Tiikerisalva

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jantteri
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Se nyt riippuu tietysti siitä, mitä haluat sen salvan tekevän. Tikrusalvalla pystyy lämmittämään ihoa (ja sen alaisia kudoksiakin hiukan), IcePoweri viilentää.

IcePoweria olen jonkun nähny laittavan treenejä ennenkin, en kyllä oikein ymmärrä miksi, eipähän kukaan treenaa jotain kipeetä paikkaa laittamalla jääpusseja paidan sisälle tai housuihin. Niin tai en ainakaan minä. Kertokaa jos on päinvastasia kokemuksia.

Kerrattain ryhdyin laittamaan icepoweria tuonne kipeytyneeseen nivuseen ja lipsahtikos sitä tuonne kasseihin elikkäs genitaalialueelle...

Jopa oli tuskallista, ensin pelkäsin että kuolema tulee ja sitten aloin pelkäämään, että eikö se kuolema tulekaan!

Muuten puree hyvin.

Kaverilla oli ollu alaselkä vähän jumissa. Päätti vetästä vähän tiikeribalsamia alaselkään ja eikun juoksulenkille. Kunnon hien irrottua alko ihmettelemään miten persettä kuumottaa ja kutittaa. Siinä ei menny tiikeri tankkiin vaan persvakoon. Oli kuulemma vähän hellä persaus sen jälkeen.

deano sanoi:
Kerrattain ryhdyin laittamaan icepoweria tuonne kipeytyneeseen nivuseen ja lipsahtikos sitä tuonne kasseihin elikkäs genitaalialueelle...

Jopa oli tuskallista, ensin pelkäsin että kuolema tulee ja sitten aloin pelkäämään, että eikö se kuolema tulekaan!

Muuten puree hyvin.

Sama. Ei ole yhtään kivaa kun ei pysty nukkumaan sen takia että pussit tuntuu palavan. :hyper:

Laitoin kerran laskettelureissun jälkeen tuota icepoweria melkein koko vartaloon ennen nukkumaanmenoa. Enpä saanut unta ihan heti kun oli niin prkl:een kylmä ja tärisi siihen malliin. :D

Ice Power rules. Tikru voide avaa tukkoisen nenän ja kurkku kivun flunssassa kun vedä viirut poskiluille ja kaulalle.

Ice power laskee kudoksen lämpötilaa ja sitä tulisi käyttää n. kämmenen kokoiselle pinnalle kerrallaan. Pitäs hillitä tulehdusta. Itse käytän kipuihin treenin jälkeen (varsinkin jos lihas nykinää), tukkoisiin lihaksiin ja rasituksessa kipeytyvään olkapäähän. Usein käytettynä oeln huomannut ihon tottuvan siihen (= ei tehoa niin hyvin kuin ennen).

Terveysmessuilla edustaja kertoi, että joku tyyppi oli tilannut koko vartalohieronnan IP:llä (ja joku dorka oli menny hieroon) ja seurauksena sairaalareissu hypotermiasta johtuen.

Pysykää terveenä...

Ja jossain sanottiin että Ice Power ja muut vastaavat tuotteet ovat vain fuulaa / lumetta... Vaikkakin itsekin olen sitä käyttänyt samoin kuin tiikeribalsamia.

Tiikeribalsami toimii kuin juna. Avovaimon suosittelemana olen siirtynyt tuotteen käyttäjäksi...harmina vaan haju ja balsamin tahraamat vaatteet etc.

Vaan entäs tämmöinen "Voltaren emulgel"? Ostin kurillani pötkön ja olen sitä pistänyt kipeytyneeseen kyynärpäähän ja hiukan olkapäähänkin. Mun mielestä toimii... Sisältää kuulema tulehduskipulääkettä.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Spikie sanoi:
Taikasanatpa hyvinkin:D Itsekin muutaman kerran kokeillut tiikerisalvaa, mutta sekin on maitoa verrattuna hevoslinimenttiin;)

En tiedä mitä siellä ihon alla tapahtuu linimentin laiton jälkeen, mutta hyvin tuntuu ainakin mulla avaavan paikkoja.

Tiikeribalsami ja Ice Power kyllä auttavat mutta eivät ole mitenkään vahvoja aineita.

Linimentit ovat taas hyvin voimakkaita aineita ja tarkoitettu ammattilaisten käyttöön mm. ammattilaspyöräilijät käyttävät näitä hyytävissä keleissä. Hevoslinimentti esim. saa ihon punertamaan ja tuntumaan kuin se olisi tulessa. Myös suihkussä käynti linimentin laiton jälkeen on "uskomaton kokemus" sillä kirvelyn ja polttamisen rajaa on vaikea edes kuvata. Linimenttejä on vain vaikeaa saada suomesta (itä- ja länsirajan takaa saa).
Jos on tarvetta saada paikat todella lämpimiksi ja pintaverenkierto huippuunsa niin linimentit toimivat kuin junan vessa :thumbs:

Joo, itse lainasin vähän aikaa sitten jotain venäläistä lääkelinimenttiä kaverilta. Hän kertoi, että siinä on jotain chiliä ja muita ihme aineita. Siinä oli sellainen männyn tuoksu (haju). Hartioihin hierosin sitä, ja sanoisin että on ihan hyvää ainetta.

Pakko oli kokeilla kun kaveri hehkutti että on huima teho ja kirvelee ja polttaa ihan fitusti... voi olla että se on melko yksilöllistä, koska ei se minulle mikään piina ollut.

Voiko allergioilla tai muilla vastaavilla olla osuutta siihen miten paljon tuntuu, kun kaverin mielestä oli linimentti polttanut ihan helvetisti... Pakko saada sitä kamaa...

punaisen ja valkoisen tiikerisalvan ero

Punainen tiikerisalva on kipeytyneille lihaksille parantamaan verenkiertoa, se on lämmittävä salva
Valkoinen puolestaan on viilentävä ja se sopii tulehdusalueille ehkäisemään ja parantamaan niitä esimerkiksi jännetupin tulehdukseen.

Eikö tuo kyseinen hevoslinimentti viilennä ihoa?

Näppituntumalta arvelisin että taitavat toimia samoin kuin chili suussa, eli ärsyttävät kylmää ja kuumaa aistivia hermoja ja sitä kautta parantavat verenkiertoa alueella.

Tallinnan tuliaisina kannattaa kokeilla Capsicam (kirjoitettiinkohan noin? ) merkkistä salvaa. _hieman_ tujumpaa tavaraa kun nämä kotimaiset salvat.

Minä olen kyllä huomannut noiden linimenttien tehoavan mainiosti.
Icepower / HotPower (sama valmistaja) on aika pliisuja. Capsicam on kuumentavaa ja tosi ärtsyä. Kuulemma tuo hevoslinimentti on myös aika tykkiä.

Kuumaa ennen treenejä, niin kipeä paikka lämpenee ja puutuu sopivasti. Kylmää sitten treenien jälkeen, niin palautuu paremmin. En kyllä käyttäisi noita huvikseni, vaan ainoastaan kun on joku paikka kipeänä. Jos taas on yleensä sama paikka kipeänä ja haluaa ennaltaehkäistä, niin heti treenien jälkeen kipeä paikka hetkeksi jäihin, niin se vähentää tulehdusriskiä.

Voltaren Emulgen, etc taas on aivan huippuja ihan vain tulehduksen hoitoon. Eli jos esimerkiksi hartiaa jomottaa, niin eikun geelit pintaan ja parin tunnin päästä uutta kerrosta. Ainakin itsellä tuo katkaisi ikävän kiertäjäkalvosimen tulehduskierteen :D

Kun ei ole Robinia täällä kaukana Sherwoodista... jotain kämäistä tiikerinkorviketta kyllä, ja jonnejoutavia halpiskorvikkeita paikallisesta talousmarketistakin saa.

Punaista tiikerisalvaa en ole viimeaikoina Tukholmaa lähempää löytänyt. Relaxanttia on kehuttu, onkohan kukaan kokeillut? "Nimim. jotain pitäisi syksyllä reissulle mukaan ottaa."

Vaikka eipä sillä, ei tositreenaaja mitään salvoja kaipaa :D

Pakko jakaa oma hevoslinimentti kokemus. Joskus muinoin kun pelasin pesäpalloa, polveni oli jatkuvasti rikki. Hevoslinimenttiä käytin aina silloin tällöin ja auttoi hyvin polvikipuihin (löysät siteet).

Kerran yhden pelin aikana erehdyin laittamaan ainetta hieman liikaa polviin :david:. Oli aika vekkulia pelata ja juosta, kun tunsi yläreidet ja jalkaterät, muttei mitään siltä väliltä. Tunto hävisi kokonaan polvien seudulta ja juokseminen oli aika mielenkiintoista. Sen jälkeen en ole tököttiä käyttänyt.

Suositut

Back
Ylös Bottom