Treeni ja yövuoro

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja tomis
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Ei kai siihen mitään estettä oo jos vaa pystyy. Ite oon viimeset pari kk kymmeneltä illalla puntille ja kuudelta aamul nukkumaan.

Testotasot on kyllä korkeimmillaan aamulla, tai näin oon kuullu. -siis natuilla

Ihan hyvin pystyy. Itsellä yövuoro alkaa klo 21.45 ja jos samalle päivälle sattuu treenipäivä, niin salille n. klo 18-19 välillä.
Ruokavalion voi katsoa vaikka näin: Yövuorosta herääminen klo 14.00 (n. 6.30 aamulla nukkumaan) ja aamupala. Klo 17.00 lämmin ruoka, sitten treeni esim. klo18.30 ja palautusjuoma n. klo 19.30-20.00. Ja ennen töihin lähtöä klo 21.00lämmin ruoka. Klo 00.00 välipala, klo 02.00 joku ruoka ja klo 05.00 aamupala tai onko se sitten iltapala. Ja taas klo 06.30 nukkumaan.
Tälläin n. suurinpiirtein menee mun yövuorot.

Mä meen punttikselle yleensä yövuoron jälkeen aamulla. Otan päikkärit ennen duuniin lähtöä ja seiskalta kun pääsen duunista-> suoraan punttikselle. Koskaan ei oo ollut ongelmia väsymyksen kanssa/jaksamisen kanssa. Itseasiassa yövuoron jälkeisen aamutreenin jälkeen olo on tautisen hyvä. Kuuman suihkun jälkeen mukavan raukea. Siihen pieni aamupala päälle ja unille-> tulee nukuttua todella hyvin.

En tiedä onko siinä mitään järkeä treenata duunin jälkeen aamulla. Mutta mulle se tuntuu sopivan hyvin. Vaikka joskus olis aamulla vähän väsyttänytkin niin viimeistään lämmitellessä väsymys on aina kadonnut.

Ei, siitä voi saada potkut. ;)

Mut vakavissaan kannattaa treenata aina joko sen jälkeen tai ennen. Totut kyllä jompaankumpaan, mutta kannattaa käydä yleensä salilla säännölliseen aikaan. Parempihan toi nightshifti on kuin normaali aamu/iltavuoro, jossa unet menee koko ajan päin h*vettiä.

EDIT: ja taitaa saada tosta yökukkumisesta enemmän palkkaakin.

mä olin viime kesän alkuun asti yöduuunissa ja ei ollut suurempia ongelmia...
kunhan muisti, että sai nukuttua n.8-9 tuntia ja söi "oikein"....:rolleyes:

Naxu sanoi:
Mä meen punttikselle yleensä yövuoron jälkeen aamulla. Otan päikkärit ennen duuniin lähtöä ja seiskalta kun pääsen duunista-> suoraan punttikselle. Koskaan ei oo ollut ongelmia väsymyksen kanssa/jaksamisen kanssa. Itseasiassa yövuoron jälkeisen aamutreenin jälkeen olo on tautisen hyvä. Kuuman suihkun jälkeen mukavan raukea. Siihen pieni aamupala päälle ja unille-> tulee nukuttua todella hyvin.

En tiedä onko siinä mitään järkeä treenata duunin jälkeen aamulla. Mutta mulle se tuntuu sopivan hyvin. Vaikka joskus olis aamulla vähän väsyttänytkin niin viimeistään lämmitellessä väsymys on aina kadonnut.

Meikä tekee jatkuvaa yövuoroa ja käyn myös heti töiden jälkeen hst-reenit vetäsemässä. Monasti tulee kyllä juotua pari kuppia kahvia ja hieman heraa otettua ennen salille lähtöä. Ihan mukavasti on jaksanut reenailla näin yövuoronkin jälkeen vaikka alussa hieman epäilyttikin.

Reenin jälkeisen palkkarin jälkeen tulee tosin usein syötyä vain rahka+kaurahiutale setti kun ei jaksa ruveta lämpöistä ruokaa vääntämään, sitten herätessä onkin aivan uskomaton nälkä.

Dinolta tuli jo rautalankamuodossa hyvät ohjeet. Eli se yövuoro ei sen kummepi ole kuin mikään muukaan vuoro, silloin vain se yö mikä nukutaan on aamupäivä ja osa päivästä ja kun herätään, syödään aamupala ja päivä lähtee siitä normaalisti käyntiin. Eli rutiineiltaan ainakin mulla aikalailla sama kuin iltavuorokin, eli duuninjälkeen nukkumaan ja joku tunti heräämisen jälkeen salit sun muut.

Naxu sanoi:
Mä meen punttikselle yleensä yövuoron jälkeen aamulla...

Ei olis tullu tosta hevonmitään sillon kun vielä tein vuorotöitä. Olisin ensinnäkin kävellyt päin seiniä, horissut muille sekavia enkä olis saanu mitään aikaan, ylipäätään riskitekijät olis ollu korkeella.

Iltapäivällä kunnon unien jälkeen kylläkin treeni kulki silloinkin mukavasti, paljon paremmin kuin aamuvuorossa, jossa koko päivä oli aina pilalla kellon soitosta lähtien.

En suosittele treenaamista heti yövuoron jälkeen kenellekkään, joka on väsynyt työvuoron aikana. Itse olin yövuorossa jo 2-3 tunnin jälkeen hämärän rajamailla, unen ja valveillaolon puolivälissä, ja uni tuli kotona ennen kuin pää koski tyynyyn.

Jos taas työ maistuu koko yön ja on vireä vuoron jälkeenkin, niin mikä estää.
Jotenkin vaan treeni levänneenä kuulostaa (ja tuntuu) minusta paremmalta.

-Stone Cold- sanoi:
Jos taas työ maistuu koko yön ja on vireä vuoron jälkeenkin, niin mikä estää.
Jotenkin vaan treeni levänneenä kuulostaa (ja tuntuu) minusta paremmalta.

Mun mielestä toi pätee aika hyvin. Treenaamaan silloin kun on treenaamiseen sopiva fiilis. aivan sama onko se ennen duunia, duunin jälkeen aamulla tai sitten heräämisen jälkeen päivällä. Pääasia on se ettei sinne salille mennä hortoilemaan puoliunisena tokkurassa... Joskus mäkin jätän yövuoron jälkeisen aamutreenin väliin liian väsymyksen takia, mutta yleensä fiilis on aamulla sen verran hyvä jotta treenit luistavat kunnolla.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Ite en myöskään menis duunista päästyäni,ei vaan onnistuis.
Toisillahan kone käy reenien jälkeen aika kovilla kierroksilla jopa muutaman tunnin reenien jälkeen,ja sitä kautta unen saanti vaikeutuu.Tosin jos on yön valvonu niin kyllä toi uni tulee aikas helposti.

Mulla alkaa yövuoro yleensä klo 19 ja loppuu klo 7. Ite käyn melkein aina treenamassa ennen yövuoroa ja seuraavana päivä en yleensä käy puntilla ku kroppa on vähän sekasin yön jälkeen. Jonku lenkin tai kevyemmän treenin heitän kyl yövuoron jälkeen.... Näin meilläpäin!! :)

Itselläni on mahdollisuus treenata yövuoron aikana joten treeni tulee tehtyä siinä 23-03 välillä, koko päivä tulee nukuttua.
Vapaapäivinäkin treeni menee yleensä yömyöhäseen koska päivärytmin palauttaminen on vaikeaa mulle, jos jollain olisi hyviä vinkkejä tähän niin kertokaa ihmeessä :)

Naxu sanoi:
Mä meen punttikselle yleensä yövuoron jälkeen aamulla. Otan päikkärit ennen duuniin lähtöä ja seiskalta kun pääsen duunista-> suoraan punttikselle.

AARgH! Mä testasin muutaman kerran tuota suoraan yövuorosta salille menoa, mutta pumppu hakkasi tuhatta ja sataa, joten sydänkohtauksen pelossa ja huonojen treenenien takia käyn nykyään ennen yötä ja se sopii mainiost. sopi:rolleyes: van äreänä sitten alkuyön.

:zzzz: Yövuorot menossa ja tänään salille mutta vasta unien jälkeen n.klo 15.00 pintaan, kevyen aamiaisen jälkeen. Session viimeisen yön jälkeen onnistuu aamullakin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom