Terroristi oikeudenkäynnit USA:ssa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JoAT
  • Aloitettu Aloitettu

JoAT

VIP
Kaupunki
Pohjanmaa
Uutisissa on ollut juttua tästä tulevasta oikeusmurhasta.

Tämä MTV3:n nettisivuilta:

"Varta vasten perustettu amerikkalainen sotatuomioistuin aloittaa huomenna neljän vihollistaistelijana pidetyn vangin kuulemisen Guantanamon tukikohdassa. T-kirjaimen muotoisessa keltaisessa rakennuksessa Kuuban rannikolla tehdään sotahistoriaa: vastaavia oikeusistuntoja ei ole pidetty koskaan aiemmin eikä niitä muistuttaviakaan sitten toisen maailmansodan.

Amerikkalaisviranomaiset ovat vakuutelleet tekevänsä kaikkensa, jotta prosessi olisi tasapuolinen. Ihmisoikeusjärjestöt ja oikeusoppineet eri puolilla maailmaa ovat epäluuloisia.

Amerikkalaisen oikeusjärjestelmän mukaisesti syytettyjä pidetään lain edessä syyttöminä kunnes toisin todistetaan. Syytetyt saavat ilmaista oikeusapua. Heidän ja puolustusasianajajien välisiä keskusteluja voidaan kuitenkin tarkkailla. Sotilaskomissioksi nimetty tuomioistuin voi myös julistaa todisteita salaisiksi. Mahdollisia vetoomuksia kuulevan valamiehistön on nimittänyt puolustusministeri Donald Rumsfeld."

Lisäksi uutisissa oli juttua, että kuulopuheet kelpaavat todisteiksi ja että syyttäjä saa salata syytettyjen syyttömyyden puolesta puhuvia todisteita. Siis WTF? 1000 x :down:

Jenkit kuvittelee taas voivansa tehdä mitä ikinä haluavat, välittämättä Geneven ja kaikista muista sopimuksista. Tämä tosin voi kostautua jenkkisotilaille jos heitä jää vangiksi Irakissa tai muualla Al-Qaidan mailla.

Kyllä voi pistää vihaksi! :curs:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Vapauden ja demokratian puolustaja maailmassa... :hyper:

No saavat terroristit syyttää itseään. Se on jokaisen ihan oma valinta alkaako terroristiksi vai ei! :curs:

:rolleyes:

:lol2:

Enää ei USA ole maailman poliisi vaan maailman poliisi, valamiehet ja tuomari sekä pyöveli...

-JUDGE DREDD! :D

kuulostaa hyvältä. harmi vaan kun kukaan ei mahda eikä uskalla mitään...

JoAT sanoi:
Samaan juttuun pikkaisen liittyvä juttu.

9/11 Pentagon Strike

Aika mielenkiintoinen juttu. :jahas:

Aika hurja juttu:eek:
Ei kai noita todisteita niin hirveästi voi keksiä.

Ja kyllä pistää vihaksi tuo jenkkien touhu:curs:
Jenkeille tyypillistä, että joku syyllinen on löydettävä. Tai miksei tyypillistä ihmisille yleensäkin.

Geneven sopimus koskee vain asepukuisia sotilaita. Muita aseistautuneita ihmisiä ei suojele (kai) mikään laki sotatoimialueella.

Mielestäni aika lepsua touhua Jenkeiltä, olisivat ampuneet heidät heti tavattaessa.

Cthulhu sanoi:
Geneven sopimus koskee vain asepukuisia sotilaita. Muita aseistautuneita ihmisiä ei suojele (kai) mikään laki sotatoimialueella.

Kyllä ainakin ihmisoikeusjärjestöt ovat moittineet USA:ta siitä, että oikeudenkäynnit eivät ole reiluja eikä ne noudata Geneven sopimusta. Geneven sopimusta tulisi noudattaa tod. näk. siitä syystä, että kyseessä on sotilaskomissio jonka edessä oikeutta käydään....???

Joo, aika lepsuiluu, et noi pääsee oikeutuun. Olisivat vaa kiinniottaessa katkasseet raajat ja jättäneet kuivumaan. Meinaan noi rättipäät ei tosiaankaa ansaitse ihmisen kohtelua.

JoAT sanoi:
Samaan juttuun pikkaisen liittyvä juttu.
9/11 Pentagon Strike
Aika mielenkiintoinen juttu. :jahas:

Ei enää toimi :(

No onko tuolla väliä että teilaako ne "ehkä" terroristin vai sattumalta napatun kaverin? Jos sillä on vaan vähänkään pelotetta terroristeille että oma henki menee tai sukulaisen ja rauhoittaa niitä niin minun puolesta se ok.

No tarkemmin mietittyä niin eihän niillä terroristeillä ole älyä sen vertaa että oma henki tai sukulaisen henki olisi minkään arvoinen.

tommih sanoi:
Joo, aika lepsuiluu, et noi pääsee oikeutuun. Olisivat vaa kiinniottaessa katkasseet raajat ja jättäneet kuivumaan. Meinaan noi rättipäät ei tosiaankaa ansaitse ihmisen kohtelua.

Ansaitsetko sitten sinä? Sinulla nimittäin näyttää olevan pitkälti samanlainen ajatusmaailma terroristien kanssa.

Agony sanoi:
Ansaitsetko sitten sinä? Sinulla nimittäin näyttää olevan pitkälti samanlainen ajatusmaailma terroristien kanssa.

Ei, mä en usko pääseväni taivaaseen tappamalla vääräuskoisisa.

tommih sanoi:

Loistavaa yleistystä :hyper: :hyper: . Ja kaikki muslimit varmasti tappaa vääräuskoisia.. Jos vaikka lukisit ihan pikkasen aiheesta.

Nuo oikeudenkäynnit taitaa olla aika vitsejä, ei niissä henki taida paljoa painaa :(. Perseestä tuollainen toiminta.

tommih sanoi:

Ja mistä tiedät, että vangitut uskovat noin? Heillehän ei myönnetä oikeudenmukaista oikeudenkäyntiä, jossa faktat tuotaisiin esiin.

Ja oletko parempi ihminen sen takia, että haluat nähdä "vääräuskoisten" kuolevan, vaikka et uskokaan pääseväsi siitä taivaaseen? Haluat siis periaatteessa samaa ("kuolemaa rättipäille"), mutta motivaationasi ei ole palkkio, vaan jokin muu? Kostonhimo? Ennakkoluulot?

Agony sanoi:
Ja mistä tiedät, että vangitut uskovat noin?
QUOTE]

Agony sanoi:
Ja oletko parempi ihminen sen takia, että haluat nähdä "vääräuskoisten" kuolevan,

Mitäs se Koraani sanoikaan?

Olen sen takia parempi ihminen, kuin nuo rättipäät, koska en tapa muita siksi, että joku muhammed ali jaziir hadjak tai Koraani näin käskee.

Se joka tollasista syistä alkaa tappamaan toisia, ansaitsee itse kivuliaan kohtalon.

tommih sanoi:
Mitäs se Koraani sanoikaan?

Olen sen takia parempi ihminen, kuin nuo rättipäät, koska en tapa muita siksi, että joku muhammed ali jaziir hadjak tai Koraani näin käskee.

Se joka tollasista syistä alkaa tappamaan toisia, ansaitsee itse kivuliaan kohtalon.

Niinkö? Ja nämä vangitut siis ovat tappaneet vääräuskoisia?

Ja kaikki "rättipäät" siis haluavat tappaa vääräuskoisia?

Kiinnostavaa...

Pidätkö muuten itseäsi kristittynä?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom