Treenaamisen aloitus nestorina

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja oulosvie
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Onko täällä muita jotka on aloittaneet treenaamisen wanhemmalla iällä? Itse olen 31 vee ja olen nyt muutaman kuukauden ajan treenannut ja tarkoitus ois jatkaa niin kauan kun on motivaatiota ja paikat kestää.

Täällä yksi!
Nyt tasan vuosi treeniä takana.
Motivaatiota olis vähän liiankin kanssa, suurempi ongelma on ollut välipäivien pitämisessä.

Maaliskuussa 31v.

Mukava kuulla et vanhanakin voi aloittaa.
Itse olen tuskastellut omaa aloittamis ikää 20v
ja pitänyt sitä "liian" vanhana :D ..
Olis kyllä pitänyt aloittaa jo 17v mut ei ni ei :mad:

Hienoa, täällähän on muitakin vanhojapieruja kuin minä ja treenikaverini. Mulla on reilu vuosi treeniä takana ja oon 35 v. Tosin olen urheillu penikasta asti, eli kroppa on tottunu treeniin. Alussa varmaan kannattaa satsata paljon siihen että liikkeet tulee tehtyä teknisesti oikein. Mulla on tuttavapiirissä muutama kokenut punttiukko, joilta oon saanu teknistä tukea ja muutakin neuvontaa. Viime kesänä ku aloin kyykkäämään, niin käytin varmaan pari kuukautta siihen että liike tulee oikein ja vasta sen jälkeen aloin laittaan rompetta tankoon. Mutta ikä ei ole este, voi olla että se on pieni hidaste, mutta kehitystä tapahtuu ku treenaa ja huolehtii ravintohommat kuntoon ja muistaa levätäkin riittävästi. Tuntuu itestäki hassulta se, että nyt 35 vuotiaana olen vahvemmassa kunnossa ku ikinä ja silti olen vasta aloittelija näissä punttihommissa.. tavoitteet on vielä korkeammalla --> lisää voimaa ja lihasmassaa. Punttitreeni on antoisaa, mutta vaatii kyllä kärsivällisyyttä, kehitystä tulee hitaasti mutta varmasti. Yks tuttava ehdotteli että alkaisin käyttään mömmöjä, mutta niihin en tasan tarkkaan koske.. kasvan kehon omilla möyhyillä, menköön siihen vaikka sata vuotta..p..kele..:mad2:

Originally posted by Jethro
Täällä yksi!
Nyt tasan vuosi treeniä takana.
Motivaatiota olis vähän liiankin kanssa, suurempi ongelma on ollut välipäivien pitämisessä.

Maaliskuussa 31v.

Heh heh, mulla oli sama ongelma että alussa ei malttanut pitää välipäiviä ollenkaan! Aerobista liikuntaa olen myös vähentänyt huomattavasti. Kesällä tuli vedettyä pitkiä polkupyörä- ja juoksulenkkejä. Olipahan ainakin peruskunto OK kun alkoi punttitreenin :p

Ja tässä on yks nelikymppinen punttimimmi. Olen tosin treenannut punteilla noin 15 vuotta, mutta alku oli melkoista jyystämistä paikoillani. Kunnolla voimaa alkoi tulla vasta noin 5 vuotta sitten eli 35-vuotiaana. Naurattaa tämä kaksikymppisten luulo, että he muka ovat liian vanhoja. :lol2:

Oikeastaan miunkin aloitusikäni kuuluu sarjaan "vanhana aloittanut", olihan se 25.

Järkytänpä teitä vielä lisää ja kerron yli 60-vuotiaasta äiteestäni. Hän rupesi käymään salilla noin vuosi sitten päästäkseen eroon niska- ja päänsäryistään eli ei bodaamaan tai voimaa hakemaan. No, hän sai mitä etsi,eli säryt hävisivät, mutta lisäksi hän on saanut hiukan lisää lihasta ja voimaakin. :kippis1:

Mukavaa nähdä, että jotkut muutkin on alottaneet vähän vanhempana. Veijo esso näyttää olevan lähes kohtalotoveri urheilutaustoineen, aloittamisikineen ja natuiluineen. Itse olen nostellut nyt noin vuoden ja ikää jo kohta 40v, mutta on alkanut tuntuun, että nuortuu päivä päivältä.

Monet varmaan ajatteleekin että ei näin vanhana enää kannata aloittaa. Eräs tuttuni on 43-vuotias ja sen vaimo sai sen sitten houkuteltua salille. Monet varmaan ajattelee että sitä heti tulee hirveäksi köntiksi ja työkaverit alkaa naureskelemaan ;) Mulla tämä homma lähti siitä että en halua olla se tyyppi joka muistelee että kylläpä olin kovassa kunnossa silloin kakskymppisenä! Jotain pitää tehdä nyt heti ja väitänki että olen jo nyt paremmassa kunnossa kun silloin kun tein penkkiä hampaat irvessä kaverin kanssa kilpaillen ja olutta siemaillen :) Etenkin tuohon ravintopuoleen on tullut vähän enemmän kiinnitettyä huomiota iän lisääntyessä. Nuorempana sitä söi mitä vaan ja milloin sattui.

Nelivitonen on kaliberini

Originally posted by oulosvie
Eräs tuttuni on 43-vuotias ja sen vaimo sai sen sitten houkuteltua salille.

Tuo on kuin oma tarinani. Nelivitonen kilahtaa maaliskuussa enkä kolmen vuoden saleilun jälkeen ole eläissäni fyysisesti ollut paremmassa kunnos kuin nyt... pään tilasta olen jäävi lausuntoa antamaan (saattaa vaikuttaa arvioon).
Jotain tulosta näkyy myös miehessä vaikka varmaan iästä ja ominaisuuksista johtuen se ehkä hidasta onkin.
... ja onpahan sitten kuoppaan kannettaessa jotain muutakin kuin laardia lootassa lillumassa.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Originally posted by Hippa
Jos tuntuu, että on liian vanha niin kannattaa tutustua Pappa Heikkisen historiaan

:)

Jees, aloitti treenaamisen 40-vuotiaana ja on nyt vissiin 53-vuotias. Aika timmissä kunnossa ikäisekseen :)

Mulla on ikää 38 ja salilla kävin ekan kerran 15-vuotiaana. Kunnon treeniä mulla on kuitenkin takana vaan yksi vuoden pätkä joskus parikymppisenä, muuten salilla käynti on ollut satunnaista puuhastelua. Nyt alotin kolme kuukautta sitten uudella asenteella, hommasin kuukausikortin ja treenaan kolme kertaa viikossa. Into on niin kova, että pitää väkisin pidätellä itteensä ettei tulis käytyä salilla liian usein. Kyllä se innostaa kun tuloksia tulee. Mulla on kolmessa kuukaudessa noussut paino seitsemän kiloa ja vyötärö on samaan aikaan kaventunut muutaman sentin. Syömispuoleen olen kiinnittänyt kovasti huomiota. Olo on kaikinpuolin mainio.

Aloitin salilla käymisen 32-vuotiaana ja nyt on salia takana 1,5 vuotta ja tulostakin on tullut ihan hyvin.

Tämän palstan kautta on saatu niin ohjelma kuin ruokavaliokin suht'koht kohdalleen :p

Koko ajan on treenattu kovaa, 3-4 krt/viikko eikä ole ollut ongelmia palautumisien kanssa.

Originally posted by toistopakko
Mulla on ikää 38 ja salilla kävin ekan kerran 15-vuotiaana. Kunnon treeniä mulla on kuitenkin takana vaan yksi vuoden pätkä joskus parikymppisenä, muuten salilla käynti on ollut satunnaista puuhastelua. Nyt alotin kolme kuukautta sitten uudella asenteella, hommasin kuukausikortin ja treenaan kolme kertaa viikossa. Into on niin kova, että pitää väkisin pidätellä itteensä ettei tulis käytyä salilla liian usein. Kyllä se innostaa kun tuloksia tulee. Mulla on kolmessa kuukaudessa noussut paino seitsemän kiloa ja vyötärö on samaan aikaan kaventunut muutaman sentin. Syömispuoleen olen kiinnittänyt kovasti huomiota. Olo on kaikinpuolin mainio.

Mulle on tullut painoa kolmessa kuukaudessa 4 kiloa. Normaalin ruokavalion kanssa otan lisäprotskua, palautumisjuomaa ja kreatiinia. Treenaan nyt 3 kertaa viikossa.

Itselläni katson, että ikä olisi tuonut lisää järkeä treeneihin.
Tätä fooumia olen aika pitkään selaillut ja todennut että olen jättänyt tuon penkki/haukka treenivaiheen väliin kokonaan.

No, olishan sitä voinut aiemminkin aloittaa.
Nyt on kuitenkin panostanut syömiseen ja monipuoliseen treenaamiseen alusta lähtien.
Vuodessa tullut painoa lisää 77kg -> 89kg

Originally posted by oulosvie
Mulle on tullut painoa kolmessa kuukaudessa 4 kiloa. Normaalin ruokavalion kanssa otan lisäprotskua, palautumisjuomaa ja kreatiinia. Treenaan nyt 3 kertaa viikossa.

Kerronpa vielä sen että mun seitsemän kiloa on tulleet ilman lisäravinteita eli onnistuu se ihan ruokakaupan tuotteillakin. Jouluna meni enimmillään kilo kinkkua päivässä.. muuten olen kyllä lähinnä broileri-tonnikala-raejuusto -linjalla.

Aloitin 3-kymppisenä ja treeniä takana nyt n.7 vuotta. Sitä ennen en ollut edes käynyt salilla. Paino oli aloittaesssa noin 70kiloa ja nousi aina tuonne 98 kiloon, natuna. Palautumiseen menee kyllä enemmän aikaa kuin noilla junioreilla mutta intensiteetti on varmasti samaa luokkaa ja ehkä turhat häsläämiset on jääneet pois. Kyllä tällä hommalla wanhakin nuortuu..

:p

Nuorempana oli älyttömän tärkeää että sai penkistä hyvä tuloksen. Nyt ei voisi vähempää kiinnostaa :) Nyt treenaan jopa jalkoja joita nuorempana ei olisi tullut mieleenkään alkaa treenamaan. Uskon kyllä että normaalillakin ruokavaliolla pärjää mutta ainakin itse olen niin "huono" syömään tavallista safkaa että on helpompi vetää jotain lisäjauhoja lisäksi. Rahkat ja tonnikalat on kyllä mullekin tuttuja. Nyt olisikin tarkoitus vähentää nukkumista että ehtii enemmän syödä :p

Täytän tänä vuonna 30. Aloitin kolmisen vuotta sitten treenaamaan, mutta vuoden jälkeen tuli pitkä tauko. Nyt olen treenannut, ja ennen kaikkea kiinnittänyt ravintoon huomiota, 9kk, ja tulokset ovat kyllä ihan mukavat. Vielä sitä "vanha akkakin" jaksaa, ja ilman minkäänlaista urheilutaustaa :rolleyes:
Ainoa haittapuoli ovat ravintolassa jaloissa pyörivät parikymppiset pojat: "Et sä voi mitenkään olla niin vanha?! Ja lapsikin vielä, ei voi olla totta! Et haluais vähän opettaa nuorta miestä..." :evil:
Olen kehottanut palaamaan asiaan n. kymmenen vuoden kuluttua... :lol1:

Kirjoita vastaus...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom