Tonnikalasta?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja MinnaK
  • Aloitettu Aloitettu
Pirkka tonnikalapaloi öljyssä ja tummaa makaronia ja raejuustopurkki. Kaikki sekaisin ja tomaattia ja kurkkua ja salaattia. Isoo laarii ja siitä maidon ja veden kans alas. Tuo pirkan tonnikala vaikuttaa minusta laadukkaalta eikä ole sitä mutupaskaa missä on kaikki jäämiä vaan on kunnon kamaa.

Tonnikalassakin kun on se, että hyvä maksaa. 50 centillä ei ihmeitä saada ja just sitä ylijäämälaareista siivilöityä settiä. Parhaimmassa tapauksessa siitä voi nauttia ruuan kanssa ja välipalana mutta se ylijäämäsetti aiheuttaa vaan oksennukohtauksia ja vedet silmissä syömistä.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mulla on nyt viimesen vuoden aikana mennyt joka päivä n. 1prk tonnaria/päivä. Lähempänä totuutta ehkä n. 400kpl vuodessa! se on vähän liikaa: maistuu jo aivan puulta ja varmana pieniä määriä metalliakin jos noista määristä kertynyt elimistöön, nyt pientä taukoa tölkeistä

Mulla on nyt viimesen vuoden aikana mennyt joka päivä n. 1prk tonnaria/päivä. Lähempänä totuutta ehkä n. 400kpl vuodessa! se on vähän liikaa: maistuu jo aivan puulta ja varmana pieniä määriä metalliakin jos noista määristä kertynyt elimistöön, nyt pientä taukoa tölkeistä

Vaihtelu virkistää:) Itelläkin alkoi jopa tonnikala öljyssä tökkimään. Nyt olen syönyt tonnikalaa curry-majoneesi kastikkeessa ja hyvää on. Proteiinia tietenkin tulee vähemmän, mutta siihen päällehän voi juoda pari lasia maitoa. Nyt taas tuo alkuun taivaalliselta maistuva maustettu tuna alkaa tökkiä ja kohta voi taas siirtyä perus öljyyn.

Nykyään syön abban tonnikalaa auringonkukkaöljyssä. Kannattaa kokeilla, tosin maksaa aika paljon..

Ite syön aina Rainbow'n (hiutale)tonnikalaa. Proteiinia 27g/purkki, eikä oo niin kuivaa mitä muut yleensä. First Pricen vastaava on kans aika hyvä, mut proteiinia vaan 20g.

Mä olen vähän niin kuin puolivahingossa ihastunut Lidlin tonnikalatarjontaan, vaikka suhtaudunkin usein vähän perusskeptisesti kyseisen tavaratalon antiin... Laadukasta on, ainakin mun mielestäni. Että tätä nykyä sitä sitten kannetaan rahkat ja tonnarit saksan kaupasta. :)

Mä olen vähän niin kuin puolivahingossa ihastunut Lidlin tonnikalatarjontaan, vaikka suhtaudunkin usein vähän perusskeptisesti kyseisen tavaratalon antiin... Laadukasta on, ainakin mun mielestäni. Että tätä nykyä sitä sitten kannetaan rahkat ja tonnarit saksan kaupasta. :)

Itse olen näin toiminut jo pitkän aikaan, lisäksi kärryyn lähtee aina rasvatonta mölöö, raeujuustoa(400g purkkeja), ja toudella hyvää säilyke savukalaa (silakka?).

Calvon tonnikalat on parhaita, ja John Westit. Molempia myydään 3kpl paketeissa. Oon jo joskus ajat sitteki täällä mainostanut :) Eli Calvon tunaa saa valkosipulimaustettuna oliiviöljyssä, ja se on aivan tajuttoman hyvää. Sitä pikkupurkki ja toinen sitte vedessä, niin protskua tulee ~26g ja on kyllä nii hyvää ettei kyllästy millään. Itse sekoitan nuo tunat sekavihannesten kans, ja lisään vielä sitruunapippuria ja paljon chiliä. Ja ehkäpä vielä lisää valkosipulia... nami.

Itse olen näin toiminut jo pitkän aikaan, lisäksi kärryyn lähtee aina rasvatonta mölöö, raeujuustoa(400g purkkeja), ja toudella hyvää säilyke savukalaa (silakka?).

ahaa, täytyypä sitten seuraavalla kerralla laajentaa reviiriä tuohon raejuusto-ja kalaosastoonkin. :)

Lidlistä pasta parmesan pasta pussi maksaa jotain euron luokkaa ja pari purkkia tonnikalaa. keität pastan pussin ohjeen mukaisesti 5min ja sitten isket pari purkkia tonnikalaa sekaan ja valamista. Kerralla syötäväksi aika satsi mutta menettelee lämmitettynäkin vielä. Törkeän helppoa ja ainakin omaan makuun vielä todella hyvää.

Tonnikalaa paloina vedessä tai öljyssä, tekee monesta huonommastakin tonnaripurkin sisällöstä maukasta ja peittää sen teollisuusmaun:
+sitruunapippuria
+mustapippuria
+pippurisekoitusta
+tilliä

Tietääkö joku jipon millä se sanoinkuvaamaton löyhkä lähtee kämpästä pois sein paistamisen / mikrottamisen / uunittamisen jälkeen? Mun nenä haistaa sen lemun vielä viikon päästä. uuh.

Rainbow tonnikala pikantissa tomaatissa on mun suosikki. Mainio eväs mukaan otettavaksi.

Tätä lukiessani mulla tuli nälkä ja himotti tonnikalaa. Menin toivorikkaana keittiön kaapeille.. ja siellä oli läjä tonnikalaa. Otin suosikkini curry tonnikala purkin ja nyt vedän sitä äärettömän onnellisena nassuun..

kyllä lähes kaikki merkit ja muodot menee alas. sitä syödään mitä on, ei tässä muuten kasva jos nirsoilee ruuan suhteen. oma lemppari on keitetty tumma pasta ja siihen sekaan purkki tunaa ja hivenen tomaattimurskaa, nam!

Lidlistä pasta parmesan pasta pussi maksaa jotain euron luokkaa ja pari purkkia tonnikalaa. keität pastan pussin ohjeen mukaisesti 5min ja sitten isket pari purkkia tonnikalaa sekaan ja valamista. Kerralla syötäväksi aika satsi mutta menettelee lämmitettynäkin vielä. Törkeän helppoa ja ainakin omaan makuun vielä todella hyvää.

itse tykkään samasta setistä, halpaa ja helppoa, vaikka en kyllä dieetillä menis sitä mässyttää

Erittäin nopea ja halpa setti! Tullu vedettyä aika useasti ajan tai rahan puutteessa. Kuitenkin makukin on ihan kohdallaan.

tänään just maistoin tunaa öljyssä ja oli paljon maukkaampaa kuin vedessä olevat. merkkiä en nyt muista , joku halpis tais olla.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom