Tony Halme

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Sham69
  • Aloitettu Aloitettu
itse en nyrkkeilyä koskaan ole paljoa seurannu ja nykyään en ollenkaan mutta ei Halme koskaan ole semmosessa kunnossa ollu että Elovaaralle olisi pärjännyt? tuossa video klipissä oli minun mielestä ne ekat erät Halmeen parasta näyttöä mitä se nyrkkeilystä on antanut ne sen "oikeet" matsit on aina ollu vähän semmosta seisoskelua ja painimista. mutta kiva on jos kehään nousee ja taas saahaan pikkushow pystyyn.

offtopic. miten elovaaralla menee?? jossain jotain ottelulistaa jota voisi kurkistaa.

edit. oli Tonyn nyrkkeily sitä tanskalaista?(semmonen isomies) vastaan myös hyvännäköistä. että muisti petti kun muistelin että kaikki ottelut meni painiksi
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Vaikka hän toisinaan hairahtukin puhumaan skeidaa, kunnioitan häntä suuresti. Hän on vain ihminen, joskin helvetin kova sellainen. Mitä sitten jos vähän riehuu aseen kanssa kännissä ja aineissa? Kaikkihan me olemme joskus vetäneet piriä ja viinaa sekasin ja vaihtaneet vapaalle. Hän on tuomionsa kärsinyt.

Sé là vîé.

Halme on Halme!
 
kyl se Halme on aika kova poika puhuun sitä soopaa. oli niin vastaan huumeita että....
edit. eli samillekki on nykyään vain turpaan tullu :jahas:
 
toivottavasti tuo matsi ei sm-arvoa. Mun mielestä halmeella täytyisi olla alla jonkunlaista näyttöä että on titteliottelun arvoinen. Vanhat meriitit eivät enää paljon paina, kun niistä on jo aikaa ja kaikkea tapahtunut matkan varrella.

Lajia itsekin vuosia treenanneena, täytyy kyllä sanoa että en yhtään ihmettele, miks täällä on niin paska taso. Suomalaiset valmentajat eivät ole kehittyneet sitten 80-luvun jälkeen, vaikka nyrkkeily on muuttunut valtavasti. Esimerkkinä mainittakoon, että vieläkin jauhetaan ettei kauheasti punttia koska se hidastaa. Kaikki amatööriboxarit ovat ihan kukkakeppejä, koko touhu menee ihan pistenyrkkeilyksi.

P.s ei mulla oo mitään halmetta vastaan, pidän tyypistä...
 
Jos tuo matsi toteutuu, jos se saa sm-arvon ja jos Halme sen voittaa niin riittääköhän Halmeella motivaatiota puolustaa titteliä vai heittääkö suoraa hanskat tiskiin ja titteli jää taas avoimeksi? Ei varmaan kovinkaan kauaa jaksa vastustajia odotella, ku on muutakin työtä tehtävänä ja monikaan ei ole valmis noita matseja järjestämään.

Jossittelua tälläkertaa.
 
Halmehan on tunnettu juuri kovana uhoajana, joka on hänen menestyksensä yksi avaintekijöistä.
Emme kuitenkaan voi unohtaa Halmeen nyrkkeily historiaa.
Kovan uhon saattelemana hän otti ottelun Jukka Järvistä vastaan vuonna 1996.
Ottelun Halme hävisi diskauksella kolmannessa erässä.
Järvisen mukaan ensimmäisen erän jälkeen ottelu käytiin hänen suvereenissa halinnassa Halmeen yrittäessä rikkoa.
Ottelua seuranneet voivat olla tuosta kommentista eri mieltä.
Revanssi matsista otettiin vuotta myöhemmin.
Jukan itsevarmuus koitui hänelle kalliiksi.
Jukkahan oli ennen tätä ottelua amatöörien kolminkertainen suomenmestari, sekä ammattinyrkkeilyssä 16 voittoa eikä yhtään häviötä.
Revanssi päättyi ensimmäisessä erässä Halmeen tyrmäysvoittoon. Tähä päättyi Jukan voitokas nyrkkeilura.
Seuraavan mainitsemisenarvoisen ottelun Halme otti vuonna 1998 Mika Kihlströmia vastaan.
Jälleen ensimmäinen ottelu päättyi Halmeen tappioon tuomarin keskeytyksellä.
Ottelua seuranneet pettyivät tuomarin melko omitusieen keskeytyspäätökseen.
Revanssi tästä otettiin vuonna 2000, jolloin Halme tyrmäsi Kihlströmin toisessa erässä.

Hyväksi nyrkkeilijäksi en Halmetta kuitenkaan kutsuisi.
Näkisin Halmeen suurimmaksi heikkoudeksi hänen kykynsä liikkua. Osittain tämä toki johtuu hänen suuresta massastaan.
Toisenna selkeänä heikkoutena näkisin hänen vääränlaisen suojauksensa.
Iskua saadessaan pyrkii Halme työntämään käsiä iskujen tulosuuntaa kohden kun hänen pitäisi vetää käsiään päätä kohden sitä suojatakseen.
Edellämainittujen lisäksi Halme on lyöjänä erittäin hidas mutta tosin vahva.

Itse kuitenkin veikkaisin Grönforsin voittavan ottelun.
Halmeen tämänhetkistä ottelukuntoa vähentävät taatusti ampumisvälikohtauksen aiheuttamat mahdolliset aivovauriot, sekä yksinkertaisesti miehen ikä.

Kaikki kunnioitus kuitenkin Halmeelle.
Mies on ihastuttanut ja vihastuttanut, oli ottelun lopputulos mikä hyvänsä.
 
lauri1262 sanoi:
Lajia itsekin vuosia treenanneena, täytyy kyllä sanoa että en yhtään ihmettele, miks täällä on niin paska taso. Suomalaiset valmentajat eivät ole kehittyneet sitten 80-luvun jälkeen, vaikka nyrkkeily on muuttunut valtavasti. Esimerkkinä mainittakoon, että vieläkin jauhetaan ettei kauheasti punttia koska se hidastaa. Kaikki amatööriboxarit ovat ihan kukkakeppejä, koko touhu menee ihan pistenyrkkeilyksi.

Kukkakepit ne vaan amatööreinä pärjäävät, koska pistenyrkkeilystähän siinä on kyse. Siihen suuntaahan tässä hommassa ollaan menty ja voimalla on nykyään vähemmän merkitystä. Muutenkin tuo punttisalilla hankittu voima ei korreloi juurikaan todellisen iskuvoiman kanssa ja muutamat "kukkakepit" lyövät todella kovaa.

Ammatti -ja amatöörinyrkkeily ovat kokonaan eri lajeja, eikä niistä kannata sen enempää alkaa vääntämään.
 
Sepsis sanoi:
Kukkakepit ne vaan amatööreinä pärjäävät, koska pistenyrkkeilystähän siinä on kyse. Siihen suuntaahan tässä hommassa ollaan menty ja voimalla on nykyään vähemmän merkitystä. Muutenkin tuo punttisalilla hankittu voima ei korreloi juurikaan todellisen iskuvoiman kanssa ja muutamat "kukkakepit" lyövät todella kovaa.

Ammatti -ja amatöörinyrkkeily ovat kokonaan eri lajeja, eikä niistä kannata sen enempää alkaa vääntämään.

sorry, pakko vähän vääntää..
mun mielestä ne ei ole kokonaan eri lajeja, koska suurin osa kuiteski aloittaa nyrkkeilyn amatöörinä, jossa pohja ammattilaisuuteen luodaan. Se vaan on niin säälittävää, että halme, mies joka on "katutappelija", saavutti suomenmestaruuden. Mitenkään häntä väheksymättä..

En missään vaiheessa väittänyt että punttisalilla hankittu voima ratkaisee kuinka kovaa joku lyö. Annoin vain yhden esimerkin, missä mun mielestä homma mättää. Suurin syy on tekninen opetus, joka on ajasta jäljessä.

Eipä niitä tyrmäyksiä kauheasti ole amatöörikilpailuissa näkynyt, vaikka "muutamat kukkakepit lyövät todella kovaa"
Jyri Kjällin sanoin: "kun amatööri osuu suoraan leukaan, ajattelet että olipas hyvä osuma. Kun pro-ukko osuu, ei tarvi enää ajatella mitään"
(ulkomuistista, ei ihan sanasta sanaan, mutta pointti varmaan selvisi)
 
lauri1262 sanoi:
sorry, pakko vähän vääntää..
mun mielestä ne ei ole kokonaan eri lajeja, koska suurin osa kuiteski aloittaa nyrkkeilyn amatöörinä, jossa pohja ammattilaisuuteen luodaan.

En missään vaiheessa väittänyt että punttisalilla hankittu voima ratkaisee kuinka kovaa joku lyö. Annoin vain yhden esimerkin, missä mun mielestä homma mättää. Suurin syy on tekninen opetus, joka on ajasta jäljessä.

Eipä niitä tyrmäyksiä kauheasti ole amatöörikilpailuissa näkynyt, vaikka "muutamat kukkakepit lyövät todella kovaa"
Jyri Kjällin sanoin: "kun amatööri osuu suoraan leukaan, ajattelet että olipas hyvä osuma. Kun pro-ukko osuu, ei tarvi enää ajatella mitään"
(ulkomuistista, ei ihan sanasta sanaan, mutta pointti varmaan selvisi)

Pohja luodaan kyllä amatöörinä kyllä, epäilemättä. Mutta harjoittelu, ja itse ottelutapahtuma ovat luonteeltaan täysin erilaisia. 4x2 minuuttia pääsuojilla ja 10 unssin hanskoilla on aika kaukana 12x3 minuutin ottelusta ammattilaishanskoilla ja säännöillä.

Kyllä niitä tyrmäyksiä amatööreissäkin nähtäisiin jos poistettaisiin pääsuojat ja matsattaisiin säkkäreillä.
 
Teknisen opetuksen tasokin vaihtelee huomattavasti riippuen missä seurassa treenaa ja tämän myös huomaa myös kilpailuissa. Suomestakin kuitenkin löytyy muutamia erittäin hyviä ja pyyteetöntä työtä tekeviä valmentajiakin, joten turha tuollaisia asioita on yleistää.

Suurimmat ongelmat suomen amatöörinyrkkeilyssä löytyvät liiton johdon puolelta. Mutta niitä asioita on turha ruveta täällä selvittämään.
 
Ertsa sanoi:
Miten mä muistaisin että Halmeen piti kohdata Yomhod joskus kehässä ja Taakinki ei olisi suostunut pelkästään pystyotteluun mutta sanonut lähtevänsä vaparisäännöillä, johon taas Yomhod olikin suostunut ja lopulta Wekinky olis feidannut koko ottelun. Muistelisin jostain lukeneeni.

Kyse oli siis ultimate fighting ottelusta. Olin Jomhodin valmennuksessa noihin aikoihin ja jomppa reenaili itekki edellämaininttuun otteluun kunnes se peruttiin.

Nykyään Jomhod asuu onnellisesti perheensä kanssa Thaimassa ja oin tainnut jättää nuo thaiboxing sun muut leikit vähemmälle. :arvi:
 
nCh sanoi:
Nykyään Jomhod asuu onnellisesti perheensä kanssa Thaimassa ja oin tainnut jättää nuo thaiboxing sun muut leikit vähemmälle. :arvi:

Noin. Joo. 9.4.2005 Hervannassa viimeks. Jomhod and häppy fämily.

Varsinaiseen aiheeseen, tai ainakin likelle: eikös Jyri Kjäll ollu aikanaan, vaikkakin kukkakeppi, niin yllättävän tyrmäysvoimainen sellainen?

Ja tyrmäyksiä ja muita vammoja saadaan tosi kivasti kun jätetään kaikki suojat pois?
 
reino sanoi:
Noin. Joo. 9.4.2005 Hervannassa viimeks. Jomhod and häppy fämily.

Varsinaiseen aiheeseen, tai ainakin likelle: eikös Jyri Kjäll ollu aikanaan, vaikkakin kukkakeppi, niin yllättävän tyrmäysvoimainen sellainen?

Ja tyrmäyksiä ja muita vammoja saadaan tosi kivasti kun jätetään kaikki suojat pois?

Jyrillä oli poikkeuksellisen kova oikea suora..
 
nCh sanoi:
Nykyään Jomhod asuu onnellisesti perheensä kanssa Thaimassa ja oin tainnut jättää nuo thaiboxing sun muut leikit vähemmälle. :arvi:

Näyttäs silti Kaapelilla treenailevan ja vastahan se kävi Tampereella ottelemassa. :arvi:

edit. Mitä Reino edellä, sitä lapset perässä.
 
Halmeen haastattelu tänään Nelosella Tuomas & Juuso experiencessä klo:21
 
typhoon sanoi:
Olipa Halmeella taas jutut.. :D

Kertokaa joku joka katso että mitä Halme oikein selitti. Itse missasin tuon ohjelman.
 

Suositut

Back
Ylös Bottom