Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
PATENTEX OVAL!!
Yrittänyttä ei laiteta, ehkä kuitenkin kokeilemme tuota. Eihän sitä tiedä, vaikka meillä toimisi.
Ja kun nuo melianet ei sovi mulle niin tuskin nuo muutkaan kun ovat vielä vahvempia.. :(
Toinen mikä ei sopinut sitten alkuunkaan, oli Diane Nova. Teki musta lyhyesti sanottuna raivohullun.. Siis sain raivareita ihan mitättömän pienistä asioista ja se raivon määrä oli jotain ihan käsittämätöntä (nyt ilman näitä noitapillereitä en pysty edes kuvittelemaan mikä sais mut suuttumaan niin paljon kuin Diane Nova -aikaan monikin pikkuasia..). Diane Novankin kanssa kesti kauan ennen kuin älysin, että pillereitä ehkä kannattaisi vaihtaa, sitä "vähän temperamentikkaampaa" olotilaa vaan piti silloin normaalina
Koskakohan se sellanen pilleri tulee markkinoille, että menkat tulee tosiaan vaan 4 x vuodessa, siitähän oli jotain juttua jossain. :piis:
Nykyisienkin pillerien kanssa pystyy halutessaan tekemään niin, että syö aina esim. kolme liuskaa pillereitä putkeen ja sitten pitää väliviikon jolloin tulee menkat. Ja sitten taas 3 liuskaa putkeen jne. Tuosta tosin kannattaa ehkä lääkäriltä varmuuden vuoksi ensin kysyä jos pillereistä tulee vaikka jotain oireita yleensä. On joku saattanut tämän kyllä jo mainitakkin.
Kannattanee siis kysellä noita matalahormonisia heti alkuun, mikäli vähänkin epäilee olevansa herkkä saamaan sivuoireita hormonaalisista ehkäisykeinoista.
Mulle Yasmin ei sopinut ollenkaan ja ehdin vielä syödä niitä lähes kolme vuotta ennen kuin ymmärsin että pillereillä voisi olla osuutta mun ainaiseen huonoon olotilaani. Koko elämä tuntui kovin tasapaksulta, mikään ei kiinnostanut eikä innostanut, mikään ei tuntunut miltään, aina väsytti jne.
Varoituksen sanana useamman laatan syönnistä putkeen, että itselläni pillereiden aiheuttamat sivuoireet (limakalvojen kuivuminen, taukoviikon aikaiset päänsäryt jne.) alkoivat/moninkertaistuivat kun aloin syömään kaksi laattaa putkeen. Tilanne ei normalisoitunut vaikka palasin normaaliin taukorytmiin, vaan jouduin vaihtamaan ehkäisytapaa kokonaan.