Kai näinkin voi tehdä, jos taljasta saa istuimen irti eikä mies paina enemmän kuin pakka... :DOriginally posted by Mariachi
Leuanveto (taljassa)
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Kai näinkin voi tehdä, jos taljasta saa istuimen irti eikä mies paina enemmän kuin pakka... :DOriginally posted by Mariachi
Leuanveto (taljassa)
Mun mielestä eiOriginally posted by lappari
Iski silmään, että tarvisko tolle olkapää päivälle vielä jotain täytettä..? viparit, pushdown?
Originally posted by miku82
lappari:
eniten pisti silmään toi; hauberipäivän jälkeen heti selkä. mulla ei onnistus, kun on hanskat ihan juntturassa, niin ei mave onnistu. mulle henkkoht sopis ainaki jos vaihtais ma ja to treenit päittäin. mutta kukin tavallaan.
No selkä päivän välissä tosin vois olla lepopäivä tai sitten siirrät hauis treenin olkapää, ojentaja päivälle. Tai sitten käyttää pienempiä painoja selkä treeneissä(mikä ei ole huono asia mun mielestä).
Miksi teet ylipäätään mavea? treenaatko keho vai voima tyyliin? kehomiehelle tolla mavella ei oo paljon merkitystä,
kulmasoutu tangolla ja käsipainoilla, t-tanko soutu V-kahvalla, ylätalja kapealla vastaotteella, alataljaa suorilla tangoilla, kahvalla, naruilla.
Tosta riittää ainakin mulle liike valikoimaa selkä treeneihin tarpeeksi. Leuanvedot tosin välillä kuuluu ohjelmaan
Ei. Kaksi näennäisesti samanoloista liikettä, mutta todellisuudessa leuanveto on varsinkin lisäpainoilla tehtynä yksi kovimmista voima/massaliikkeistä jolla on myös funktionaalinen arvo. Ylätalja hauisotteella taas on paljon kevyempi ja eristävämpi yläselän liike, jossa useimmat kaiken lisäksi huijaavat alaselkää avuksi käyttäen todella surutta.Originally posted by lappari
Ylätalja kapealla vastaotteella? Täähän on käytännössä sama kuin normaali leuanveto..
Originally posted by lappari
Toi leuanveto tuntuu olevan niin brutaali liike, että se vie mehut ihan kokonaan! Loppu selkätreeni on sen jälkeen ihan tuskaa..:( [/B]
Edelleenkin toi mun kotisivuilta löytyvä 4-jakoinen on yksi esimerkki monista ohjelmista, joita olen käyttänyt. Nyt esim. takana eka viikolla pidennetty (7-viikkoinen) sykli HST:ta ja samalla systeemillä jatketaan.Originally posted by lappari
kattelin sun sivuilta treeniohjelmaas, niin selkäpäivänä yht. 30 leukaa. Monta toistoo oot tehny yhes sarjas ja paljonko on ollu malmia pallien välissä?
Originally posted by HounDog
no perskeles minäkin pistän ohjelmani näkösälle että viisaammat voivat arvostella:
Reeniä joka toinen päivä.
Kirjoitan näkyviin vain kovat sarjat.
(Rinta & hauis)
Penkki 2x6 (aina kun tulee kaksi kutosta 2.5 kg painoa lisää)
Vinopenkki käsipainoilla 2x6-8
Ristikkäistaljassa 2x8-12
Hauis tangolla 2x6-10 (ensimmäinen sarja yleensä pudotussarjana)
Käsipainoilla 1x8-10
Hammeria 2x8-10
(Reidet)
Kyykky 2x6-8
Prässi 2x8-10
Reidenohjennus 2x8-10 (ensimmäinen pudotussarjana)
takareidet koneessa 2x8-12
(Olkapää & ojentajat)
Pystypunnerrus tangolla 2x6-8
pystypunnerrus käsipainoilla 2x8-10
Vipunostot sivuille 2x8-12
Penkkipunnerrus kapealla otteella 2x6-8
Ojentajat taljassa 3x8-12
(Selkä)
Maastaveto 2x3-5
Alatalja 2x6-8
Leuanveto myötäotteella lisäpainoilla 2x6-8
Kulmasoutu käsipainoilla 2x8-10
Olankohautus 2x8-10
Vatsat kaksi kertaa viikossa Rinta sekä olkapää päivinä.
Samoin pohkeet vastaavasti selkä & jalka päivänä
pakkotoistoja tulee reeniin aina pari mukaan.
Onko sarjoja liikaa / liian vähän ? .. sitä sopii nyt viilailla kun pidän viikon taukoa salista että saisi taas itsestään kaiken irti
Originally posted by Pertti 123
Näillä sivustoilla on paljon aloittelijoita, ja heitä tulee koko ajan lisää. Jos heille pitäisi suositella perus ohjelmaa, niin mielestäni seuraava olisi yksinkertaisuudessaan loistava.
1. reeni
penkki
pystypunnerrus
kyykky
2. reeni
leuat
maastaveto
pohkeet
Tärkein idea, on se, että on nämä muutamat perus liikkeet. Eli opetellaan ne ja keskitytään nousu johteisuuteen. Vähillä liikkeillä on helpompi keskittyä koko reenin ajan, ja näin opitaan nämä tärkeimmät perusliikkeet. Samalla tullaan hankituksi perusmassaa, eikä turhaan keskitytä eristäviin liikkeisiin, joita aloittelija ei tarvitse. (vatsat tehdään reenien loppuun tai silloin kun sopii). Tätä ohjelmaa voi vääntää ja kääntää miten kukin haluaa, mutta mitä mieltä olette ideasta???:thumbs:
Ootko ikinä tehny? Kannattaako tota edes kokeilla jos meinaa keho tyylillä treenanata??Originally posted by makew
etenkään maastaveto en tee ollenkaan, koska treenaan keho tyyliin.
Originally posted by VahvaJussi
Mä en ainakaan tajua miksi aloittelijoille aina suolletaan näitä äärimmilleen yksinkertaistettuja persohjelmia jotka koostuu kokonaisuudessaan muutamasta liikkeestä. Miksi aloittelit eivät voi aloittaa täysipainoista treenaamista 3- tai 4-jakoisella systeemillä, jolla suurin osa pakkiksenkin asiakkaista treenaa? Eli liikkeitä 1-3/lihasryhmä ja pari kolme sarjaa per liike.
Originally posted by Jorkka
Ootko ikinä tehny? Kannattaako tota edes kokeilla jos meinaa keho tyylillä treenanata??
Saako selkä tarpeeks kyytiä näillä liikkeillä selkäpäivänä:
Ylätalja 3, Alatalja 3-5, Kulmasoutu (kp) 3 ?