Tieteellinen harjoitusohjelma

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Krice
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Status
Viestiketju on suljettu.
Ota vain joku valmis ja toimivaksi todettu treeniohjelma ja keskity ennemminkin ruokavalioon, sillä sen merkitys on vähintäänkin yhtä tärkeä kuin itse treeniohjelman. Yrität tehdä treenaamisesta jonkin sortin tähtitiedettä, vaikka voisit olla juuri nytkin tekemässä juuri sitä olennaista eli treeniä.

Ota vain joku valmis ja toimivaksi todettu treeniohjelma ja

Joo, niinku vaikka golden six (huoh..). Kyllähän mikä tahansa toimii jotenkuten. Joka tapauksessa tämän ohjelman toimivuus nähdään sitten jossakin vaiheessa. Tällä hetkellä puurran pölkkypinon parissa, olisi kiva ehtiä pilkkoa puut ennen lumen tuloa. En oikein jaksa mennä ainakaan samana päivänä salille, sen verran tiukkaa tekee. Nuorempana kun työskentelin hopeakaivoksilla niin olin paremmassa kunnossa. Puut ehti vähän kastua, joten ne on hieman sitkeitä välillä. Lisäksi mukana on noin 30cm halkaisijaltaan olevia koivupölkkyjä. Jos niissä on oksakohtia niin läpi mennään lähinnä tahdonvoimalla. Suoraan oksaan kun pamauttaa kirveellä niin se vaan pomppaa pois siitä. Koivu on todella kovaa puuta, mutta onneksi se lohkeaa melko helposti (siis jos ei ole oksakohtia).

Puiden pilkkominen on muuten hyvää core-treeniä. Vatsalihakset alkaa tuntumaan läskin läpi jo 3 päivän pilkkomisen jälkeen! Eikä siinä kaikki...

Vitut me lähelle nelikymppiset mitään "vanhemmalla iällä" olevia olla :D

Onhan noita helvetin kovassa kunnossa olevia 40+ ukkoja aika paljonkin, tuskinpa ne vaan joskus ja jouluna treenaa :D

Oon yrittänyt löytää itselleni hyvää ja asiantuntevaa Personal Traineria viime aikoina.. Haluaisitko sä Krice ruveta mun kuntoiluneuvojaksi, kun sulta taitaa löytyä sekä tietoa että taitoa siihen hommaan..? :)

Miks vittu jostain reenaamisestaki pitää tehä niin helvetin vaikeaa?

Menee puntille, reenaa ennalta määrätyn lihasryhmän ennalta valituilla liikkeillä tai ilman niin, että hiki roiskuu ja lihakset on pumpista turpeita, juo palkkarin, harrastaa lihashuoltoa ja treenaa lihaksen taas seuraavassa kierrossa...

Jopa toi taulukko, jolla ei oo mitään väliä, on epäkorrekti. Vatsa ottaa helvetisti enemmän hittiä vetäessä ku työntäessä, hauis ei ota hittiä kun työnnät, jalat ei oo tässä näemmä jaettu mitenkään, sivuolkapäät ottaa hittiä työntäessä... tai sitten en vaan osaa lukea tota sun taulukkoas, en tiijä. Mutta osaan tai en, jätä pilkunnussiminen pois. Tais lukea Tony Halmeen kirjassa, että että taloo ei kannata maalata ennenku se on rakennettu.

Jopa toi taulukko, jolla ei oo mitään väliä, on epäkorrekti. Vatsa ottaa helvetisti enemmän hittiä vetäessä ku työntäessä, hauis ei ota hit

Tärkeintä on tietysti se, että minä itse ymmärrän mistä on kyse ja mikä on olennaista tässä. Voin sivuuttaa tällaiset kommentit ihan rauhassa ja hyvillä mielin.

No mitä järkeä tänne on sitten postata mitään taulukoita, jos tärkeintä on vaan se, että ite niistä tajuaa? Eikö tässä ois ideana vähän niinku esitellä homma muille niin, että muutkin voisivat ymmärtää...

Eikö tässä ois ideana vähän niinku esitellä homma muille niin, että muutkin voisivat ymmärtää...

Jos ei aivokapasiteetti riitä ton jutun tajuamiseen niin olen pahoillani, en voi auttaa.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Siis minkä jutun tajuamiseen nyt pitää kenenkin aivokapasiteetin riittää? Eihän tuossa taulukossa ole mitään järkeä, tuohan on vain joku mielikuvituksellinen jako miten mitkäkin lihakset rasittuvat missäkin treenissä ja kun ei edes treenattavia harjoituksia tai miten ne tehdään mainita sanallakaan missään, niin tuohan on vain... no, luettelo lihaksista ja/tai kehonosista. Ja onpahan vain huono luettelokin vielä, jaossa kun ei ole mitään järkeä. Esim. olkapää on jaettu kolmeen osaa, siinä missä jalat tai selkä on yksi ja sama? Missä logiikka?

Joten edelleen, missä tuossa ohjelmassa on se tieteellisyys tai edes se ohjelma?

Siis minkä jutun tajuamiseen nyt pitää kenenkin aivokapasiteetin riittää? Eihän tuossa taulukossa ole mitään järkeä, tuohan on vain joku mielikuvituksellinen jako miten mitkäkin lihakset rasittuvat missäkin treenissä ja kun ei edes treenattavia harjoituksia tai miten ne tehdään mainita sanallakaan missään, niin tuohan on vain... no, luettelo lihaksista ja/tai kehonosista. Ja onpahan vain huono luettelokin vielä, jaossa kun ei ole mitään järkeä. Esim. olkapää on jaettu kolmeen osaa, siinä missä jalat tai selkä on yksi ja sama? Missä logiikka?

Joten edelleen, missä tuossa ohjelmassa on se tieteellisyys tai edes se ohjelma?

Juuri näin. Kuten sanottua mitään liikelistaa ei ole, joten koko "ohjelmasta" ei joka tapauksessa olisi muille mitään hyötyä, jos sitä nyt ohjelmaksi voi edes kutsua (mielestäni ei). Ja eri asia osaatko sitten itsekään valita oikeasti sellaiset liikkeet, että ne ovat "eristäviä" kun kerran se epäsuora rasitus on niin pelottava mörkö.

Huvittavaa kyllä sikäli, koska kokonaisuutena parhaat liikkeet joilla ne tulokset oikeasti saadaan on usein kaikkea muuta kuin eristäviä. Mave ja kyykky, anyone?

Jos ei aivokapasiteetti riitä tekemään treeniohjelmaa jossa olisi jokin punainen lankakin, ehkä kannattaa jättää tekemättä ;) Kyllä niitä on paljon fiksummat ihmiset nämä asiat jo miettineet puhki kauan sitten, sekä tieteellisen teorian että käytännön tulosten kautta. Ei tartte asioista tietämättömän yrittää lähteä pyörää keksimään uudestaan.

Mulla ei ole tapana vittuilla ihmisille, mutta tässä sitä jo suorastaan vaaditaan.

Kyllä niitä on paljon fiksummat ihmiset nämä asiat jo miettineet puhki kauan sitten, sekä tieteellisen teo

Jos tarkkaan ajatellaan, niin aika monikin erilainen treeniohjelma on aina se paras "koska niin vain sanotaan". Minä en välitä sellaisesta, vaan perustan harjoitteluni kokeelliseen tieteeseen.

Mulla ei ole tapana vittuilla ihmisille, mutta tässä sitä jo suorastaan vaaditaan.

Sinulla ei ole edellytyksiä siihen.

Jos tarkkaan ajatellaan, niin aika monikin erilainen treeniohjelma on aina se paras "koska niin vain sanotaan". Minä en välitä sellaisesta, vaan perustan harjoitteluni kokeelliseen tieteeseen.

Jos sulla ei oo järkevää argumenttia ko. asian suhteen, niin ehkä kannattas sitten vaan pitää asiat omana tietonaan ja kyhäillä nuita vitun taulukoita omassa pikku sopukassasi. Jos niitä ei saa täällä kommentoida (lue, kritisoida), niin miks sää edes postaat niitä tänne. Jos oot joku ihme nero, joka on kehittänyt jotain mullistavaa kuntosaliharjoittelun saralla, niin rupeapa markkinoimaan tota tieteellistä harjoitusohjelmaa kenellekään, kun se saa jo valtaisan paskamyrskyn aikaan jo pakkiksella ja ihan vaan sen takia, ettei tossa oo mitään järkeä.

Aika heikosti tieteeseen näyttää pohjautuvan tää sun tekeminen :D

Mites ootko huomioinut lihassolujakauman eri lihaksissa, keksityt luvut rasitukseen tuskin ovat tarkkoja, lihasten rasitus eri päivinä perustuu pelkkään arvioon (huomaa hauiksen suuri epäsuora rasitus rinta+ojentaja-päivänä), kai oot edes käyttänyt jotain EMG-tietoja määrittääksesi lihastesi aktivoitumisen liikkeissä?

Entä miten proteiinisynteesin maksimoiminen? Lihakselle varattu maksimaalinen palautumisaika, kun se todistetusti palautuu huomattavasti nopeammin?

Jos tää on joku tieteellinen lähestymistapa niin aika heikosti menee tieteellä, tässähän on enemmän mutuilua kuin arvomalla kootussa treeniohjelmassa.

Se on kato tätä nykyajan "populaaritiedettä" joka ei ole tiedettä nähnytkään. Pseudotiedettä parhaimmillaan :D

kai oot edes käyttänyt jotain EMG-tietoja määrittääksesi lihastesi aktivoitumisen liikkeissä?

En ole, mutta toisaalta, kuka on? Lihasten aktivoituminen on aika helppo huomata ihan käytännössä, mutta en olisi kovin huolissani sellaisesta epäsuorasta rasituksesta, jota tulee joka tapauksessa. Ajatuksena on yksinkertaisesti välttää turhaa epäsuoraa rasitusta tekemällä lihasryhmäjako sen perusteella. Nyt kun ajattelen tätä asiaa, niin voisi ehkä alkaa suunnittelemaan sitä 4-jakoista ohjelmaa, siinä voisi olla vielä enemmän ideaa sen vuoksi, että jaottelua saa tarkennettua ja palautuminen tehostuu entisestään. Lisäksi tietysti 4-jakoinen tarkoittaa sitä, että lihasryhmille voi kohdentaa tehokkaampaa treeniä kerralla.

Tai jos nyt vaan tekisit yhen lihaksen per päivä, ettei tuu liikaa rasitusta ja varmasti ehtii palautumaan.

Ai niin, ja...

Sinulla ei ole edellytyksiä siihen.

Ei sullakaan selvästi oo minkään sortin edellytyksiä tehdä "tieteellistä" harjoitusohjelmaa, mutta ei se näytä paljoa vaikuttavan ;)

Status
Viestiketju on suljettu.

Suositut

Back
Ylös Bottom