Tiikerisalva

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jantteri
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Ei mitään tiikerisalvoja tarvita käy vain hakemassa paikallisesta maatalousliikkeestä hevoslinimenttiä niin on ihme jos paikat ei aukene :D

Originally posted by Spikie
Ei mitään tiikerisalvoja tarvita käy vain hakemassa paikallisesta maatalousliikkeestä hevoslinimenttiä niin on ihme jos paikat ei aukene :D

Eli voisiko tuosta ymmärtää, että sitä käytetään palautumisen edistämiseen???

Originally posted by Jantteri

Useimmat myös käyttävät lämmitämään paikkoja ja estämään sitä kautta revähtymiä jne.
Kun harrastin taitelulajeja oikein urakalla, niin silloin käytin ite myös. Silloin se hyödyn huimasin paremmin ja pääsin pienistä venähdyksistä eroon kovissa venettelyissä, kun paikat olivat vähän paremmin auki.

No ei varsinaisesti edistämään palutumista noin yleisesti vaan joskus lihakset menevät tukkeeseen (allekirjoittaneella ongelmia niskalihasten kanssa) ja silloin käytän linimenttiä avaamaan paikat.
En ole varma, koska en lääketieteestä mitään syvempää tiedä, mutta oliskohan niin, että nämä salvat ja muut parantavat pintaverenkiertoa (vai ääreisverenkiertoa?) ja auttaa näin lihakseen kertyneen kuonan poistamisessa?
Luultavasti Opiskelija osaa tarkentaa asiaa.

Originally posted by Spikie
auttaa näin lihakseen kertyneen kuonan poistamisessa?

Tässäpä taikasanat luontaistuotemarkkinoinnin ihmemaasta. Eli jos ei aineelle muuta vaikutusta keksitä niin ainakin se poistaa kuonaa milloin soluista ja milloin suolistosta.

Ainakin tiikeribalsamihuurut avaavat hengitysreitit ja kyynelkanavat koko treeniseurueelta jos joku sitä on mättänyt oikein urakalla ennen treeniä. Ja ihon kuoriintaan privaattielimistä se soveltuu kanssa, on kuulemma vain hieman kivuliaat paikat hoitotoimenpiteen jälkeen. :D

Vielä joskus 80-luvulla kun kävi hierojalla , niin hieroja sanoi, että muljahteleva kova kohta lihaksessa tarkoittaa sitä, että sinne on kertynyt tuota ihmeellistä kuonaa. Ja kun tarpeeksi hierotaan niin kuonat lähtee liikenteeseen.

Nykyisin puhutaan, että lihas on jännittynyt tai jumissa.

Originally posted by IronMind
Tässäpä taikasanat luontaistuotemarkkinoinnin ihmemaasta. Eli jos ei aineelle muuta vaikutusta keksitä niin ainakin se poistaa kuonaa milloin soluista ja milloin suolistosta.

Taikasanatpa hyvinkin:D Itsekin muutaman kerran kokeillut tiikerisalvaa, mutta sekin on maitoa verrattuna hevoslinimenttiin;)

En tiedä mitä siellä ihon alla tapahtuu linimentin laiton jälkeen, mutta hyvin tuntuu ainakin mulla avaavan paikkoja.

Kuona

Naiskovis: mulle sanoi eräs hieroja melkein samaa. Sanoi että paukut/patit lihaksissa olisivat maitohappo/kuonapalleroita. Onkohan näistä asioista mitään tutkimusta olemassa? Eiköhän niistä kovista lihaksissa olevista pateista saisi näytteitäkin, joita voisi tutkia?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Re: Kuona

Originally posted by Iivili
Naiskovis: mulle sanoi eräs hieroja melkein samaa. Sanoi että paukut/patit lihaksissa olisivat maitohappo/kuonapalleroita. Onkohan näistä asioista mitään tutkimusta olemassa? Eiköhän niistä kovista lihaksissa olevista pateista saisi näytteitäkin, joita voisi tutkia?

Uuno Turhapurolla on varmaan hanhenmaksapalleroita...? :D

Mie hieroin kerran ennen treeniä tiikerisalvaa hiukan kipeään jänteeseeni, taisi olla ranteessa. Eikä koko treenin aikana vaivannut ollenkaan - selkätreeni, jonka aikana jouduin puristamaan taljatankoja lujaa. Siitäpä se paraneminenkin pikkuhiljaa lähti liikkeelle. Olisiko siellä ollut joitain kuona-aineita, jotka se salva ja treeni panivat liikkeelle?

Jännetupin tulehduksenkin sain kerran paranemaan seuraavanlaisella reseptillä: tiskasin astiat niin kuumassa vedessä kuin kärsin, kun olin kuivannut kädet, lotjasin tiikerisalvaa koko ranteen alueelle (vasen) ja idealside löysästi päälle. Oli onneksi loma ja olin kotona koko loppupäivän. Seuraavana päivänä tulehdus oli muisto vain.

