Toisen tsemppaaminen treeneissä - hyötyä vai turhuutta

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Hei, etköhän sä noilla sun teksteillä ole just sellanen tyyppi, joka tietää kaiken, osaa kaiken, ja lukee netistä kaiken. Joten annetaan asian olla, peace out, oot varmasti hyvä salilla, jätetään se siihen ku puhiset hiljaa treenikaveris kanssa siinä penkissä :)
Juu-u, en tiedä kaikkea, osaan suurimman osan vain, ja kyllä, meikä lukee netistä kaiken. Joskus jotain kirjoista lukenu. Juu annetaampas olla vaa, ihmisillä on erimielipiteitä ymmärretään. Ja kyllä mulla itellä joskus joku karjasu saattaa päästä ;)

[venom];3422286 sanoi:
Ja sä väität, että jos sulla psyykkaus ei vaikuta sun nostoihin, niin kellään muullaakaan ei voi vaikuttaa. Aika uskomatonta. Mulla on rinnallevedossa ainakin niin iso merkitys psyykkaamisella, että helposti vaihtelee päivän maksimikunto jopa 10 kilolla, riippuen missä ja kenen kanssa treenaan.
Enpäs oo väittänyt moista.

[venom];3422286 sanoi:
Ja sä väität, että jos sulla psyykkaus ei vaikuta sun nostoihin, niin kellään muullaakaan ei voi vaikuttaa. Aika uskomatonta. Mulla on rinnallevedossa ainakin niin iso merkitys psyykkaamisella, että helposti vaihtelee päivän maksimikunto jopa 10 kilolla, riippuen missä ja kenen kanssa treenaan.

mä en ota mitään puolia täs teidän väittelys, mut kylläpäs vedit kovan johtopäätelmän näinki pienestä asiasta...pienestä lähinnä sen takia et ihmisii ja mieliä on moneen junaan..ei välttämättä se asia mikä toimii mulle, toimi sulle..mä lukeudun kans niihin ketkä ei tykkää et siinä vieressä joku rääkyy pää punasena...mutta eipä se haittaakkaan jos keskittyy tarpeeks paljon siihen tekemiseen niin ei sitä kuule mitä ympärillä tapahtuu, joten se ois ihan sama huutaako siinä ketään. ;) ja se oma puhina ja örinä ja huutaminen...kaiken siihen käytetyn energian vois käyttää siihen suorituksen tekemiseen ja keskittymiseen. ;)

Kyllä se hyvä kaveri taikka isoveli auttaa paljon :D

Vedin ensin aivan maksimaaliselta tuntuvan maveykkösen, seuraavaan sarjaan meni jo kakkonen "nyt nostat etkä mee silleen kai mä sen saan, meinaatko vetää vai jutella mukavia?" ja kolmannessa menikin 4, ja pito loppui sormista kesken.

Olisi ehkä tullut vitonen :whip:

Selkä on vieläkin hieman jumissa vaikka treeni oli viime lauantaina :puntti:

Kyllä se hyvä kaveri taikka isoveli auttaa paljon :D

Vedin ensin aivan maksimaaliselta tuntuvan maveykkösen, seuraavaan sarjaan meni jo kakkonen "nyt nostat etkä mee silleen kai mä sen saan, meinaatko vetää vai jutella mukavia?" ja kolmannessa menikin 4, ja pito loppui sormista kesken.

Olisi ehkä tullut vitonen :whip:

Selkä on vieläkin hieman jumissa vaikka treeni oli viime lauantaina :puntti:

No tuossa tilanteessa on kyllä jo se oma tekeminen vähän heikolla keskittymisellä. Näissä adrenaliiniboosteissa puhutaan kuitenkin ~10% noususta toistoihin, eli kympin sarjaan voi yhden lisää saada on huono päivä, tai muutaman kilon edusta maksimisuoritukseen. Sulla tuli vähän enemmän. :rolleyes:

..ei välttämättä se asia mikä toimii mulle, toimi sulle..mä lukeudun kans niihin ketkä ei tykkää et siinä vieressä joku rääkyy pää punasena...mutta eipä se haittaakkaan jos keskittyy tarpeeks paljon siihen tekemiseen niin ei sitä kuule mitä ympärillä tapahtuu, joten se ois ihan sama huutaako siinä ketään. ;) ja se oma puhina ja örinä ja huutaminen...kaiken siihen käytetyn energian vois käyttää siihen suorituksen tekemiseen ja keskittymiseen. ;)

Komppaan tätä. En tarvitse viereen huutajaa tsemppaamaan, mutta ei se haittaakaan, koska oma keskittymiskyky on hyvä ja aivan varmasti saan täydet tehot irti halutessani. Tärkeämpää on, että voi luottaa varmistajaan/varmistajiin 100%:sti. Se poistaa viimeisenkin henkisen esteen täysipainoiselta suoritukselta.

mä en ota mitään puolia täs teidän väittelys, mut kylläpäs vedit kovan johtopäätelmän näinki pienestä asiasta...pienestä lähinnä sen takia et ihmisii ja mieliä on moneen junaan..ei välttämättä se asia mikä toimii mulle, toimi sulle..mä lukeudun kans niihin ketkä ei tykkää et siinä vieressä joku rääkyy pää punasena...mutta eipä se haittaakkaan jos keskittyy tarpeeks paljon siihen tekemiseen niin ei sitä kuule mitä ympärillä tapahtuu, joten se ois ihan sama huutaako siinä ketään. ;) ja se oma puhina ja örinä ja huutaminen...kaiken siihen käytetyn energian vois käyttää siihen suorituksen tekemiseen ja keskittymiseen. ;)

Siis täh? Minkä ihmeen johtopäätöksen sä edes tosta mun lauseesta löydät, ja missä olen väittänyt, että kaikilla toimisi samat jutut? Mun pointtihan oli juuri se, että toisilla - kuten allekirjoittaneella - psyykkaus voi vaikuttaa reilustikin nostoihin. Kun taas nimimerkki jolle vastasin, teki johtopäätöksensä sen perusteella, miten psyykkaus häneen vaikuttaa. Mä en ole tehnyt mitään yleistyksiä, kerroin vain miten psyykkaus itseeni vaikuttaa.

Kyllä itsellä ainakin tuo tsemppaminen vaikuttaa paljon. Ero voi hyvinkin olla 10kg maksimissa ja 2-3 toistoa sarjoissa. Maastavedossa ehkä jopa enemmän.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
En vaan voi käsittää miten huonosti ihmiset keskittyvät treeneihinsä, mikäli jonkun tsemppaaminen tuo useita toistoja sarjaan lisää.

Ei se välttämättä kaikilla niin mee. En tiedä oletko ikinä treenannut lähellä maksimeja, niin että joku tsemppaa ja varmistaa.

Itsellä se on auttanut mielettömästi. Ja toinen esimerkki joka ei tähän lajiin liity vaan tonne maraton puolelle, niin kyllä aina ne kohdat maratoneissa missä ihmiset huutaa ja taputtaa tuntuu erittäin kevyeltä. Heti ku tulee hiljasempaa, eikä kannustusta kuulu ni alkaa tuntumaan pahalta. Sitten taas kevenee ku pääsee väkijoukkoon.

Ehkä huono esimerkki toi maraton, mutta käytännössä täysin sama asia.

Ihmiset on erilaisia. Jotkut tykkää toisen huutamisesta ja jotkut ei. Ja joillekkin siitä on hyötyä ja joillekkin ei. Ei tuosta asiasta voi väitellä toisten puolesta. Sama kuin väittelisi onko parempi käydä paskalla aamulla vai illalla jotta kyykätessä päivällä on optimaaliset paineet.

Itseäni vituttaa ja meinaa alkaa naurattaa jos joku alkaa tsemppaamaan ja huutamaan kun yritän keskittyä painon nostoon. Tarvitsen rauhan ja täyden keskittymisen siihen mitä teen. Kukaan ei voi sanoa että saisin nostettua paremmin vaikka colemani tai cutleri huutais vieressä. Joku toinen taas ehkä voisi nostaa paremmin.

Omat ennätykseni olen aina tehnyt yksin kun on saanut rauhassa keskittyä tekemiseen eikä tule puhuttua paskaa sarjataukojen välissä vaan voi lievässä koomassa valmistautua seuraavaan sarjaan.

Eli kannattaisiko jo lopettaa väittely jostain tsemppihuudoista ja keskittyä niihin videoihin..?

Paskapuhetta Saatana, ai että ennätykset oot tehny yksin, no onneks on tainnu nousta! Kyllähän se vaan on niin että kannustus auttaa.

Paskapuhetta Saatana, ai että ennätykset oot tehny yksin, no onneks on tainnu nousta! Kyllähän se vaan on niin että kannustus auttaa.

Mikä siinä niin mahdotonta mielestäsi? Kyykky, penkki ja maastaveto kaikki onnistuu yksinkin. Penkissä ja kyykyssä on varmistusraudat, ihan hyvin voi vääntää loppuun asti tai omalla maksimipainolla. Ja maastaveto onnistuu todella helposti kun lattiasta vaan nostetaan. Pässi.

Edit: Ja en harrasta paskan puhumista. Ei ole mitään aihetta valehdella itselleni eikä muille.

Ei se tsemppaaminen mitään auta jos ei itsellä ole oikeaa asennetta treenaamiseen. Mutta jos oma asenne on kohdillaan niin silloin kannustus tuo lisää kiloja. Jos on kyse jostain Pertti Peruspunttaajasta joka vain "käy" salilla, niin ei se kannustaminen silloin auta.

Ei se tsemppaaminen mitään auta jos ei itsellä ole oikeaa asennetta treenaamiseen. Mutta jos oma asenne on kohdillaan niin silloin kannustus tuo lisää kiloja. Jos on kyse jostain Pertti Peruspunttaajasta joka vain "käy" salilla, niin ei se kannustaminen silloin auta.

Tai sitten sitä asennetta on sen verran paljon siihen tekemiseen että kokee kaiken ylimääräisen häiriön vain haitaksi.
Olen enemmän sitä mieltä että asenteesa on jotain vikaa jos ei yksin saa itsestään tarpeeksi irti.

Ja edit: Lopetan aiheesta puhumisen tähän. Väärä ketju paskanjauhantaan. Kaikilla on omat tapansa tehdä asioita, ei todellakaan voi väitellä järkevästi muiden kanssa jonkin asian toimivuudesta. Jos toisella ei toimi niin sitten ei vaan toimi. Yksinkertaista eikö vain?

Ei ymmärrä mitä vaikeaa siinä on ymmärtää, että joku ei saa huutamisesta ja "tsemppaamisesta" hyötyä. Miksi siitä pitäisi saada? Ei treenaa tarpeeksi kovaa ja asenteella jos siitä ei saa hyötyä? What?

Mutta jos oma asenne on kohdillaan niin silloin kannustus tuo lisää kiloja. Jos on kyse jostain Pertti Peruspunttaajasta joka vain "käy" salilla, niin ei se kannustaminen silloin auta.

Perustele nyt hieman edes? Miksi jos oma asenne on kohdillaan niin kannustus tuo lisää kiloja? Ja miksi kannustaminen ei auttaisi Pertti Peruspunttaajaa?

Mitä täällä yritetään työntää sellaista paskaa suuhun että jokainen hyötyisi kannustamisesta? Itse osaan nykyään, kun olen treenaillut yksikseni, suggestoida itseni juokse tai kuole tilaan, en tarvii ketään siihen huutamaan. Omasta päästä se on kiinni.

Se on ihan selvä että adrenaliini tuo selvästi lisää voimaa. 80% rautakin saattaa olla "maksimi" jos sitä menee löysin mielin salattujen elämien edellisen jakson tapahtumia miettien nostamaan. Sitten ottaa boostit ja 5kg isompi rauta lentää ylös.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom