TOP 5 suomen body vaikuttajat

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Kuka ja ketkä tosiassa vaikuttavat Suomen body rintamalla. Listaa TOP 5 henkilöt, ketkä mielestäsi on vaikuttanut tosiasiallisesti SINUN elämääsi ja treeneihisi Body maailman saralla. Henkilöt voivat olla median kautta vaikuttavia, kulisseissa, tai ihan henkilökohtaisella tasolla. Vaikuttaminen voi tietysti olla myös negatiivisessa mielessä tapahtunutta, eli listauksen ei tarvitse olla sinun suosikkilistaus, vaan vaikuttamisen listaaminen.

Tässä oma listaukseni vuosien varrelta. Laittakaas omat listanne peliin. Katsotaan nouseeko joku ylitse muiden (hyvässä tai pahassa)

1. Siren
2. Ourama
3. Nyyssölä
4. Mentula
5. Savolainen

HAHHAH! Ompas muuten oikeesti hyvä ketju :D

Luin ekana ton otsikon ja avattuani threadin katoin markus1880 listan ja meinasin repiä pelihousuni, koska en lukenut tarkkaan ekaa tekstiä. Ajattelin siis ekana että nyt pitää listata SUOMEN bodysceneen vaikuttavat henkilöt. Se että ekana oli Mike, antoi heti kuvan että nyt vedetään kunnon perseennuolentameiningillä tätä hommaa ja ketju pamahtaa off-topic-vittuilu-myrskyn saattelemana minuuteissa kiinni. Eikä tarkoitus ole siis vähätellä herran tekemisiä, mutta väärin ymmärrettyäni ajattelin et eipä se nyt ihan noin yksiselkoista ole julistaa ketään ykköseksi.

No ohessa oma lista, ja hauska olisi kuulla lyhyitä perusteluitakin, saadaan varmaan mielenkiintosia kokemuksia esille.

1. Mike

PERUSTELU: Eipä sillä klopilla (minä siis) joka joskus lukion lopulla (2004?) ekan kerran eksyi netistä etsimään tietoutta salitreeniin, ollut vitunkaan käryä että mistä sitä infoa olisi saanut. Varmaan Altavistan kautta sitten tänne jotenkin eksyttiin ja siitä tähän harrastukseen uppoutuminen alkoi. Ongelmahan oli silloin etten edes tiennyt että mitä tietoa mun kuuluis edes hakea aiheeseen liittyen. Pakkiksella rupes sitten kootusti löytymään infoa ja piakkoin ymmärsin että esimerkiksi safkalla saattais olla "jotain" tekemistä punttailun kanssa.

2. Hulkki

PERUSTELU: Pakkikselle saavuttuani rupesin seuraamaan kaverin tekemisiä, filosofioita sekä ajatuksia. Se miten päädyin juuri seuraaman tätä henkilöä, monen muun sijasta, on edelleen tietysti mysteeri. Jälkeenpäin ei ole kaduttanut.

3. Tony Halme (RIP)

PERUSTELU: Sain joskus joululahjaksi Viikingin voimaopas-kirjan, sillä mentiin. Muistaakseni sarjamäärät oli melkoisen korkeat. No ainakin iskostui mieleeni koko kropan treenaamisesta, jota Halme kiitettävästi toisteli. Tämä opus siis alkuaikoina joskus vuosia sitten, sen jälkeen kaksi edellä mainittua herraa vaikuttanut tavalla tai toisella harrastukseeni/ajatusmaailmaani.

Tosiasiallisesti mun elämään ja treeneihin on vaikuttanut tietenkin pakkotoisto. Henkilöistä mun lista näyttää tältä:
1. Nyyssölä
2. -
3. -
4. -
5. -

Kyseessä on MINUN siis MINUN treeneihini vaikuttajat joten

1. Nyysölä
2. Siren
3. Anna Virmajoki koska oikea käteni on kokenut räjähdysmäistä kasvua hänen ansiostaan

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Siren
Nyyssölä
Savolainen
Mentula
Halme

Tajuaakohan herrat Siren & Nyyssölä mikä vaikutus kaikkiin suomen punttihirmuihin noilla Gymlogeilla jne on :puntti:

Pakkiksenhan pisti alulle ihan eri henkilöt kuin Mike

http://www.pakkotoisto.com/historia.htm

Toki Mike ja CO. on tämän muokannut siihen mitä se on.

1. Yksi vanha patu salilla, en tiedä sen nimeäkään.

Opetti mua kädestä pitäen muutaman kerran.

2. Yksi vanha tuttuni, nyt jo kohta 60v varmaan

15vuotiaana sen kanssa treenattiin penkkiä. Se nosti 140kg, minä 50kg ja olin JUMALA sillä hetkellä!

3. Team M&M

Ne pojat on hauskoja

1&2 Team M&M.

Ei olisi salilla käynti saanut lähellekään vastaavanlaista boostia ilman söörien gymlog -videoita !

3. Hietala.

Fastin sivuilta kun reenipäivyriä lukee, niin kummasti salille pitäs päästä lähteen.

4. Oma isäukko.

Sillon nuoruudessa noussut painonnostohommissa sen ja sen verran painot. Kyllä vielä itte pääsee joskus vähintään samoihin lukuihin :)

1. Marko Savolainen

2. Isoveli

3. Kaikennäköiset voimanostajaheput

Siinäpä ne tärkeimmät

1) Wrange.
- Vaikka henkilölistaa haettiin niin pakko nostaa yritys ensimmäiseksi. Wrange ilmoitteli tuolloin aikakauslehdissä ja lähetti ilmaiseksi kuvastonsa. Se oli ainoa kanava kaupalliseen punttimaailmaan tuolloin. Wrange teki hitonmoisen pioneerityön asianeteen.

2) Bodauslehti (Virtamo ja myöhemmin Ourama)
- Kun Wrange oli se ensimmäinen kanava niin heti sen perään tuli Bodauslehti. En ole mitään lehtiä enemmän lukenut kuin niitä kahta bodauslehteä jotka ostin divarista kun aloitin harrastuksen.

3) Voimanostaja-lehti.
- Noita tuli haalittua joskus myös divareista vuosikertoja ja noiden myötä syttyi kipinä voimapuolelle. Bodyskeneä löyhästi sekin.

4) Marko Savolainen
- Marko oli vielä 90-luvun alkupuolella mystinen hahmo. Moni tiesi mutta harva tunsi. Huhuja vain liikkui karmeastä möröstä Oulunsuunnalla. Markon myötä Suomen bodyskenessä alkoi uusi aika.

5) Pakkotoisto
- Treeneihin on eniten vaikuttanut voimailu-osio. Ryssänohjelmat, 531't ja JTOn ketju ovat olleet tärkeimpiä vaikuttajia.

HAHHAH! Ompas muuten oikeesti hyvä ketju :D

Luin ekana ton otsikon ja avattuani threadin katoin markus1880 listan ja meinasin repiä pelihousuni, koska en lukenut tarkkaan ekaa tekstiä. Ajattelin siis ekana että nyt pitää listata SUOMEN bodysceneen vaikuttavat henkilöt. Se että ekana oli Mike, antoi heti kuvan että nyt vedetään kunnon perseennuolentameiningillä tätä hommaa ja ketju pamahtaa off-topic-vittuilu-myrskyn saattelemana minuuteissa kiinni. Eikä tarkoitus ole siis vähätellä herran tekemisiä, mutta väärin ymmärrettyäni ajattelin et eipä se nyt ihan noin yksiselkoista ole julistaa ketään ykköseksi.

Kiva että mietit asiaa, ennen kuin aloit vittuilemaan ;)
Pitikin laittaa vielä ne omat perustelut listalle ja huom. huom. vaikutaminen on voinut olla myös negatiivista, eli omaa totuutta listoille vaan rohkeasti kehiin. Keskustelu on vaan hyvästä.

1. Siren (tämä kikkarapää oli SE ketä seurattiin salilla ja keltä oppia imettiin jo -90 luvun lopulla. Sitten tietysti foorumin vaikutus ja nykyinen M&M toiminta oikeuttaa ykköseksi omalla listalla.)

2. Ourama (bodylehdet. Kilpailut, hyvässä ja pahassa.)

3. Nyyssölä ( M&M. Uutta innostusta treenaamiseen )

4. Mentula ( hmm.. )

5. Savolainen ( kirja joka opetti syömään ja lepäämään :hyper:. Treenit meni ehkä negaation puolelle, paikat rikkoutui kun piti ryskätä )

Silloin joskus vuosia sitten...Kari Valtosen Body Planettia tuli selattua niin perkeleen paljon ja kirjastossa kävin aina lukemassa uusimman Bodaus-lehden. Sitten kuvioihin tuli Roina.da.ru ja sillä tiellä ollaan vieläkin. Aktiivisesti olen seurannut Marko Savolaisen ja Utti Hietalan juttuja.

1. Saliuran alkuaikoina monet painonnostajat, voimamieskisailijat ja voimanostajat
Heiltä oli hyvä apinoida tekniikka, joka tehtiin pääasiassa puhtaasti, ilman varusteita (polvisiteet, rannetuet, trikoot jne. eivät olleet muotia) ja isoilla raudoilla. Seurasin kavereiden treenejä jotka olivat hallitsevia Suomen genressä, ja kyllä nuo vanhat salikörmyt vain oli voimakkaan näköisiä ja olihan ne isoja. Mukava oli heitä seurata.
2. Marko Savolainen
Näin Markon treenejä vierestä ja muutaman keran avustinkin, kun Marko oli parhaimmillaan. Kyllä miehessä oli lihaa ja raudat olivat hirmuisia.
3. Jussi Hokkanen
Jussi on erittäin helposti lähestyttävä persoona, ja näytti hyvää esimerkkiä ettei ison miehen tarvitse olla vihaisen näköinen ja vaikeasti lähestyttävä.
4-5. ---
Paikoille 4-5 ei ole ketään nimetä. Ainakaan sellaista joka olisi tehnyt itseen vaikutuksen.

Suositut

Back
Ylös Bottom