Juu, olen tietoinen ja asiasta on keskusteltu sekä gynen että neurologin kanssa. Mun migreeni ei ole aurallinen, eli mun oireet on "vaan" se helvetillinen toispuolisärky, väsymys ja joskus pahoinvointi. Ilmeisesti avh-riski liittyy nimenomaan aurallisen migreenin ja estrogeenin yhdistelmään. Vaikka mistä sitä tietää, varmaan aika vähän tutkittu varmaan vielä että miks just aurallinen migreeni. Että miten se sitten on ns vaarattomampi tämä auraton versio? Tietääkö joku?
Muuten mulla pitäis avh-riskit olla aika pienet, verenpaine normaali, kolesteroli normaali, ei tupakkaa, alkoholia aika vähän ja liikun. Stressiä kyl on aina ja tuo migreenisärky on kyl sitä luokkaa (sillon kun ei ehdi ottaan lääkkeitä ajoissa) et monta kertaa oon sanonu et kohta poksahtaa verisuoni.
Täytyy kyllä sanoo että jonkun verran huolestuttaa tuo asia. Pakko myöntää. Täytyy vaan muuten koittaa pitää elämäntavat semmosena että pysyis suonet kunnossa. Mutta täytynee ottaa asia taas puheeksi kun seuraavaksi lääkärissä käy. Hyvä kun otit puheeksi noin niinkuin yleisesti. Varmaan koskettaa muitakin tämä.