Treenimotivaation katoaminen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja What
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
^^ No kyllä mulle riittää 40kg kässärit per käsi, tulee eri fiilis kuin tangolla, vaikka sitä painoa ei niin kauheesti olekkaan. En siis nyt tarkottanutkaan mitään 10kg:n kotipainoja.....Eihän ketään ihmettele jos joku tekee käsipainopenaakaan?

Niin, muuta eikös 40kg kp:t jo painakkin aika paljon per käsi, että kauan ne käsissä pysyy ?

Olen ihmeissäni jos muut eivät ole joskus kokeneet tätä samaa ilmiötä. Olet salilla, teet vaikka rinta-, olkapäät- ja ojentajat. No treeni on kulkenu hyvin ja pumppi yläruumiissa hirmuinen. Sitten erehdyt katsomaan pukuhuoneessa peiliin ilman paitaa, ja näytät melko isoltakin ukolta. Seuraavana aamuna vessaan mennessä katsot peiliin ja siitä kuvasta on osa hävinnyt, ja sekös vasta vituttaa, toisaalta itseäni se taitaa myös motivoida ajatella että joku aamu olen yhtä iso kuin eilen pumpissa.

Ja reeni jatkuu..

Niin, muuta eikös 40kg kp:t jo painakkin aika paljon per käsi, että kauan ne käsissä pysyy ?

Kyllä, kyllä, mutta siihen se teho perustuukin...Saa muukin kroppa kyytiä, ei pelkästään reiskat.
Suosittelen lämpimästi, kuten myös suorinjaloin mavea kässäreillä, sekä kulmasoutua 2 kädellä samaan aikaan.

Ja remmejäkin voi käyttää jos puristusvoima ei riitä( sekin kasvaa harjotuksen myötä).

Joo ompas tullut hukattua nuo reeni motivaatiot kyllä ihän täysin tässä joulun aikana. Vähän ennen varsinaisi pyhä päiviä ku olin menossa salille nii oli ihan normi fiilis, ei ollu hirveätä sali himoa, muttei myöskään turhauttanu mennä salille ja sitte ku alko tekemään reeniä nii tuli ihan mahottoman levoton olo, teki vain mieli päästä mahdollisimman nopeasti pois ja vedin reenin nopeasti, mutta kovaa ja sitte alkoikin lepoviikko ja nyt eilen ku kävin taas lepoviikon jälkeen nii oli vieläki vähän tämmönen fiilis, että nopeasti homma vain pois alta ja himaan. En ite keksi varsinaista syytä tähän huonoon motivaatioon, kehitystä on tullu ihan normi tahtiin ja joulun allaki tuli sukulaisiltaki positiivista kommentia. Ihan vähän oli kyllä tämmöstä ilmassa jo ennen jouluaki, mutta mutta... Onkos muilla tämmösiä ehkä joulun aiheuttamia kiinostuksen aletumisia tapahtunut ? Miten selviätte ? :)

no mulla ainaki on pikkusen täs joulun jälkeen hävinny motivaatio, vaihdoin justiin ohjelmaa tos ennen joulua ja nytkun ei oo täysin tottunu siihen viel niin tuntuu et pyörii siel salilla vaan jotenki päättömästi :D mut tällä mennään nyt ainaki joku viikko viel ja jossei oo motivaatio parantunu niin sitte ehkä vaihtelen ohjelmaa taas.
tosin voipi johtua tuosta säästäki kesällä tuonne salille suhauttaa pyörällä reippaas 5 minuutis nyt meni yli 20minsaa tuol lumipyrys, ei se mieltä ylennä. :(

kyllä heikkorakenteinenkin saa tuloksia

Täällä joku marisi ettei luonnostaan heikko voi saada salilta tuloksia....
itse olen aina ollut lyhyt ja laiha.nyt ikää 25v ja pituus 169.aloitin treenaamisen 14v ja penkistä nousi 35kg pituus oli silloin 154 ja paino jotain 45kg ja kun meni lampun alle niin näki röntkenkuvan:)ensimmäiset kuukaudet kun kävin salilla,kaverit naureskeli,että eikö baletti sopis mulle paremmin.Satasen penkkiin piti nostella monta vuotta,mutta kyllä se sieltä sitten aikanaan nousi..noh. reenejä jatkui aina 19 ikävuoteen asti jolloin laihdutin kaikki hankkimani lihakset pois..

reeni innostus alkoi taas pari vuotta sitten 23-vuotiaana.
alku oli masentava:paino 59kg pituus 169 ja aika paljon läskiä:)
alkuun tein sarjoja penkistä 40kg ja kyykkyä pelkällä tangolla.olen siis luonnostani todella heikko:)
onneksi lihasmuisti pelasti,lihasta ja voimaa alkoi palata.pari vuotta nyt reeniä takana ja ennätys penkistä 8x140kg 1x165 ja paino 85-90kg pituus 169

jos on huonot lähtökohdat pitää vaan tehdä asioita oiken,itselläni suurin huoli on ollut ravinnon kanssa kun ei meinaa saada painoa nousemaan millään..

ei muutaku tsemppiä vaan kaikille jotka lähtee tälle tielle ei niin vahvana..Kyllä ne tulokset ja lihakset sieltä tulee kun jaksaa treenata syödä ja levätä!

maaazi^ Vaikka alkuun oletkin ollut heikkorakenteinen, niin kyllä aikas hyvät geenit sulla on noista tuloksista päätellen :)

Itse oon kanssa 170cm ja hintelä luonnostaan, onneks mullekin tulee äkkiä painoa ja lihasmassaa lisää ku treenaa mutta en usko että parin vuoden treenillä noihin tuloksiin pääsen. Minkälaista treeniä teet ja kuinka usein käyt salilla?

en usko että parin vuoden treenillä noihin tuloksiin pääsen. Minkälaista treeniä teet ja kuinka usein käyt salilla?
Justhan se kerto että 6vuodessa penkin sai ainakin sataseen. Voi johtua geeneistäkin... ehkä... en tiedä. Mutta ehkä tärkein asia mikä tuloksia saa nostamaan on motivaatio. Jaksat paneutua siihen että teet salilla oikein, ja myös salin ulkopuolella.. :whip:

Justhan se kerto että 6vuodessa penkin sai ainakin sataseen. Voi johtua geeneistäkin... ehkä... en tiedä. Mutta ehkä tärkein asia mikä tuloksia saa nostamaan on motivaatio. Jaksat paneutua siihen että teet salilla oikein, ja myös salin ulkopuolella.. :whip:

Joo mutta 100kg -> 165kg kahessa vuodessa onkin jo kova saavutus :) varsinkin jos lähtötaso ja paino ovat noin alhaiset....huolimatta lihasmuistista

Onhan se mahdollista mutta kyllä harvinaista ilman "apuvälineitä"

Itsekkään en ymmärrä. Sanotaanko, että alkusyksyllä intoa riitti, roska ruokaa en syönyt niinkään. Nyt on toisinpäin. Roska ruokaa menee 1-2 kertaan viikossa (yleensä viikonloppuisin). Salilla olen käynyt, 1-2 kertaa, kerran saatoin käydä kolmekin. Ja ei se treenikään siitä kovimmasta mahdollisesta päästä ole. No, liekö sekin syynä että koulu on syönyt aikaa myös aikalailla, kavereitakin pitää tapailla.
Eikä kyse ole sinäänsä siitä ettenkö haluaisi mennä salille, vaan ei vain ehdi. Huomenna sekä maanantaina kuitenkin treeni tiedossa. No, ei se mitään, hyväähän tämäkin on tehnyt tämä lepo:).

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
noniin.
selvennetään vielä.eli kun nuorena lopettelin salihommat silloin 19v oli penkkiennätys 125.tuonne lukemiin nousikin aika nopeasti(noin puolessa vuodessa)kun aloin uudelleen treenata.
Treeniohjelma vaihtuu maks 2kk välein täysin.Ruokaa 5-7 kertaa päivässä,paljon menee kyllä roskaruokaakin,mutta kun pitää huolen proteiinien riittävästä määrästä niin menettelee mulla.unta yöllä 9h ja päiväunet joka päivä.

tällä hetkellä kaksijakoinen ohjelma vetävät/työntävät joka koostuu oikeastaan isoista pääliikkeistä salilla käyn 4-6 kertaa viikossa kroppaa kuunnellen ja riippuen treeniohjelmasta.hst:tä on tullut kokeiltua ja toimi hyvin ainakin massaa lisäävänä ohjelmana.tosin itselläni pieniä hapensaantiongelmia kun treenattiin koko kroppa kerralla:)

tuosta penkki hommelista vielä.Nyt kun on suurin hurmos tuon tulosten nostamisen kanssa takana on penkkikin laskenut jotenkin.Sen oon huomannu et jos en treenaa sitä joka kerta 110 prosenttisella intensiteetillä laskee tulokset mulla tosi paljon.nyt oon jotenkin tyytynyt tekemään sarjoja puhtaasti 100-120kgx6-10 päivän innosta ja energiatasosta riippuen.tällä hetkellä penkkimaks ehkä 140?

onko muilla noin et tulokset laskee tosi paljon jos vähänkin löysäilee?

tämä ongelma koskee mulla vain penkkiä?veto taas ei juuri laske vaikka olis kuukuden sitä tekemättä:)

Itsellä oli jonkinlainen treenipiikki tuossa, mutta nyt taas ei oikein jaksa kiinnostaa. Penkki tulos noussut 5 kiloa kolmessa viikossa. En todellakaan tiedä, miten tuo on noin pahasti mennyt, mutta jotenkin voimat ei vain riitä. Lihasmassaa ei ole tullut lainkaan vaikka syönkin kuin hevonen. Kolme isoa ateriaa päivässä, aamupalan, iltapalan, jne. Pari pussia karkkiakin menee lähes joka päivä. Paino on noussut noin kolme kiloa, mutta sekin on jo läskiä. Muutaman treenin olen jo jättänytkin väliin, kun mitään ei tapahdu.

Alkaa taas maku ja usko menemään tästä touhusta. Tässä vaiheessa pitäisi olla jo vaikka kuinka kovat tulokset, jotta tuohon 600 kilon yhteistulokseen pääsee. Ja tätä menoa itsestä ei koskaan voi tulla kunnolla voimakasta. Mutta se vain häiritsee, kun en tiedä, mitä vielä pitäisi tehdä.

Kuulostaa siltä, että yrität joka kerralla parantaa ykkösmaksia. Ota mieluummin kohtuu paino, ~60-70% arvioidusta maksimistasi ja tee sillä useampi sarja, joissa jää varaa. Hieman epäilen, että ääripainoilla rimpuilu ja epäonnistuneet nostot pitää huolen siitä, että hyvää tekniikkaa ei nostoihisi pääse kehittymään ja tulee jonkinlainen kammo nostamiseen. Kyykyssä painoa pitää olla vielä paljon vähemmän prosenteissa, koska omasta kehosi painosta se suurin osa kuormasta tulee jalkalihaksille. Pelkkä tanko varmaan riittää sarjoihin, jos maksimi on 40 kg paikkeilla. Olet mavessa irrottanut maasta 100 kg, joten kyllä sinulla voimaa täytyy olla. Penkissä 5 kiloa on 40 kg:sta prosenteissa hyvä parannus kolmessa viikossa. Ei muuta kuin jatkat työtä. Lihasmassan lisäystä on noin lyhyessä ajassa vaikea havaita. Hyvä, että olet saanut painosi nousuun. Pidä painosi nousu-uralla. Itsellä on ollut tapana painoa ja voimia nostaessa illalla käydä puntarilla. Jos ei paino vaakan mukaan näytä nousua, niin syön vielä juuri ennen nukkumaan menoa lisää ruokaa.

Kyykky kässäreillä ?? Aika isot kässärit saa kyllä olla....vai jotain yhen jalan kyykkyäkö teet, siihen kässärit voisi ehkä riittääkin ?

Ei nyt ihan mene kuitenkaan käsikädessä painojen määrä tanko -> käsipainot. Hyvä, erilainen liike.

