Tipaton tammikuu 2006

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huhtamo
  • Aloitettu Aloitettu
Minä pidän "muka-tipattoman", mikä tarkoittaa sitä viinaa saa juoda vähän, vaikka saunakaljoja, rajaehtona se että on Suomen lain mukaan ajokunnossa. Onhan tossa porsaanreikiä, mutta kännejä ei voi vetää, eli rahat säästyy ja läski vähenee.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
dale77 sanoi:
Viime vuonna tuli vietettyä tipaton tammikuu ja tuli ihan hyvään väliin.Kun tuli joka viikonloppu juotua liikaa.
Se on yllättävän vaikea juttu kun on tottunut juomaan viikonloppuisin ja kaljan silloin tällöin viikolla.

Joo, liityn nyt Tipattoman Tammikuun viettäjiin - ihan tiukkapipo en aio olla -nytkin tasoittelukuohuviiniä lasissa päiväkävelyn ja karjalanpiirakoiden työstämisen jälkeen. Motiivina minulla nesteiden kuivatus pois kropasta ja se, että ajattelin helmikuun puolivälissä käydä ns. viisivuotisremontissa eli laajemmassa terveystarkastuksessa, jolloin mm maksa-arvot tulevat mitatuiksi. Ja rehellisesti sanottuna punaviini maistuu aika hyvin aterioilla ja iltaisin, voipi olla ihan hyvä pitää hieman taukoa välillä.

Tipaton ja karkiton tammikuu täälläkin :D Töitä on onneks niin, että kissanristiäisiin ei tarvitse lupautua...jos vaikka se helmikuukin siinä samassa rytäkässä.:rolleyes:

Minäkin voin olla ihan helposti mukana :) . Kaverin synttäreitä helmikuussa pitää sitten juhlia ja silloin taitaa olla opiskelijapippalotkin..

Tajusin just että en varmaan ainakaan viiteentoista vuoteen ole ollut kuukauden mittaista ajanjaksoa tyystin ilman alkoholia. Ei varmaan tule nytkään kun on suunnittella mökkireissu kavereiden kanssa tammikuun aikana. Vois kyllä jollekin kuukaudelle harkita tänä vuonna.

En aio viettää tipatonta tammikkuuta. Tosin aion viettää ryyppäämättömän vuoden, eli joskus voi käydä yhdellä. Vaikka sanotaan että on 3 asiaa jotka ei ikinä pidä paikkaansa (1. Lainaa satanen saat huomenna takaisin 2. koitan vaan yhellä sormella 3. Käydään vaan yhdellä) Niin kyllä itsellä on pitäny, kun jostain syystä ei vaan enään nappaa.

ps. alanko oleen jo liian:wanha:

Hellion sanoi:
Tajusin just että en varmaan ainakaan viiteentoista vuoteen ole ollut kuukauden mittaista ajanjaksoa tyystin ilman alkoholia. Ei varmaan tule nytkään kun on suunnittella mökkireissu kavereiden kanssa tammikuun aikana. Vois kyllä jollekin kuukaudelle harkita tänä vuonna.
Mulla taitaa olla jotain 2,5 vuotta edellisestä kuukauden(kaan) tauosta (joskin sillon sitä taukoa pääsikin olemaan parhaimmillaan puoli vuotta putkeen). Vois tässä itekki pitää keittotaukoa vaikka tämän kuun, tämänhetkinen taloudellinen tilanteeni ainakin antaisi tukea moiselle päätökselle. Tuli viikonloppuna nieltyä puolisentoista koria kaljaa ja rahaa meni sen mukaan. Alkaa mennä huolestuttavaksi sellainen pidemmän päälle.

Eilen olin vielä sitä mieltä, että tipatta ei jäädä tässä kuussa, mutta helkkari, mikä jottei. Meitsi on mukana. Sitte kelasin, että josko kykenis jatkamaan tolla katharziksen linjalla. Tekis gutaa.

Mie oon mukana. Hyvä yritys: viikot 2-7 juomatta milliäkään alkoholia. :whip:

Viime vuonna onnistui 2 x tipaton kuukausi, samaa settiä tälle vuodelle. Ei tämä mitään synkistelyä ole, kyllä baarissa voi käydä ilman juomistakin.

dear_a sanoi:
kyllä baarissa voi käydä ilman juomistakin.
Todellakin voi käydä ja olla yhtä hauskaakin.

Join eilen lonkeroa ja bisseä. Se siitä sitten :lol2:

Huppe sanoi:
Join eilen lonkeroa ja bisseä. Se siitä sitten :lol2:

Pakko myöntää, että olen sinusta ylpeä. :lol2:
Mulla ei ainakaan vielä ole minkäänlaisia haluja koko alkoholiin. :urjo: Viimeisin reissu otti ilmeisesti vähän liian koville. Voisinkin oikeastaan ottaa ne muutamat siiderit pois jääkaapista, ettei vaan tulis jossain vaiheessa retkahdusta.. Vaikka johan ne on siellä yli viikon olleet, eikä ole tullut edes mieleen, että joisin niitä. :D

Hellion sanoi:
Ei varmaan tule nytkään kun on suunnittella mökkireissu kavereiden kanssa tammikuun aikana. Vois kyllä jollekin kuukaudelle harkita tänä vuonna.
Sain just tietää että toi mökkikeikka siirtyy hamaan tulevaisuuteen, eli vois kokeilla tipatonta tammikuuta. Raportoin tänne kun repsahdan.

katharziz sanoi:
En aio viettää tipatonta tammikkuuta. Tosin aion viettää ryyppäämättömän vuoden, eli joskus voi käydä yhdellä. Vaikka sanotaan että on 3 asiaa jotka ei ikinä pidä paikkaansa (1. Lainaa satanen saat huomenna takaisin 2. koitan vaan yhellä sormella 3. Käydään vaan yhdellä) Niin kyllä itsellä on pitäny, kun jostain syystä ei vaan enään nappaa.

ps. alanko oleen jo liian:wanha:

Mä ainakin kumoon Joululahja pullot tammikuussa (jussin,tapsan, kossun)
Minä nauran tollasille tipattomille tammikuille(tekopyhä paskaa) :lol2:
Sillon ryypätään kun sitä on perk.... :urjo:
Ehdin vielä monta kertaa raitistua ennen kisoja. :D

Hellion sanoi:
Tajusin just että en varmaan ainakaan viiteentoista vuoteen ole ollut kuukauden mittaista ajanjaksoa tyystin ilman alkoholia.

Sama.

Päätin jouluna, että nyt alkaa uusi päihteetön elämä ja kaikki pikkutissuttelut tyyliin pari lasia viiniä safkan kanssa ym. saa jäädä. Noista ns. satunnaisista viinilasillisistakin voi tulla tosi paha tapa ja yhtäkkiä sitä huomaa, että sitä onkin tullut naukkailtua se kuuluisa yksi lasillinen about joka toinen ilta. Okei, eihän siinä mistään jurreista oo kyse, mutta onhan se alkoholin nauttimista kuitenkin.

Kokonaan absolutistiksi en aio ryhtyä, mutta ns. turhat juomiset lopetan. Pari viikkoa on nyt mennyt jo sujuvasti, mukaan lukien uuden vuoden juhlinnat. Tässähän voi jo kohta olla ylpeä itsestään :D

Kaverin kans lyötiin veto ettei baarissa käydä kuin vasta vappuna. Ei muista enää milloin baarissa on viimeksi ollut hauskaa ja rahaa menee ihan liikaa.

Kavereiden kans mökillä tissuttelu onkin sitten sen verta hauskaa ettei siitä tarvitse luopua.

Dee sanoi:
Päätin jouluna, että nyt alkaa uusi päihteetön elämä ja kaikki pikkutissuttelut tyyliin pari lasia viiniä safkan kanssa ym. saa jäädä. Noista ns. satunnaisista viinilasillisistakin voi tulla tosi paha tapa ja yhtäkkiä sitä huomaa, että sitä onkin tullut naukkailtua se kuuluisa yksi lasillinen about joka toinen ilta.

Voi KAMALA!!!! Aivan kauheaa! Entäs jos ottaisikin aina safkan kanssa 12cl viiniä, mitähän siitä tulisi ja vielä joka toinen päivä!? Tällä perusteella Ranskalaiset, Saksalaiset ja Italialaiset sekä Espanjalaiset + monet muut ovat täysin alkoholistuneita...

Tekopyhää paskaa koko tipaton tammikuu ja muut juomisen rajoittamiset. Ei ole oikeasti mitään haittaa jos ottaa vaikkapa sen lasillisen viiniä safkan kanssa vaikka päivittäin, tästähän on tutkimuksiakin. Miksi sitä suotta rajoittamaan elämäänsä, jotta voi haudalla muistella miten selvisikin maistamatta viiniä/viinaa. Sama kuin säästäisi ja säästäisi rahaa, asuisi huonossa asunnossa, ottaisi huonekalut ilmaiseksi. Voi sitten vanhana muistella miten halvalla selvisi elämästä.
:david:

Huppe sanoi:
Voi KAMALA!!!! Aivan kauheaa! Entäs jos ottaisikin aina safkan kanssa 12cl viiniä, mitähän siitä tulisi ja vielä joka toinen päivä!? Tällä perusteella Ranskalaiset, Saksalaiset ja Italialaiset sekä Espanjalaiset + monet muut ovat täysin alkoholistuneita...

Heh, no en mä oo koskaan ajatellut että siinä pikkutissuttelussa mitään kamalaa olisi, mukavaahan se vastaavasti kyllä on. Siksi kait olenkin oikeastaan koko aikuisikäni elänyt juurikin tuota edellä mainittua ranskismallia noudattaen. Nyt vaan iski sellainen pössis että vois kokeilla toisellakin tavalla, kun nyt ylipäänsä kaikkea pitää kokeilla ainakin kerran ;)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom