Terrorismi Suomessa ja muualla

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Useita kertaluokkia suurempi ongelma on se, että tämä uusi väestöaines ei halua eikä tule koskaan haluamaan elää länsimaisten arvojen mukaan. Heistä valtaosa ei tule ikinä "kotoutumaan" Eurooppaan, eikä tule myöskään heidän jälkeläisensä tai jälkeläisten jälkeläiset.

Tämä on valitettavasti iso ongelma ja uhkakuva. Tosin on varmasti niitäkin, jotka haluaisivat elää täällä kuten muutkin, mutta yhteisön paineen ja perinteiden takia voi olla aika vaikeaa elää oman tahtonsa mukaan. Jos mietitään ensimmäisiä Suomeen asettuineita muslimeita, eli tataareja, onko heistä ollut haittaa ja negatiivisia uutisia? He ovat kotoutuneet hyvin tänne aikojen saatossa, ja elävät maan lakien mukaan. Valitettavasti nyt tilanne on aika erilainen.

Tämä on valitettavasti iso ongelma ja uhkakuva. Tosin on varmasti niitäkin, jotka haluaisivat elää täällä kuten muutkin, mutta yhteisön paineen ja perinteiden takia voi olla aika vaikeaa elää oman tahtonsa mukaan. Jos mietitään ensimmäisiä Suomeen asettuineita muslimeita, eli tataareja, onko heistä ollut haittaa ja negatiivisia uutisia? He ovat kotoutuneet hyvin tänne aikojen saatossa, ja elävät maan lakien mukaan. Valitettavasti nyt tilanne on aika erilainen.
Mitä vähemmän näitä ihmisiä on, sitä vaikeampi heidän on muodostaa omia suljettuja yhteisöjään, ja sitä enemmän he ovat tekemisissä ympäröivän yhteiskunnan kanssa. Tällöin on todennäköisempää että jonkinlaista sopeutumista tapahtuu. Mutta jos he asuttavat kokonaisia kaupunkeja tai kaupunginosia keskenään, kuten esim Ranskassa ja Belgiassa, niin nämä alueet muuttuvat de facto erillisiksi valtioiksi, joissa ei enää eletä ympäröivän yhteiskunnan sääntöjen ja arvojen mukaisesti. Juuri näistä alueista on lähtöisin suurin osa Euroopan viimeaikaisista terrori-iskuista. Tekijät ovat joko näistä yhteisöistä lähtöisin, tai ovat tulleet muualta mutta heitä on tuettu ja suojeltu näissä yhteisöissä, kun ovat valmistelleet iskujaan. Mitä enemmän sivistymättömiä barbaareja kuljetetaan Eurooppaan lähi-idästä ja pohjoisafrikasta, sitä suuremmiksi nämä yhteisöt kasvavat ja sitä agressiivisemmaksi heidän asenteensa ympäröivää yhteiskuntaa kohtaan tulee muuttumaan.

Mikään toimenpide mitä näille ihmisille pyritään tekemään kun he ovat jo täällä, ei tule auttamaan. Ainoa keino on lopettaa heidän kuljettaminen tänne.

Kiitos kehotuksesta perehtyä Neuvostoliittoon. Saat toki ihan itsekin avata enemmän lyhyehköä viestiäsi.
Kun kansalaisvapauksia kavennetaan, niin kansalaiset eivät tykkää asiasta ja alkavat terrorisoimaan hallintoa. Tämä on ollut nähtävissä kaikissa valtioissa, jotka ovat kansalaisvapauksia alkaneet kaventaa, mutta otin Neuvostoliiton esimerkiksi, koska se on Suomea lähimpänä. Juuri tällä hetkellä voisi käyttää esimerkkinä Venäjän toimia entisillä Neuvostoliiton alueilla, kuten vaikkapa Tsetseniassa, jossa Venäjän toimet ovat lisänneet terrorismia. Myös Kiina on kunnostautunut kansalaisvapauksien tallomisessa, ja sielä ei terrorismikaan ole ihan vierasta. Ihan samalla tavalla suomalaisetkin kunnostautuivat terrorismissa, kun viime vuosisadan alkupuolella alettiin kaventamaan kansalaisoikeuksia.

Jos tämä kaveri olisi asunut Pääministerin kempeleen kodissa minkä hän lupasi pakolaisille....olisiko herra pääministeriä tutkittu avunannosta kahteen terrorismitarkoituksessa tehtyyn murhaan ja hänen mahdolliset metsästysaseensa otettu säilöön määräämättömäksi ajaksi?
Kaikkea sitä juolahtaakin mieleen kun vanhaksi elää...

Erottaisin siis pakolaiskysymyksen ja islamilaisen terrorismin täysin toisistaan, vaikka muslimeista on kyse valtaosin molemmissa.

Siis monet terroristikanavat on avoimesti sanonu että tuovat taistelijoita pakolaisten mukana ja silti sun mielestä pitää pitää asiat täysin erossa toisistaan?
ja melkein kaikki euroopan terroristi-iskut on toteuttanut joku turvapaikanhakija. Silti pidetään erossa?

Sun jokseenkin "viekkaat" vastaukset tuppaavat puhua sut kyllä pahasti pussiin. Mitenköhän ääni sulla mahtaa muuttua kun oma läheises kohtaa puukotusiskun?

Jos tämä pitää paikkansa voi olla TS:lle ihan kiintoisa isku.
http://*******.net/2017/08/20/turun-sanomat-teki-valheuutisen-maahantunkeutuja-ahmed-hosseinista/

Siis monet terroristikanavat on avoimesti sanonu että tuovat taistelijoita pakolaisten mukana ja silti sun mielestä pitää pitää asiat täysin erossa toisistaan?
ja melkein kaikki euroopan terroristi-iskut on toteuttanut joku turvapaikanhakija. Silti pidetään erossa?
Uhhuh tätä kognitiivisen dissonanssin määrää. En kannata nykyisen mallista humanitaarisen inhmisten massasiirron liukuhihnaa. Käy lukemassa mun kommentteja Geneven pakolaissopimuksesta tuolta maahanmuuttokeskustelusta, ellet usko. Kirjoitin tähän samaan ketjuun vitun tänään tän saman jutun, minkä kerrot mulle nyt uutisena pakolaisvirran käyttämisestä terroristisolujen levittämiseen. Tästä huolimatta: terroristit ovat yksilöitä, ja oikeusjärjestelmässämme yksilöt ovat syyttömiä, kunnes syyllisiksi todistettu.

Maahanmuutto on massailmiö, missä ihmiset pakenevat hengenvaaraa, nälkää, näköalojen puutetta, tai jotain näiden väliltä. Pakolaisongelma tulee pahenemaan monta kertaluokkaa nykyisestä, kunhan pallo vielä vähän lämpenee. Nykyisessä hölmössä systeemissä pakolaisstatus arvioidaan kullekin yksilölle vallitsevan edelleen hölmön lainsäädännön mukaisessa järjestyksessä, eikä siinä vaakakupissa oikein henkilön mahdollisia tulevia tekoja voida punnita. Tai sitten mennään Minority Reportin malliseen todellisuuteen, missä puolet suomalaisista laitetaan varmuuden vuoksi linnaan, koska jonain päivänä ne kuitenkin ajaa kännissä autoa.
Mitenköhän ääni sulla mahtaa muuttua kun oma läheises kohtaa puukotusiskun?
Tarkoitatko, että kaikkien muslimien syyttäminen Turun iskusta johtuu vain suuremmasta kyvystä kokea empatiaa? En itse usko, että lähtisin tähän massahysteriaan mukaan, vaikka suru olisi henkilökohtaista, mutta mistä sitä ikinä tietää.

http://laurahuhtasaari.puheenvuoro.uusisuomi.fi/241518-suomalaiset-odottavat-etta-vallanpitajat-pitavat-heista-huolta

Suomalaiset odottavat, että vallanpitäjät pitävät heistä huolta

19.8.2017 21:03 Laura Huhtasaari

Osanottoni uhreille ja heidän läheisilleen.

Missä ovat hallituksen vakuuttelut, että nyt ryhdymme toimiin, jotta tämänkaltaiset hirmuteot eivät enää toistuisi? Missä on vastuunotto? Hallitus näyttää olevan huolissaan lähinnä vain kansalaisten vihastumisesta. Pelko ja viha ovat terveitä reaktioita, jotka ohjaavat ihmisiä suojautumaan uhka- ja vaaratilanteilta. On normaalia vihastua. Se on totta, että viha ei ratkaise mitään.

Tarvitaan konkreettisia toimenpiteitä. Niitä riittää, jos vain riittää kantti niiden toimeenpanoon. Suomi tarvitsee vahvan johtajan! Suomalaiset odottavat, että vallanpitäjät pitävät heistä huolta. Omien kansalaisten turvallisuudesta huolehtiminen pitää mennä kaiken muun edelle.

1. Kielteisen turvapaikkapäätöksen saaneet suljetaan palautuskeskuksiin ja sieltä on yksi tie ulos, pois maasta. (https://www.suomenuutiset.fi/savio-kielteisen-turvapaikkapaatoksen-saane...)
  2. Poliisit tekemään tehokasta ulkomaalaisvalvontaa, jotta täällä laittomasti oleskelevat saadaan poistettua maasta.
  3. Rajatarkastukset käyttöön.
  4. Turvapaikanhakijat käännytetään rajalta.

Maahanmuutto on massailmiö, missä ihmiset pakenevat hengenvaaraa, nälkää, näköalojen puutetta, tai jotain näiden väliltä. Pakolaisongelma tulee pahenemaan monta kertaluokkaa nykyisestä, kunhan pallo vielä vähän lämpenee. Nykyisessä hölmössä systeemissä pakolaisstatus arvioidaan kullekin yksilölle vallitsevan edelleen hölmön lainsäädännön mukaisessa järjestyksessä, eikä siinä vaakakupissa oikein henkilön mahdollisia tulevia tekoja voida punnita. Tai sitten mennään Minority Reportin malliseen todellisuuteen, missä puolet suomalaisista laitetaan varmuuden vuoksi linnaan, koska jonain päivänä ne kuitenkin ajaa kännissä autoa.

Tarkoitatko, että kaikkien muslimien syyttäminen Turun iskusta johtuu vain suuremmasta kyvystä kokea empatiaa? En itse usko, että lähtisin tähän massahysteriaan mukaan, vaikka suru olisi henkilökohtaista, mutta mistä sitä ikinä tietää.

Nyt sekoitat käsitteitä. Ensiksi maahanmuutoa on monenlaista ja mä puhuin pakolaisista.
Toiseks en puhunut kaikista muslimeista, vain pakolaisista, älä käytä olkinukkea.
Kolmanneks minority report-malli (niinkuin nokkelasti mainitsit) voisi toimia aika hyvin pakolaisiin, jos minorityreport-leiriin laitetaan 20-30wee kollit jotka tulevat "turvallisista maista", ovat hävittäneet passinsa paikkaan x sekä ovat "alle 18wee vaikka näyttävät vanhemmilta". Leirillä voitaisiin selvittää että mistäköhän kundi tulee ja jos homma on epäillyttävää niin potkittäis leiriltä/suomesta pois. Ei niin tehokasta mutta saatais ainakin selville kuka tulee.

Sinuna en puhuis mistään empatiasta. Kundi sanoo että mielummin näät että naisia puukotetaan kuin rajoitetaan tänne tulijoita. HALOO??

Sun kannattaa vähän avartaa kuplaas, ja miettiä että kun pallo lämpiää tarpeeks niin onko silloin vasta oikea aika toimia vai olisko jotakin muuta ratkaisua.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kundi sanoo että mielummin näät että naisia puukotetaan kuin rajoitetaan tänne tulijoita. HALOO??
Muuten hyvä, mutta minä en kirjoittanut mitään tämän olkiukon tapaistakaan. Sanoin tai siis kirjoitin, että mieluummin näen näitä iskuja kuin uskontoperäistä syrjintää rajalla. Rautalangasta: Islamilaisia terrori-iskuja voi vähentää sulkemalla rajat muslimeilta. Itse valitsisin korkeamman terrori-iskujen riskin tämän option sijasta.

mieluummin näen näitä iskuja kuin uskontoperäistä syrjintää rajalla.

Näinhän suurin osa kansasta on manipuloitu ajattelemaan. Mä en ymmärrä miks tällasia puukkohippoja tai muita kauhistellaan, sitä saa mitä tilaa. Jos itse elämänsä pilaa... Vai miten se biisi nyt menikään.

Muuten hyvä, mutta minä en kirjoittanut mitään tämän olkiukon tapaistakaan. Sanoin tai siis kirjoitin, että mieluummin näen näitä iskuja kuin uskontoperäistä syrjintää rajalla. Rautalangasta: Islamilaisia terrori-iskuja voi vähentää sulkemalla rajat muslimeilta. Itse valitsisin korkeamman terrori-iskujen riskin tämän option sijasta.

Ahaa. Kuinka paljon suomi on hyötynyt esimerkiksi korkeakoulutetuista tulijoista isossa mittakaavassa? Nokialla niitä oli varmaan ihan vitusti aikoinaan, kun tommosta mieltä olet asiasta? Moniko niistä tuli aitona pakolaisena? Pk-seudun raksoilla olen ollut tekemisissä noin kymmenen kanssa. Ainoastaan kaksi heistä täytti mitkään standardit, mitä raksalle vaaditaan. Toinen niistä ei edes ollut mikään pakolainen.

Suomessa nämä iskut ovat toistaiseksi kohdistuneet naisiin ja olleet ahdistelua tai puukotuksia.
Rautalangasta: ajattele mitä kirjoittamasi sanat tarkoittavat ennenkuin väität ettet ole jotain sanonut.
Se että et suoraan kirjoittanut "haluavasi naisten tulevan puukotetuksi", mutta sanot kuitenkin että enenevissämäärin haluaisit nähdä mieluumin sitä, kuin rajavalvontaa on vähän kuin sanoisi että...
Ja käytännössä tänne ei tule yhtäkään oikeaa pakolaista. Mieti ihan vähän järjellä, oisko ne kuitenkin jääneet vierusmaihin joilla on HÄTÄ...

Ja se että EIHÄN NÄITÄ VOI LEIMATA KUN NE TULEE ERI KULTTUUREISTA JA MAISTA: VITTU JOS OLLAAN YHTÄ SOTAA PAOSSA NIIN TULLAAN YHDESTÄ MAASTA YHTENÄ ETNISYYTENÄ.

Viimeksi muokattu:
Ahaa. Kuinka paljon suomi on hyötynyt esimerkiksi korkeakoulutetuista tulijoista isossa mittakaavassa? Nokialla niitä oli varmaan ihan vitusti aikoinaan, kun tommosta mieltä olet asiasta? Moniko niistä tuli aitona pakolaisena? Pk-seudun raksoilla olen ollut tekemisissä noin kymmenen kanssa. Ainoastaan kaksi heistä täytti mitkään standardit, mitä raksalle vaaditaan. Toinen niistä ei edes ollut mikään pakolainen.
Ois niin paljon järkevämmän tuntuista tää keskustelu, jos vastaisit edes johonkin, mitä minä kirjoitin. kun kerran quottaat mun postausta. Millä tavoin pakolaisten koulutustaso liittyy keskusteluun siitä, pitäisikö Suomen syrjiä maahantulossa islaminuskoisia?

Tunnen Helsingin seudulta työn kautta kymmeniä maahanmuuttajia, joilla on paperit kandin ja tohtorintutkinnon väliltä. En juuri muunlaisia tunne, koska duunit nyt oli sellaisia. Töiden kautta en usko tuntevani ketään, joka olisi tullut Suomeen turvapaikkamenettelyn kautta, mutta eipä asia minulle kuulu vaikka olisikin. Suurimmalla osalla noista tulijoista Suomeen muuton syynä on ollut suomalainen vaimo tai tyttöystävä, opiskelupaikka, tai molemmat. Korkeakoulutettujen muuttotase on Suomelle tappiollinen, joten tältä osin olisi fiksua lisätä maahanmuuttoa. Työlupien tarveharkinta on aivan hölmöläisten hommaa.

Se että et suoraan kirjoittanut "haluavasi naisten tulevan puukotetuksi", mutta sanot kuitenkin että enenevissämäärin haluaisit nähdä mieluumin sitä, kuin rajavalvontaa on vähän kuin sanoisi että...
Rajavalvonta on täysin eri asia kuin uskonnon perusteella ihmisten käännyttäminen. Enkä myöskään missään ole toivonut lisää terroristihyökkäyksiä.

Minulle oikeusvaltion periaatteet ovat sen verran arvokkaita, että vaikka ne varmasti helpottavat tällaisten iskujen tekoa terroristeille, en silti lähtisi noita periaatteita vesittämään. Saa olla eri mieltä, mutta mieluummin jonkun muun näköisillä argumenteilla kuin tällaisilla olkiukoilla. Ei tarvitse paria sivua enempää taaksepäin kelata, että voi sen alkuperäisenkin viestin lukea.

Ois niin paljon järkevämmän tuntuista tää keskustelu, jos vastaisit edes johonkin, mitä minä kirjoitin. kun kerran quottaat mun postausta. Millä tavoin pakolaisten koulutustaso liittyy keskusteluun siitä, pitäisikö Suomen syrjiä maahantulossa islaminuskoisia?

Tunnen Helsingin seudulta työn kautta kymmeniä maahanmuuttajia, joilla on paperit kandin ja tohtorintutkinnon väliltä. En juuri muunlaisia tunne, koska duunit nyt oli sellaisia. Töiden kautta en usko tuntevani ketään, joka olisi tullut Suomeen turvapaikkamenettelyn kautta, mutta eipä asia minulle kuulu vaikka olisikin. Suurimmalla osalla noista tulijoista Suomeen muuton syynä on ollut suomalainen vaimo tai tyttöystävä, opiskelupaikka, tai molemmat. Korkeakoulutettujen muuttotase on Suomelle tappiollinen, joten tältä osin olisi fiksua lisätä maahanmuuttoa. Työlupien tarveharkinta on aivan hölmöläisten hommaa.

En puhunut tarvehankinnasta mitään. En jaksa uskoa, ettö kovinkaan iso% näistä sun kavereista tuli pakolaisena maahan. Mutta ei siinä mitään, hyvä että ovat, tulotavasta riippumatta.

Barcelonan terroristisoluun kuului myös yksi imaami: https://www.yahoo.com/news/van-hits-pedestrians-barcelona-terror-attack-160312643.html

Mitenkäs nyt islamin oikein ymmärtämiseen omistautunut ihminen on voinut ymmärtää uskontonsa noin pahasti päin persettä?

Toivoa sopii, että myös Turun jihadistin moskeijakytkökset selvitetään tarkkaan. Vai olisiko se islamofobiaa?

Helsingin sanomat aloitti heti islamin valkopesun julkaisemalla jutun, jossa jihadistin tuntenut henkilö väitti, ettei hän ollut mitenkään uskonnollinen. Olen aikaisemmin kirjoittanut tästä ilmiöstä:

Yksi piirre, mikä näissä uutisisa usein toistuu, on vakuuttelu, ettei tekijä ollut uskonnollinen vaan teki itse asiassa Islamin näkökulmasta paljon syntiä. Tässäkin kuvastuu toimittajien täydellinen tiedon puute Islamin jihad-teologiasta, tai sitten sitä ei poliittisista syista haluta saattaa laajemman yleisön tietoon.

Ensinnäkin, jihadistit ovat Allahin sotureita, eikä heitä koske samat säännöt kuin rivimuslimeja. He voivat juopotella, pössytellä, käydä huorissa ja rötöstellä tai vaikka homostella niin paljon sielu sietää, Allah antaa kaiken anteeksi sillä hetkellä, kun jihadisti "surmaa ja tulee surmatuksi" hänen puolestaan. (Koraani 9:111). ISIS ja AL-Qaida ovat lisäksi ohjeistaneet kannattajiaan sulautumaan länsimaisiin yhteiskuntiin ja omaksumaan länsimaisia tapoja, kuten alkoholin käyttö, jotta eivät herätä huomiota.

Tästä seuraa Jihad katumuksen harjoituksena: Maallistunut muslimi saa uskonnollisen herätyksen, alkaa tutustumaan tarkemmin pyhiin teksteihin tajuaa tehneensä koko elämänsä syntiä ja olevansa matkalla kohti helvettiä. Islamin opin mukaan kuoleman jälkeen Allah punnitsee hyvät ja pahat teot ja jos pahat teot painavat enemmän, se on terve menoa ikuiseen kidutukseen. Tämä on tietysti tosiuskovalle erittäin ahdistava ajatus, mutta vääräuskoisten teurastus jihadissa takaa tässäkin tapauksessa paikan paratiisissa ja vieläpä ylimmältä tasolta, jossa eletään kuin kuningas kymmenien tuhansien palvelijoiden ympäröimänä ja haaremissa tietysti ne 72 seksikone-neitsyttä. Jihadisteja rekrytoidaan syystä usein juuri vankiloista.

Kolmanneksi, masentunut muslimi joka haluaa tappaa itsensä, muttei pysty koska pelkää helvettiin joutumista, saattaa päätyä laajennettuun jihad-itsemurhaan. Tämä voi olla taustalla näissä "tekijällä oli mielenterveysongelmia"- tapauksissa. Jihadisti on voinut ollakin jossain vaiheessa hoidon piirissä esim. masennuksen vuoksi. SILTI, mielenterveysongelmat ovat vain altistava tekijä, ei selittävä. (Paitsi jos muslimi on skitsofreenikko tai muuten vain psykoottinen ja kuulee päässään Allahin äänen, joka käskee lähteä tappamaan vääräuskoisia ja sitten noudattaa harhojaan, mutta tämä on harvinaista).

Ja sitten periaatteessa kuka tahansa muslimi, joka syystä tai toisesta on päätynyt ottamaan uskontonsa opit kirjaimellisesti, voi alkaa jihadoimaan ilman mitään kummempia terrorijärjestöyhteyksiä.

juudas.jpg

Keskustelua pitkään sivusta seuraavana ei voi välttyä ajatukselta et nimimerkki Dopey vääntää tarkoituksella ja tahallaan. En ole ainakaan vielä nähnyt yhdenkään kirjoittavan (tai ainakaan kovin monen näin kirjoittavan) et KAIKKIEN muslimien pääsy rajan yli pitäisi estää ja että KAIKKI muslimit ovat terroristeja. Näinhän ei todellakaan ole mutta kaveri vääntää joka viestissä että on mahdotonta estää KAIKKIEN muslimien maahantulo eikä KAIKKI muslimit eivät ole terroristeja. On aivan päivän selvä asia että myös suomi tarvitsee työperäistä maahanmuutoa mutta on myös päivän selvää että suomi ei tarvitse näitä pakolaisia joita nyt viime vuosina tänne on vyöryny isoja määriä ja joiden taustoista ei ole mitään hajua.

Voin olla osaltaan väärässäkin mutta tälläinen kuva jää Dopeyn teksteistä ainakin itselle. Olisko Dopeylla pokkaa mennä sanomaan tuo älytön kirjoittamasi viesti (mielummin terroria kuin vapauksien menetystä) suoraan uhrien omaisille?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom