Treenitauot

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Asser
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Kuinka kauan pidätte vuodessa totaalilepoa? Itse pidän reippaasti taukoa, kun pelkään ylikuntoa mutta toisaalta kehitys saattaa kärsiä.

Itse aina silloin kun olen kipeä. Ja nyt tänä vuonna eräs auto hiukka tuhosi polveani, niin siitä tuli noin 1,5kk taukoa sen takia. Varsinaisia kevyitä viikkoja tulee harvoin pidettyä.

Itsellä ainakin kesällä 2 viikkoa taukoa ja joululoma myös.Joka neljäs viikko on kevyt viikko. Tarkoituksena superkompensaation voimakas hyödyntäminen.

Totaalitaukoja tulee pidettyä n.2 kertaa vuodessa,viikko huilia punttitreeneistä...Mutta se huiliviikko ei ole totaalihuilia,silloin lenkkeilen ja teen aerobista.Tietys jos on kipeä niin sitten lepoa tarpeen mukaan.

Huiliviikon jälkeen on yleensä ollut vahvempi!!! Eli natuna treenatessa suosittelen aina joskus viikon huilia...

väliviikkoja sillon kun siltä tuntuu eli siinä vaiheessa kun homma rupeaa maistumaan puulta on tauon paikka. Kesällä pidän myös taukoa noin kuukauden verran ja sitten on vielä joululoma eli taukoa myös silloin.

Silloin tällöin aina 1 viikko. Ehkä joka kolmas kuukausi.

eipä tule kyllä pidempään huilittua poislukien, parin pv:n huilit...
tuntuu, että hulluksi tulee jos ei jotain tee..

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
^^ joo itselläkin samanlaisia pelonsekaisia tunteita :hyper:
Jos ei pääse treenaamaan kolmeen päivään niin sit alkaa jo vituttamaan, liittyen ehkä tunteeseen et lihat häviää, ja yks mikä liittyy kans asiaan on et jos et treenaa kolmeen päivään, niin itsellä ainakin ruokahalu laskee, mikä vaan lisää vitutusta, kun tietää et ei oo syöny tarpeex.

Nyt on oikeestaan että joko joka 3. tai joka 4. viikko on kevyt, (sillonkin käydään pumppailemassa kevyesti) koska jos ei pidä kevyitä viikkoja, niin yleensä just siinä 4 tai 5 viikko se sitten tökkää ihan täysin, treenipainot ei nouse ja sitten treenimotivaatio laskee, eikä tuu syötyä kunnolla, joka aiheuttaa sitä että treenipainot ei ainakaan nouse ja näin eespäin... :D . Totaalilepoa ei oo paljoo tullut, paitsi että kesken viime piikkauksen repes metallihommissa peukalo sillai että tikkaamaan jouduttiin, niin ei paljon enää sitten vedelty tai muuta :itku: .

Suunnilleen joka 3. tai 4. viikko on kevyt. "Kevyt" = 1- tai 2-jakoisella koko kroppa kevyesti lähelle, pysytellen kaukana failuresta ja painotkin on alle 80% liikkeen maksimista.

1 viikko täyttä lepoa ja herkuttelua siinä vaiheessa kun salilla käynti alkaa tökkiä. Ikinä en pakota itseäni salille.

Tyypillisesti tämä tapahtuu 6-8 viikon treenijakson jälkeen, joten tuossa tulee samalla luontevasti esimerkiksi HST:n palautumisjakso.

Paljonko teillä tulokset tippu jos olette esimerkiksi kuukauden kokonaa treenaamatta? tarkoitan nyt siis että kuinka monta kiloa joudutte ottamaan pois sarjapainoista ja maksimista pääliikkeissä? penkki, kyykky, mave. Olen jo pari kuukautta saanut huonosti unta illalla, ruoka ei aina maistu, väsyttää koko ajan ja hikoilen enemmän kuin tavallisesti. Väliviikkoja olen pitänyt mutta ei auta. Ajattelin nyt kokeilla pysyä kuukauden poissa salilta ja katsoa miten käy.

Tänä vuonna ei oo tullu pidettyä taukoa yhtään viikkoa salilta, en tiedä kannattaako edes mun tapaukses, rupean helposti lipsumaan kuitenkin normirytmistä..

Periaatteessa joka 4. viikko on kevyt viikko, jolloin en käy salilla ollenkaan, mutta tällä hetkellä treenaaminen on töiden ja opiskelujen takia välillä sen verran epäsäännöllistä, etten ole aina kokenut tarpeelliseksi noita paussiviikkoja pitää.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom