treenistä...

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
onko tälläinen systeemi järkevä?ma:rinta&hauis.ke:selkä.pe:olkapäät&ojentaja.la:jalat.onko kenelläkään kokemusta valmarin nimisestä aineesta?saa luontaistuote kaupasta.parantaa aineenvaihduntaa ja ruuansulatusta.omasta mielestä ihan ok.

Ite treenaan melkeen samalla tavalla:

- ti tai ke: olkapää + ojentaja
- ke tai to (sen mukaan miten edellinen on tehty, ei päällekkäin! (ihan vaan jos joku on niin vitun tyhmä ettei tajuu)): reidet + vatta (joskus tekee kyllä tiukkaa ton reisireenin jälkeen :()
- la: rinta + hauis
- su: selkä + pohkeet (+ kyljet)

Mitäs mä tohon muuta sanomaan. Jos sulla toimii ni siitä vaan jumppaamaan. Mulla ainakin toimii! Liikkeitä vaihtelen n. kerran 3kk:ssa. Että kyllä se ihan hyvältä kuullostaa!

iTSE treenailin jossain vaiheessa tollasella systeemillä, mutta palautumisaika ei riittänyt! asiaan helpotti jonkin verran, että teki rinta+ojentaja ja sit olkapää+hauis..mutta loppunsa vaihdoin 8-päiväiseen kiertoon,mut se siitä! elikkä ihan hyvä ohjelmahan tuo on, jos palautumisaika tosiaan riittää..ei muuta kun treenaamaan vain!

Hyvä ohjelma, mutta miksi olet jakanut treenitpäivät tietyille päiville. Tee ennemmin niin että treenaat joka toinen päivä, niin saat enemmän lepoa. Ja jos tuntuu että ei jaksa mennä treenaamaan niin pidä välipäivä. Usein jos on ns. vakiotreenipäivät salille tulee mentyä vaikka ei pystyisi antamaan 100%, ja mitäs hyötyä siitä on??? Ei mitään, sit kun treenataan vedetään aina 100%, eiks jee?? :)

ohjelma

Minä kans aloitin kyseisellä ohjelmalla. Olka-ojentaja -päivä on siitä hyvä, että silloin voi juuri niihin lihaksiin keskittyä täydellisesti, koska (tietenkin) sinä päivänä ei muuta tehä. Kokemuksia olka-ojentaja-päivältä:
-mahtava pumppi olkapäissä -> kädet ei oikein toimi -> juominen lähes mahdotonta :D
Tuntuu vain, että sen verran pienet lihasryhmät on ko. päivänä käsittelyssä, ettei voi edes tuntia treenata. Muuten voi tulla liikaa liikkeitä ja palautuminen on hidasta.
Muuten ohjelma tunnostaa ihan hyvältä.

kannataako alaviistopenkkiä tehdä?onko sillä paljon parempi vaikutus alarintaan?kannattaako tehdä suoralla tangolla vai käsipainolla?

Tästä pankin/alaviistopenkin erilaisesta vaikutuksesta onkin ollut puhetta..rintalihas on yksi kokonaisuus, joka aktivoituu kokonaan (kunhan liike vain on rintalihasliike). parempi tuntuma ainakin mulle tulee alaviisto penkistä, joka johtuu erilaisesta venytyksestä. Eikö alaviisto penkki todettu paremmaksi lihasmassan "kasvattajaksi" kuin tavallinen penkki? käsipainoilla tehtynä ainakin on mahtava tunne rinnassa..:)

joo kyllä mäkin olen kokeillut joskus käsipainoilla alaviistopenkkiä ja sillä sai hyvän tuntuman rintaan.täytyy kokeilla vinopenkkiä tangolla(loivassa kulmassa)alaviistopenkkiä käsipainoilla ja ristitaljaa.semmonen 6-8 kovaa sarjaa varmaan riittää??

Taidanpa laittaa kyselyn omasta treenijaostani tähän samaan threadiin, niin ei tarvitse uutta tehdä:

ma: Selkä, takaolkapäät
ti: Rinta, olkapäät, vatsaa
to:jalat
pe:hauis, ojentajat, vatsaa

Tuossa jaossa on rintatreeni tiistaina, koska maanantaisin tahtoo aina penkit olla käytössä ja hauis/ojentajatreeni perjantaina, koska jos jalkatreeni olisi perjantaisin, siitä olisi liian helppo luistaa. Nyt kun on "paras" päivä perjantaina, eipähän jää perjantaitreenitkään niin helposti väliin. Vatsaa teen 2 kertaa viikossa, toisella kertaa vinoja, toisella suoria.

Tuossa jaottelussa olen pyrkinyt saamaan mahd. pitkät palautumisajat lihasryhmille, itselläni on aika nopea aineenvaihdunta, joten tuon treenin ei pitäisi ajaa minua piippuun. Olisiko tuossa jonkun mielestä parannettavaa? Perusteluja!

mun mielestäni sun kannattas siirtää hauis rintatreeniin.pystyy paremmin keskittymään olkapää treeniin.mä en ainakaan pysty tekemää olkapäitä täysillä jos on eka vääntäny kovan rintatreenin.mut jos se toimii sulla niin siitä vaan rautaa tempomaan.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Originally posted by Naru
Taidanpa laittaa kyselyn omasta treenijaostani tähän samaan threadiin, niin ei tarvitse uutta tehdä:

ma: Selkä, takaolkapäät
ti: Rinta, olkapäät, vatsaa
to:jalat
pe:hauis, ojentajat, vatsaa
.
.
Jeps, elikkä hyvällehän tuo näyttää! ja tuo rinta+olkapäät on kyllä siinä mielessä hyvä, että olkapäille jää mukavasti palautumis aikaa! Tosin tuota olkapäiden jakamista kahdelle päivälle en koskaan ole koittanut, mutta takaolkapäät varmasti rasittuu jonniin verran selkätreenissä, että sitä pohjaa tuo kuulostaa mukavalle..tosín ojentaja päivänä ei kannata (ainakaan mun mielestä) esim. kapeaa penkkiä alkaa vääntämään, koska sitten palautumis aika olkapäille taas on melko lyhyt..

Ainoa mikä tossa Narun ohjelmassa pisti silmään oli se, että treenaat ma: takaolkapäät ja ti: olkapäät. Siinä ei kyllä olkapäät ehi paljoo palautua päivässä.

Originally posted by Tohveli
Ainoa mikä tossa Narun ohjelmassa pisti silmään oli se, että treenaat ma: takaolkapäät ja ti: olkapäät. Siinä ei kyllä olkapäät ehi paljoo palautua päivässä.

Joo, tuota mietin itsekin. Tosin tuo takaolkapää-treeni pitää sisällään olankohautuksia ja vipunostoja taakse, joten tuo ei taida kuitenkaan pahemmin rasittaa samoja olkapääseudun lihaksia kuin tiistain olkapäätreeni, joka koostuu pystypunnerruksesta ja vipunostoista sivulle.

Originally posted by jackass82
mun mielestäni sun kannattas siirtää hauis rintatreeniin.pystyy paremmin keskittymään olkapää treeniin.mä en ainakaan pysty tekemää olkapäitä täysillä jos on eka vääntäny kovan rintatreenin.mut jos se toimii sulla niin siitä vaan rautaa tempomaan.

Tuli testattua joskus tuotakin treenijakoa, eli rinta/hauis yhtenä päivänä ja ojentajat/olkapäät toisena, mutta huomasin että toisena päivänä olkapäätreenin jälkeen ei ollut enää voimia treenata ojentajia ja ojentajat on varmaan huonoin lihasryhmäni, joten päädyin muuttamaan treenijakoa.

Tässä mun systeemi:

Ma: Jalkakyykky(kaksi eri reeniä) ja penkki(kaksi eri reeniä) ja apuliikkeitä toisen reenin jälkeen miten haluaa. yleensä kuitenkin vatsaa , selkää , ojentajia , olkapäitä ja takareisiä.

Ke: Veto(kaksi eri reeniä) ja penkkiä ei välillä keskiviikkosin ollenkaan tai sit kevyesti. Normaalit apuliikkeet molemmille kuitenkin.

Pe: kyykky(kaksi eri reeniä) ja penkkiä kahdesti + ne apuliikkeet...

Tässä mun systeemi. Yksinkertaista eikö totta?:D

Superman77 sanoi:
Usein jos on ns. vakiotreenipäivät salille tulee mentyä vaikka ei pystyisi antamaan 100%, ja mitäs hyötyä siitä on??? Ei mitään, sit kun treenataan vedetään aina 100%, eiks jee?? :)

tai sitten se 100% anto tunne ei koskaan tule koska kroppa yrittää huijata sua. :rolleyes:

Itse tykkään tehdä työntävät liikkeet yhtenä päivänä (rinta, ojentajat, olkapäät) ja toisena päivänä vetävät liikkeet (selkä, hauis) ja kolmantena päivänä jalat.

Kannattaako treenata lihakset mitkä vaikuttavat treenissä toisiinsa samalla kerralla vai eri kerroilla??

Siis.
Esimerkiksi: rinnan treenaaminen vaikuuttaa myös jossain määrin olkapäihin ja ojentajiin (suurimmassa osassa rintaliikkeistä), joten kannattaako enään samalla kerralla treenata ojentajia ja olkapäitä?

Vai onko ihan sama?

Zard sanoi:
Kannattaako treenata lihakset mitkä vaikuttavat treenissä toisiinsa samalla kerralla vai eri kerroilla??

Siis.
Esimerkiksi: rinnan treenaaminen vaikuuttaa myös jossain määrin olkapäihin ja ojentajiin (suurimmassa osassa rintaliikkeistä), joten kannattaako enään samalla kerralla treenata ojentajia ja olkapäitä?

Vai onko ihan sama?

Ite reenasin ennen selän ja hauiksen sekä rinnan ja ojentajat samana päivänä, nykyään jako on rinta/hauis ja selkä/ojentaja. Ojentajiin ja habaan saa tolla viimesellä tavalla kyllä mielestäni paremman pumpin, mutta palautuminen vie aikaa sillä ojentajareenim jälkeen on pidettävä 3-4 päivää taukoa ennen kun voi reenata rinnan.

Zard sanoi:

Siis.

Vai onko ihan sama?

Ei tähän mitään yhtä vastausta ole. Jos ne treenaa erikseen, esim. rinnan ja ojentajat saa suoran ja epäsuoran treenin edut. Eli rintatreenissä myös ojentajat saa vähän treeniä ja ojentajatreenissä eripäivänä sitten suoran treenin ja tämä on yleensä hyvä juttu. Mutta esim. 2-3 jakoisissa tehdään usein rinta, olkapäät ja ojentajat samassa treenissa ja myös se toimii todella hyvin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom