Treenaaminen flunssaisena?

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Ikä
40
Heippistä...

Ajattelin sellasta tässä kysellä kun oon aika uus tässä kuntosali jutussa enkä vielä oikein tiiä juttuja niin sellasta kysyn ku oon täs ollu nyt 3 päivää kovassa flunsassa ja vieläkin yskittää ja nokka vuotaa koko ajan...että kun olis salipäivä tänää..että miten sellanen rasitus vaikuttaa?..kuinka pahaa tekee kropalle vetää kunnon treenit flunssasena...vai pitäisikö odottaa ihan kunnon parantumista.???

olipas typerä kysymys, mutta ajattelin että joku asiantuntija varmasti osaa vastata...kiitoksia etukäteen...:nolo:

Kunnon treenejä ei flunssassa koskaan ja jos kuumetta niin ei ollenkaan. Pikku yskässä olen käyny kevyesti pumppailemassa. Monesti tuntunu paranemista jopa nopeuttavan ja näin myös sanoi eräs sm-tason voimalija. Järki kädessä kuiten, jos on voimaton olo niin nogo.

Juurihan tuosta oli eilen Urheiluruudussa, kuinka huippu-urheilijat ovat treenanneet sairaana ja saaneet erilaisia sydänoireita, joista seurauksena pahimmassa tapauksessa kuolema. Eli ei kannata.

Ei EI ja EI! Nyt vaa syöt nii perkeleesti valkosipulia, c-vitamiinia ja juot tuoremehuja ja vihreetä teetä nii lähtee flunssat parin päivän sisällä. Mulla ainaki toiminu aina.

Viikossa parissa ei lihas mihinkään katoa, kehitystä siinä ajassa ei ehdi kerätä, joten ei tosiaan kannata flunssaisena treenata, kun riskit on 100x hyötyyn verrattuna. Voihan sinne salille mennä kavereiden kanssa juttelemaan jos ei yksinkään osaa olla. :)

treenaminen flunssaisena...

eli kommenteista päätellen sali pitäisi ainakin tänään jättää väliin?? tulee vain itselle huono-omatunto jos ei treenaa jokapäivä..ehkä olen liian ankara itselleni...:curs:

Pahimmassa tapauksessa kehität itsellesi flunssaisena treenatessa sydänlihastulehduksen, kuten kävi ukkokullalleni muutama vuosi takaperin.
Isäntä oli sitten täydellisessä liikkumiskiellossa kaksi viikkoa ja treenikiellossa paaaljon pidempään. Sairaalassa kärräsivät pyörätuolilla vessaan ja kun kotiin pääsi niin vessassakäynti oli ainoa sallittu "liikuntamuoto." Oppipahan ainakin kertalaakista, ettei flunssaisena treenata. Lääkärit sanoivat, että jos olisi ollut huonokuntoisempi mies, niin mennyttä olisi ollut.

NaZuliiNi_84 sanoi:
tulee vain itselle huono-omatunto jos ei treenaa jokapäivä..

Joka päivä ei pitäisi ylipäätäänkään treenata - ja muuten yhdyn edellisiin puhujiin, terveenä vasta treenaamaan!

NaZuliiNi_84 sanoi:
eli kommenteista päätellen sali pitäisi ainakin tänään jättää väliin?? tulee vain itselle huono-omatunto jos ei treenaa jokapäivä..ehkä olen liian ankara itselleni...:curs:

Ikinä ei saa treenata kipeenä. Edes kevyestä pumppailusta ei kipeänä ollessa ole mielestäni kuin haittaa. Kun ihminen sairastuu, on verenkierrossa valkosoluja enemmän kuin punasoluja ja valkoisten tehtävä on tuhota verestä tulehdustekijöitä. Mitä enemmän veressä on tuolloin valkosoluja, sitä nopeampaa on paraneminen. Mitä enemmän taas liikut, sitä enemmän punasolut valtaa elintilaa valkosoluilta, eli......

Montakohan ketjua tästäkin aiheesta jo on?

Miksi sinne salille pitää mennä jos selkeästi on kipeä? Tiedän itsekin että helppoa ei ole pois jäädä, mutta järkeä pitää käyttää ja oma terveys pitäisi olla aina etusijalla.

Ja noin yleisesti (moneskohan kerta on kun tämän kirjotan?) sinne salille ei mennä jos olo on vähänkän voimaton tai selkeästi tukkoinen. Pieni köhä tai nenänvuotaminen ei tahtia haittaa jos treeni kulkee normaalisti. Ja jos ollaan oltu kuumeessa, tulisi olla vähintään yhtä monta kuumeetonta lepopäivää mitä siinä kuumeessa olit.

Maltti on valttia ja pitkässä juoksussa taukoja tulee vähemmän kun kuuntelee kehoaa ja jää lukemaan pakkista jos olo on sellainen että treenaamaan ei pitäisi mennä.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
On tässä tämän viikkoa ollut kurkku kipeänä ja viikon tauko tullut treenailuihin. Täytyy toivoa että maanantaina pääsisi salille normaalisti. Kuumetta ei ole ollut, mutta peitteet nielurisoissa hillitsee treenihaluja kummasti.

Eilen illalla koiran kanssa lenkkiä ja vähän vilunen olo oli aamulla herätessä. Nenä vuotaa ja vähän utunen olo, mutta taidan mennä kuitenkin kevyttä treeniä tekemään. Tyhmä olen mutta minkäs teet.

Ite jätin tällä kertaa treenejä väliin enkä lähteny kokeilemaan, miten käy jos vähän kipeenä treenaa. Viimeks käyny salilla viime torstaina. Tänään oli eka päivä ku tuntu et ei oo yhtää kipeä. Huomenna sitten pääsee taas raudan kimppuun.

Luin jostain lehdestä jutun, kuinka ruotsissa on jo useita nuori jalkapalloilijoita ja muita lajiharrastajia menehtynyt sydänlihastulehdukseen, kun on menty flunssaisena treenaamaan. Jostain kuulin myös, että vähänkin kovemman flunssan jälkeen pitäisi pari sellasta "tervettä päivää" pitää, ennen kuin harrastaa taas kovempaa liikuntaa.

Kannattaa levätä kunnolla. Flunssasena on sen verran voimaton ja vedoton olo ettei nyt kannata sinne salille mennä, kun ei kehostaan saa oikein mitään irti.

Nyrkkisääntönä ite pitäny että, yhtämonta päivää lepoo ku kuumetta. Salille voi vähä nuhasena imo lähtee jos vaan jaksaa, sitteku vetää olon sellaseks ettei vaan millää jaksais ni paras jättää välii.

Miksi? Vilu viittaa yleensä kuumeeseen. Ei hyvä.

Niin no. Tulee niin laiska olo muuten. Ja mitä pidemmälle päivä on edenny nii sitä terveemmäks tuntee ittensä. Nyt ei enään nenäkään vuoda. Ja vilu oli aamulla ehkä myös sen takia että ikkuna oli koko yön auki. Voimaton olo ei missään nimessä ole. Luulen että tuli vaan joku perus tyhmä päivän flunssa.

Ja todellakin siis kevyt treeni edessä. Tekniikka tempaukseen (pelkkä tanko suorilla ja kyykkyyn) jne. Ja raskaat liikkeet tietty jää kokonaan väliin (kyykky, mave, rive, penkki). Ei ole tarkotus vetää mitään sm-tason tappokisatreeniä vaa sunnuntaisuharin pappa jumppa.

Kiitos huolenpidosta!:)

Juurihan tuosta oli eilen Urheiluruudussa, kuinka huippu-urheilijat ovat treenanneet sairaana ja saaneet erilaisia sydänoireita, joista seurauksena pahimmassa tapauksessa kuolema. Eli ei kannata.

no armeijassa kun ei veksi kiinnostanut niin cooperit -17 pakkasesssa (tais olla sairaanakin) ja toinen 20cm vesisohjosateessa jonka jälkeen palali yms yleensäkin tekivät joka toisen vkl kuumeen ja keuhkokuumeen ja tosiaan sydänlihastulehduksen saa helposti jos sairaana riehtoo.

Niin no. Tulee niin laiska olo muuten. Ja mitä pidemmälle päivä on edenny nii sitä terveemmäks tuntee ittensä. Nyt ei enään nenäkään vuoda. Ja vilu oli aamulla ehkä myös sen takia että ikkuna oli koko yön auki. Voimaton olo ei missään nimessä ole. Luulen että tuli vaan joku perus tyhmä päivän flunssa.

Ja todellakin siis kevyt treeni edessä. Tekniikka tempaukseen (pelkkä tanko suorilla ja kyykkyyn) jne. Ja raskaat liikkeet tietty jää kokonaan väliin (kyykky, mave, rive, penkki). Ei ole tarkotus vetää mitään sm-tason tappokisatreeniä vaa sunnuntaisuharin pappa jumppa.

Kiitos huolenpidosta!:)
Jeps, mutta monesti tuppaa olemaan niin, että ihminen perustelee itselleen miksi sinne salille pääsisi takas treenaamaan. Juuri vaikkapa noin. Tullut ihan itsekin huomattua sama homma.:D

Suositut

Back
Ylös Bottom