Eli menet salille ja laitat suoraan vaikka 6 toiston maksimipainot tankoon? :D Ei lämmittelyjä?En toki juurikaan lämmittele, paitsi jalkapäivänä. Enkä varsinkaan jäähdyttele
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Eli menet salille ja laitat suoraan vaikka 6 toiston maksimipainot tankoon? :D Ei lämmittelyjä?En toki juurikaan lämmittele, paitsi jalkapäivänä. Enkä varsinkaan jäähdyttele
Eli menet salille ja laitat suoraan vaikka 6 toiston maksimipainot tankoon? :D Ei lämmittelyjä?
En mäkään tee mitään yleislämppää ikinä, mutta kyllä liikekohtaiseen lämmittelyyn äkkiä vartti menee jos haluaa niistä työsarjoista hyvät tehot irti. Mulla vaikuttaa lämmittelyt ja noususarjat itse työsarjaan monta toistoa. Eli huono lämppä voi ottaa työsarjoista 2-3 toistoa pois.Ei toki, pari sarjaa pohjille pienemmillä painoilla. Mutta en veivaa kuntopyörää puolta päivää tai mitä noi jotkut näyttää harrastavan.
Omat lämmittelyt näyttää hyvin pitkälti samoilta juuri samoista syistä, lämpimät suosittelut täältäkin.En mäkään tee mitään yleislämppää ikinä, mutta kyllä liikekohtaiseen lämmittelyyn äkkiä vartti menee jos haluaa niistä työsarjoista hyvät tehot irti. Mulla vaikuttaa lämmittelyt ja noususarjat itse työsarjaan monta toistoa. Eli huono lämppä voi ottaa työsarjoista 2-3 toistoa pois.
Jos teen penkissä vaikka 6x6x120 niin normaali lämppä olisi mulla:
20x20
15x40
10x60
8x80
6x100
2x120
1x130
1x140
Vasta tämän jälkeen saa itse työsarjoihin sellaiset tehot että ylipäänsä saan sieltä kutosen. Suosittelen kokeilemaan ihan bodailuhommissakin, koska paremmat tehot ei ole ikinä huono asia.
Omat lämmittelyt näyttää hyvin pitkälti samoilta juuri samoista syistä, lämpimät suosittelut täältäkin.
Volyymillahan se kehitys tehdään..Teillä on lämmittelyt tuplasti sen mitä mulla työsarjat. Mutta hianoo että toimii.
Joka kerta hirvittää kattoo salilla, kun normaali lämmittelyprotokolla useimmilla on: Suoraan pukkarista penkin luo. Tangolla pari hikistä toistoa. Ekat 15kg limput päihin ja sama. Toiset 15kg limput päihin ja pari sarjaa tyylillä kunhan painot liikkuu.
Itse pyrin siihen, että ennen ekaa työsarjaa olis jo sellainen pieni hiki päällä. Tolla tyylillä loppuis voilat ennen kropan lämpenemistä.Oon mäkin joskus aloittanut jollain tangon hinkkaamisella mutta totesin sen olevan ihan naurettavaa pelleilyä. Parin kympin limput tankoon ekalle lämmittelysarjalle ja siitä parilla nousulla työsarjoihin. Kiertäjäkalvosimet tosin nysvään pohjille....
Teettekö muutakin kuin penkkiä?
Täysin sama, paitsi kerran viikossa kapea penkki.Koko kroppa läpi 3-4x viikossa. Penkkiä ei ole omissa treeneissä tällä hetkellä ollenkaan mukana.
Täysin sama, paitsi kerran viikossa kapea penkki.
Oon todella kehno penkkaaja, eikä kapean maksimia ei ole tullut koskaan kunnolla kokeiltua. Veikkaisin, että 150 kilon tuntumaan menee. Pystärit on aina ollu paljon vahvempia ja luontevamman tuntuisia.Minkälaisia rautoja liikkuu kapeessa penassa? Kun pystysuuntaan oot vahva punnertamaan.
Joo, kyllähän toi 150 kg kapeaa penkkiä on niin naurettava tulos, että pitäiskö sun vaihtaa vaikka shakin pelaamiseen tai jotain? Josko siitä edes tulis jotain.Oon todella kehno penkkaaja, eikä kapean maksimia ei ole tullut koskaan kunnolla kokeiltua. Veikkaisin, että 150 kilon tuntumaan menee.
Pelailen ajoittain shakkiakin.Joo, kyllähän toi 150 kg kapeaa penkkiä on niin naurettava tulos, että pitäiskö sun vaihtaa vaikka shakin pelaamiseen tai jotain? Josko siitä edes tulis jotain.
Niin että esim. voimapainotteinen, pitkillä palautuksilla ja (itelle) kovilla raudoilla tehty treeni on natikkana huono idea ja se pitäis korvata jollain supersetti-homojumpalla kuormista reilusti tinkien, ettei vaan mee yli sen tunnin? Lievästi ilmaistuna vedät tässä vähän mutkia suoriksi.Bodauksen raamatussa, Massaa! Voimaa!-kirjassa neuvotaan pitämään treenit alle tunnin mittaisina, jos treenaa natuna. Tämä johtuu hormonaalisista tekijöistä; testosteronitasot nousevat ennen treenia ja treenin alussa, ja alkavat laskea noin 45 minuutin jälkeen. Testosteronitasojen pitäminen korkealla on lihasmassan kannalta vähintään yhtä tärkeä asia kuin oikein tehty treeni. Treenin pituudella ei ole merkitystä jos on korvannut oman hormonijärjestelmän ulkoisella testolla, ts. on kuurilla, tai pysyvästi korvaushoidossa. Ainoastaan silloin pitempi treeni = parempi treeni.
Onhan tuossa muutenkin niin paljon avoimia kysymyksiä, etten menisi tuollaiseen väittämään luottamaan, vaikka kirjasta oikein löytyykin. Ensinnäkin se miten paljon treenin aikana tekee, vaikuttaa ihan varmasti eikä pelkkä treenin kesto. Niitä homovemputuksia tekee samassa ajassa viisi kertaa niin paljon kuin kovia kyykkyjä. Yksi kysymys on se, että jos testot laskee niin miten paljon ja miten pitkäksi aikaa? Luultavasti käytännössä täysin merkityksettömiä määriä. Ja toisaalta olen lukenut väittämiä sen puolesta, että raskaat moninivelliikkeet nostaa testotasoja enemmän kuin homovemputukset, eli kyllä mä mieluummin ne otan yhdistettynä vähän pidempään treeniin.Niin että esim. voimapainotteinen, pitkillä palautuksilla ja (itelle) kovilla raudoilla tehty treeni on natikkana huono idea ja se pitäis korvata jollain supersetti-homojumpalla kuormista reilusti tinkien, ettei vaan mee yli sen tunnin? Lievästi ilmaistuna vedät tässä vähän mutkia suoriksi.