Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Summa summanum: miten pillereitten lopettaminen vaikutti vuodon määrään ja kipuihin, sekä ihoon? Onko elämä ihan hirveän vaivalloista ilman pillereitä kun niihin on tottunut?
Jaahas..Taidampa taas päivitellä. Viimeksi kirjoittelin tuossa 14.10.
Elikkä takana 4 kuukautta pilleritöntä elämää. Jopa kahdet kuukautisetkin onnistuin saamaan tuona aikana. Mieli ollut tosi hyvä, painon nousukin loppui ja tipahti takaisin normaaliin. Yöt nukun todella hyvin, ei painajaisia ja hikoilua. Menkat alkoivat ihan huomaamatta ilman kipuja, tosin kierto oli ihan päin prinkkalaa! Ihokaan ei oikeastaan ihan kamalaksi ole mennyt, vaikka aknea pelkäsin eniten yli 10 vuoden Diane Novan käytön jälkeen. Toki ihoni on nyt epäpuhtaampi ja finnejä on muutamia kasvoissa, mut ei tätä voi akneksi sanoa. Eli mun elämä muuttui sata kertaa paremmaksi ilman pillereitä.. Ainut miinus oli kortsut. Ne vaan ei ole mun juttu. Ne häiritsee mua suunnattomasti! Kumma kyllä mieheni mielestä kortsut on ok. Mä vaan en saa niitä mielestäni seksin aikana ja pelkään koko ajan että kortsu lipsahtaa pois (niin kävikin pari kertaa). Ja kun toi seksi asia on muutenkin mulle tosi hankala, niin kortsun kanssa halusin seksiä vielä vähemmän.
Niinpä eilen kävelin apteekkiin ja ostin Nuvaring ehkäisyrenkaan ja laitoin sen paikalleni.. Eli nyt sitten odotellaan, miten käy. Jos mielialavaihtelut palaa samanlaisiksi kuin oli pillereiden kanssa, niin lopetan renkaan käytön heti. En kestä sitä ahdistusta ja masennusta enää yhtään. Toivottavasti iho ei myöskään suutu renkaasta, kun se nyt kuitenkin oli luomuna näinkin hyvä. Seksi mua sen renkaan kanssa vähän jänskättää! Se rengas kun oli niin iso ja jäykkä! Varmasti mies tuntee sen hommailun aikana. No otan sitten sen siksi aikaa pois.. Tosin toivottavasti ei mee taas säätämiseksi ja sit halut lopahtaa kesken..
Jatkoa seuraa, eli muutaman kuukauden päästä tulen kertomaan miten tää rengas mulla pelittää!
Pitää varmaan tehdä se yks vauva, että saan sen kuparikierukan!
Tää on niin perseestä!:curs:
Nonni. Nyt on tarkoitus olla ilman pillereitä ainakin jonkin aikaa. Vähänhän tää jänskättäis. Oon syöny noita 6 vuotta kun pentuna piti ne alottaa ku oli vähän häiriöitä kuukautisissa. (olisin vuotanu kuiviin). Joskus oon kai ollu aina pienen hetken ilman ja sit uusiksi vaan.
Onkos kukaan kuullut sellaisesta, että pitäis pitää muutaman vuoden välein pillerittömiä kausia?
Mä kuulin tänään apteekkarilta että Yasmin saattaa suurentaa Sirdaludien vaikutusta.
Oon viimevuoden aikana kiskonu Sirdaludeja joku kolme pakettia, kiva kun lääkäri näki vaivan kertoa tuosta mulle ajoissa.. :jahas:
Naiset! Onko kukaan syönyt Mercilon-pillereitä?
Sirdaludin tuoteselosteessa sanotaan, ettei yhteiskäyttöä suositella: "Titsanidiinin yhtäaikaista käyttöä muiden CYP 1A2-estäjien, kuten eräiden rytmihäiriölääkkeiden (amiodaroni, meksiletiini, propafenoni), simetidiinin, eräiden fluorokinolonien (enoksasiini, pefloksasiini, norfloksasiini), rofekoksibin, oraalisten ehkäisyvalmisteiden ja tiklopidiinin, kanssa ei suositeta."
Vois ton "oraalisen ehkäisvalmisteen" sijasta lukea ihan selkokielellä että "ehkäisypillereiden"...
Quottaampa taas itseäni..
HUOH! Hormooniehkäisy ei vaan ole mua varten! :/ 2 kuukautta ja 2 rengasta takana ja taas kiristää niin pirusti. Itkeskelen pikkuasioista, suutun ihan kaikesta, kaikki ärsyttää ja haluisin vaan hävitä maan pinnalta. :( Mieskin kärsii! Ja seksi nyt on niin kuollutta kuin vaan olla ja voi. Otanpa ens viikolla renkaan pois ja sit taas ihmettelen..Pitää varmaan tehdä se yks vauva, että saan sen kuparikierukan!
Tää on niin perseestä!:curs: