Televisiolupamaksu?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja MuayThai
  • Aloitettu Aloitettu
Kerran oppii ovella valehtelemaan niin jatkossa on jopa hauskaa. Muistaa vain laittaa äänen pois ja sisustaa siten ettei ruutu näy ovelta.

Mikäli jää rysän päältä kiinni kannattaa ensimmäisenä sanoa: "hei, olipa hyvä kun tulit juuri nyt, ostin tänään viimein television ja tarvitsen sille luvan!" Tällöin välttää mahdolliset sakot. Myöhemmin voi soittaa telehallintoon että möin toosan pois ja suostun maksamaan vain minimiajan luvat.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tv tarkastaja soitti juuri :)

Mulkvisti :"Telehallinnosta päivää"
Gascoigne :"päevöö"
Mulkvisti sanoo nimeni ja osoitteeni sekä että "huoneistossani ei ole TV-lupa voimassa ja pistetään se nyt tässä voimaan"
Gascoigne :"Uskonto kieltää telkan"
Mulkvisti : --- hiljaisuus --- "Ei sitten mitään".

Ihme tyrkytystä taas. Uskois jo että en tarvii mitään lupia :evil:
 
Gascoigne sanoi:
Tv tarkastaja soitti juuri :)

Mulkvisti :"Telehallinnosta päivää"
Gascoigne :"päevöö"
Mulkvisti sanoo nimeni ja osoitteeni sekä että "huoneistossani ei ole TV-lupa voimassa ja pistetään se nyt tässä voimaan"
Gascoigne :"Uskonto kieltää telkan"
Mulkvisti : --- hiljaisuus --- "Ei sitten mitään".

Ihme tyrkytystä taas. Uskois jo että en tarvii mitään lupia :evil:

Muhah :hyper: mulle on käyny just sama homma, lisäksi huusin puhelimeen että jättäkää jo rauhaan!! Tyyppi langan toisessa päässä pyyteli anteeksi ja sanoi etteivät enää ikinä häiritse mokomalla asialla :D
 
Munkin oven takana kävi tv-lupa äijä vkl:na,meinas ängätä jo sisäänkin mutta en tietenkään päästänyt kun ei sillä ole oikeuksia tulla yksityisasuntoon.Intti vain että asunto täytyy nyt tarkastaa ettei ole televisiota,minä tuumasin ettei nyt tarkastella mitään ja vedin oven kiinni.Kuulin vielä oven läpi sen sanovan että täytyy tehdä uusintatarkastus kohta,siinäpähän tulkoon kun ensi kerralla sanon tulleeni uskoon.
 
Vuoden -96 jälkeen en oo maksanut ja enkä maksa!!! Kyllä ne jo soittelikin taas ja kysy "Teillähän ei ole lupaa?", johon sanoin "Ei oo lupaa... muttei oo teeveetäkään". :D Joskus ne soittelee ovikelloa, soitelkoot... Ja jos avaan sanon niille ovenraosta hiljaisella äänellä "uskonto kieltää" :hyper:
 
Foxking sanoi:
En maksa, Vaikka päästäs vahingossa tarkastajan sisään ni siitä tulee vaan noin 80 euron sakko.

Tuleehan siihen se korotettu maksu luvattomalta käyttöajalta. Jos tv:n päällä on sentti pölyä on vaikee sanoo et eilen sain sen mutsilta. :( Kyllä se äkkiä kalliiksi käy.
 
Se hyvä puoli salaisessa numerossa on ettei tuollaiset "häiriköt" soittele. En maksa. Siitä ei ole minulle mitään hyötyä! Jos tulisi ovelle niin koiruus pelottaisi sen pois :)
 
Kämppis meni fiksuna kaverina paljastamaan tarkastajalle, että onhan meillä tv. Muutaman kerran olin neuvonut miten toimia, mutta eiköhän sitten mennyt paljastamaan. Noh sama se.. en maksa mitään, kun ei ollut oma moka. :D
 
Kävi tuo tarkastaja täälläkin ovella. Ovela pirulainen rimputti ensin ovikelloa ja sitten koputti ovea, mikä kaveripiirissäni toimii tulokoodina. Hermot siihen ukkeliin meinasi mennä kun ei millään uskonut että minä en omista vähän aikaa sitten ostettua LG:n hopeanväristä 32" laajakuvatelevisiota... Noh, oven taakse jäi ja tervetuloa ensi vuonna uudelleen.
 
No minä en maksa Tv-lupaa mielestäni kohtalaisen hyvästä syystä eli en omista TV:tä.
Vittuakos minä sillä?
 
Mun mielestä sekä Yleltä että kaupallisilta tulee paljon hyvää ohjelmaa. Ainoa syy, miksi en ole koskaa maksanut lupamaksua on se, että siitä ei voi jäädä kiinni. Olen saita.

Edellyttää tietenkin tiettyjä sisustusratkaisuja ja kykyä valehdella.

Mä olen vahvasti sitä mieltä, että jokainen joka sanoo, että syy on "sieltä tulee niin paskaa ohjelmaa", valehtelee. Lähinnä itselleen: haluaa uskotella, että teko on jotenkin "oikeutettu". Mä en vaan jaksa uskoa, että jos televisiosta alkaisi ensi vuonna tulla teidän mielestänne "hyvää" ohjelmaa, niin te kaikki soittaisitte heti Ylelle, että "ostin äsken teeveen, että pankaahan sitä kuittia postissa kiitos".

Myöskin toi "en halua maksaa, koska en pysty vaikuttamaan siihen, että millaista ohjelmaa sieltä tulee" on suorastaan säkenöivä argumentti. Kuinka moni pummilla matkustava justifioi sen sanomalla "matkustan pummilla, koska en pysty vaikuttamaan aikatauluihin ja penkkien pehmusteisiin".

Jos joku osaa selittää, että miten se maksaminen on "moraalisesti" oikein, niin olisin kiitollinen. Jos vetoatte lakiin eli legalismiin, niin sitten kyllä saatte poltella noitia, jos sellainen laki rukataan. Tai olla varastamatta sitä lääkettä kuolemansairaalle lapsellenne. Mun mielestä teeveen katsominen tai katsomatta jättäminen ei yksinkertaisesti täytä moraalisen ongelman kriteereitä. Ei mua myöskään vituta pummilla matkustavat - jäävät kiinni jos jäävät. Ei ole mun päänsärkyni. Ja pliis: kysykää edes joku se kaikkein intellektuellein kysymys "Mitä siitä tulisi jos kukaan ei maksaisi?"

Teeveen saa ostaa ja pitää hallussa, mutta ei katsoa ilman lupaa. Nyt käsiä pystyyn: kuinka moni maksaisi 180 egee vuodessa, jos viinasta säädettäisiin vastaava laki? Viinaa saisi ostaa himaan, mutta sitä saisi juoda vain luvan kanssa.

Tarkastaja: Viinalupatarkastaja Mäkinen ehtoota. Ei ole tullut viinanjuontilupamaksua tästä asunnosta.

Sinä: On mulla tuolla kaapissa viinaa, mutta mä ostin sen vasta eilen.

Tai: Ei ole täällä viinaa. En maksa sitä lupaa ihan periaatteessa, kun en pysty vaikuttamaan siihen, että mitä viinaa siellä Alkossa myydään. Ihan paskaa on tosiaan se Alkon viinatarjonta.

Hivenen yllättäen, jälleen huomaamme, että nerokkain argumentti olisi tietenkin:

"En minä saa juoda viinaa, minä olen Jehovan todistaja!"
 
Mulla on kyllä ihan eettiset syyt olla maksamatta tv-lupaa. Ajatelkaapa omalle kohdallenne, jos joutuisitte sen takia, että maksatte tv-luvan, syömään broilerin paistisuikaileita filéesuikaileiden sijaan. Valinta ei voi olla vaikea. :)
 
Maksan.

Saapa yle sentään kerran kuussa ostettua sitten parempaa ohjelmaa, joka minuakin kiinnostaa. Ei sitä tv-lupamaksua kukaan sikaria polttava johtoportaan edustaja viinaan käytä, tv-lupamaksut menevät ohjelmahankintoihin.
 
XXL sanoi:
Mikäli jää rysän päältä kiinni kannattaa ensimmäisenä sanoa: "hei, olipa hyvä kun tulit juuri nyt, ostin tänään viimein television ja tarvitsen sille luvan!"

Ei prkl.......... :lol2: :evil:
 
Heheh. Onpas mukava ja melkoisen iäkäskin threadi, mutta valitettavan ajankohtainen on kyllä aihe vieläkin. Osa täällä puolusteli lupaa ja Yleisradiota vuosi sitten, lieköhän mieli muuttunut sittemmin...:D Olen samaa mieltä Liberaalien tavoiteohjelman kanssa

Sananvapaus on yksi tärkeimmistä perusoikeuksista.
TV-lupamaksujen vaatiminen muidenkin kuin Yleisradion TV-kanavien katselemisesta loukkaa sananvapauteen kuuluvaa oikeutta tiedon vastaanottamiseen. Yleisradio on muutettava yksityiseksi mainosrahoitteiseksi tai maksu-TV:llä rahoitetuksi yhtiöksi.

Lisäksi jos kaikki maksavat yhtä paljon, maksajien tulisi saada päättää samanlaisella osuudella Yleisradion ohjelmatarjonnasta. Joten ne sunnuntaiaamun saksalaiset hydrauliikkapätkät voisivat alkaa vähitellen ilmestyä sinne. Niin, ja en tietenkään maksa. Nyt takaisin maanantai-illan tv-elokuvan pariin.
 
Jos nyt jättäisin maksamatta luvan kun olen jo jonkun 5 vuotta maksanut sitä kiltisti ja ilmoittaisin että olen tullut uskoon niin mahtaisivatkohan uskoa?
Eräs tuttu teki näin mutta kuitenkin se lupatarkastaja soitti ja kysyi että miten on, niin kaveri sopi tarkastajan kanssa että tule huomenna käymään ja kiikutti töllön,videot,dvd:n kellariin siksi ajaksi kun tarkastaja kävi. Sen jälkeen ei kuulemma ole enää kyselty lupia.
 
Mites se nyt oli? Maksetaanko TV-lupamaksua sen takia, että Yle sais rahaa, koska eivät näytä mainoksia telkkarissa, vai olenko väärässä? Oon kyllä kiltisti maksanu lupamaksut, koska en jaksa jännittää, että ketä oven takana kolkuttaa. Sitäpaitsi olis varmaan ihan turha selittää, että ihan muuten vaan tilaan digiboxiin maksullista kanavapakettia... :hyper:

Mites muissa maissa? Joutuuko makselee lupamaksuja...?
 
rayman sanoi:
Se hyvä puoli salaisessa numerossa on ettei tuollaiset "häiriköt" soittele. En maksa. Siitä ei ole minulle mitään hyötyä! Jos tulisi ovelle niin koiruus pelottaisi sen pois :)
Mulle soitti reilu viikko sitten tarkastaja ja tyrkytti lupaa. Mulla on myös salainen numero, joten jäi vaivaamaan, että mistä ne on sen numeron saanut. Tää liittymä on sellanen minkä numeroo en hirveesti levittele, kun lehtimyyjät muuten alkaa soittelee. Onko teillä mitään hajuu mistä ne sen on onkinu? Ois pitäny kysyy.. Mulla on toinen liittymä mitä jaan sitten yleisemmin.
 
Back
Ylös Bottom