Uskomatonta miten mustavalkoisia ja täysin tahallaan väärinymmärtäviä monet ovat. Montakohan kertaa olen joutunut sanomaan, että lepoa pitää olla hyvin kun treenataan yli oman kapasiteetin. Sitten siihen vastataan aina joka kerta sama "älyvapaa treeni, ei palaudu". Ne treenit ei todellakaan ole älyvapaita, vaan silloin mietitään tarkkaan miten saadaan kaikki siitä lihaksesta irti ja toistotasolla pitää olla tarkkana failuren jälkeen. Miksi kaikki aina luulevat, että se on päätöntä treenaamista, kun se ei sitä ole. Kukaan fiksu ei ala vetämään esim kyykyssä pudotussarjoissa vasemmalla kädellä järki persereiässä sarjoja, vaan on tarkkana tekniikasta etenkin kun ollaan hyvin rajuissa seteissä.
Ja annanpa esimerkin miten mä reagoin kun vedän koville ottaneen treenin. Maanantaina kyykkäsin sen sikakyykyn failureen, sen jälkeen olen tällä viikolla pitänyt jo 2 lepopäivää, koska se treeni jostain syystä osui todella tehokkaasti ja on ollut todella pahana reidet. Olen lepopäivinä rullannut, kävellyt, ravistellut ja käynyt kevyessä hieronnassa, jotta olen valmis huomenna perjantaina uuteen jalkatreeniin kun se oli sovittu.
Näin se menee kun vedetään asteen liian yli. Mutta teidän maailmassa tämä kaikki kääntyy aivan päälaelleen ja teillä tämä tarkoittaa sitä, että koko viikko olisi nyt tehty täysiä suunnittelemattomia treenejä ja jalat jo kahden päivän päästä uudestaan. Sitten oltais selitetty, että kyllä mäkin jos vetäisin hormoneja ja sitten että kaveri teki ja joutui sairaalaan ja sitten miten Mike on perseestä kun väittää että sama toimii kaikilla.
Mutta kun asiat ei mene sillai kuin väärinymmärtäjät kirjoittavat. Kehoa luetaan kokoajan ja lepoa otetaan täysin sen mukaan miten kroppa treenistä otti osumaa.