Toisen tsemppaaminen treeneissä - hyötyä vai turhuutta

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Ite oon yleensä aivan muissa maailmoissa sarjaan keskittyessä että ne kannustushuudot kuulostaa niinku ne tulis jostain sadan metrin päästä, joten ei itelle ainakaa oo mitään välii. :)

Ei ainakaan itseä haittaa, jos varmistaja / muu ympärillä oleva häröpallo huutaa tsemppejä.. Enkkaraudoissa nimenomaan sitä parempi mitä enempi mylvintää kuuluu taustalta! Örf!

Itselle ainakin iso tekijä se, että "yleisö" tai treeniporukka kannustaa kovissa nostoissa.. Aina mukavampi lähtee hakeen ennätystä, kun koko porukka on siinä mukana!

varmaan ei jossain ykkösissä haittaakaan, mutta jos on vaikka tarkoituksena tehdä kova kasi ja varmistaja alkaa jo ensimmäisen toiston jälkeen jaarittelemaan että "noniin, hyvin tulee!!", niin tekeehän siinä mieli sanoa jotain tyyliin "älä perkele!?"

varmaan ei jossain ykkösissä haittaakaan, mutta jos on vaikka tarkoituksena tehdä kova kasi ja varmistaja alkaa jo ensimmäisen toiston jälkeen jaarittelemaan että "noniin, hyvin tulee!!", niin tekeehän siinä mieli sanoa jotain tyyliin "älä perkele!?"
Just näin!

Se ei oo viä kova kasi, jos siinä ei kannustaa saa ensimmäisestä toistosta asti ;)

Mutta parhaat kannustukset yleensä saa siltä tutulta saliporukalta, jotka tietää jo aika pitkälle kuinka treenaat ja missä rajat menee.. On se kieltämättä itsestäkin joskus huvittavaa, jos lämppäsarjojen aikana joku kannustelee, niinkuin oltaisiin ennätystä tekemäs. Mutta aina oon ollu kiitollinen, jos kovemmissa työsarjoissa "apua" saa!

Onko täälä paljonki sellasia jotka kokee varmistajan turhat kannustushuudot hyödyllisiks? Ittelä menee sarjat vaan pilalle jos varmistaja alkaa huutelee siinä.

Ei kyllä pidä paikkansa, jos joku huutaa korvan vieresssä ja sulla on saatanalliset painot niskassa tai käsillä, niin kyllä se kulkee vaan paremmin.

Sellaset jumppailijat, jotka ei itekään muutenkaan koskaan ähiset tai karju kovista painoista, ei joko treenaa kovaa tai ei koskaan vedä maksimiraudoilla. Imo.

ps, älä kutsu jotain räkänokkafinninaamaa spottaamaan sun viereen, joka heleästi "pyytää" sua nostaa enemmän, vaan ota se kovin huutaja sieltä, niin johan potkii spottaajan huudot!

Just näin!

Jos vedät enkkasarjaa kyykyssä, jossa jokainen toisto on saavutus, niin kyllä se on ihan OK, että aletaan karjuu melkein alusta lähtien, toki nostaen volyymia lähemmäksi loppua.

Tässä esimerkkiä miten se spottaaja kyllä onnistuu luomaan oikean treeniympäristön, se joka on eri mieltä, niin ei vittu kyllä tiedä kovasta treenaamisesta mitään

[video=youtube_share;w6xgPmwAA8A]http://youtu.be/w6xgPmwAA8A[/video]

Mä haluun ton jätkän huutaa aamusta mulle tsemppiä ku paistan kanamunaa tai pesen hampaita.

"YES, DRIVE IT, YESSSS, C'MON! YOUR FUCKING NASTY! NASTY MAN! SQUEEZ, STILL STRONG, C'MON FINISH IT UP!" :D Mahtava.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Ei kyllä pidä paikkansa, jos joku huutaa korvan vieresssä ja sulla on saatanalliset painot niskassa tai käsillä, niin kyllä se kulkee vaan paremmin.

