Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Onko kukaan kokeillut "ehkäisytietokoneita", personaa tai Lady-Compia? Olen lukenut netistä paljon kehuja Lady-Compista (en niinkään Personasta) ja kuumottaisi kokeilla. Ovat vaan melko tyyriitä enkä ole aivan varma uskaltaisinko luottaa tehoon, joskin valmistaja väittää ehkäisytehon olevan e-pillerin luokkaa. Noissa on siis ajatuksena mitata oma aamulämpö, josta kone havaitsee ovulaation kunhan se on tutustunut kiertoon ja pystyy siten ilmoittamaan "varmat päivät".
Olen käyttänyt muutamia eri yhdistelmäehkäisyvalmisteita enkä ole löytänyt 100% sopivaa valmistetta, suurin osa aiheuttaa minulla atooppisen ihottuman pahenemista. Nykyiseen Zoley:n olen melko tyytyväinen ja vaikutus ihoon on ollut aivan minimaalinen, mutta toisaalta ehkäisyvaikutus näyttää perustuvan pitkälti siihen, että seksiä ei tee ikinä mieli... Naisen elämä on vaikeaa, missä viipyvät miesten ehkäisypillerit?
Mulla on ollut sekä laastari että rengas, Laastari toimi hyvin reilun vuoden ajan jonka jälkeen se alkoi aiheuttaa ihottumaa.Itse söin pillereitä 6 vuotta ja aina menkkoja ennen oli hirveät hirmunpuuskaukset ja itkukohtaukset. Näppyjä oli naamassa siellä täällä aina, eikä niistä tuntunut päästä eroon ja kun kolmivuorotyötä tekee niin pilleireitä on välillä hanakala muistaa ottaa samoihin aikoihin( vaikka puhelimessa on hälytyskin päällä :face: ). Meiheni kanssa ei olla kortsun ystäviä, ei tuonnu luonnolliselta :F. Lääkäri ehdotteli erilaisia menetelmiä (ei maininnut kyllä piikistä), antoi jopa valmiiksi monen ehkäisymenetelmän reseptitkin ja sanoi että kokoile yhtä kerralla. Ensimmäisenä pääsin kokeilemaan mini-pilleriä, mikä oli aivan katastrofi, äijä hermostui kun ei päässyt "jyystämään", menkat oli aivan koko ajan päällä.* Ehkäisyrengasta ei ollut puhettakaan miehen kanssa, pelkäsi että se sujahtaa pian penisrenkaaksi :wtf:
Nyt kolmen neljän kuukauden aikan olen ollut tyytyväinen ehkäisylaastariin. Se toimii hyvin, ei näppyjä kasvoissa, olen pirtsakka minä taas ja sillä on helppo siirtää myös menkkoja. Vaikka useat ovat väittäneet että ei se pysy lainkaan paikallaan, mutta laittaa haavanhoito kalvoa päälle niin jo pysyy ankarankin treeni ajan iholla. Esim. apteekeista saa ihokalvoa.
*Jos minipilleri ei sovi lainkaan ei kannata ottaa ehkäisykapseliakaan, niissä molemmissa pelkästään keltarauhashormoonia.
nyt loppui pillereiden syöminen :curs: katotaan mitä oireita tulee... Mulle pillerit aiheutti itkuherkkyyttä(pillitin ihan turhista asioista), jäätävä turvotus, joka alkaa nyt viikon jälkeen vähetä silmissä ja kaikkea muuta kivaa. Ei enää ikinä kiitos, hormonikierukkaa tai ehkäisyrengasta voisin harkita, mut ei enää ikinä pillereitä, vaikka alussa vaikuttikin sopivan :(
Miksei kuparikierukkaa?
Mulla nyt kolmas kuukausi ilman pillereitä, enkä huomaa suurta muutosta. Miinuspuolina, että finnejä tulee naamaan helpommin, menkkakivuista on tullut sietämättömät ja seksin harrastaminen on jotenkin työläämpää kumin kanssa. Plussana taas ihanan vapaa olo, kun ei tarvi miettiä ja stressata pillereitä ollenkaan. Menkatkin pysynyt suhteellisen tasaisena. Odotan innolla muita hyviä puolia! Jos suurta eroa ei tule, niin sitten takaisin pillereihin tai muihin hormooneihin.