Treenaamattoman penkkitulos

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Aloitin juuri voimaharjoittelun kypsässä 40-vuoden iässä ja minua ihmetyttää eräs seikka. Itse (187cm/92kg) en aikaisemmin salilla ole käynyt ja kun nyt vihdoin aloitin niin teen esim. penkkiä 3 sarjaa - 6 toistoa a'90kg.
Salilla käymättömät duunikaverini naureskelevat tälle ja väittävät joka mies pystyvänsä yli sadan kilon toistoihin. Sit kuulee näitä urbaanilegendoja kevereista jotka ilman mitään treeniä nostaa 150-200kg.
Arvoisat lajia pidempään harrastaneet kolleegani, mitä luulisitte että tuolta kadulta satunnaisotolla napattu Matti Meikäläinen ( ei salikokemusta) nostaa penkistä? Tässä on itseluottamus koetuksella kun luulee olevansa tuollaisilla aloituspainoilla ihan paskakunnossa.

It-nörtit sen 30-50kg ja raksamiehet sen satskun varmasti ottaavat, mutta toi on helvetin hyvä sarja jo aloittelijalle. Mitä teet päivätöinä? Kovasti vaan treeniä niin mammakin tykkää :)

Kateellisia ovat kaverit ku eivät jaksa itse treenata...

:eek:
Taitaa olla aika lopettaa salillakäynti. Jos alottelijat kiskoo penkistä enemmän kun minä on jokin kyllä perseellään (joo joo se ruokavalio). Vedin mä alottelijana kolmasosan tosta, 30 kiloa oli tiukka paino. :itku:

mattimeikäläis-tapaukset on kyllä aika vaihtelevia nekin. Pääosa asettunee välille 40 - 80kg. Yli satasen ekalla kerralla nostavat ovat jo harvassa. Laitahan duunikaverit kokeilemaan penkkiä niin huomaavat, että ei se ihan reenaamattomilta itsestään käy. Mave on mielestäni enemmän sellainen liike jossa saattaa tulla yllättäviäkin tuloksia...

Mutta kyllä ekassa treenissä 6 x 90kg on penkistä erinomainen tulos:thumbs:

Rommi sanoi:
It-nörtit sen 30-50kg ja raksamiehet sen satskun varmasti ottaavat

Hoho :hyper:

Sanompa että enemmän on poikkeus kuin sääntö että se raksamieskään satkua heti alkuun ottaa. Muutamankin fyysistä työtä tekevän jannun olen salille vienyt heidän jauhettuaan ensin kuinka se satku nousee treenaamattakin.
Hiljasta oli ;)

Tuo 3*6*90 on kyllä todella hyvä aloitus ikalevio :thumbs:

On kyllä ihan perkeleen hyvä tulos tuo...itse otin alottaessani sen 40kg penkiltä :D

Itse olen IT-nörtti. Reilu puoli vuotta sitten, kun menin eka kertaa vuosiin salille, meni tyhjällä tangolla 3x8. Pari viikkoa sitten meni 3x8 neljälläkympillä ja 50kg kerran (ei samana päivänä). Mulla taitaa olla niukasti nopeita lihassoluja, kun nuorempana on kuitenkin mennyt 30km hiitäen alle kahden tunnin ja 18km alle tunnin.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
modified sanoi:
Veikkaisin 50-60kg.

Ja tämä ei ole kaukana totuudesta, poislukien sellaiset jotka ovat jotain fyysistä duunia ikänsä tehneet (lue: raksamihet, metsurit yms.).

Tästä on ihan omakohtaista kokemustakin kun joskus teininä sen maagisen satkun penkistä sai ja eräs keski-ikäinen isohko mies, joka ei ikinä ole varmaan salilla käynyt, sanoi kepittävänsä mun penkkituloksen mennen tullen. No mentiin kokeilemaan, 80 kg ei tullut kuin alas ja 70 kg tuli sellainen ruma runkkuykkönen että oksat pois.

Eli vitut nosta kovinkaan iso prosentti edes fyysistä työtä tehneistä sitä satkua jos eivät koskaan ole penkanneet.

Ei muutakun joskus duunikavereiden kanssa salilla ja vaikka se 80 kg aluksi tankoon ja kattokaa nouseeko se oikeasti vaiko vain puheissa. ;) Ja en ota vastuuta jos joku näissä leikeissä paikkansa rikkoo, järkevä tietyti lämmittelee huolella ensin. ;)

3x6x90 on mielestäni hyvä tulos jo pidemmänkin aikaa salilla käyneelle.
Itse (179/79) olen sellaiset 3 vuotta tahkonnut ja 2x6x85 menee hikisesti. Tosin olen todella surkea tuossa penkkihommassa muutenkin, on niin pitkät kädet...syli 193...seli seli... :itku:

Olen it-nörtti ja kun menin eka kertaa eläissäni salille hurjassa 19 vuoden iässä, lähti 60 kg @ 75 kg elopainoilla. 2 kk treenin jälkeen 80 kg. Sillon söin kyllä lähinnä ruisleipää. Proteiinia ei paljon tullut syötyä :P.

Yksi kaveri joka työkseen ajaa taksia eikä todellakaan treenaa salilla napaa
just ja just satkun penkistä, mutta elopainoa kaverilla onkin n.125kg.

Keskiverto aloittelijan tulos lienee jossain 40 - 60kg välissä.

ikalevio, tuo sinun tuloksesi on kyllä todella kova :thumbs:
Nuo joka äijän satasen nostot ovat todellista :kakka: - puhetta.

3*6*90 on kenelle tahansa vähintäänkin mukiinmenevä tulos, mutta eteenkin aloittelijan kohdalla tuo on jo aika uskomaton tulos (vaikka aloitusikä olisin jo yli 30 tai jopa yli 40 :rolleyes: ).

Näillä lähtöasetelmilla ikalevio on vielä jokin päivä supermiehen kaltainen voimapaketti... ;) :D

Minä olin treenannut haitapaskaa ainakin pari vuotta ja kunnollakin joitain kuukausia, kun sain ton ysikymppisen kuusi kertaa. Joten sulla menee vaan hyvin.:thumbs:

Totuus on, että yli 100 kg penkistä nousee ainoastaan niillä "en ole ikinä treenannut" -miehillä jotka on jossain vaiheessa elämäänsä nostelleet puntteja ja muutaman vuoden tauon jälkeen puhuvat etteivät ole ikinä nostelleet puntteja. Henkilöillä jotka eivät IKINÄ ole koskeneet punttitankoon ei yli 100kg nouse penkiltä. Liikeradat on niin päin persettä ym.ettei se nouse vaikka voimaa ja varsinkin kestävyyttä on. Toinen on 200kg maastaveto. Yli 200kg voidaan saada ylös pienen harjoittelun jälkeen muttei kylmiltään. Olen tästä varma, kun olen omin silmin nähnyt 145 kg karpaasinkin hyytyneen 200kg tulokseen. Samoin hullun sitkeälle metsurillekin, joka voi niskalenkissä sinnitellä vaikka viikon (ja sitten tapahtuu...), 100 kg jäi penkissä rinnalle. Vaikka (kesto)voimaa on sitten paljon enemmän kuin reilusti yli 100 kg penkistä nostavilla. Ja kerran yksi hemmo sanoi ettei ollu koskaan reenannut, mutta liikeradoista ja maven terävyydestä näki heti että paskanpuhujahan se siinä. Sitten tunnusti, että vuosia sitten treenasi mavea täysillä... lahjojakin oli, mutta se treeni oli piste i:n päälle. Aina on tietysti poikeuksia. Ne on harvassa.

Mikähän satusetä se kuvittelee mattimeikäläisen ottavan kylmiltään lähes 200kg penkistä, kun voimanoston maailmanmestarit 100 kg sarjassa ei saaneet 200kg penkistä 10v sitten...

ikalevio sanoi:
Aloitin juuri voimaharjoittelun kypsässä 40-vuoden iässä ja minua ihmetyttää eräs seikka. Itse (187cm/92kg) en aikaisemmin salilla ole käynyt ja kun nyt vihdoin aloitin niin teen esim. penkkiä 3 sarjaa - 6 toistoa a'90kg.
Salilla käymättömät duunikaverini naureskelevat tälle ja väittävät joka mies pystyvänsä yli sadan kilon toistoihin. Sit kuulee näitä urbaanilegendoja kevereista jotka ilman mitään treeniä nostaa 150-200kg.
Arvoisat lajia pidempään harrastaneet kolleegani, mitä luulisitte että tuolta kadulta satunnaisotolla napattu Matti Meikäläinen ( ei salikokemusta) nostaa penkistä? Tässä on itseluottamus koetuksella kun luulee olevansa tuollaisilla aloituspainoilla ihan paskakunnossa.
ole huoleti. sun tulos on aivan helvetin kova jos et todellakaan ennen ole painoja nostellut. se että raksamiehet ja metsurit on riskejä lähinnä huvittaa mua. ne ovat riskejä kantamis hommissa, mutta siihen se jää, ei juuri mitään tekemistä penkkipunnerruksen kanssa. kukaaan joka ei ole koskaan reenannut ei nosta 150kiloa penkistä. sanoppa niille duunikavereilles että tulee salille mukaan. lappaa tankoon 100kg ja sano että punnerra. veikkaan että hymy alkaa kavereillas hyytyyn sen kokeilun jälkeen :)

yleensä( ne mitä itse olen nähnyt) reenaamaton aikuinen saa tehtyä toistoja 40-60kilolla ja ne toistot on kauheita. ei kordinaatiota ollenkaan.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom