Jotenkin outo toi sun asento?
Kävisitkö tollaisessa asennossa jos vaan vetäisit ton korokkeelta normaalisti?
Hyvä kysymys, jota oon itekkin huomioinut. Vastaus on kyllä, ja ei. Lopullinen lähtöasento olis varmaan +-sama, mut mä en ensinnäkään osaa/halua/tykkää nostaa silleen, että oon heti oikeessa asennossa. Veto tuntuu helvetisti hitaammalta. Haen reidet jopa ysikympissä, ja ruuvaan itteni sillä asentoon normisti. Vähän niinku Eddie Hallin 500kg veto. En tiiä miks se tekee niin, mut siin on joku järki, koska toimii mullakin. Jonkun sortin kiihdyttämiseltä se tuntuu, ja saa selän lukittua paremmin suoraks. Tämä siis tohon ekaan vetoon. Tokassa on 2 pukkia, ja oli vaan sellasta leikkimistä, tiedettä joskus. Ihan eri juttu jo.
Onhan sulla tekemisen meininki. Mutta voin luvata, että ekan kerran ku välilevyn pullautat, jää tommoset pois. Ei stopeissa vika mut ei niissä voi niin kauaa olla et ylös nousee jo huonolla tekniikalla
No ehkei sitä kuitenkaan kannata pitää minään normina, että välilevyt vaan pullahtelee kaikilla ennemmin/myöhemmin. Kallistun enemmän sen puoleen, että selkä kestää huomattavasti enemmän asioita, ku sen altistaa rankoille jutuille. Koko keho ylipäätänsä. IMO huono(automaattisesti vaarallinen, olit kuka tahansa) tekniikka mavessa on ainoastaan sellanen, missä ranka pyöristyy selkeesti. Tarkennettuna pyöristyy & suoristuu kesken noston. Siihenpä tuo vammautuminen noissa joidenki lähteiden mukaan pitkälti perustuu. Jos tutkimukset on se be-all-end-all siis. Itelle käytäntö enemmän. Jos joku vetää vaikka liian suorilla jaloilla jonkun mielestä, ni ite en pidä sellasta oikeen minään. Tuskin on tehokkain tapa vetää, mut ihan perus. Vaatii vaan enemmän osalta kehoa.
Eihän tuossa pahempaa ongelmaa ole, jos tuo pään heiluttelu jätetään pois. Jos olet liikkumattomassa tilassa, et liiku. Sillon se selkäkin pysyy asennossa ilman jatkuvaa tsekkailua. Ylöskin lähtee ihan ookoo vielä.
Ei tuossa pitkässä stopissa maastavetoo ajatellen hyötyä ole, mutta enempi varmaan semmonen "kunhan kokeilen -juttu". Stopit sinänsä ON erinomainen apu, kun ne tehdään lyhyempinä (1-5s) ja ongelmakohdissa nimenomaan. Ei ne yhtään sen enempää välilevyjä hajota.
En tiiä ees mitä tossa tähyilen, mut en mä peilii siihen kyl tarvii ees. Varmaan oli hiki pinnassa tjs. Nää paussi mavet oli mulle tärkein työkalu joskus 2020, millä sain oman mavetuksen toimiin, ja ryhdin pysyyn hyvin. Noissa jos selkä pyöristyy ees ihan vähän, ni tanko tippuu aikalailla välittömästi maahan. Pakottaa tekeen hyvin siinä mielessä, ja koen että selkään noi on tuonu hitosti kestävyyttä, tukea. Joo pari kertaa tehny noita pitkiä pitoja vaan. ''Läpällä'', mut emt. Onhan toi nyt rankkaa ku mikä, vaikkei olis suoraan oppikirjasta. Normisti parin sekan stoppi just tossa, ja käytän jokaikisessä pääliikkeessä mitä teen. Mun treeni ei oo ikinä ollu, eikä ikinä tuu oleen optimaalista. Optimaalinen voi olla tehokasta, mut mun metodit on hauskemmat(mulle)
. Jos urheilu on robottimaista pakkopullaa, ni ite vaihtaisin harrastusta. Toka klippi oli sellanen hetki ku olin yksin salilla joskus, ja tehny jo kaiken perinteisen. Testasin omaksi viihteekseni, ja liikunnan ilosta, kuinka korkeelta korokkeelta pystyy yhä vetää suoralla selällä. 5 noita pukkia meni vielä. Todellakin siis aikuisen miehen leikkiä, eikä mitään hirveen totista. Tuosta löytyy Instasta myös jokin hupiukkoilu videosarja, mut se ei oo sit meinaan herkimmille!
Itse katsoin, että ekassa nostossa perse ampuu ylös ja nosto tapahtuu "pelkällä selällä" ja kun on keskivartalo jo uupunut, se ei paljoa vaadi että nytkähtää pykälän alas ja sattuu. En toki sinun kanssa vääntämään ala, on vaan huonoja omakohtaisia kokemuksia
No tiiän rajani, ja mulle ''kuuntele kehoasi'' on kyl iso juttu. Hapotti ihan 8/10, mut puol minaa jäi varastoon. Mä voin vääntää, mut sivutolkulla en ala internetissä enää ikinä. Eri mieltä oleminen, ja siihen tyytyminen on maailman helpoin asia.