Tosi asiaa voimanostajista - ennen ja nyt

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jarre55
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Miksi haluat nostaa liitossa jonka periaatetta (varusteiden suhteen) et hyväksy?

Tiedän kyllä että jos menee ipf ulkopuolisiin kisoihin, siitä saa kilpailukiellon, minulle on kyllä nämä asiat seuran puolesta tehty selväksi. Samassa veneessähän tässä ollaan. Tosin jos olisin hanakasti varusteita vastaan, kävisin nostelemassa raakakisoissa ja solttupenkkikisoissa, enkä edes kusis ipf suuntaan.

On rättejä tuhansia eri tyylisiä, jokaiselle nostajalle omansa. Sama ku maratoonareille on tarjolla erilaisia kenkiä. Vai pitäisikö kaikki laittaa kipittämään matkansa 36 numeron pronaatiotuellisissa Adidaksen lenkkareissa?

SVNL on AINOA varteenotettava vaihtoehto itselle. Sanotaanko näin että mielummin käytän varusteita kun roinaan. SVNL on testaava liitto. Se painaa eniten minun vaakakupissani.

(huono tuo kenkävertaus sillä eihän ne juoksijaa juoksemaan auta kun taas varusteet auttaa parempiin nostoihin)

e: :offtopic: joten voisi jättää keskustelu mun lempiliitostani nyt väliin :D

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
SVNL on AINOA varteenotettava vaihtoehto itselle. Sanotaanko näin että mielummin käytän varusteita kun roinaan. SVNL on testaava liitto. Se painaa eniten minun vaakakupissani.

Eli a)se että testataan, tarkoittaa että kukaan ei käytä ja b)kaikki joita ei testata, käyttää. Mahtavaa, minusta tuli juuri douppaaja. :lol2:

Edit: todennäköisesti tossuilla pääsee kovempaa ku avojaloin.

Tarvii sen verran osallistua vielä tähän keskusteluun ,että olen lukenut muutamien tyyppien treeniblogeja jotka kilpailee sm tasolla niin ymmärrän täysin ettei ne tarvi hormooneita (koska ei ole lihaksia mitkä pitäis palautua ja ymmärtääkseni doping auttaa juuri mm.palautumaan jne eli suomeksi sanottuna nämä ryhmät ei edes reenaa kunnolla niin ei voi odottaa menestystäkään .Ennen nämä Saarelaiset, Käpylät ,Vilmit +muut tekivät raskaita päivätöitä ja sen jälkeen vasta reenattiin .Ei ollut joka tilanteeseen jauhoja joilla paikata hiilarivajeita .Eli pitäis reenatakin eikä odottaa vaan palautumista

Eli a)se että testataan, tarkoittaa että kukaan ei käytä ja b)kaikki joita ei testata, käyttää. Mahtavaa, minusta tuli juuri douppaaja. :lol2:

en mä sitä tarkoittanut mutta se nyt on vaan periaate kysymys itselleni :) ja se ei kuulu tähän threadiin miksi olen IPF:llä. ja kyllä tuolla IPF:lläkin todennäköisesti roinaajia löytyy mutta se on nyt vaan taas henkkoht päätös :D

Ja on ne kengät kivat. varsinki talvesaikaa :)

Täytyyhän niitä surkeita tuloksia jotenkin perustella. Ja kun ei itsellä tarpeeksi nouse rauta niin syynä on tietysti kaveri jonka on pakko käyttää aineita koska on minua parempi. Oletteko muuten koskaan lukeneet mistään että joku huippunostaja olisi kiinnittänyt huomiota nostajien ulkonäköön?
Eivät he tälläistä tee vaan nämä katkerat 100 kilon penkkaajat joista ei ikinä tullut mitään.

Kenkävertaus on niin huono. :wall:

Itse asiassa itse juoksen koviten avojaloin (tosin jalat ei ehkä kestä). Sen takia käytänkin lenkkareina/piikkareina mahdollisimma vähän tuettua mallia (ja myös kevyttä).

Miks se nyt niin huono on? Samalla tavalla pitää olla erilaisia varusteita erilaisille nostajille kuin erilaisia kenkiä eri käyttötarkoitukseen ja henkilöille, tai uikkareita! Toki kengät on lähes pakolliset juoksussa, eikä tuo 10-30% hyötyä nopeuteen, mutta eipä tässä nyt siitä kyse ollutkaan. Minä en kyllä tuollaisilla tukemattomilla tekis muuta ku hajottasin itteni.

