Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Nuo ovat potentiaalisia sivuvaikutuksia ihan kaikille hormoneille.Vaikuttaakohan pelkkä keltarauhashormoni mielialoihin ja haluihin samalla tavalla latistavasti kuin yhdistelmäehkäisy? Neuvolan tädiltä yritin kärttää kuparikierukkaa, mutta se vain tyrkytti minipillereitä, eikä osannut vastata kysymykseen. :(
En todellakaan suosittele mitään hormonaalista ehkäisyä yhtään kellekään. Enkä itse asiassa taida kierukkaakaan ottaa. Runsaammat vuodot eivät todellakaan houkuta, kun VIHAAN sitä vuotoa! Uskon lisäksi, että härveli ihan varmasti tuntuis sekä mulle että miehelle, jos sitä mulle edes saisi laitettua :wtf: (kaveri kertoi, että hänelle ei saatu, vaikka oli 2 lasta synnytänyt)
Musta tuo on vielä ikävämpi ajattelutapa, kuin että naisten vain pitää kärsiä ehkäisystä, kun käytännössä tuo useimmilta varmaan veisi paljon iloa seksistä. Kun se on niin epämääräistä, että milloin nyt sitten voi tulla raskaaksi, että jatkuvasti saisi jännittää, että menikö nyt päivät ja kehon merkkien tulkinta oikein, ja onhan se seksi nyt parasta silloin, kun haluttaa eniten ;)Alan kohta kallistua sellaiseen ajattelutapaan - koska kaikki ehkäisytavat ovat toinen toistaan huonompia - että jos lapsi ei ole tervetullut, sitä sitten harrastetaan tarvittaessa vain sellaista seksiä, ettei hedelmöittyminen ole mahdollista. Miksiköhän sellaista käytäntöä ei suositella noin niinkuin yleensäkin ehkäisyksi?!
Uskoakseni hormonikierukassa on vain keltarauhashormonia?^hormonikierukassa on myös estrogeenia, kapselissa vain keltarauhashormonia, jota on siis minipillereissä ja kapselissa, kaikissa muissa sitä sekä estrogeenia.
Mun täytyy tähän huomauttaa, että yleensä, kun kierukkaa asennettaessa nainen pyörtyy, kyse ei ole kivusta. Ihminen saa kokea aivan järkyttävää tuskaa, ennekuin pyörtyy, ja veikkaan että siihen liittyy myös henkiset tekijät pitkälti. Kierukkaa laittaessa kohdunkaulan kautta kulkeva vagushermo (?) ärsyyntyy joskus, ja aiheuttaa ns. vasovagaalisen reaktion, johon kuuluu mahdollisesti pyörtyminen. Sen vuoksi kierukan laitossa joskus naiset menettävät tajuntansa, eivät yleensä kivun. Toki sekin voi vaikuttaa, että moni vain pelkää siinä tilanteessa niin pirusti, unohtaa hengittää jne.Ei kuulemma voi ennustaa sattuuko/mahtuuko vai ei, jotkut pyortyvat kivusta ja toisilla ei tunnu kuin nipistys
^eikö rengas muka yhtään tunnu? Sisältää estrogeenia, ei sovi migreenipotilaalle, olenko oikeassa?