treenaus aamuin illoin?

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Ikä
37
Kuulin että yksi nuori hiihtäjä joka käy samalla salilla kuin minä olisi saanut valmentajaltaan ohjeet käydä salilla 2 kertaa päivässä ja 5 kertaa viikossa. Tätä hän harjoitti noin 3 viikon ajan. Ohjelmasta ei ole tarkkaa tietoa mutta kun kaveri on hiihtäjä niin siitä voi jotain päätellä. ELi kysyisin että onko järkeä minun koittaa kyseistä menetelmää vaikka peruskunto on kaukana tuosta sm-tason hiihtäjästä? ikää kuitenkin melkein saman verran. Tulokset kaverilla nousi aika hyvin, yleisenä esimerkkinä vaikka penkki 15kg. :david:

Kyllä se varmaan sillä hiihtäjällä toimi jos valmentaja kerran sellaset ohjeet antoi, tuskin se sitä ihan turhaan tekisi. Mutta epäilen että kyseinen hiihtäjä ei ollut reenaamassa massaa tai maksimivoimaa vaan tekemässä erilaisia vauhtikestävyyttä tukevia harjoitteita? Vaikea uskoa että tuosta olisi mitään hyötyä tavispunttaajalle, eihän tuosta kerkee edes palautua.

Vaikea uskoa että tuosta olisi mitään hyötyä tavispunttaajalle, eihän tuosta kerkee edes palautua.
no eihän tuossa ole sen kummempaa kuin vaikka jaetaan päivän treeni kahteen osaan, mutta tehdään ohjelma niin että sille palautumiselle jää kuitenkin riittävästi aikaa. toi vois onnistua mikäli vaikka asuu aivan salin vieressä tai samassa rakennuksessa.

ns. "double split" ohjelma tuohon taisi perustuakin. kaksijakoinen ohjelma, jossa yhden päivän treenit oli jaettu kahteen lyhyeen osaan. ekaan liikkeeseen saa kunnolla virtaa eikä treeni veny liian pitkäksi, ohjelman ollessa silti kaksijakoinen. jos ei pääse "kuin" kerran päivässä niin tekee sit koko päivän treenit kerralla.

harvalla riittää aika, sillä salimatkat, lämmittelyt yms vievät aikaa.

Kuulosti kyllä hurjalta, kun eräs moukarinheittovalmentaja selitti eräästä leiristä treenien suhteen: aamulla punttitreeni, päivällä lajitreeni ja illalla punttitreeni. Mutta ilmeisesti se kannattaa siinä lajissa.

No kyllähän ne treenit on, varsinki ammattimiehillä, jaoteltu niin, että palautumiselle jää hyvin aikaa. Yksi treeni kun on intensiivinen ja lyhyt, niin riittää paremmin paukkuja treenata ja keskittyä aina tiettyyn hommaan. Kyllä mulla ainaki ihan selvästi kärsii treenitehot pitkien treenien loppupuolella.

Itäblokin painonnostosysteemeissä nostelevat (lukemani mukaan) viisikin treeniä päivässä, kuusi päivää viikossa. Kunhan pysytään hermoston kannalta ylirasituksen alapuolella saa treenitiheyden nostosta ilmeisiä hyötyjä irti.

Samuli-1 sanoi:
Kyllä mulla ainaki ihan selvästi kärsii treenitehot pitkien treenien loppupuolella.

Sama täällä ja kävisin mieluusti kahdesti päivässä salilla jos siihen edes teoriassa olisi mahdollisuus. Mutta valitettavasti on näitä pieniä esteitä kuten työnteko jotka estää tällaiset kikkailut aika tehokkaasti.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Olishan se hienoo joo, mutta käytännössä ei luonnaa mulla. Sehän on vaan määrästä kiinni, eli paljonko reenaa yhdellä kertaa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom