Tonnikalasta?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja MinnaK
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ratu sanoi:
Saahan sitä tonnikalaa fileenäkin. Ja varmaan jostain myös kokonaisena. :D Ei muutakuin savustelemaan.

Ei taida olla kovinkaan kummoinen savustuskala, se on niin rasvaton kala. Tiätty jos savustaa tonnikalaa öljyssä :D.

Pirkan maustetut tonnarit on parhaita, erityisesti currykastike. Rainbown maustetut ovat myös hyviä.

- pikanuudelit keitetään
- sekaan purkki currytonnaria
- päälle reilusti raejuustoa ja ketsuppia

Tätä voisi vetää joka päivä :kuola: En jaksa laskea kaloreita sun muita hippusia.
Tonnarissa kyllä pätee se, että mitä halvempaa se on, sitä epäilyttävämmältä se maistuu.

Ostin tossa euroshopper-tonnikalaa ja en tiedä mitä siellä oli seassa mutta hyvä kun ei tullu suuhun haavoja. Varokaa.

:offtopic: Myös euroshopper-raejuusto maistuu hirveälle. Euroshopper-tuotteet ovat halvempia mutta kehotan silti välttämään.

Tonnikalafile on muuten oikeasti ihan törkeän hyvää! Kannattaa kokeilla jos haluaa joskus herkkuaterian.

Posedown sanoi:
Tonnikalafile on muuten oikeasti ihan törkeän hyvää! Kannattaa kokeilla jos haluaa joskus herkkuaterian.
Sitä vaan ei saa kypsentää läpikypsäksi tai se ei eroa purkkitonnarista enää muuta kuin hinnaltaan.

Rainbow, hiutaleet vedessä. Monia eri "mauste" vaihtoehtoja kokeillutkaan. Tilli ei mennyt ainakaan mielellään alas.... X-tra tuna öljyssä :urjo: Rainbow hinnankin takia... oisko 79c.

Lähinnä muun ruuan seassa menee tonnikala, eli makaraaoni/jauheliha ja sinne sekaan. Välillä teen niin, että ruispalojen päälle tonnikalaa, päälle juustoa. sulatellaan mikrossa ja mausteena menee jopa sinappi ja ketsuppi :D + vaikka pizza mauste :)

Purkki valkoista albacore tonnaria vedessä ja tavallisia tonnaripaloja oliiviöljyssä sekasin, mukaan chipotle tabascoa ja ketsuppia... mukavan hyvää mössöä. Usein sellaiseenaan lautaselta, mutta vaihtelun vuoks välillä ruispalojen päällä.

Sanokaas mulle jotain kohtuu helppotekosta lihaa mitä voi syödä tonnikalan "korvikkeena"? ei vaan mene enää tonnikalat alas... Olisiko esim. jauheliha hyvää? Olen syönyt yleensä illalla puoli purkkia tonnikalaa ja purkin rahkaa (sekaan pari rkl rypsiöljyä) ja lasin maitoa, joten tuo tonnikala pitäisi jotenkin korvata.

Massa-Masa sanoi:
Sanokaas mulle jotain kohtuu helppotekosta lihaa mitä voi syödä tonnikalan "korvikkeena"? ei vaan mene enää tonnikalat alas... Olisiko esim. jauheliha hyvää? Olen syönyt yleensä illalla puoli purkkia tonnikalaa ja purkin rahkaa (sekaan pari rkl rypsiöljyä) ja lasin maitoa, joten tuo tonnikala pitäisi jotenkin korvata.

Seitiä.

Tonnikalamunakas on hyvvää.. Ei tarvii muuta kun kananmunia ja tonnikalaa. Sekottaa ne keskenään ja pannulle paistumaan. Jokainen voi sitten maustaa oman maun mukaan.

modified sanoi:
Euroshopperin tunassa on suomuja, yms ylläreitä:D .

Tuo on muuten totta. Itse joutui pitämään puolen vuoden tauon tonnikalan syönnistä kun sattui tuommoinen suomuja sisältänyt purkki nenän eteen. Tuli se syötyä, mutta jälkeenpäin ei tehnyt mieli tonnikalaa pitkään aikaan..

On muuten hyvää tuo Rainbow:n vaalea tonnikala. Äiti osti sellaisen, missä on 3x80g (60g tunaa), ja oli älyttömän hyvän makuista. Harmitti vain, kun yhdestä purkista löytyi suomu, ja toisesta joku paksu ruodonkappale tms. Vastaavaan en ole törmännyt isommassa pakkauskoossa.

Kannattaa aina maahantuojalta koittaa heruttaa lisäpurkkeja, jos sattuu vähänkään epämääräistä tunan joukkoon. Minä lähettelin maahantuojalle kirjeen, kun oli päässy joku ihme metallipalanen purkkkiin. Kirjottelin yhden sivun verran siitä mitenkä se olisi voinut tappaa kissani ja mitenkä minun herkät hampaani olisivat voineet haljeta sitä pureskeltaessa. Vastauksena tuli viikon päästä kirje missä pahottelivat sattunutta ja antoivat kaksi 2€ lahjakorttia:david:. Ei paljoo lohduttanu, kun mielessä pyöri jo lavalliset tunaa tuotuna suoraan kotipihalle.

Kyllä tuli itsekin syötyä tonnikalaa milloin paloina vedessä tai öljyssä, mutta sitten kun se "tökkäsi" niin sen syönti loppui kuin seinään. Ehkä jossain pizzassa tai joidenkin muiden makujen sekaan piilotettuna se vielä menee, mutta pelkkä tonnikala ei mene alas. Voi olla, että joskus vuosien kuluttua taas hetken aikaa alas menee.

SDM sanoi:
Kannattaa aina maahantuojalta koittaa heruttaa lisäpurkkeja, jos sattuu vähänkään epämääräistä tunan joukkoon. Minä lähettelin maahantuojalle kirjeen, kun oli päässy joku ihme metallipalanen purkkkiin. Kirjottelin yhden sivun verran siitä mitenkä se olisi voinut tappaa kissani ja mitenkä minun herkät hampaani olisivat voineet haljeta sitä pureskeltaessa. Vastauksena tuli viikon päästä kirje missä pahottelivat sattunutta ja antoivat kaksi 2€ lahjakorttia:david:. Ei paljoo lohduttanu, kun mielessä pyöri jo lavalliset tunaa tuotuna suoraan kotipihalle.

ja kannattavaa?,vaivalla ja postiin ravaamisella ja nolot 2 euron liput,millä lienee saa vaan tonnikala:hyper:

zztop sanoi:
ja kannattavaa?,vaivalla ja postiin ravaamisella ja nolot 2 euron liput,millä lienee saa vaan tonnikala:hyper:

No joo, voihan sen näinki tulkata:D Ajattelin vaan, että hyvällä tuurilla vois saaha kunnon korvauksen, jos sattuis paha kusi tulemaan. Mut tuo meikäläisen tapaus ei nyt hirveen kannattavaa ehkä ollutkaan näin jälkeenpäin ajateltuna:jahas:

Massa-Masa sanoi:

Keksin jo ratkaisun ongelmaani :) laitoin tunaan hieman ketsuppia mausteeksi niin meni helposti alas eikä tullut enää edes oksennusreaktiota :D :rock: tonnikalana oli rainbow:n vaalea tonnikala paloina vedessä. :thumbs:

tunaa

ite pistelen 2-3 purkkii rainbown hiutaleita vedessä lättyyn jugurtin kera..

liukuu vaan kurkusta alas ja jugu peittää just sopivasti sen "ihanan" kalan maun.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom