Tieteellinen harjoitusohjelma

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Krice
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Status
Viestiketju on suljettu.
Kun vielä epäsuoraa treeniä oikein vältellään, niin mulla ainakin herää vakava epäilys tulisko tolla hommasta mitään.

No kohtahan sen näkee, että miten tuossa käy. Itse ainakin koen, että palautuminen on tässä neljänkympin lähellä jo melko hankalaa, joten siihen pitäisi kiinnittää enemmän huomiota. Ehkäpä palautuminen juuri on se missä tulee eniten ongelmia. En oikein usko siihen, että lihaksia pitäisi treenata jatkuvasti, ellei sitten elämäntapana ole pelkkä sohvalla istuminen. Itse olen jokseenkin aktiivinen muutenkin, ja minusta juuri se treenin ulkopuolinen aktiivisuus pitäisi lisätä mukaan yhtälöön...

Riippunee vähän aktiivisuudesta.. aika moni "aktiivisuus" voi nopeuttaa palautumista suorituksesta on sitten 20-vuotias tai 60-vuotias.

Mihin perustuu muuten se, että venyttely tms. "palauttaa" lihasta? Olis kiva tietää.

No siitähän on paljonkin tietoa helposti löydettävissä. Ja tosiaan, se lihasten treenaustiheys riippuu tottakai tavoitteistakin, jos ei ole hakemassa mitään isoja lihasmassoja, niin eipä sitä toki tarvitse mahdottomia tehdä.

Kyllä vanhaki palautuu... Itekkään mikään himourheilija ikinä ole ollu, nyt vanhemmalla iällä vasta innostunu taas enemmän. Nyt tälhetkel mennään 1-jakosella 3 krt viikko. 3 krt viikossa mm. kyykky (raskas)
Silti palautuu ihan hyvin. En hifistele, perustreeniä, aerobistakin vähän, lepoa, ruokaa. Ei o kevyitä viikkoja ollu yli 2:een kuukauteen ja siltikin jalat taipuu miltei spakaatiin. ELI! Kyllä venyttely auttaa, todellaki. Netti pursuaa tietoa, en jaksa tähän eritellä. Luulis jo tuonki ikäsen äijän sen tietävän... Onhan tossa puuhaa ja saa ajan kulumaan, kun pohtii asioita "tieteelliseltä" kantilta.
Pyörä on kuitenki jo keksitty...:rolleyes:

Krice oletko kenties insinööri? itse olen ja tykkään kans kikkailla kaikkee tommosta =D

Kikkailla kaikkee tommosta?

Ite oon aivan vitun fanaattinen tekemään kaikesta taulukkoja, laskelmia, käppyröitä etc. mutta jos toi kricen piirros on se mihin insinöörikoulutuksella pystyy niin onneksi en ole harkinnukkaan.

e: tosin ne minun grafiat liittyy 0% reeneihin.

Nyt on tieteellisyys aika kaukana :D
Itse lähtisin mieluummin hakemaan "tieteellisellä tavalla" optimaalista ohjelmaa, seuraamalla omaa kehitystä tietyllä ohjelmalla tietyn ajanjakson aikana. Pitää syömiset, levon ja muut asiat vakiona ja vaihtelee reeniohjelmaa. Sitten vaan graafiin penkkitulokset, paino, rasvaprosentti tai mitä nyt haluaakaan mitata. Ni ei tarvi mutuilla. http://en.wikipedia.org/wiki/Scientific_method

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Jos meinaa hifistellä niin se kannattaisi edes tehdä oikein.

Taulukkosi suora vs. epäsuorarasitus on aika tavalla puutteellinen.
Ja lihasryhmäjako on vieä todella kaukana siitä mitä voisi kutsua treeniohjelmaksi.

Juu, yleensä treeniohjelmassa pitäisi vähintään olla ees ne liikkeet mitä tehdään ja mielellään montako kertaa tehdään, mikäs ohjelma se ilman on :wtf: Noh, kukin tyylillään, tulihan sitä itsekin treenattua silloin aikanaan yleensä ilman mitään tiettyä tarkkaa ohjelmaa ja varsin "epäoptimaalisesti" (monesti tein ns. kuntopiirinä, eli yksi sarja kutakin liikettä, sit toinen kierros, jne) mutta tulosta tuli silti hyvin. Noh, nuorena oli helpompaa ;)

Juu, yleensä treeniohjelmassa pitäisi vähintään olla ees ne liikkeet mitä tehdään ja mielellään montako kertaa tehdään, mikäs ohjelma se ilman on

Ai nuo.. tuollainen on niin aloittelijamaista. Vähän kokeneemmat tietävät kyllä miten lihasta pitää treenata. Se nyt ei ole edes pääasia tässä tapauksessa.

Yksinkertaistettuna nostan tietty tuossa järjestyksessä eli esim. rintapäivänä ensin rintalihakset, sitten ojentajat ja lopuksi etuolkapäät.

Jos nyt jotain yksityiskohtia niin pidän "perinteisestä" tasasarjasta eli sama määrä toistoja joka sarjassa. Yleensä teen 4 tai 5 sarjaa liikkeelle.

Ai nuo.. tuollainen on niin aloittelijamaista. Vähän kokeneemmat tietävät kyllä miten lihasta pitää treenata.
Nyt menee jo oikeesti komedian puolelle ;) Tuo asenne nyt on niin kaukana tieteellisestä kuin olla ja voi. Ja vaikka "kokeneemmat" voivatkin tietää, mutta et taida heihin tämän ketjun perusteella lukeutua.

Kun vähän enemmän on treenannut niin tajuaa, että liikkeet, toistot jne. on sittenkin aika epäolennaisia. Tärkeintä on saada lihakselle harjoitusta, joka sopii itselle parhaiten ja on erittäin tärkeää ymmärtää mikä on liian vähän ja mikä on liikaa. Nimenomaan palautumisen(kin) kannalta. Minulla ei ole käytössä mitään tiettyjä liikkeitä, vaihtelen niitä joskus, mutta yleensä teen sellaisia liikkeitä jotka olen havainnut tehokkaiksi. Vaihtelen myös liikkeiden määrää sen perusteella miltä tuntuu eli kuuntelen kehoani enkä vain yritä juntata läpi jotain tiettyä ohjelmaa, jossa olisi täsmälleen määritellyt liikkeet toisto- ja sarjamäärineen.

Täähän on hauska rölli. Onko sulla kuviakin? Mielenkiinnosta kysyn.

Kun vähän enemmän on treenannut niin tajuaa, että liikkeet, toistot jne. on sittenkin aika epäolennaisia.

Haha, no kyllä sillä nyt vaan taitaa olla aika vitusti merkitystä, mitä liikkeitä treeneissään käyttää. Hieman enemmän kuin sillä, että mukamas optimoi treeniohjelmansa sellaiseksi, ettei vaan saa ylimääräistä epäsuoraa rasitusta.

Haha, no kyllä sillä nyt vaan taitaa olla aika vitusti merkitystä, mitä liikkeitä treeneissään käyttää.

En usko, että ongelma on niinkään liikkeissä ja treenissä yleensä, koska lihakset rasittuu ihan hyvin yleensä. Varsinainen ongelma on palautuminen.

Status
Viestiketju on suljettu.

Suositut

Back
Ylös Bottom