Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Onkos kukaan kuullut sellaisesta, että pitäis pitää muutaman vuoden välein pillerittömiä kausia?
Oon syönyt pillereitä 3,5 vuotta. En syyttäisi painonnousua pillereistä, vaan siitä että nyt näiden vuosien aikana olen urheillut enemmän kuin koskaan. Mittaan enemmänkin itseäni sillä, että mahdun samaan vaatekokoon kuin ennenki, eli samat farkut edelleen käytössä jne. MUTTA, ottaisin mielelläni painoa pois, ja ennen näitä pillereitä tuntui että helposti lähti.. Nykyään ihan sama mitä teen, niin grammalleen sama söin enemmän tai vähemmän. Olen normaalipainon sisällä ja bmi on 23 ja rapiat, mutta olen sitä mieltä että kyllä tästä sais kuorittua rasvaa pois. Näyttää vaan niin pahalta kun mulla kerääntyy kaikki rasva peppuun ja jalkoihin (lue. myös sääriin). Kivaa kun vatsalihakset suunnilleen näkyy mutta jalat on kuin eri ihmisen, jos mua kuvattais vatsasta alespäin niin näytän ihan ylipainoiselta.ootko pitkään syönyt pillereitä? alussahan ne nimittäin voi vähän lihottaa, tai sitten just vaikeuttaa painonpudotusta, vaikka soisi vähemmän kuin kuluttaa. Tosin jokaisella meistä on ns. ihannepaino, jonka saavutettuaan on aika hankala vielä pudottaa lisää, Aivot siis ilmottelee kropalle että nyt olis paino kohdallaan, ja tämän "ihannepainon" saavuttamisen jälkeen saattaa joutua tekemään enemmän töitä pudottaakseen painoa.
Kannattaa siis miettiä, voisiko ongelma ollu juuri siinä, ja jos haluat joka tapauksessa vielä kiloja pois, se voi vaatia suurempia ponnisteluja kuin ennen. Lisäksi itse oon huomannut että alle 20-vuotiaana paino putosi helpommin kuin nyt, 23-vuotiaana. Mutta sekin voi olla yksilöllistä
Pitäisköhän munkin pyytää nuo Mercilonit? Onko ne vähempi hormoonipitosia?Vaihdoin pari vuotta sitten just aknen takia Diane Novaan ja naama kyllä tulikin kuntoon. "Psyykkiset" oireet alkoi varmaan siinä vuoden jälkeen aika salakavalasti. Onneksi tajusin itse, ettei kai ole normaalia itkeskellä jokaisesta pienestä asiasta ja loukkaantua kaikista ulkopuolisista kommenteista. Vaihdoin pillerit alkuvuodesta Merciloniin ja odottelen vaikutuksia. Naama ei ole ainakaan alkanut kukkimaan ja ihan kuin mielialan vaihtelutkin olis tasottuneet
Ne on nämä hormonaalisen ehkäisyn varjopuolet. Varmaan aika yleisiä oireita monilla. Keho on muistaakseni pillereitä käyttäessä jotenkin 'raskautta muistuttavassa tilassa', sillä munasolu ei pääse irtoamaan. Eli jos ajattelee raskautta, niin eikö silloinkin kroppa tykkää pitää kilot tiukassa. Ehkä tässä on sama juttu. Spekulointia tosin vain...Noin suurella hormoniannoksella on kuitenkin selkeitä vaikutuksia (ei menkkoja, seksihalut vähentyneet roimasti), niin mietin voinko syyttää osaltaan hormoniehkäisyä?
Olen kuullut tän täysin saman väitteen! Olkoot legendaa, mut siltä kyllä välillä tuntuu että ois raskaana.Ne on nämä hormonaalisen ehkäisyn varjopuolet. Varmaan aika yleisiä oireita monilla. Keho on muistaakseni pillereitä käyttäessä jotenkin 'raskautta muistuttavassa tilassa', sillä munasolu ei pääse irtoamaan. Eli jos ajattelee raskautta, niin eikö silloinkin kroppa tykkää pitää kilot tiukassa. Ehkä tässä on sama juttu. Spekulointia tosin vain...