Miks se nyt niin huono on? Samalla tavalla pitää olla erilaisia varusteita erilaisille nostajille kuin erilaisia kenkiä eri käyttötarkoitukseen ja henkilöille, tai uikkareita! Toki kengät on lähes pakolliset juoksussa, eikä tuo 10-30% hyötyä nopeuteen, mutta eipä tässä nyt siitä kyse ollutkaan. Minä en kyllä tuollaisilla tukemattomilla tekis muuta ku hajottasin itteni.

Kenkävertaus ei toimi, koska kengän tehtävä on maksimoida jalan energia alla olevaan pintaan, jolloin kehon energiaa ei mene hukkaan. Kun taas voimanostovarusteiden tehtävä on keventää kropalle tulevaa kuormaa, jotta päästäsiin käsittelemään jopa yli 200 kiloisia ylirautoja liikkeestä riippuen. Onko tämä sitten järkevää? Ei...

Ai hitzit sentään,kun pännii toi nykyinen hiihtäminen. Oli hiihtäjät ennen ihan erilaisia,eikä tarvinut nykyajan varustepelleilyjä ja voiteita.....;) Pikajuoksijoilla piikit kengissä??? Mitä ihmettä....eikö ilman pääse yhtä kovaa;) Oishan noita,mutta juuri kävin varusteilla nostoa treenaamassa ja kivaa oli. Eli jatketaan ja tehdään kuka mitä haluaa. Turhaa osotella muita. Tapoja ja tyylejä on monia. Ja kateellisiakin on monenlaisia

Zone-sarja -42%
Ja saakeli, uinnissakin on nykyisin sellaiset puvut, jotka vähentää huomattavasti vastusta! Ei oo yhtään vertailukelpoisia nää nykyiset tulokset! Ja mikä törkeintä, eihän ne noita helkkarin uikkareita saa ees ite kuunnolla päälle, ja jos saakin, niin siinäkin menee puoli tuntia! Kyllä minäkin uisin vaikka heti maailmanennätyksen, jos tuollaisen nolon uikkarin päälleni vetäsin. Eihän tossa tartte ku hypätä veteen tarpeeks kovasti ja heti on päässy altaan toiseen päähän!

Ja hei, antibodari, mun pointti tuossa ei ollut tuo mitä taas rupeet vääntämään, mutta ihan sama.

edit: antipodari :love: Lues mistä tuo kenkäkommentti lähti liikkeelle, niin ehkä, EHKÄ, ymmärrät mitä sillä tarkoitin.

Nimim. edelleen tykkään nostaa penkkipaidalla!

Miksi se muuten joillekin on niin hemmetin paha paikka jos jotkut nostelee varusteilla. IMO ihan sama vaikka tulis tollainen paita jolla voi penkata 550 kg. Siinäpähän nostelee.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Ja saakeli, uinnissakin on nykyisin sellaiset puvut, jotka vähentää huomattavasti vastusta! Ei oo yhtään vertailukelpoisia nää nykyiset tulokset! Ja mikä törkeintä, eihän ne noita helkkarin uikkareita saa ees ite kuunnolla päälle, ja jos saakin, niin siinäkin menee puoli tuntia! Kyllä minäkin uisin vaikka heti maailmanennätyksen, jos tuollaisen nolon uikkarin päälleni vetäsin. Eihän tossa tartte ku hypätä veteen tarpeeks kovasti ja heti on päässy altaan toiseen päähän!

Ja hei, antibodari, mun pointti tuossa ei ollut tuo mitä taas rupeet vääntämään, mutta ihan sama.

Tulkitsen tämän niin, että meni jauhot suuhun sielläpäin, kun argumentointi ei löydä enää paikkaansa varusteiden puolesta. Uimaria vois verrata varusteisiin sitten, jos sillä on potkuri perseessä, joka antaa vauhtia.

Mut joo, jatkakaa te vaan tätä cheattaamista varusteillanne. Sellanen paita pitäs saada, et voi penkata 550 kiloa, ja sellanen liitto, että nostoksi hyväksytään kun jaksaa kannatella tankoa 2 sekuntia suorilla käsillä, jonka jälkeen varmistaja laittaa raudat telineisiin.

Kerran eräs kokenut nostaja sanoim että ennen kun ei ollut varusteita niin silloin tuli tälläinen juttu:

Bodari joka nosti 180kg vinopenkistä muttei saanut 200kg tasapenkiltä sanoi että voimanostaja joka ottaa 200kg tasapenkiltä on heikompi kuin hän. Menee vähän samaan kategoriaan kuin nykyinen ( oon vahvempi kuin 400kg paitapenkkaaja vaikka otan vaan sen ja senverran koska mulla on enemmän oikeeta voimaa esim juostessa...)

Kerran eräs kokenut nostaja sanoim että ennen kun ei ollut varusteita niin silloin tuli tälläinen juttu:

Bodari joka nosti 180kg vinopenkistä muttei saanut 200kg tasapenkiltä sanoi että voimanostaja joka ottaa 200kg tasapenkiltä on heikompi kuin hän. Menee vähän samaan kategoriaan kuin nykyinen ( oon vahvempi kuin 400kg paitapenkkaaja vaikka otan vaan sen ja senverran koska mulla on enemmän oikeeta voimaa esim juostessa...)

Ei se ihan noinkaan mee, voima kehittyy siihen liikkeeseen, mitä eniten hieroo.
Bodarille vinopenkki tangolla saattoi olla tarpeellisempi liike.

Mitä ihmeen huijaamista se on jos säännöissä sanotaan, että näitä varusteita saa käyttää kisoissa?

Jengi itkee jotain, että varusteet on perseestä, mutta ei siellä rawikisoissa ikinä kyllä mitään tungosta ole. No eipä niitä hirveesti edes järjestetä. Eikä kukaan niitä varusteita pakota käyttämään. Jos haluat nostaa ilman niin saat nostaa.
Minä käytän varusteita kun nostan kisoissa. Miksi ihmeessä antaisin muille tasoitusta kymmeniä kiloja? Eihän ne varusteet ole mitenkään huippu juttu, mutta minkäs vittu teet? Minua ainakin tyydyttää se, että nostan samalla viivalla muiden kanssa ja kisojen lopuksi saan kaulaan roikkumaan sen kultaisen mitalin SVNL:n sm-kisoista eikä se, että olinpas nyt aika vitun aito kaveri ja nostin rawina ja olin vika. Tosin sinne salille ne kaverit yleensä jääkin jotka varusteista jaksaa aivan vaan pelkästään itkeä. Ei niitä kisoissa näy.
Mitä ihmettä te edes luulette saavuttavanne tuolla ainaisella itkemisellä? Jonkun maailmanlaajuisen varustekiellon? No ei tule tapahtumaan enää ikinä. Tämä on nykypäivää. Se minkälaista se oli 30 vuotta sitten oli sillon. Nyt on nyt. Nyt on nostajatkin myös puhtaampia kuin ennen.
Tuolla on kisoissa monia kavereita jotka on tosi vahvoja myös ilman varusteita ja ei niistä mitään hirveitä hyötyjä ota ja niitä jotka ottavat aivan sairaat hyödyt raakavoimien ollessa pienemmät. Mitä väliä sillä on kun kummatkin nostaa niillä säännöillä mitkä nyt ovat käytössä. Nykyään voimanostossa nostetaan varusteilla ja se ei siitä mihinkään muutu. Oma sali yt raakana on tällä hetkellä melkein 700 kiloa ja junioreissa voisin vielä nostaa. Kyllä sitä voimaa tarttuu ihan niinkuin ennen vaikka kisoissa joutuukin varusteiden kanssa nostamaan.
Eihän mikään kuitenkaan muuta sitä totuutta, että mitä suuremmat raakavoimat niin silloin on myös parhaimmat mahdollisuudet nostaa suurimmat varusteraudat ja tähän minä ainakin tähtään.

Mitä ihmeen huijaamista se on jos säännöissä sanotaan, että näitä varusteita saa käyttää kisoissa...

Juurikin näin. Kitinät pois ja raw-kisoihin nostamaan porukalla jos haluaa kasvattaa rawkisojen/raw-nostamisen suosiota.

Niin kauan kun paidat ovat sallittuja kisoissa niin ei muuta kuin paitaa päälle, jos haluaa pärjätä.

