Tosi asiaa voimanostajista - ennen ja nyt

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jarre55
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
hyvin harvaan lajiin kuuluu rasvattomuus arviointiperusteena... juu yhteen kuuluu.

"---niin kauan puhutaan urheilusta ja sen perusarvoista (jopa doupatusta huippu-urheilusta), niin mielestäni sen kuuluisi edistää terveydellisiä arvoja---"

:offtopic: Ja tuohan laji, missä juuri tätä ulkonäköä ja rasvattomuutta töllätään, ei todellakaan ole mistään terveellisimmästä päästä. Ei se ole miehelle eikä varsinkaan naiselle terveellistä dietata itteesä kuivan kesän oravaksi. Koominen on myös tuon lajin kohdalla se, että osa harrastajista ei harrasta minkään moista aeroobbista liikuntaa, osa taas harrastaa ihan s**tanasti ja samalla diettaa 1200 kaloreilla. Noh, pääasia että näyttää (?) urheilijalta.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
No äh, se mitä itse tarkoitin niin on ne saatanalliset läskimörssärit jotka pitää suurinpiirtein pumppukärryillä kipata lavalle nostamaan. En ajatellutkaan että jokaisella pitäis olla "joulukuusi" selässä tms, eipä täs ittelläkään pahemmin sikspäkki loista. Mutta silti, olis se suotavaa että pystyy urheilijan sentään ryhävalaasta erottamaan :)

Edit: Laslo, taisin vielä kirjoittaa tätä ku laitoi ton viestis..? Toivottavasti nuo yläpuolella olevat kommentit selventää vähän mitä tarkoitin.

Samaa mieltä, lihava on lihava vaikka nostais kuinka vitusti...

Siis mitä ihmettä,ei voi kun ihmetellä..Eikö tämä ole voimailu forumosio, eikä tämä minun mielestä keskity kehonrakennukseen? kaksi aivan erilajia..Nostajat sen mukaisia..Se yleensä voittaa kuka nostaa vitusti?!? Täytyy varmaan alkaa laihduttamaan,että saisi arnin arvostuksen:) :thumbs:

itse nostin junnujen penkin sm:ssä t-paidalla 225kg vaikka olisin pystynyt harjoitustenperusteella nostamaan uuden SE:n onnistuessani penkkipaidallakin, mutta nostin t-paidalla kun halusin. MUTTA ketään ei noin pienet raudat siellä kiinnostanut, kukaan ei taputtanut, kuuluttuja ei edes maininnut t-paitaa vaikka vielä päätuomarille vitsaillen heitin, että toivottavasti tulee rintaan raudat;) samahomma viime ipf kisoissa, nostin 227,5kg todella helposti ja jälkeeni otti kaveri 232,5kg paidalla tiukasti. Kukaan ei taputtanut minulle vaan tuolle kisojen suurimmanraudan ottaneellesiihen ulkonäköön mitä tulee, en usko että voimanostaja voi nostaa isojarautoja "rasvattomana" ilman "kiellettyjä" aineita:wtf: tunnen kymmeniä voimalijoita joista poikkeuksetta kaikki naturaalit ovat lihavia ja dropittajat "hoikkia." jostain syystä tuo voimantuotto pienillä rasvoilla tuntuu olevan natuna vaikeampaa kuin dropittajalla :rolleyes: tai tämä on minun mielipiteeni asiasta!uskon ja toivon että tänäpäivänä aineidenkäyttö ainakin suomessa on vähentynyt, ehkä siksi että tuloksia saa "huijattua" ylös nyt myös muutenkin kuin aineilla :whip:

Perskeles minä olisin ainakin taputtanut käteni rakkuloille että jatkahan vaan raakana nostamista. Itsekkin olen samaa mieltä että natu nostajat tarvivat rasvaa kehon päälle mutta ei sitä tietänkää tarvi aivan älyttömiä määriä olla.

Voimanostossa arvoidaan vain paljonko nostat ja onko tyyli sääntöihin sopiva. Ulkonäöllä ei ole lajin kanssa mitään tekemistä. Vain ja ainoastaan sillä on merkitystä paljonko nostat ja jos tuomarit hyväksyvät nostosi niin muut pitäköön suunsa kiinni. Ja vinkujat voivat siirtyä vaikka fitness puolelle. Vetäkää stringit jalkaanne ja olkaa hyvännäköisiä mutta pysykää voimanostosta kaukana.

Joo, eipähän ne läskivuoret välttämättä esteettisiä ole, mutta so not kunhan rauta nousee. Ehkä ainoo, missä toi ärsyttää on penkki. Näyttää niin pelleilyltä kun jonkun läskikasan "nosto"matka mitataan lähinnä senteissä.

Itsekkin olen samaa mieltä että natu nostajat tarvivat rasvaa kehon päälle mutta ei sitä tietänkää tarvi aivan älyttömiä määriä olla.

Itse olen taas sitä mieltä, että ihan sama paljonko sitä rasvaa on. Aikaisemmalla kommentillani siitä, että Kirin ja Kazmierin tyyppiset läpivahvat jättiläisatleetit ovat hävinneet, viittasin lähinnä lajin luonteen muuttuneen merkittävästi noista ajoista. Nykyisin heikompikin pärjää kun vaan ottaa varusteista mahdollisimman paljon hyötyä ja siinä ylimääräiset rasvat ovat suureksi eduksi. Toki massa on voimaa raakanakin, mutta ilman varusteita nostettaessa ei tarvitse jossitella; vahvin voittaa, eikä paras varusteiden virittelijä.

Joo, eipähän ne läskivuoret välttämättä esteettisiä ole, mutta so not kunhan rauta nousee. Ehkä ainoo, missä toi ärsyttää on penkki. Näyttää niin pelleilyltä kun jonkun läskikasan "nosto"matka mitataan lähinnä senteissä.

Ja joillain on lyhyemmät kädet ja apua, onkohan naisilla rajoitettu kuppikoko, koska isot rinnat lyhentää nostomatkaa myös huomattavasti... :hyper:

Miks aina itketään penkistä? Miks kukaan ei itke sumovedosta, jossa nostomatka voi myös olla kovin lyhyt, jos nostajaa on siunattu pitkillä käsillä ja lyhyellä torsolla? Kielletään sumoveto ja kaikki vetää kapealla! Tai kyykystä, jossa olisi hyvä olla lyhyet reidet? Voimanoston rikkaus on siinä, että lajeja on kolme, ja yhteistulos ratkaisee. Se joka loistaa penkissä, ei ehkä osaakaan kyykätä...

Voimanostossa arvoidaan vain paljonko nostat ja onko tyyli sääntöihin sopiva. Ulkonäöllä ei ole lajin kanssa mitään tekemistä. Vain ja ainoastaan sillä on merkitystä paljonko nostat ja jos tuomarit hyväksyvät nostosi niin muut pitäköön suunsa kiinni. Ja vinkujat voivat siirtyä vaikka fitness puolelle. Vetäkää stringit jalkaanne ja olkaa hyvännäköisiä mutta pysykää voimanostosta kaukana.

No mitäs vittua. Jos joku nostaja rehellisesti muistuttaa ulkoiselta habitukseltaan talipalloa niin kai mä saan sen sanoa että eipä hääviltä näytä, eikä se kyllä voi hirveen tervettäkään olla, vaikka nostais enemmän ku Pekka Niska. Ja mun mielipidehän se vaan on. Vängätäänhän täälä muutenkin kaikesta epäoleellisesta niinku Pitkämäen penkistä jne. Voimanostoa oon toistakymmentä vuotta seurannu ja itsekin vähiinsä harrastanu, eikä ole suunnitelmissa lopettaa nytkään. Eikä kyllä lopettaa läskien pitämistä läskeinäkään. Suomi on käsittääkseni vapaa maa tässä suhteessa kunhan ei henkilökohtaisuuksiin mennä :)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%

Ei niitä tarvitse kattoa, laita vaikka silmät kiinni..Täytyis varmaan olla maratoonari ja omata 220cm syliväli ja painaa 60kg ja nostaa penkiltä 120kg..

Valaista

Tuntuu siltä, että kai voimailija kyllä mielummin nostaa paljon penkistä ja samalla mielummin näyttää lihaskimpulta kuin valaalta:wtf:
Varusteista kaikki eivät kuitenkaan saa samoja hyötyjä, mikä katkeroittaa. Toisaalta kun saa varusteista paljon hyötyjä ja se kyseenalaistetaan, katkeroittaa sekin.
Peklo nostaa kyllä paidalla tai ilman hirmu rautoja:worship: Kummalta tuntuu Raw -nostojen aliarvostus, mistä peklo kertoo.
Toisaalta kansa ymmärtää vain sen minkä verran kiloja on tangossa. Mitä enemmän niitä on sitä kovempi jätkä...
Tässäkin keskustelussa näkyy että arka paikka on jos joku nostaa enemmän, oli keino sitten mikä tahansa (joko paitanostaja ei nosta raakana hyvin tai raakanostaja paidalla). Jos omia vahvuuksia kyseenalaistetaan niin alkaa vinkuminen. Voimanosto on kyllä niin marginaalilaji, että molemmille nostomuodoille pitäisi olla tilaa.
Itse arvostan molempia nostomuotoja, kuitenkin RAW -nostoja enemmän. Toki koskaan ei penkkipaitaa ole ollut itsellä, joten vähän jäävi siinä suhteessa;)

Hyvä, että tuo nostajan ulkomuoto aiheutti vähän närää. Viestissäni jo arvelin, että näin tulee käymään, hyvä niin. Tämä on tosissaan vain oma suppea näkemykseni, josta ehdottomasti saa olla eri mieltä. Olen erittäin tietoinen, että kauneuspisteitä ei jaeta. Välillä olen miettinyt mm. omaa suhtautumista mm. painonnoston kuninkaaseen Vasili Aleksejeviin :) Noh, ei nyt sentään. Ja kehonrakentajiin tässä en todellakaan viitannut. Kai palstan henkilöillä on edes pieni yhteinen näkemys, miltä atleettinen henkilö näyttää? Minulle ei tule ensiksi mieleen kehonrakentajan prototyyppi.

Ja mitä tulee vielä kehonkoostumukseen, niin pakkohan sitä rasvaa on tietty määrä kehossa oltava toimiakseen optimaalisesti, raja kuitenkin rotevan / tukevan ja reilusti ylipainoisen välillä on selkeä. Muutaman todella veikeän tapauksen nähdessään sitä kummasti tekee yleistyksiä ja rajuja stereotypioita.

Ja hetkeksi pois kauneuskeskustelusta...Olisi mukava tietää, että paranisiko esim. painonnoston (samankaltaisia lajeja kun ovat) asema ison yleisön ja urheilijoiden silmissä, jos sinne heitettäisiin mukaan toinen täysin lajin luonteen muuttava varusteliitto, perinteisemmän nostomuodon jäädessä vääjäämättä taka-alalle.

Ite olen muutamissa kohdissa eri mieltä tuosta kirjoituksesta;

Väitän, että nykyvoimanostajien perusvoimataso on heikompi kuin 1980- ja -90-lukujen kilpailijoilla.

En oo varma, mutta ite en oikein usko, että nykyään porukka olisi heikompaa kuin ennen. On se treenitietämyskin nimittäin lisääntynyt ja yksi tärkeä asia on netin tuleminen. Netistä saa ziljoona kertaa paremmin ja helpommin tietoa voimailusta kuin ennen nettiä. Myöskin esim. vetokumien tulo voimailuun on vienyt treeniä eteenpäin.

Kiitos hyvän perusvoimatason, ennen voimanostajat näyttivätkin urheilijoilta, uusista yrittäjistä ei voi sanoa enää samaa.

Mitämitä..ai nykyään nostajat näyttää epäurheilullisilta ja heikoilta?

Penkkipunnerruksesta käytävä keskustelukin on mielestäni vääristynyt viime vuosien aikana. Kukaan ei puhu enää harjoittelusta, vaan ainoastaan varusteista. Voimanostoharjoittelua käsittelevää keskusteluahan ei ole ollut enää aikoihin."

Mitä tuossa tarkoitetaan? Päivittäinhän tällä ja x määrällä muita foorumeita käydään voimanostoharjoittelusta keskustelua. Ei varmasti ikinä ole ollut näin paljon keskustelua treenistä.

En oo varma, mutta ite en oikein usko, että nykyään porukka olisi heikompaa kuin ennen. On se treenitietämyskin nimittäin lisääntynyt ja yksi tärkeä asia on netin tuleminen. Netistä saa ziljoona kertaa paremmin ja helpommin tietoa voimailusta kuin ennen nettiä. Myöskin esim. vetokumien tulo voimailuun on vienyt treeniä eteenpäin.
Kyllähän nykynostajat pystymetsästä olisiva heikompia, mutta ei se vaadi kuin treenimetodien muuttamisen varusteista pois ja pian ollaan samalla tasolla ellei korkeammalla.

Voimanoston nykypäivää on erinäiset kehittyneet varusteet. Jokainen voi oman mielensä mukaan valita haluaako nostaa ilman varusteita vai varusteilla. Molemmilla tyyleillä näyttää Suomessa miehilläja naisilla liikkuvan isoja rautoja. Onneksi nykyisin molemman tyylisiä kisoja järjestetään. Löytyy jokaiselle mieluinen tapa kilpailla voimanostossa. En näe mitään syytä parjata mitään tyyliä nostaa, vaan ennemminkin hienoa katsella kovia ja hienoja suorituksia oli varusteita tai ei. En tiedä, mutta luulisin suurimman osan marisijoista olevan sellasia, jotka eivät itse kilpaile millään tavalla voimanostossa. No siihen en ota sen enempää kantaa.Siltikin naurettavaa arvostella muiden nostamisia varsinkaan jos ei itse ole käynyt tuloksiaan testaamassa missään mittelöissä. Itse tykkään varustenostoista kuin hullu puurosta. Tuntuu vain niin hitsin hyvälle onnistuneet nostot. Varusteilla niin haastavaa ja äärettömän vaikeaa tuo nostaminen vähän joka nostomuodossa ja eroaa reilusti ns. raw-nostamisesta. Siinäkin onnistumiset tuntuu hyvälle, mutta en niihin niinkään ole keskittynyt, koska minun nostomuotoni on mainitsemani varusteet. Saattaisi ehkäjoskus kokeilla ihan oikeata raw-nostamista eli t-paita verkkarit ilman vöitä ym. Asia hieman lähti rönsyilemään, mutta tuosta huomaa eron, että toinen tykkää ihan toisenlaisesta voimanostosuorituksesta kuin toinen.

Nyky voimanostajat muka jotenkin erimoisia. Pyh....kyllähän nyky voimanostajat urheilijan kaltaisia.Voimanostaja on voimanostajan näköinen ja oloinen. Jokainen omanlaisensa tangon liikuttelija. Nykyisin voimatasot ihan hienoa luokkaa, kuten aina suomalaisilla nostajilla ollutkin. Olisikohan ammoisina aikoina doping-kuri ollut asteen verran löyhempää? Mene ja tiedä. Tuollaisella lausahduksella helposti yleistää ja loukkaa hienoja voimanostajia, jotka ovat aikoinaan kovia tuloksia tehnyt. Kyllähän nykyisillä nostajilla perusvoimataso on edeleen varsinkin kovaa luokkaa vaikkakin olisi keskittynyt nostamaan varusteilla. Siinä ei oikeen enään ihan perinteinen treeni riitä viemään pitkälle vaan vaatii erikoistumista itsensä ja tuloksien eteenpäin saattamiseen.

No tämä tästä....hieno laji tuo voimanosto. Nostakaa vaikka alasti tai ihan miten vaan, mutta siltikin. Minua ei itkupilli ruikuttajat harmita vaan kohennan kyykkypukua ja lisään kierrettä hihoihin.

Lollero sentään.

Mikä järki paidalla on, jos sen ainoa tehtävä on auttaa nostamaan ylirautoja?

Jos ei vittu voimat riitä 300 sadan t-paita penkkiin, niin miksi sitten pitää ottaa se helvetin hydraulipuku päälle ja vetää se tanko 10cm mahan päälle, ja jousivoimalla ylös, ja lehdet hehkuttaa näitä "300 kilon penkkaajia".

Kyllä se on niin, että vahvin ratkaistaan kehon omilla voimilla, ei ulkoisilla vammais-tuilla.

:kippis1:

Asiaa:rock:

Mitä enemmän katselee nykyajan sallimaa varustepelleilyä voimanostossa, sitä enemmän arvostaa painonnostoa oikeana voiman mittarina.

vaan näppivoimat on oikeeta voimaa.... vaan painonnosto on oikeeta voimaa... vaan vahvamiehet on oikeeta voimaa... ??? MITÄ se semmonen oikee voima on??? kaikilla tuntuu olevan oma mielipide mikä on oikeeta voimaa. Mun mielipide on että voimaa on erilaista, on kestävyysvoimaa ja maksimivoimaa ja maksivoimaa erimuodoissa, just esim painonnosto ja voimanosto.

Oikeesti kukaan täällä ei sanois esim ryan kennelylle livenä " tuo ei ole oikeaa voimaa kokeile tempausta se on oikeaa voimaa"

Zone-sarja -42%
kyllä vois tälläkin palstalla kirjoittelevat urpot keskittyä ihan vaan omaan kehittymiseen omalla alallaan ja lopettaa toisten vähättelyn.

kyllä on ihme nykyään miten saadaan kärpäsestä härkänen.:rolleyes:

ite kunnioitan voimailijasta jalkapalloilijaan kaikkia, koska menestykseen vaaditaan aivan perkeleesti työtä ja uhrauksia.

on muuten jännä juttu miten netti/foorumit muuttaa ihmisiä. täällä uskalletaan kirjoittaa mitä vaan ja ottaa kantaa asioihin mistä ei välttämättä mitään edes ymmärretä. mutta oikeassa elämässä hiivitään kuin varjot salien nurkissa suu siististi supussa. tännekkin kirjoittaneista muutamia tavannut ja olen yllättynyt millaisia he ovat nimimerkin ulottumattomissa.:D
kiitti ja kuitti.

... (kyllä, rajua voimaharjoittelua tekevän tulee näyttää atleetilta, ei pöhöttyneeltä, ylipainoiselta ja yleisilmeeltään huonokuntoisen näköiseltä henkilöltä, joka on tätä nykyä valitettavasti mielikuvani tyypillisestä "new-age voimanostajasta") ...

DSC03300.JPG

läskejä kaikki

Suositut

Back
Ylös Bottom