The Game Changers (kasvisruokavalio)

Kuinkahan noissa tutkimuksissa pystytään pois sulkemaan muut tekijät? Jos syö lihaa paljon, onko kenties mahdollista, että se vedetään kaikenmaailman roskapaskan mukana ja rehuproteiinin mussuttajat ei sitä roskapaskaa ruokansa mukana saa? Ja itse asiassa se roskapaska on se, jonka syy on noi terveysmarkkereiden huononeminen.
Sellanen on tehty missä tsekattu yksittäisinä tekijöinä mm. punanen liha, tupakka jne. Ja nää on pystytty käsittääksen toistamaan.

Oot oikeessa, se roskapaska on suuri tekijä myös. Todnäk suurempikin.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tosta varmasti joku(moni) suuttuu.( tosta kommentista) "Niinii mutku kyllähän x:kin pärjää kasvisruoalla".

Mun pointti vaan on, vaikka pärjäisikin, (ite oon korvannu osan punasta lihaa pavuilla) mutta tyyppi joka ei oo tottunu isoon määrään kuituun kasvispainotteiseen valioon, ihan varmasti on fiilis et tarvii lihaa. + MAhdolliset ruoansulatusvaivat.
 
🤦‍♂️
1723278246324.webp
 
Kulttimainen tarina. Taidan jättää kalat ja kasvikset väliin tästäkin lähtien, jos niillä paisuu tuon kokoiseksi. :unsure:
Ja taas tuo väsynyt argumentti jossa vain tietyt "elävät olennot" kelpaavat suojelukseen. Kalatkin tietääkseni ovat eläviä ennen kuin tapetaan. Jopa kasveilla on havaittu reaktioita siihen että niitä revitään irti.
 
Kulttimainen tarina. Taidan jättää kalat ja kasvikset väliin tästäkin lähtien, jos niillä paisuu tuon kokoiseksi. :unsure:
Ja taas tuo väsynyt argumentti jossa vain tietyt "elävät olennot" kelpaavat suojelukseen. Kalatkin tietääkseni ovat eläviä ennen kuin tapetaan. Jopa kasveilla on havaittu reaktioita siihen että niitä revitään irti.
Kyllähän se taitaa olla useimmiten niin, että juuri eläinten "söpöys" herättää ajatuksia eläinsuojelusta, vegaaniudesta tms. eikä siinä sinänsä mitään moitittavaa ole. Itse koen kuitenkin tärkeämpänä eläinten kohtelun ja elämän kunnioituksen ylipäätään.
 
Luonnon lain mukaan vahva syö heikomman,ollaanko niin erkaannuttu luonnosta ettei ihminen niin saisi tehdä.
Eläimet kärsii myös saalistavien eläinten toimesta,kattoo kun krokotiili repii ja syö elävältä seepran.Tai leijonat kun syövät vesipuhvelin elävänä,eivät edes pure kurkkua auki mikä lopettaisi kärsimyksen nopeammin.
Ihminen on ravinto ketjun huipulla.
 
Hyvin kontrolloitu bmi, tupakka, alkoholi mm. Otettu huomioon.
400k otoskoko. 24 vuotta kesto.


View: https://www.instagram.com/reel/C-qKjgovOS3/?igsh=MThsc2JzZjR2NTJicg==


Ei mitenkään yllättävä tulos kun tutkitaan isoa populaatiota. Valtaväestö lihansyönti on usen mielestäni kaukana terveellisestä ruokavaliosta. Sen takia arvostankin enemmän dataa missää vertaillaan edes jotenkin terveyshenkisiä ihmisiä.

 
Ei mitenkään yllättävä tulos kun tutkitaan isoa populaatiota. Valtaväestö lihansyönti on usen mielestäni kaukana terveellisestä ruokavaliosta. Sen takia arvostankin enemmän dataa missää vertaillaan edes jotenkin terveyshenkisiä ihmisiä.

"snadisti" puolueellisen kirjakauppiaan kirjoitukset ja rusinoiden poimintaan verrattavat tutkimusten julkituonnit onkin hyvä aina tuoda esille. Ei sinällään yllätä että juuri sinä arvostat häntä.
 
Mä vaan ihmettelen, että miks jatkuvasti vaan kinastellaan viime aikasista tutkimuksista ja onko puolueellisia vai ei. Onko väärin tutkittu vai mitä helvettiä. Miksi ei ihmiset avaa silmiään ja katso HISTORIAA? Esimerkiksi niin demonisoidun punasen lihan kulutuksen ja sydän- ja verisuonitautien, diabeteksen ja syöpien välillä? Kun katsotaan kuinka tautikäyrät ampuu katosta läpi ja samalla lihankulutuksen ja tyydyttyneen rasvan kulutuksen kohdalla ei löydy edes korrelaatiota tautikäyriin. Siis ei yhtään mitään. Miksi ei tätä huomioida mitenkään nykyään? PS. Olen sekasyöjä. Vetelen myös salaattia lihan ohessa.
 
"snadisti" puolueellisen kirjakauppiaan kirjoitukset ja rusinoiden poimintaan verrattavat tutkimusten julkituonnit onkin hyvä aina tuoda esille. Ei sinällään yllätä että juuri sinä arvostat häntä.

jep, onneks vegaanit on puolueettomia. Kresser on muuten entinen vegaani..
 
Onko Suomessa jo tosiaan niin, että ihmisille tulee paha mieli ja häpeä, jos ne syövät lihaa?

Etelä-Suomessa ehkä, siellä ne kaikki sekopäät asuu. Pohjoisessa on täysin normaalia syödä mitä luonnosta saa. Itse en ostanut kesälomalla lihaa kaupasta kuin pari kertaa. Kalaa tuli syötyä lähes päivittäin kun se on "ilmaista" ja hyvää. Olisi tyhmää jättää käyttämättä niin hyvä proteiininlähde. Esim kuhafile on kaikin puolin parempaa kuin vaikka kana. Helpompi ja nopeampi valmistaa, monipuolinen ja paremman makuinen.
 
Back
Ylös Bottom