Originally posted by Metri
Jännetupin tulehduksenkin sain kerran paranemaan seuraavanlaisella reseptillä: tiskasin astiat niin kuumassa vedessä kuin kärsin, kun olin kuivannut kädet, lotjasin tiikerisalvaa koko ranteen alueelle (vasen) ja idealside löysästi päälle. Oli onneksi loma ja olin kotona koko loppupäivän. Seuraavana päivänä tulehdus oli muisto vain.

Itse kärsin aikoinaan jännetupen tulehduksista ( raskas työ+treenaaminen) ja kyllästyin siihen ,kun joka kerta joutui pitämään salilta taukoa.
Yksi ilta hieroin kiukuspäissäni ranteessa olevaa pattia (tuskaa!) ja yht äkkiä tuntui napsahdus ja patti oli mennyt puhki. Tuntui kun neste lähti virtaamaan käsivartta ylöspäin.
Kerran tämän jälkeen vielä patti tuli takaisin, mutta tein saman uudestaan eikä ole sen jälkeen jännetupen tulehduksia ollut. Tästä on aikaa n.5 vuotta.

Originally posted by Raven
Useimmat myös käyttävät lämmitämään paikkoja ja estämään sitä kautta revähtymiä jne.
Kun harrastin taitelulajeja oikein urakalla, niin silloin käytin ite myös. Silloin se hyödyn huimasin paremmin ja pääsin pienistä venähdyksistä eroon kovissa venettelyissä, kun paikat olivat vähän paremmin auki.

Onko Sinulla tai kenelläkään muulla tietoa, mitä eroa niillä väreillä on?? Olen nähnyt valkoista ja jonkun muun väristä( en muista minkä)??:confused: :confused:

Miten esim. Ice Power ja tiikeribalsami eroavat? Toinen on viilentävää ja toinen lämmittävää, mutta kyllä Ice Powerin levittämisenkin jälkeen huomaa että iho ensin viilenee ja sitten lämpenee (tietysti kun sinne pukkaa verta oikein kunnolla), eli lopputuloksena molemmissa on parantunut verenkierto.

Kumpi mielestänne auttaa paremmin jumissa oleviin lihaksiin, balsami vai icepower tms.? Joskus on nimittäin keskiselän lihakset jatkuvassa pienessä kireystilassa ja kipeät, ja olisi mukava saada ne jotenkin löysäämään ja hellittämään. Orudis vie kivun pois mutta ei sitten muuten auta pidemmän päälle. Ice power auttaa siinä mielessä että vähän parantaa verenkiertoa, mutta ei sekään kauhean kauaa auta. Lihasrelaksantitkin ovat reseptikamaa.

Entä venähdykset/rasitusvammatulehdukset - kylmähoitoahan niihin suositellaan, mutta täälläkin näkyvät jotkut käyttävän tiikeribalsamia :confused:

edit: vastasinpa itse itselleni - osin samat tehoaineet näkyy olevan. Tiikeritahnassa on camphoria ja mentolia, Ice Powerissa vain mentholia. Tiikeribalsamissa on sitten jotain muutakin yrttejä jotka laskevat kipua, niistä en tiedä.

Muutama vuosi takaperin, kun vielä pelailin junnuissa lätkää niin tiikeripalsamia tuli käytettyä kipeytyneisiin reisiin lähes päivittäin. Se kyllä auttoi, mutta yhtenä talvena joukkueestamme viisi-kuusi kaveria sai tulehduksen kiveksiin. Lääkäri ei löytänyt/keksinyt muuta selitystä kuin tiikeripalsamin "imeytymisen" kiveksiin. On totta, että palsamia käytettiin sisäreisissä, melkein nivusissa, mutta ei sentään kiveksissä. Onkohan tämä lääkärin antama selitys jollekin tuttu? :confused:

Sen talven jälkeen en ole kyseistä ihmepalsamia käyttänyt.

Originally posted by sokka
Ice Power on aika tehokas työkalu. Kannattaa kokeilla.

Vähän menee offtopiciksi mutta kerrotaan nyt kuitenkin.

Tupakaveri joutui vedonlyönnin päätteeksi hieromaan kasseihin kourallisen ice poweria ja en ole ennen nähnyt kenenkään juoksevan niin nopeasti suihkuun. :lol2:

Onko Sinulla tai kenelläkään muulla tietoa, mitä eroa niillä väreillä on?? Olen nähnyt valkoista ja jonkun muun väristä( en muista minkä)??

Valkonen on jonkin verran tujumpaa siihen punaiseen verrattuna.

Nojooo, eilen illalla levitin salvaa tuohon hartioille ennenku rupesin nukkumaan niin tänä aamuna oli nimittäin pikkasen kipeet hartiat :rolleyes: mitähän lie tuo salva tehny saakeli :D

Back
Ylös Bottom