Semmoinen kysymys kaikille nostajille, että jos teillä olisi valta päättää, että nostetaanko kisoissa varusteilla vai ei, niin kumman valitsisitte? Jos vastauksenne on, että nostetaan raakana, niin miksi sitten niin kiihkeästi puolustelette varusteilla nostamista? Ei tuossa ole mitään järkeä.

nostaisin raakana jos muutkin nostaisi, mitä isot edellä sitä pienet perässä:whip:

Aika jännä että porukka väittää että ennen oli äijät paremmin dropitettuja.
Toki ehkä enemmän oli rouhittu nappeja kun kalle toi virosta jne.
Mutta miettikääpä nyt kummalla on paremmat lähtökohdat nostaa iso rauta voimailussa.
Kaveri a, Vvanhanliitonmies) tekee treenejä tietämyksellä "penkissä pyramideja maksimiin ja ojentajille kymppejä kapeassa" ja vetää kaikki napit naamaan mitä sattuu kaverin taskunpohjilta löytämään.
Vaiko kenties kuitenkin
b) Nykyajanmies jolla on ihan leipätyökseen kuurit laskeskeleva valkku jotta saataisiin kaikki mahdollinen hyöty irti, ja tiedon välityskin on aika erilaista tuohon treenaukseen(ja välineet esim. kumit).

Mitäs luulette kumman _pitäisi_ olla vahvempi? Entä kumpi on? (ja en tarkoita nyt pentti perusjamppaa vaan oikeasti pärjääviä miehiä).

Sitten sekin mitä tuolla joku vinkui että "menkää kilpailemaan kisoihin itseänne vastaan", tosin totesikin että mieluumin bodailee, oli ihan naurettavaa paskaa. Kuka lähtee kisoihin häviämään? Ylipäätänsäkkin raw-kisojen osaanotto vähyydestä puhutaan kokoajan. No siellä varmaan on ne vahvimmat kaverit, itselleni ei ainakaan tulisi mieleenikään lähteä kisaamaan jos ei onnistuessa kiiltelisi kultamitali silmissä. Enkä kyllä ymmärrä keneltäkään muultakaan kuka menee häviämään runsaasti, toki jos kaveri nokittaa femman vedossa ja voittaa niin se on ihan järkevä tappio, mutta kun puhutaan kymmenien kilojen erosta yt:ssä niin on lähinnä noloa mennä häviämään.

Mutta joo enpä ota noihin varusteisiin sinäänsä mitään kantaa, on kiva että ihmiset voi nostaa eritavalla koska kuitenkin aika harvoin kovat nostajat keskenään jaksaa nokkailla siitä että "mäpäs nostan rawina enemmän" "mun iskä mavee sut suohon" tms. Jos siis toinen nostaa raakana ja toinen varusteilla.

Ja kaikkihan voivat lohduttautua sillä, että jos joku rupeaa venkoilemaan isommilla painoilla niin eiku paita pois ja rautaa tankoon(tai tanko maahan) ja katsokaa kuka on vahvin, hittoako sillä on väliä mitä rychvalas ja mendelson nostaa kun ei kukaan täällä ikinä nosta samoja.(ja sitäpaitsi eikös mendelson ole maailman kovin raakapenkkaaja, joten on niillä paitamiehilläkin voimaa)

PS: Olipas sekavaa vuodatusta, en edes tiedä kenen"puoella" olen tai miksi mitään kirjoitin, mutta kirjoitinpa silti. Toivottavasti joku löytää jotain pointtia tai edes provoaa hieman niin on tälläkin tarkoitus :)

Semmoinen kysymys kaikille nostajille, että jos teillä olisi valta päättää, että nostetaanko kisoissa varusteilla vai ei, niin kumman valitsisitte? Jos vastauksenne on, että nostetaan raakana, niin miksi sitten niin kiihkeästi puolustelette varusteilla nostamista? Ei tuossa ole mitään järkeä.

jos minulla olisi valta päättää, niin ehdottomasti nostettaisiin raakana! ja varusteilla nostamista en ole koskaan missään yhteydessä millään tavalla puolustellu.

Uskomaton paskaa porukka jauhaa täällä.

Täälläkin suurin osa itkiöistä ei ole nostolavaa lähestynyt muuten kuin katsomosta käsin.

Ei ne varusteet ole oikeille nostajille mikään ongelma, ne nostaa joista siihen on. Uskokaa tai älkää, mut kyllä voimanostossa siellä suunnilleen samat jätkät heiluu palkintopallilla, oli varusteet tai ei. Penkkipunnerruksessa voi pakka sitten jo vähän sekottuakin, mutta sehän ei ketään oikeaa voimailijaa kiinnosta. Liittoja on nykyjään jokaiselle, jos ei kiinnosta paitailu, niin painu raakapuolelle. Älä netissä sitä itke.

Ero entisten kovien ja nykyisten kovien välillä ei ole iso. Varoajat testien suhteen sen lähinnä tekee. Tuomarilinjat ovat hieman koventuneet ja tietysti ihmiset ovat pehmoluonteisempia. Ei enää löydy kavereita joista voisi kertoa vanhoilla päivillä hurjia tarinoita. Ne ajat ovat ohi.

Junnuissa on vielä kiva nostella, kun on vielä osittain reilu meininki päällä. Siinä vaiheessa vielä monet(myös billmaier) uskoo ikuiseen natukehitykseen. Kehittyyhän sitä, mut aika vitun hitaasti. Sitä vaan alkaa jossain vaiheessa ihmetellä et miten vitus ei veto enää nousekkaan ku 5 kiloa vuodessa, jos sitäkään. Tulee vuosia ettei edes kehity, vaikka mitä ohjelmaa kokeilee ja vetää kuminauhaa tangon ympäri.

Hyppy junnuista miehiin on kova paikka monelle. Siinä se karsinta sitten käydäänkin. Kuka haluaa panostaa ja kuka ei. Toiset porskuttaa eteenpäin ja jotkut takoo päätään tankoon. Kyllä aika vitun laput silmillä saa mennä jos luulee et siellä natut riehuu pieniä poikkeuksia lukuunottamatta. Testin välttely on ihan arkipäivää ja lapsellisen helppoa tälläsessä marginaalilajissa. Natujahan siellä kaikki on jos ei tarkemmin tunne jätkiä. Liittokin ummistaa silmänsä, ei niitä kiinnosta kunhan saadaan kavereita kv-kisoihin. Niin se on aina ollu ja tulee olemaan.

Roina antaa niin järkyttävän edun, ettei sitä aluks ole uskovinaan. On aika valaiseva kokemus nähdä miten kilpakumppanin maximit nousevat hetkessä sellaiselle tasolle, ettei itsellä ole aikaisemmasta pienestä etumatkasta mitään iloa. Esim. jostain 270kg:n vetäjästä saadaan jo pienellä piristyksellä reilun 3 markan vetomies, ilman että kukaan edes ehtii tajuta mitään. Yritä siinä sitten ite miettiä, et miten ite sais edes sen 5kg lisää vuodessa. Kuten siinä vähän aikaa sit tulleessa dokkarissakin todettiin, niin ei siinä lahjakkaallakaan natulla ole nokan koputtamista kun perusnostajalle laitetaan voisilmät kehiin. Näin se vaan menee. Onhan se myönnettä, että oli se itselle kova paikka, kun tiedosti että oma YT voisi olla 100-150kg kovempi, jos vähän vaan kokeilisi... Tässä tullaan sitten siihen, että ketkä siihen lähtee ja ketkä ei. Onneksi itsellä on tarkeämpiäkin asioita elämässä, kuin pelkkä känsien ja hyvin rajallisen maineen tavoittelu.

Itse tuli sentään puol vuoskymmentä pyörittyä kuvioissa, nähtyä kv-kisoja yms. Kyllä siinä ajassa ehti saada hyvän käsityksen miten homma pyörii ja miten sinne huippulle mennään, jos ollaan mennäkseen. Kovia jätkiä siellä on kyllä vieläkin, ei siinä mitään. Päätöksenteko tuli itselle eteen siinä vaiheessa kun huomasin, että ei tässä enää pysytä tällä etiikalla muiden kyydissä. Annoin muiden mennä. Oli aika siirtyä muihin haasteisiin.

Voimanosto on hemmetin hieno laji, kunhan vaan sitä ei harrasta huipputasolla. Mutta niinhän se on nykyään lähes kaikessa urheilussa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom