Laitanpas tänne omiakin kokemuksia tulemaan. Takana 10 vuotta Diane Novia ja nyt päätin että saa riittää hormonaalinen ehkäisy minun kohdallani. Pillerit määrättiin minulle 16-vuotiaana akneen ja siitä lähtien olen niitä yhtäjaksoisesti syönyt. Mitään sivuoireita minulle ei ole pillereistä tullut eikä se aknekaan niistä silloin aikoinaan lähtenyt vaan siihen vaadittiin muut lääkkeet. No, nyt on kulunut kohta parisen kuukautta pillereiden lopettamisesta. Menkkoja ei ole vielä kuulunut, toivottavasti eivät pysy kauaa poissa. Iho on valitettavasti alkanut reagoimaan hormonivirran loppumiseen alkamalla puskea epäpuhtauksia ja finnejä rintaan, yläselkään ja kasvoihin. Toistaiseksi kyse on pienistä näpyistä tai finnirykelmistä, ja toivon että tähän homma jääkin, mutta pahoin pelkään että toisin käy. Aikaisemmin finnit ovat vaivanneet minua lähinnä kasvoissa, nyt siis myös yläselässä ja rinnassa. Finnien ja epäpuhtauksien lisäksi en ole huomannut muita vaikutuksia lopettamisella lukuunottamatta ehkä hieman nopeampaa hiusten rasvoittumista.