Sellaset jumppailijat, jotka ei itekään muutenkaan koskaan ähiset tai karju kovista painoista, ei joko treenaa kovaa tai ei koskaan vedä maksimiraudoilla. Imo.

ps, älä kutsu jotain räkänokkafinninaamaa spottaamaan sun viereen, joka heleästi "pyytää" sua nostaa enemmän, vaan ota se kovin huutaja sieltä, niin johan potkii spottaajan huudot!
Nostat penkissä helvetin tiukasti 120kg(liike suurinpiirtein pysähtyy puoleen väliin muutamaksi sekunniksi) ja varmistaja on täysin hiljaa.
Ja sitten heitetään tankoon 125kg ja vaihdetaan varmistaja sellaseen huutavaan ja kannustavaan versioon, niin eiköhän tuo tule ylös?

Tollasta siis väität. Aika uskomatonta.

Nostat penkissä helvetin tiukasti 120kg(liike suurinpiirtein pysähtyy puoleen väliin muutamaksi sekunniksi) ja varmistaja on täysin hiljaa.
Ja sitten heitetään tankoon 125kg ja vaihdetaan varmistaja sellaseen huutavaan ja kannustavaan versioon, niin eiköhän tuo tule ylös?

Voi vittu, jos et saa sitä ylös, niin keksin varmasti 100 muutakin syytä mikset sitä saa ylös, kuin se ettei varmistaja huuda vieressä. Mutta jos olet lähtökohtaisesti saamassa sen ylös, niin kyllä "every little bit helps".

Mutta koska sä haluat, että on hiljasta vieressä, etkä saa siitä mitään agrea, että joku huutaa, niin et todellakaan edes tiedä mistä on kyse. Agre ja siitä saatava addrenaliiniboosti saa sut suoriutumaan paremmin ja sen takia todennäköisesti pienimmästä kiinni olevat nostot menevät vielä paremmin.

ps, missä kohtaan mä väitin, että pelkkä spottaajaa saa sut nostamaan 5 kiloa yli sun ennätysrautojen penkkipunnerruksessa? Mä voin melkein luvata Murmeli sulle, että kun mä tuun spottaa sua ja neuvon sun tekniikan kuntoon, niin sä pläjäytät ennätykset joka vitun liikkeessä salilla!

edit.

Ja jatketaan enemmänkin siihen, että kun vedetään pitkää sarjaa esim. jalkaprässissä, niin kaikki tsemppaus on tarpeen. Esim. spotattiin Wileniuksen (classis spoudari) volyymisarjaa prässissä ja kaveri oli lopettamassa kesken monessa toistossa (jämähti paikalleen), mutta kun huudettiin niin saatanasti, niin johan lähti taas liikkeelle.

Se riippuu täysin sun subjektiivisesta näkemyksestä miten paljon olet valmis uhraamaan sarjalle - ja kun mennään oikeasti vähän edistyneemmälle tasolle, niin sä et enää yksin saa kaikkea itsestäs irti (mieli luovuttaa).

----
Mä haluun ton jätkän huutaa aamusta mulle tsemppiä ku paistan kanamunaa tai pesen hampaita.

Kyllä tosiaankin salilla pitää prkl ääntä pitää kovissa sarjoissa. Jos ei ala ääntä lähtemään niin se ei todellakaan reenaa täysillä ja se on jumalauta fakta! Selittelyä semmonen, jos sanotaan reenaavansa niin täysillä kun vaa ikinä pystyy, mutta minkäänlaista ääntä ei toiminnasta lähde. Sitä itketään ja karjutaan siinä sarjan aikana, sillon tietää että tehdään täysillä. :D Saattaa kuulostaa hassulta jonkun korvaan, mutta kun tehdään jalkasarjoja viimeseen asti niin isoilla painoilla kuin mahdollista, niin epäilen ettei kukaan ole tuppisuuna jos ne on oikeasti aivan maksimaalisia suorituksia.

Termis, kandee laittaa kyseisen treenidvd:n ääniraita mp3 soittimeen. ;) Meikällä on aina pahan päivän varalle jos reenikaveri uupuu tai on hiljaa. :rolleyes:

Voi vittu, jos et saa sitä ylös, niin keksin varmasti 100 muutakin syytä mikset sitä saa ylös, kuin se ettei varmistaja huuda vieressä. Mutta jos olet lähtökohtaisesti saamassa sen ylös, niin kyllä "every little bit helps".

Mutta koska sä haluat, että on hiljasta vieressä, etkä saa siitä mitään agrea, että joku huutaa, niin et todellakaan edes tiedä mistä on kyse. Agre ja siitä saatava addrenaliiniboosti saa sut suoriutumaan paremmin ja sen takia todennäköisesti pienimmästä kiinni olevat nostot menevät vielä paremmin.

ps, missä kohtaan mä väitin, että pelkkä spottaajaa saa sut nostamaan 5 kiloa yli sun ennätysrautojen penkkipunnerruksessa? Mä voin melkein luvata Murmeli sulle, että kun mä tuun spottaa sua ja neuvon sun tekniikan kuntoon, niin sä pläjäytät ennätykset joka vitun liikkeessä salilla!
Oho. 100 syytä keksit, tuokin alko nyt epäilyttään. Eipä siinä, ei kannata hermostua, jos lihas kasvaa huudon johdosta jonku mielestä nii ei voi mitään. Adrenaliinihän tietysti auttaa muttei sillä hirveitä vaikutuksia saa tollasessa tilanteessa. Sitä en kiellä etteikö se sarja viimisessä toistossa vois auttaa, mutta jos jo se edellinen tuli hikisesti ylös nii huutamalla et saa yhtä nostettua enää.

Ja herran tähden tuu ihmeessä neuvomaan kyykyssä, se on nii hakusessa viel. Muissa liikkeissä tekniikka on kunnosa mulla.

Oho. 100 syytä keksit, tuokin alko nyt epäilyttään. Eipä siinä, ei kannata hermostua, jos lihas kasvaa huudon johdosta jonku mielestä nii ei voi mitään. Adrenaliinihän tietysti auttaa muttei sillä hirveitä vaikutuksia saa tollasessa tilanteessa. Sitä en kiellä etteikö se sarja viimisessä toistossa vois auttaa, mutta jos jo se edellinen tuli hikisesti ylös nii huutamalla et saa yhtä nostettua enää.

Ja herran tähden tuu ihmeessä neuvomaan kyykyssä, se on nii hakusessa viel. Muissa liikkeissä tekniikka on kunnosa mulla.

Jos ei kovalla psyykkaamisella oo vaikutusta treenin kulkuun / raudan nousuun, niin on se perkele kumma. Tällähän nyt ei tarkoteta muuta ku ittensä voittamista, eikä sitä, että jos penkki on 130, niin jonkun huutaessa 150...

Kun joku huutaa naama punasena vieressä ja kroppa käy kovemmalla ku ite nostajalla, niin sillä on varma vaikutus siihen mentaaliseen puoleen.

Todellakin jeesaa psyykkaaminen. Joillain toimii tässä treenikaveri, minä yleensä vain kuuntelen agressiivista musiikkia ja puhisen ja riehun itsekseni ennen kovia max. sarjoja.

Todellaki nousee agret ku randomi huutaa sulle siinä vieressä. Tekee miel nostaa raudat tankoo ja vetää huutajaa pataan!

No eivaa. Kyllähän siitä apu on ja joskus kuuntelee vierestä kun jotain tsempataan, niin kyllähän se vierestä seurattuna kohtuu retardille kuulostaa. Itse kyllä saan ihan yksinkin kunnon rähinät päälle, mut jotkut tarviaa paskallekkin viereen jonku huutamaan, että viimeinenkin rusina on pöntössä.

Kova tuo työnty 70kg jampalta! Rispektii!

Hei, etköhän sä noilla sun teksteillä ole just sellanen tyyppi, joka tietää kaiken, osaa kaiken, ja lukee netistä kaiken. Joten annetaan asian olla, peace out, oot varmasti hyvä salilla, jätetään se siihen ku puhiset hiljaa treenikaveris kanssa siinä penkissä :)

Ja sä väität, että jos sulla psyykkaus ei vaikuta sun nostoihin, niin kellään muullaakaan ei voi vaikuttaa. Aika uskomatonta. Mulla on rinnallevedossa ainakin niin iso merkitys psyykkaamisella, että helposti vaihtelee päivän maksimikunto jopa 10 kilolla, riippuen missä ja kenen kanssa treenaan.

Suositut

Back
Ylös Bottom