Terrorismi Suomessa ja muualla

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ja se on vaan niin, että ihminen yleistää, se on inhimillistä. Kun tietystä ihmisryhmästä tulee tarpeeksi negatiivista uutisointia ja negatiivisia kokemuksia, niin ihmiset yleistävät sen koko siihen ihmisryhmään. Näin se vaan menee koska se on inhimillistä ja me ollaan ihmisiä. Islamiin littyviä ennakkoluuloja ei voi poistaa kukaan muu, kuin muslimit itse. On jokaisesta muslimista itsestään kiinni, minkälaisen kuvan siitä uskonnosta haluaa antaa.
En ole (yllättäen) samaa mieltä. On totta, että biologisesti suosimme itsemme kanssa samannäköisiä, koska nämä yksilöt todennäköisesti jakavat kanssamme isomman määrän identtistä perimää. Ihmiskuntana olemme kuitenkin koettaneet jättää nämä primitiivivietit sinne kivikaudelle. Meillä on loogiseen ajatteluun kykenevät aivot ja länsimainen arvomaailma, missä yksi kulmakivistä on pitää yksilöä vastuussa vain siitä omasta käytöksestään.

"Uskonnonvapauteen en lähtisi puuttumaan, eli mieluummin näen näitä islamistien iskuja kuin uskontoperäistä syrjintää rajalla."

Sä oot kyllä ihan helvetin sekasin.
Joo, joskus luin mielenkiinnolla Dopeyn perusteltuja juttuja, mutta tällä hänen lauseella putosi pohja kaikelta hänen kirjoittamaltaan. Ehkä hetkeen aikaan oksettavin lause pakkotoistolla, lievä oksennuspallo nousi kurkkuun kun luin hänen lauseensa.

Kai sinä ymmärrät, että tuollaiset sanat on sanahelinää eikä ne kiinnosta ketään. Ihmiset tuolla ulkona elää tätä päivää.

Näköjään ei kiinnosta. Luulen että poliittista islamismia ei saada kitkettyä niin kauan kuin energia menee siihen, onko joku tietty uskonto nyt pahempi kuin joku toinen. Minusta kaikki uskonnot on heikkoja idiootteja varten, mutta annan kaikkien uskoa mihin lystäävät niin kauan kuin siitä ei aiheudu haittaa muille. Random muslimi ei ole vastuussa terroristin teoksista sen enempää kuin suomalainen on vastuussa juutalaisten tappamisesta. Tai no suomalaiset olivat Saksan liittolaisia ja muslimit taistelevat islamistisia ääriliikkeitä vastaan...? Mutta ei, minä en ole vastuussa kristittyjen pahoista teoista kautta historian, vaikka olen syntynyt maahan jossa on valtionkirkko. Uskovainen naapurini ei myöskään ole vastuussa toisten uskovaisten teoista. Niin ja ateistinakaan en ole vastuussa siitä mitä itänaapurissa lähihistoriassa tehtiin kristityille.

Joo, joskus luin mielenkiinnolla Dopeyn perusteltuja juttuja, mutta tällä hänen lauseella putosi pohja kaikelta hänen kirjoittamaltaan. Ehkä hetkeen aikaan oksettavin lause pakkotoistolla, lievä oksennuspallo nousi kurkkuun kun luin hänen lauseensa.

Minä ymmärsin tuon niin, että mieluummin sitten näkee muiden tekevän rikoksia ihmisyyttä vastaan kuin muuttuu itse samanlaiseksi.

Tuhannen vuotta sitten ristiretkillä tapettiin muslimeita ja muita, kun maailmasta haluttiin kristitty, satoja vuosia myöhemmin, aika lähihistoriassa, radikalisoituneet kristityt tappoivat juutalaisia miljoonia. Otatteko kristityt niskoillenne sen että ette estäneet kansanmurhaa ja edustatte uskontoa jonka nimissä on toimittu noin? Oletteko natseja?

Radikalisoituneet kristityt on natsien kohdallatäysin väärä ja harhaanjohtava ilmaus. Kansallissosialismia voidaan pitää omanlaisenaan poliittisena uskontona, jonka piirissä kristinuskon vaikutusta pyrittiin vähentämään. Holokaustin organisoineen SS:n piirissä haihateltiin muinaisgermaanisten pakanauskontojen parissa, eikä pidetty raamattupiiriä. Auschwizia ja Treblinkaa ei pystytetty Jeesuksen nimessä, olkoonkin, että propagandassa hyödynnettiin esim. Lutherin juutalaisvastaisia kirjoituksia.

Viimeksi muokattu:
"Uskonnonvapauteen en lähtisi puuttumaan, eli mieluummin näen näitä islamistien iskuja kuin uskontoperäistä syrjintää rajalla."

Sä oot kyllä ihan helvetin sekasin.
Haluaisitko esittää jonkun vähemmän sekaisin olevan, aukottoman vaihtoehdon? Miten estät kaikkien muslimien maahantulon? Sekä EU:sta että EU:n ulkopuolelta? Siis businessviisumit, turistit, jne. myös.

Radikalisoituneet kristityt on natsien kohdallatäysin väärä ja harhaqnjohtava ilmaus. Kansallissosialismia voidaan pitää omanlaisenaan poliittisena uskontona, jonka piirissä kristinuskon vaikutusta pyrittiin vähentämään. Holokaustin organisoineen SS:n piirissä haihateltiin muinaisgermaanisten pakanauskontojen parissa, eikä pidetty raamattupiiriä. Auschwizia ja Treblinkaa ei pystytetty Jeesuksen nimessä, olkoonkin, että propagandassa hyödynnettiin esim. Lutherin juutalaisvastaisia kirjoituksia.

Minusta se on samanlainen tarkoituksellisen järjetön vertaus että kyse olisi uskonnosta sinänsä (kosto vääräuskoisille Jeesuksen tappaneille). Ihan samalla tavalla kuin näissä islamistisissa ääriliikkeissä on kyse juuri uskonnosta (ei ole). Vallasta niissä on kyse.

Rautalankaa boldauksella.

Viimeksi muokattu:
Minä ymmärsin tuon niin, että mieluummin sitten näkee muiden tekevän rikoksia ihmisyyttä vastaan kuin muuttuu itse samanlaiseksi.

Onko sinunkin mielestäsi siis hyväksyttävämpi rikos ihmisyyttä vastaan se, että terroristit murhaavat äitejä lastenrattaiden viereen, kuin se, että jonkun tietyn uskontokunnan maahan saapumista rajoitetaan?

Edit: äitejä

Haluaisitko esittää jonkun vähemmän sekaisin olevan, aukottoman vaihtoehdon? Miten estät kaikkien muslimien maahantulon? Sekä EU:sta että EU:n ulkopuolelta? Siis businessviisumit, turistit, jne. myös.

Minä en ole mitään vaihtoehtoja tarjonnut, mutta noista kahdesta SINUN antamastasi vaihtoehdosta valitsen itse mielummin uskontoperäistä syrjintää rajalla, kuin teurastettuja äitejä lastenrattaidensa vieressä.

Viisumilla tulijat ovat varmasti 99,99% parempaa sakkia kuin nämä ex-sotilaat juhlapaikanhakijoina. Jos tänne pysyvästi haluaa jäädä, niin sitten tarvii työpaikan ja todisteen suomen kielen taidosta.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Onko sinunkin mielestäsi siis hyväksyttävämpi rikos ihmisyyttä vastaan se, että terroristit murhaavat äitejänsä lastenrattaiden viereen, kuin se, että jonkun tietyn uskontokunnan maahan saapumista rajoitetaan?

En minä viitsi lähteä tuollaiseen semanttiseen saivarteluun. Minä en halua muuttua arvioltani samanlaiseksi kuin terroristit ja en siis voi alkaa syrjiä ketään uskonnon vuoksi jos samaan aikaan kritisoin toisia siitä että uskonto keppihevosena oikeuttaan pahoja tekoja.

Minä en ole mitään vaihtoehtoja tarjonnut, mutta noista kahdesta SINUN antamastasi vaihtoehdosta valitsen itse mielummin uskontoperäistä syrjintää rajalla, kuin teurastettuja äitejä lastenrattaidensa vieressä.
Mutta että tämä olisi edes aito valintatilanne, sinun oitäisi pystyä osoittamaan, että ensimmäisellä ehkäistään jälkimmäinen. Turun iskuun olisi riittänyt yksi tänne tullut sekopää, vaikka jotain koraanipiirin kavereita nyt ilmeisesti oli mukana.

Mutta että tämä olisi edes aito valintatilanne, sinun oitäisi pystyä osoittamaan, että ensimmäisellä ehkäistään jälkimmäinen. Turun iskuun olisi riittänyt yksi tänne tullut sekopää, vaikka jotain koraanipiirin kavereita nyt ilmeisesti oli mukana.
sulla on jännä tapa vähätellä tätäkin tapausta, oot kyllä erikoinen tapaus

Yksi tänne tullut sekopää, jonka turvapaikkahakemus olisi evätty ja jota ei välittömästi olisi oltu palauttamassa Marokkoon. No tämä tilannehan olisi estetty rajalla tapahtuneella uskonnon syrjinnällä, tai sillä, että kyseinen kaveri oltaisiin poistettu välittömästi maasta kun näin oli päätetty, ettei hänellä ole täällä oikeutta olla. Muuta?

Viisumilla tulijat ovat varmasti 99,99% parempaa sakkia kuin nämä ex-sotilaat juhlapaikanhakijoina. Jos tänne pysyvästi haluaa jäädä, niin sitten tarvii työpaikan ja todisteen suomen kielen taidosta.
Jos Suomi alkaisi syrjiä islaminuskoisia maahanmuutossa, niin kenellekään ei tulisi mieleen tulla sinne EU:sta tai turistiviisumilla tekemään terrori-iskua? Tämä on aika vahva oletus. Ainakin osa Ranskan iskujen tekijöistä tuli maahan pelkästään iskua varten. Terrorismi löytää aina keinot.

Uutissuomalainen: Kansliapäällikkö Nerg kehottaa ilmoittamaan pienetkin epäilyttävät puheet poliisille

http://www.is.fi/kotimaa/art-2000005333200.html
Sisäministeriön kansliapäällikkö Päivi Nerg toivoo kansalaisten ilmoittavan entistä herkemmin huomaamansa epäilyttävät teot tai puheet poliisille, kertoo Uutissuomalainen.

Nerg arvioi, että Suomen turvallisuustilanne on muuttunut siinä määrin, että pienetkin epäilyt otetaan viranomaisten taholta erittäin vakavasti.
– Meidän tarvitsee herätellä ihmisiä, että jos on pienikin epäily, että jollakin ihmisellä on joitakin kytkentöjä terrorismiin tai sellaisia puheita, että haluaisi tehdä toiselle pahaa, siihen kannattaa tänä päivänä suhtautua vakavasti, ja poliisi ottaa sen myös vakavasti, Nerg sanoo.
Radikalisoitunut henkilö voidaan Nergin mukaan ottaa viranomaisseurantaan, jos hänen epäillään valmistelevan terroritekoa. Suojelupoliisilla on tällä hetkellä seurannassaan noin 300 terrorismintorjunnan kohdehenkilöä.
– Joukossa on monelta taustalta olevia sekä suomalaisia että ulkomaalaisia. Läheskään kaikki eivät ole turvapaikkaprosessissa, Nerg toteaa.
Kansliapäällikön mukaan terrori-iskusta huolimatta Suomi on yhä maailman turvallisin maa, Uutissuomalainen kertoo.

– Terroriteon tutkinta ei nosta Suomea tässä suhteessa kovin paljon huonommalle tasolle, Nerg sanoo.

Tuo 300 seurannassa on vuodelta 2016 (jo keväällä 2016 todettu luku). Nyt luku jo 400 tuntumassa.

-So its goes - (Those three famous words from Slaughterhouse-Five, by Kurt Vonnegut)

Yksi tänne tullut sekopää, jonka turvapaikkahakemus olisi evätty ja jota ei välittömästi olisi oltu palauttamassa Marokkoon. No tämä tilannehan olisi estetty rajalla tapahtuneella uskonnon syrjinnällä, tai sillä, että kyseinen kaveri oltaisiin poistettu välittömästi maasta kun näin oli päätetty, ettei hänellä ole täällä oikeutta olla. Muuta?
Olen ihan samaa mieltä, että hylsypäätöksen saaneet pitäisi poistaa heti. Mutta miten olisit rajalla todistanut, että tää kaveri oli muslimi? Koska tuli muslimienemmistöisestä maasta?

Jos Suomi alkaisi syrjiä islaminuskoisia maahanmuutossa, niin kenellekään ei tulisi mieleen tulla tääne EU:sta tai turistiviisumilla tekemään terrori-iskua? Tämä on aika vahva oletus. Ainakin osa Ranskan iskujen tekijöistä tuli maahan iskua varten. Terrorismi löytää aina keinot.

Tässä asiassa olen kyllä kanssasi samoilla linjoilla. Itse en kannata ajatusta siitä, että jonkun uskontoryhmän saapuminen maahan kielletään täysin, koska sellainen varmasti provosoi ääriryhmiä, nykyinen turvapaikkapolitiikka vain vituttaa, kun tiedetään, että terroristeja on maassa, mutta ei ole rajanylityksen jälkeen helvetinkäänmoista tietoa, että missä täällä?

Olen ihan samaa mieltä, että hylsypäätöksen saaneet pitäisi poistaa heti. Mutta miten olisit rajalla todistanut, että tää kaveri oli muslimi? Koska tuli muslimienemmistöisestä maasta?

Toivottavasti edellinen viestini selvensi jo kantaani. Eli en rajoittaisi turvapaikkaprosessiin pääsyä uskonnon perusteella, mutta mielestäni kenenkään päätöstä odottavan, ei pitäisi saada kulkea vapaana Suomessa.

Terrorismin suunnittelukin pitäisi kriminalisoida, ja poliisilla olla keinoja tutkiia ja puuttua siihen ajoissa. Tässä tarvitaan varmasti islaminuskoisen yhteisön apua. Tämä taas vaatisi hyvää luottamusta muun väestön kanssa, mihin on aika vaikea uskoa taas tämänkin ketjun perusteella.

Tämä on aivan avainasia, mikäli halutaan tosiasiallisesti päästä riskiyksilöihin kiinni ajoissa. Sekä Turun islamilainen yhdyskunta että Suomen islamilainen neuvosto ovat tuominneet tämän Turunkin teon täysin selkein ja yksiselitteisin sanakääntein ja silloin pitäisi nimenomaan saada heille vastattua luotettavasti vastaviestillä, että siinä tapauksessa he ovat samalla puolella kuin muutkin suomalaiset - kunhan toisaalta osoittavat puheiden kestävyyden osallistumalla yhteistyöhön tällaisten tapahtumien ehkäisemisessä ja riskiyksilöiden tunnistamisessa. Siinä on se oikea mahdollisuus radikaalien karsimiseen ajoissa, koska muiden islamilaisten joukossa he kuitenkin liikkuvat ja keskustelevat todennäköisemmin kuin missään lähiöbaarissa. Nyt, kun kaikki muslimit pistetään kollektiivisesti samaan lokeroon, heiltä nimenomaan viedään mahdollisuus olla samalla puolella kanta-asukkaiden kanssa ja silloin on itsestään selvää, että moni ihan vittuunnuksissaan siellä puun ja kuoren välissä asettuu henkisesti juuri sen verran radikaalien puolelle että ei ainakaan oma-aloitteisesti ole soittelemassa poliisille, vaikka jotain hälyttävää havaitsisikin. Minä pidän sitä jopa ymmärrettävänä.

Uskonnonvapauteen en lähtisi puuttumaan, eli mieluummin näen näitä islamistien iskuja kuin uskontoperäistä syrjintää rajalla. Ja miten yleensä voit todistaa, että a) uskot tai b) et usko johonkin? Terrorismia ei oikein käytännössä mitenkään voi estää, kun joku on jo saatu aivopestyä touhuun mukaan. Näitä iskuja tullaan näkemään jatkossakin niin kauan, kun radikalisoitumista tapahtuu.

Joka ajattelee, että kaikki uskontojen nimissä tehty paha katoaisi uskonnot kieltämällä, ei ymmärrä maailmanhistoriasta tai ihmismielestä yhtään mitään. Kansanmurhiin, vainoihin ja vaikka mihin on löytynyt syitä aina ilman uskontojakin ja uskonnon nimissä tehtyihin tekoihinkin löytyy yleensä taustalta aikamoinen määrä taloudellisia ja poliittisia vaikuttimia niin että uskonto on enemmän kulissi kuin todellinen syy. Mm. pakkikselta usein luetut kommentit jonkun uskonnon tai kaikkien uskontojen pahuudesta ja niiden katoamista seuraavasta maailmanrauhasta höystettyinä seuraavaksi ehdotuksilla ko. uskovien järjestelmällisestä vainoamisesta tai jopa kansanmurhasta ovat malliesimerkki siitä, että eipä sitä hulluimpiin, radikaaleimpiin ja väkivaltaisimpiinkaan ajatuksiin mitään uskontoa tarvita taustalle, vain jokin ajatus omasta älyllisestä ja moraalisesti ylivertaisuudesta, rajoittunut maailmankatsomus ja taipumus jakaa ihmiset hyviin ja pahoihin jollain hatusta vedetyllä perusteella.

Suositut

Back
Ylös Bottom