Yksi surullinen elämänvaihe on nyt ohi. 10.4.09 kun avasin tämän viestiketjun ja vannoin palaavani salille, niin eihän siitä mitään tullut. Muistaakseni 1,5-2 kk jaksoin käydä ja sitten se loppui. Totaalisesti. Alkuvuodesta 2010 olin aivan surkeassa kunnossa. Painoa oli 115-120 kg, tarkkaa lukua en osaa sanoa koska ymmärrettävistä syistä en tuohon aikaan turhan tiheään vaa'alle hyppinyt. Fyysinen rasitus missä muodossa tahansa oli myrkkyä. Vasta nähtyäni kuvia omasta turvonneesta olemuksestani ja saatuani erittäin suoraa palautetta painostani alkoivat hälytyskellot soida. Toisin kuin vuonna 2009, reilua vuotta myöhemmin sain otettua itseäni niskasta kiinni. Ruokavaliosta jäi karkit, juustot, metukat ja vaalea leipä pois, sekä annoskoot pienenivät. Entisessä elämässä saatoin syödä 400g broilerin fileesuikaleita kerralla ja siihen leivät ja juustot päälle, vaikka kulutus oli todella pientä. Voi sanoa, että käytännössä puolitin annokset, ja niillä pärjäsi. Alkuun sai taistella näläntunteen kanssa, mutta nopeasti kroppa tottui siihen että saakin ravintoa vähemmän. Aloitin lenkkeilemään. Tällä kertaa osasin pitää hommassa "pään mukana." Maltoin aloittaa rauhallisesti oman surkean kuntotason mukaan, ja homma pysyi mielekkäänä. Kesän ja syksyn aikana lenkkeilin säännöllisesti kolmesti (välillä neljästi) viikossa, ja loppusyksystä oltiin siinä onnellisessa tilanteessa, että pystyin vetämään vajaan tunnin lenkin ilman kävelyä. Ja paino tuli rymisten alas. 100:n kilon alle pääsin joskus syys-lokakuussa ja tavoitteeseeni 90:een kiloon tammikuussa. Siinä ollaan edelleen. Tavoitteena nimittäin oli päästä takaisin samaan painoon kuin ennen armeijaa, ja se oli juurikin tuo 90 kiloa. On tullut tämän "matkan" aikana todettua, että kaikki kliseet joita painonpudotuksen eduista mainostetaan ovat totta.

Oman terveyden kannalta tuo ankara laihduttaminen oli varmasti ainoa oikea ratkaisu, enkä sitä kadu. Kolikon kääntöpuoli on kuitenkin se, että nyt kun lopulta reilu kuukausi sitten sain salitreenitkin aloitettua kahden vuoden tauon jälkeen, on voimatasot teinitytön tasolla. En kuitenkaan jaksa ottaa paineita asiasta. Siitä surullisesta ensimmäisestä treenistä on jo tällä aikavälillä tapahtunut huomattavaa parannusta, ja vuoden päästä varmasti kolkutellaan aika lähellä niitä vuoden 2006 lukemia. Nimittäin tällä kertaa tämä elämänmuutos ei ole vain sellaisen vannottamista nettifoorumilla, vaan ihan oikea sellainen. Nyt kun omakohtaisen kokemuksen kautta tietää millaista on elää ylipainoisena ja huonokuntoisena, ei siihen enää halua palata.

Nyt jälkiviisaana kun hakee syitä tuolle 2009 lupauksen epäonnistumiselle, tulee yksi mieleen. Koitin silloin palata suoraan siihen samaan rutiinin, jota noudatin ollessani "huippu"kunnossa 05-06. Kärsivällisyys loppui, kun ei osannut myöntää itselleen olevansa rapakunnossa ja menneiden vuosien tulosten olevan alussa utopiaa. Viime vuonna siinä sitten lopulta onnistuin. Tuloskeskeisestä ajattelusta olen koittanut itseni vieraannuttaa, sillä silloin homma muuttuu väkinäiseksi, eikä sitä jaksa. Tällä hetkellä filosofiani treenien suhteen onkin, että mikä tahansa on tyhjää parempi. Tällä ajatuksella nyt lähdetään nollista rakentamaan pohjia, ja veikkaanpa että yllättävän nopeasti ne vanhat tulokset tulee sieltä vastaan kun vaan jaksaa säännöllisesti töitä tehdä asian eteen.:)

Lopultakin liikunta on tehnyt paluun osaksi päivittäisiä arkirutineejani, ja ei ole sieltä mihinkään lähdössä. Nyt uskallan näin sanoa, kun noin vuoden ajan olen jo säännöllisesti liikkunut lenkkeilemällä, ja salitreeneissäkin on päästy vauhtiin. Uskonpa, että muillakin on samantyyppisiä kokemuksia, niitä olisi mukava lueskella.

Tulipa vähän tällainen blogikirjoituksen omainen vuodatus, lupaan ettei moinen toistu. :D

Tuo on ihan normaalia, että sali alkaa maistumaan puulta jossain vaiheessa. Se on sitä aikuistumista. Veikkaan What että sinäkään et siellä salilla jaksa kauaa käydä. Salilla käynti lihaksia kasvattaakseen on teini-pellejen touhua.

Tuo on ihan normaalia, että sali alkaa maistumaan puulta jossain vaiheessa. Se on sitä aikuistumista. Veikkaan What että sinäkään et siellä salilla jaksa kauaa käydä. Salilla käynti lihaksia kasvattaakseen on teini-pellejen touhua.

Etkös sä ollut se saatana älyvapaa trolli?

Etkös sä ollut se saatana älyvapaa trolli?

Trolliltahan tuo vaikuttaa. Seuraava lainattu salaisten kansioiden topicista Bodauksen järjettömyys

Bodaus on ehkä yksi maailman epäterveellisimstä lajeista. Enkä tarkoita pelkästään doping aineiden kanssa, mutta ilmankin niitä! Kymmeninen kilojen painonvaihtelut + ortoreksia + päin piparia tehdyt itse opitut liikkeet = R.I.P.

En tunne yhtäkään yli 25-vuotiasta "naturaalia bodaria". On aivan mahdotonta harrastaa tätä lajia vielä aikuisena, ellei ole henkisesti jotenkin alikehittynyt. Tuollainen hauiksen pussailu kuuluu lapsuuteen, jos sinnekään.
Jos olet yli 25-vuotias ja vieläkin harrastat tosissasi bodausta, minulla on sinulle viesti: GROW UP! Ei tuosta hommasta kukaan hyödy yhtään mitään!
Esim. joku 70-vuotias entinen metallityömieskin saa enemmän aikaan työpanoksellaan kuin yksikään teistä läski-bodareista.

Joo, kyllähän se lihaksen kasvatus on ihan spedeilyä kun voi hommata kaljamahan niinku tosimiehet tekee. Päivän hitsauksen jälkeen kaljaa kurkusta alas niin ei pääse lihaksetkaan turhaan kasvamaan tielle. Eihän niillä mitään kuitenkaan tee. :david:

Olen ihmeissäni jos muut eivät ole joskus kokeneet tätä samaa ilmiötä. Olet salilla, teet vaikka rinta-, olkapäät- ja ojentajat. No treeni on kulkenu hyvin ja pumppi yläruumiissa hirmuinen. Sitten erehdyt katsomaan pukuhuoneessa peiliin ilman paitaa, ja näytät melko isoltakin ukolta. Seuraavana aamuna vessaan mennessä katsot peiliin ja siitä kuvasta on osa hävinnyt, ja sekös vasta vituttaa, toisaalta itseäni se taitaa myös motivoida ajatella että joku aamu olen yhtä iso kuin eilen pumpissa.

Ja reeni jatkuu..

Njep+en tiedä mihin peiliin edes uskoa, kun toisista peileistä katsoessa näyttää, että olisi edes jotain tarttunut 1,5v aikana, toisista taas näyttää, että olisi se sama 55kg kuin aloittaessa. Ei kai kuitenkaan täysin naru voi olla 178cm/73kg... mene ja tiedä

Suositut

Back
Ylös Bottom