Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Sain noihin laastareihin reseptin..
Ihmetyttääkin että pysyykö ne oikeesti kankussa kiinni sen viikon ajan. Myös treenejen jälkeen, ei siis ala repsottamaan? Käyn kamppailutreeneissä, uimassa ja saunomassa viikottain pelottaa vaan että se irtoo ja lilluu sitten altaassa ja RR panikoi olevansa paksuna.. Ei hyvä :(
Kyllä laitetaan, jos vain fysiikka sen sallii. Itse en kylläkään luota pelkkään kierukkaan.Kuparikierukka ei tosi laiteta synnyttämättömille naisille, joilla ilmeisesti kohtu on liian pikkuruinen.
Kertoilehan sitten, kuinka sen kanssa sujuu. Mä oon tota kuparikierukkaa kanssa harkinnut, kun en voi käyttää yhdistelmähormoneja. Tällä hetkellä on ehkäisykapseli, jossa siis pelkkää keltarauhashormonia, mutta harmittaa kun menkat tulee miten sattuu ja tuntuu vaikuttavan myös mielialaan. Vaihtoehdot aika vähissä :(.Mulle laitettiin vajaa kaks tuntia sitten kuparikierukka kaupunginsairaalassa. En ole synnyttänyt, mutten enää halua pillereillä elimistöäni sekoittaa. Pikkuisen ilkeästi nipisti, mutta homma oli ohi muutamassa minuutissa. Nyt on pientä kuukautiskipua muistuttavaa särkyä alavatsassa. Toivon mukaan kapistus täyttää tehtävänsä hienosti, pysyy paikoillaan eikä haittaa hommeleita
Pessaari kiinnostaisi mutta löysin vain yhden kommentin (sekin negatiivinen) tästä ketjusta, joten löytyykö muita mokomaa kapistusta kokeilleita? Onko sen paikalleen asentaminen niin vaikeaa kuin etukäteen kuvittelen..?
Kieltämättä mieltä on askarruttanut puolisen vuotta menkkojen sitkeä poissaolo. Syön Merciloneja, olen syönyt jo 9 vuotta. Enkä ole koskaan huomannut mitään sivuvaikutuksia. Lääkärin kanssa kun juttelin, totesi hän olevan normaalia, että pitkäaikaisen pillereiden käytön seurauksena kuukautiset saattavat vähitellen jäädä pois - eikä se ole vaarallista.
Muutama juttu...
Joku epäili kierukkaehkäisyn luotettavuutta. No, hormonikierukan luotettavuus samaa tasoa sterilisaation kanssa, samoin kuparikierukka lähellä tuota luotettavuutta - eli ei tarvitse lisä (raskauden)ehkäisyä tuolloin.
Ja laastarilla ja renkaalla tosiaan tasaisemmat hormonipitoisuudet, mitä pillereillä, sopii yleensä heittelevälle mielialalle paremmin. Ja taitaa kohentaa seksihalujakin... Hormonipitoisuudethan ylipäätään hyvin pitkälti persoonakohtaisia, mutta laastari saattaa imeytyä varsin tehokkaastikin, renkaassa taitaa taasen olla alhaisin estrogeenitaso/vrk.
Itsellä oli tuo rengas ja ei ollut välivuotoja eikä mitään ongelmia, varsin helppo pitää useampi kk peräkkäin (siis toki 3 vkon välein renkaan vaihto) esim jos ei kiinnosta kesällä vuodella... (Turvallisuustutkimuksia tehty jopa vuoden sykleillä - ts yhdet menkat/vuosi...toki pitkiä syklejä voi käyttää pillereilläkin esim jos on kk-kipuja, endometrioosia tms.)
"hullut päivätkin" jäivät pois renkaan myötä. Loistokeksintö.