Treeniminen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja s4lee
  • Aloitettu Aloitettu

BCAA-valmisjuoma

Pineapple Lemonade, 24 tlk

-40%
Olisiko tässä mitään järkeä,kun haluasin kasvattaa jalka ja käsi lihaksia.Olen tässä mietinyt, jos ostaisin hyppynarun ja hyppisin päivässä noin 1h:n ja sitten rupeasin nostelemaan noin 2.5kg painoja noin 15min.
Olisiko tuo narun hyppiminen yli rasitusta jos noin pitkään hyppisin.Apua nyt!

Kyllähän tuo yleiskunnolle varmaan hyvää tekee, mutta lihasten kasvattamisen kanssa sillä ei ole kertakaikkiaan mitään tekemistä.

Salille mars. Kunnollinen ohjelma, proteiinipitoista ruokaa naamaan ja lepoa niin sillä ne lihakset kasvaa eikä millään narun hyppimisellä. Ja ei kannata mihinkään pelkästään jalkoihin ja käsiin panostaa, vaan aivan koko kroppaan. Selässä, rinnassa ja hartioissa on isot lihakset jos et ole huomannut. Niitäkin kannattais ehkä kehittää.

No voihan siellä salillakin käydä,mutta ei siellä joka päivä kerkeä käydä kun on kuitenkin paljon muutakin tekemistä.

no lähtisitkö joka päivä 15km päähän salille?
Ei siellä salilla ole tarkoitus välttämättä joka päivä käydä. Riippuu ihan ohjelmasta, kuinka monta kertaa salille tarvitsee viikossa käydä. Tuosta lenkkeilystä ja hyppynarun hyppimisestä, että ne eivät pahemmin lihaksia kasvata, ne ovat aerobista treeniä, jotka kehittävät ennemmin kestävyyskuntoa ja verenkiertoelimistöä. Noista painoista et voi kuin itse tietää onko ne sopivat, toisten on paha sanoa minkä painoinen on sopiva.

Tosiaan, jos esim. käyttäisit 1-jakoista ohjelmaa 3 kertaa viikossa riittää. Aloittelijalle vaikka 2. 2-jakoisellakaan ei tarvitse kuin neljästi salille vääntäytyä.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-15%
...

No oon käyny joskus 25km päässä 4 kertaa viikossa. Tällä hetkellä sali on tosin ihan vieressä. Tietysti jollei sulla ole autoa, niin sitten voi olla ongelma. Lihaksista on kyllä turha unelmoida ilman painojen kanssa treenailua.

Jos saisit itses sinne salille 3 kertaa viikossa ja vetäisit 1-jakoisella. Sitten sulla olis periatteessa edellytykset oikeasti hyviin lihoihin. Ei tarvis hyppynaruja, eikä paljon muutakaan liikuntaa.

what? sulla on siis salille matkaa 40km? no kyllä asenne on kohdillaan, ite en kyllä jaksais lähteä..:worship:

Eipä ole kuppaisella Kirkkonummella kunnon voimanostosalia, monoliftistä puhumattakaan. Kesällä kotikylän paikallinen sali oli kiinni niin menin uimahallin salille ottamaan vetotreenin. Latasin tankoon kaiken mitä salilta painoja löytyi eli 240kg :hyvä: Sillä sitten vetelin sarjaa ja muut joutuivat odottamaan että lopetan jotta saavat limppuja omiin juttuhinsa. Se riitti ja uskoin että on pakko pysyä Stadissa. :lol2:

Ei nyt luulisi olevan matkasta kiinni jos on oikeasti mieleinen harrastus. Itse olen käynyt yli vuoden salilla, jonne kesti julkisilla melkein tunnin, toisaalta nykyiselle salille on varmaan alle 50 metriä ja tiukkaa tekee silti välillä lähteminen.

IMO kerran viikossakin riittää alkuun ihan hyvin, että pääsee homman makuun kiinni. Jos kyseessä on itselle mieleinen juttu niin äkkiä ne kerrat lisääntyvät. Lisäksi kuivilla keleillä 20 min menee kivasti fillarilla (jalkapäivänä ei ehkä kannata). Ruokapuoli kuntoon ja tekee vaikka himassa omalla painolla/käsipainoilla jotain jos menee salille vain kerran viikossa niin ihan hyvin alkaa.

Kyllä mun mielestä toi 3 kertaa viikossa on minimi, jos oikeasti tulosta haluaa saada. Pysyy motivaatiokin paremmin kun saa nopeasti tuloksia.

Suositut

Back
Ylös Bottom