Terveys ja pitkäaikanen e-pillerien käyttö?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Rouskis
  • Aloitettu Aloitettu
Rapsaa napittomuudesta. Oon nyt viis, kuus viikkoa ollut syömättä ja vaikka maailmani ei ole mullistunut, olen huomannut muutoksia kehossani ja suhtautumisessani siihen.

Tuntuu, että voin syödä vapaammin ja enemmän, ilman että kehoni reagoi siihen. Tällä tarkoitan siis sitä, että esimerkiksi hiilareista en tunnu saavan samanlaista sormiin asti ulottuvaa pöhötystä, kuten aikaisemmin. En laske kaloreita, mutta on myös sellainen kutina, että voin syödä hivenen enemmän ilman että paino lähtisi välittömään nousuun, päin vastoin se on ottanut laskusuunnan jota tietenkin olen korjannut syömällä kuin hevonen :)

Jotenkin suhtautuminen siihen on myös muuttunut suopeammaksi, ja kaikkine vikoineni voin kyllä sanoa viihtyväni kehossani. Tällä hetkellä ainoa miinus on tukkani rasvoittuminen, tämä on ihan uutta sillä normaalisti pesen tukkaani aika harvakseltaan ja en muista koskaan sen olleen varsinaisesti rasvainen likaisenakaan. Luotan, että ajan kanssa tämä häviää. Kuukautisia edelleen odottaen, jos ei tämän kuun lopussa ala näkyä, täytyy varmasti käydä lääkärillä.

Kumin kanssa sähläys on hanurista puhumattakaan siitä, että tulee sellainen teini-ikäisolo kun käy kaupassa, mutta eiköhän sen kestä :D
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Vähä offtopik, mutta pillereihin liittyvää kuitenkin.


hukkasin pillerireseptin joskus kuukausi sitten ja olet nyt ollut ilman pillereitä noin kuukauden, olen odotellut siis kuukautisten alkamista että voisin aloittaa uudelleen.
Pitääkö aina toimia näin? Ja sitten vielä semmosta että kuin kauan yleensä teillä on menny esimerkiksi kun olette halunneet tulla raskaaksi ja olette pillerit lopettaneet niin ensimäisten oikeiden kuukautisten tulemiseen? Olen syönyt pillereitä 5 vuotta joten vähän huolestuttaa että joudunko odottelemaan pidempäänkin.
 
Olen syönyt Merciloneja varmaan... kolme vuotta, ja kyllä pystyn hyvin laihduttamaan vaikken edes ylipainoinen olekaan. Aika mukavasti lähtee esim. 5kg pois kun haluaa. Eli tyrmään kyllä teidän teoriat pillereiden vaikuttamisesta siihen, tai sitten poikkeus vahvistaa säännön.

Mutta jos kuitenkin ajattelette ettette voi laihtua koska syötte pillereitä, niin se on kaikkein todennäköisin syy sille miksi paino ei tipu.
 
Vähä offtopik, mutta pillereihin liittyvää kuitenkin.


Ja sitten vielä semmosta että kuin kauan yleensä teillä on menny esimerkiksi kun olette halunneet tulla raskaaksi ja olette pillerit lopettaneet niin ensimäisten oikeiden kuukautisten tulemiseen? Olen syönyt pillereitä 5 vuotta joten vähän huolestuttaa että joudunko odottelemaan pidempäänkin.


Itse käytin erilaisia hormonaalisia ehkäisyjä yhteensä 12 vuotta. Viime helmikuussa lopetin vihdoin hormonaalisen ehkäisyn, koska se ei enää vain sopinut minulle. Ensimmäiset luomu kuukautiset tulivat vasta heinäkuun alussa, eli kierto oli huimat 114 päivää!!! Olin jo varaamassa lääkäriä, mutta sitten ne alkoivatkin, kestivät tosin vain pari päivää. Jostain olen kuullut, että ekoja luomukuukautisia voi odotella sen 100 päivää ja sitten olisi syytä mennä lääkäriin. Nyt odottelen toisia luomu kuukautisiani, tällä hetkellä menossa 36 kiertopäivä.. Rinnat aristaa, joten eiköhän ne sieltä ole pian tulossa! :) Tämän jälkeen alkaa varmaan kierto normalisoitumaan..toivottavasti ainakin!
 
Kun mä lopetin pillerit, meni 1,5 kk ennen ekoja luomumenkkoja, sen jälkeen ne tuli säännöllisesti "kuukauden" välein 4 kk jolloin loppuivat kuin seinään eikä tänä päivänäkään kohta 2 v jälkeen ole kuulunut. Ainoastaan terolutilla tulee tyhjennysvuoto, raskaaksi tulossa se ei auta. Nyt pitäisi valita aloitanko pillerit sairauteni hoitoon ja toivon että ehkä ensi kerralla tärppää kun ne lopetan vai hyväksynkö tilanteen ja käytän ehkä lapsettomuushoitoja myöhemmin.
 
Onkohan tää jo käsitelty? En löytänyt parempaakaan paikkaa aiheelle:

http://www.sciencedaily.com/releases/2009/04/090417084014.htm

Lyhyesti, 10 viikkoa kestäneessä tutkimuksessa pillerittömät naiset kehittivät 60% enemmän lihasmassaa kuin ne jotka söivät e-pillereitä:

* there were significant differences in lean mass gains (OC: 2.1±2.1% vs. non-OC: 3.5±3.2% / OC: 1.0±1.0kg vs. no-OC: 1.6±1.4kg, p<0.05). However, other muscle responses such as strength gains and arm/leg circumferences were similar between the OC and non-OC users.
* resting/fasting blood concentrations of the anabolic hormones were significantly lower in women taking OC vs. non-OC users throughout the study period. At the same time, plasma concentrations of cortisol (catabolic hormone) were elevated.
* those OC users had reduced DHEA hormone at the end of the training period. By contrast, the other participants’ levels did not change.

(OC = oral contraceptive)

Pillerittömässä ryhmässä naiset kehittivät siis puolitoista kiloa lihasmassaa kahdessa kuukaudessa. Ja pillereiden kanssa kilon. Mielenkiintoista kyllä että voimat kasvoivat molemmilla saman verran.
 
60%!!! Aikamoinen ero... Voi vitura. Katkasis ny joku multa putket ni pääsis noista iänikuisista pillereistä eroon... Huh. No, kaikkea ei voi saada. Toisaalta on ihan kiva kun pillerit on saanut aikaan hyvän ihon ja tissit (A->C), melkein kivuttomat ja säännölliset menkat. Mutta on näitä huonoja puoliakin sitten, vakavampia ja vähemmän vakavia...
 
Tää lopetti pillerit kuukausi sitten. Syömiset normaalit, liikkuminen normaali. Painoa melkein 4kg lisää. 4KG! Ja toi 4kg on tosiaan tullut viimeisen parin viikon aikana. Viime viikolla kun painoin 60,9kg aamupainona. Ihana pöhötys tai sit mä olen raskaana. Tosin kuukautiset oli juuri viime viikolla. Voiko oikeasti vaikuttaa noin paljon kuukautiset painoon? 3v pillereillä, niin ei enään mitään hajua kropan normaalista toiminnasta. Vituttaa niin maan helevetisti. Kellään vinkkiä miten tota pöhömahaa vois lähtä pienentään? Juomalla vettä ja vetämällä rankempaa juoksulenkkiä? Olemalla vielä kiukkusempi? Ja kun ne pillerit just lopetin sen takia, että mielialojen vaihtelut tasaantuisivat ja loppuis se ainainen itkeminen. Varauduin akneen ja sen hyväksyin, mutta tämä pöhötys tuli järkytyksenä.

Ei sais olla näin ulkonäkösidonnainen ja kärsimätön, mutta en kehtaa lyllertää tän mahan kanssa kohta mihinkään.
 
Kun mä lopetin pillerit, meni 1,5 kk ennen ekoja luomumenkkoja, sen jälkeen ne tuli säännöllisesti "kuukauden" välein 4 kk jolloin loppuivat kuin seinään eikä tänä päivänäkään kohta 2 v jälkeen ole kuulunut. Ainoastaan terolutilla tulee tyhjennysvuoto, raskaaksi tulossa se ei auta. Nyt pitäisi valita aloitanko pillerit sairauteni hoitoon ja toivon että ehkä ensi kerralla tärppää kun ne lopetan vai hyväksynkö tilanteen ja käytän ehkä lapsettomuushoitoja myöhemmin.

Mulla on hormonikierukka, eikä mulla oo ollu menkkoja viiteen vuoteen, et hieman on alkanu epäilyttää, et jos niitä sit aikanaan ei enää tule. Mut kuulemma normaalia hormonikierukan kanssa ja sinällään ei oo menkkoja kyl ollu ikävä.
 
^joo kierukan kanssa voi käydä noin tai on ilmeisesti melko yleistä että kuukautiset jää pois.
Itsellänikään ei kyllä kuukautisia ole ikävä mutta ei ole kiva jos kohdun limakalvo paksunee liikaa kun ei pääse koskaan poistumaan. Nyt odottelen keltarauhashormonikuuria lääkäriltä, jolla saadaan keinotekoisesti vuoto. Viimeksi vuoto tuli tammikuussa samalla lääkkellä. Kohtusyövän riski nousee melkoisesti ainakin omassa tapauksessa kun ei ole mitään hormoniehkäisyä tms eikä menkkoja tule.
 
Mä kävin pari viikkoa sitten lekurissa, oon kai nelisen kuukautta ollut ilman menkkoja. Sain ohjeeksi olla vielä pari kuukautta rauhassa ja sitten uudestaan käyntiä ja lääkityksellä käynnistävät jos ei ole alkaneet siihen mennessä.

Apua en saanut, mutta laskun toki perässä ;)
 
Joskus erehtynyt käyttämään e-pillereitä, oliskohan ollu yasminii. Ensin ei oikeestaan ollu mitään negatiivista sanottavaa, päinvastoin naaman iho parani ja menkat sai siirrettyä jokatoiseen kk. Pidemmän aikaa, kun noita nappeja sitte napsi niin alko tuleen noita ei niin toivottuja vaikutuksia. Raivonpuuskia, pinna kiristi 24/7, ahdistuneisuutta, halut väheni, ym seksiin liittyvät ongelmat astui kuvioon. Jossain vaiheessa sitte lopetin noiden syömisen ja olin ku eri ihminen lopettamisen jälkeen, taas oma itseni :) Ehkä merkin vaihtaminen olis ollu asiaa, kun pillereitä käytti, mutta niin monelta lähipiiristä kuullu, että siihen menee aikaa ja monta eri merkkii, kunnes sopivat löytyy. En taida enää koskaan e-pilsuihin koskea, niin kammottavat kokemukset takana. :o
 
Ihan uuden jutun kuulin tänään apteekissa. E-pillereillä ja lihasrelaksanteilla (Sirdalud) on jotain yhteisvaikutusta. Ehkäisypillerit vahvistavat relaksanttien vaikutusta, jolloin ne väsyttävät enemmän kuin normaalisti. Jänskää.
 
Mulle kerrottiin kans apteekissa tosta vähän ennenkun ehdin lopettaa napit. En kyllä huomannut mitään, mutta mä saankin kiskoa ludeja kaksin käsin ennenkun ne edes auttaa :D
 
Mulle kerrottiin kans apteekissa tosta vähän ennenkun ehdin lopettaa napit. En kyllä huomannut mitään, mutta mä saankin kiskoa ludeja kaksin käsin ennenkun ne edes auttaa :D

Vähän sama homma meikäläisellä. Ja nythän siis en ole aikoihin ehkäisypillereitä syönyt. Itse asiassa huvitti melko paljon se apteekin tädin vouhkaaminen asiasta. Hän katsoi asiakseen valistaa minua ehkäisypillereiden ja Sirdaludien yhteisvaikutuksesta, vaikka sanoin että en syö e-pillereitä. "Monet eivät ollenkaan tule ajatelleeksi, että ehkäisypillerikin on ihan lääke", täti päivitteli. Voi että sentään!
 
Mulle sopii nää minipillerit paremmin kuin yhdistelmäpillerit. Menkat jäi pois melkein kokonaan (kerran kolmessa kuukaudessa tulee jos on tullakseen) paino ei noussut, seksi maistuu..
Olin jo hakemassa kierukkaa vaikka sen laitto vähän hirvittikin, mutta onneksi gyne ehdotti näitä. Mulla ois resepti siihen pistokseenkin, jos vain saisi aikaiseksi käydä piikittäytymässä:)
 
Myyti: Onko sulla cerazettet? Niissä ei vissiin tarvitte pitää taukoa ollenkaan - niinkuin yhdistelmissä? Ja kuukautiset tulee - koska? Miten sattuu?
 
mulla on toi cerazette juu ei tarvii pitää taukoja ja menkkoja ei oo sen aikana tullu kun niitä oon syöny eli johonki 1.5vuoteen :) eikä kuulemma tarvikkaan :) sopii mullekin paljon paremmin ku yhdistelmäpillerit :)
 
Myyti: Onko sulla cerazettet? Niissä ei vissiin tarvitte pitää taukoa ollenkaan - niinkuin yhdistelmissä? Ja kuukautiset tulee - koska? Miten sattuu?
Jeps,nuo ja noin.Taukoja ei ole ja menkat tulee aina kun oot just unohtanut että ne riesana joskus olikaan:curs:
 
Joskus erehtynyt käyttämään e-pillereitä, oliskohan ollu yasminii. ....
Mulla oli melkolailla samoin. Ärsyttävintä oli limakalvojen kuivuminen joka vaikutti seksielämään ja muutenkin ei voinut olla. Nyt lopetin pillerit ja elämä hymyilee, paitsi ettei nyt ole jatkuvaa ehkäisyä -.-; Kait munkin pitäs kokeilla noita minipillereitä, koska muut ehkäisymenetelmät eivät tunnu mukavilta.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom