:
Miten vähentää treeniväsymystä? Eli sitä kun menee nostamaan, nii alkaa vaan haukotuttaa ja tuntuu ettei jaksa mitään..

Tiedän että kofeiini ennen treeniä auttaa.

Ja tiedän myös että haukottaminen johtuu yleensä siitä ettei saa tarpeeks happea..

Mutta miten saa sellasen olon salille että PERKELE NYT NOUSEE!! ?

Tässä on käsitelty ruoan merkitystä treeneissä jaksamisesta:
Guru Sakkeus selostaa

Kofeiinia olen testannut itse. Se on loistava, into on ihan älytön ja jaksaa viedä treenit kunnon intensiteetillä loppuun asti. Mutta se mua kofeiinissa hiertää, että niihin jää jotenki "koukkuun" eli tuntuu, että joka kerta pitäisi ottaa.

Joskus nuorempana lueskelin kaikkea mikä liittyy bodaukseen just ennen reeneihin lähtöä. Kun katseli eri karjujen kuvia lehdistä, niin tuli motivaatiota -> Tahtoo yhtä suureksi.
Ja taas jakso treenata.

Myös mentaaliharjoittelusta on hyötyä. Puuskuta ja heilu niinku höyhensarjalainen Mike Tysonin käsittelyssä ennen nostoja. Tai hoe Mr .O:n sanoin :"Light weight baby" (menikösenoin? :nolo: )

Kyllä ne raudat sieltä nousee! ;)

Ennen salia hieman ulkona happihyppelyä? Itselläni on sali noin 200m päässä niin kävelen sen ja hengittelen syvään jolloin saan sitä happea ja siinä samalla sellainen mielikuva tsemppaus treenistä.
Olisiko salillasi huono ilmanvaihto jos tuntuu että hapen puute haukotuttaa?
Yleensä haukottelu on merkki siitä että aivot eivät saa happea tarpeeksi, mutta jostain on jäännyt mieleen että se voi myös olla viite migreeni,astma tai allergia kohtauksen saanista.

Kunnon yöunet ovat myös tarkeät. Itselläni jos jää unet alle kahdeksan tunnin tai muuten nukkuu huonosti niin ei reenit kulje. Minun täytyy myös olla muutama tunti hereillä ennen salille menoa jotta vireystila on kohdallaan, aamutreenit ei oikein sovi.

Itselläni on joskus sama ongelma eli tuntuu, että väsyttää niin paljon, ettei jaksaisi treenata. Yleensä treenit jäävät töiden jälkeen iltapäivälle, joten ei ole ihmekään, että välillä väsyttää. Puolen tunnin unet virkistävät sopivasti. Sitten puolen tunnin ajan heräilee ja yrittää motivoida itseään niin johan alkaa treeni-intoa löytyä. Yleensäkin treeni kulkee melko hyvin, kunhan vaan alkuun pääsee. Toisaalta jatkuva treeniväsymys voi olla merkki siitä, että elimistöä on tullut rasitettua liikaa. Muutama päivä taukoa treeneistä ja taas jaksaa paremmin. Kofeiini ehkä virkistää, jos ei ole tottunut kahvin juomiseen, mutta jos kahvia menee tasaisesti koko päivän ajan, ei siitä ole varmasti suurtakaan apua treeneihin. Joskus jopa tuntuu, että olo muuttuu vaan väsyneemmäksi kahvin jälkeen.

D.Yates sanoi:
Käy salilla sellaiseen aikaan, jolloin on vireimmillään. Mulla aktiivisuusvaihe alkaa joskus iltayhdeksältä. Iltapäivällä ei pystyisi kuvittelemaan treeniä.

Kävisinkin jos olis mahdollista, mutta mun on pakko käydä tossa 16-18 aikaan.

japa sanoi:
Olisiko salillasi huono ilmanvaihto jos tuntuu että hapen puute haukotuttaa?
Yleensä haukottelu on merkki siitä että aivot eivät saa happea tarpeeksi, mutta jostain on jäännyt mieleen että se voi myös olla viite migreeni,astma tai allergia kohtauksen saanista.

On siellä huono ilmanvaihtokin, mutta tuo oli niinkun vaan esimerkkinä, eli ei mua kokoajan haukotuta tai oo heikko olo, mutta sitä vaan että tuntuu aina välillä siltä, että ei saa itsestä sitä kaikkea voimaa irti, mihin oikeesti pystyis.. eli sellane ongelma

Käyn aina salilla työpäivän jälkeen ja joskus työtunteja saattaa olla jopa 12 alla. Aina silloin luonnollisesti väsyttää vähäsen, mutta kun on syönyt n. 3 tuntia ennen salille menoa hyvin ja ottaa n. 30 min. ennen treenin alkua 2 kofutablettia ja menee salille polkupyörällä niin saa olla hetken ulkona raittiissa ilmassa niin johan on potkua salilla. En juo kahvia, joten ehkä siksikin toi kofeiini toimii mulla hiton hyvin. Salilla on hyvä ilmastointi ja se on paljon se, olen treenannut myös salilla jossa ilmanvaihto on perseestä ja sillon vain ei jaksa treenata kovaa...saati sitten läheskään tuntia.

n.20 harjoitus kertaa takana Sakkeuksen neuvoilla ja täytyy myöntää et, TOIMII!! Aluksi epäillytti kokeilla kun tuppaa heittelemään noi sokerit aika rajusti, mutta SUOSITTELEN.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Menee ehkä hieman :offtopic: mutta kysytään tässä silti.
Eli olen tässä nyt ainakin jo puoli vuotta treenannut säännöllisesti 3-4 kertaa viikossa ilman mitään taukoja.
Jotenkin nyt tuntuu että on vähän veto poissa, siis fyysisesti ja henkisesti, vaikka tuo aurinkokin tuolla paistaa ja pitäisi alkaa piristyä.
Ylikuntoa epäilin, mutta vuosihuollossa ei merkkejä siitäkään lääkärin mukaan.
Tarvitseeko elimistö&kroppa noita treenitaukoja välttämättä jos treeniä on tuo 3-4 kertaa viikossa?
Mietin voiko jatkuvasta (kovasta) treenistä pitkässä juoksussa kaveri mennä alamäkeen, vaikkei varsinaista ylikuntoa ole?
Miten testotasoille käy natukaverilla jos treenaa 'liikaa' ? ilmeisesti ylikunnon ilmaannuttua laskevat. No sekin selviää tällä viikolla mikä niiden taso on.

mulla meinaa ammukankeus kestää ainakin muutaman tunnin. ainakin 1-2 tuntia olis parempi pysyä tolpilla. muuten ajankohdalla ei väliä. ei sinne salille mennä nukkumaan vaan annetaan isän kädestä niin että yölläkin pumppi tuntuu perseessä KELE

Jos tuntuu väsyttävän ennen treeniä niin suosittelen noin 45 minuutin torkkuja, mikäli mahdollista. Ei mielellään pitempään; muuten tulee tokkuraiseksi. Sen jälkeen 4 kuppia kahvia ja rokkia pirun kovalla ennen salille lähtöä. Toimii ainakin itsellä. En kyllä sitten juokaan kahvia muuten kuin aamulla ennen lenkkiä, voi olla että potkii senkin takia tuo kofeiini niin hyvin. Tehoa lisää kun on vielä vähän yliherkkä cofelle :evil:

Mulla oli vähä samaa alottaessa, ja itte oon parantanu ruokavaliotani ja nukkunut enemmän(säännöllisemmin) ja kun tämä kevät tästä nyt tuloo kunnolla niin tota kevyttä ja miksei sitä raskaampaakin airobista lisätä, koska lenkin jälkeen ittellä on ainakin virkeempi ja energisempi olo.

Pari kertaa treeni meni aivan perseelleen kun ei yksinkertaisesti jaksanut tehdä sarjoja loppuun. Toisen kerran jälkeen aloin miettimään että mikä hitto siinä noin takkuaa ja päädyin siihen että energiat vain loppuu kesken pumppauksen. Yleensä on noin 3 tuntia viime ateriasta kun sinne salille tulee mentyä, joten kokeilin sellaista että kiskaisin yhden banaanin siinä 15-30min ennen treeniä ja sen jälkeen ei noita väsähdyksiä ole sattunut.

Toinen asia on nesteen puute joka ainakin kesähelteillä on päässyt välillä yllättämään kun ei tuo pienen salin ilmastointi ole mitään aivan taivaallista. Siitäkin selviää kun ennen treeniä tankkailee tarpeeksi vettä ja sitten treenin aikana aina tasaisin välein hörpyn tai pari.

Nuo ainakin minulla auttoi tuohon väsähtelyyn. Ihan saatanan hyvä fiilis nostaa kun on tarpeeksi vettä ja energiaa koneessa...

Treenikaveri mukaan. Sitten on hirveä pakko tehdä kaikki liikkeet isommilla painoilla kuin treenikaveri. Plussaa on aina se, että kaveri on sinua reilusti isompi. :thumbs:

Itse nukun joskus ennen treeniä n. 15min torkut. Piristää kummasti.. Pyrin heräämään noin puoli tuntia ennen treeniä, tuossa ajassa palautuu sopivasti. On tutkittu että 15min. torkut ovat terveellisemmät ja piristävämmät kuin tunnin torkut. Kai se johtuu siitä, että tunnissa pääsee syvempään uneen. 15min on sopiva lepohetki kropalle.

jallu2 sanoi:
n.20 harjoitus kertaa takana Sakkeuksen neuvoilla ja täytyy myöntää et, TOIMII!! Aluksi epäillytti kokeilla kun tuppaa heittelemään noi sokerit aika rajusti, mutta SUOSITTELEN.

Minäkin toimin Sakkeuksen ohjeilla ja ehkä siinäkin sittein sitä syytä ettei västyä, toimii minullakin. :kippis1:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom