Televisiolupamaksu?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja MuayThai
  • Aloitettu Aloitettu
Originally posted by AKV

Näistä saamme ainakin osaksi kiittää kaikkia näitä arkipäivän anarkisteja joiden mielestä on OK antaa toisten maksaa heidän telkkarinkatselunsa. :evil:

Tässä vaiheessa haluasin kiittää kaikkia niitä tv-luvanmaksajia, jotka sponsoroivat hauskanpitoani. En tiedä mitä tekisin ilman teitä. Lämmin kiitos.

:spoil: :D
minä olen huomannut, että elämänlaatuni on jopa parantunut, kun lopetin luvan maksun.

PS. anarkismi rulettaa. Kun saatte mainoskirjeen, jossa on "kyllä ja ei" -kuori, pistä koko kirjeen mukana tulleet paperit ja _tiiliskivi_ kyllä-kuoreen. Mainostaja maksaa tiilikiven lähettämisen :david:

PS2. Tuohon Ankan kommenttiin: TV on tulevaisuudessa kuoleva media. Netti syrjäyttää sen 20-30 vuodessa.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
En maksa!
Minulla ei ole minkäänlaisia mahdollisuuksia vaikuttaa ohjelmistoon (uusinnat muistaakseni yli 30%), joten
suck my dick.
 
En maksa minäkään. :D Ovella on käyty, kirjeitä on lähetelty ja jopa soitettu... So not!
 
Originally posted by fish
sähän olet harvinaisen kova jätkä... :rolleyes:

Niin - mut miten se tähän liittyy? ;)
 
Originally posted by AKV
Näistä saamme ainakin osaksi kiittää kaikkia näitä arkipäivän anarkisteja joiden mielestä on OK antaa toisten maksaa heidän telkkarinkatselunsa. :evil:
Ehkä kuitenkin kiitollisuuden velassa ovat vain ne, jotka hyötyvät jotain YLE:n äärimmäisen paskasta tarjonnasta. Minä en sitä suostu tukemaan.
 
Otanpa kantaa tälläseen vanhaan threadiin...

TV-maksu siis maksetaan nykyään TV:n omistamisesta, ei TV-ohjelmien katsomisesta? Mun on helevetin vaikea hyväksyä tota juttua.

Kuvitellaan, että tv-ohjelmat eivät kiinnosta minua yhtään, mutta haluan pelata konsolipelejä. Ostan 50 eurolla pienen käytetyn telkun, ja 200 eurolla pleikka kakkosen.

Jotta saan käyttää pelikonsoliani, joudun maksamaan vuodessa 186 euroa! Vuosittainen "käyttö"-maksu on siis noin 75 % hankintakuluista. Lähes sama, kuin ostaisin joka vuosi uuden konsolin? Jos en ole ihan himopelaaja, niin halvemmalla melkein pääsisi jos kävisi kolikkopelejä pelaamassa...

Tämä siis kuviteltuna tilanteena. Ite oon maksut maksanu, mutta muuton jälkeen taitaa homma muuttua.
 
Originally posted by rima
Otanpa kantaa tälläseen vanhaan threadiin...

TV-maksu siis maksetaan nykyään TV:n omistamisesta, ei TV-ohjelmien katsomisesta? Mun on helevetin vaikea hyväksyä tota juttua.

Kuvitellaan, että tv-ohjelmat eivät kiinnosta minua yhtään, mutta haluan pelata konsolipelejä. Ostan 50 eurolla pienen käytetyn telkun, ja 200 eurolla pleikka kakkosen.
En tiedä onko tämä varmaa, mutta jos poistat siitä 50 euron töllöstä virittimen jossain huollossa ja pyydät siitä todistuksen niin ei tarvitsisi huolehti tv-luvista vaikka tarkastaja soittaisi kesken pelaamisen.
 
Kaverille oli tullut puhelu telehallinnosta. Soittaja kyseli, että miksei nuoreen perheeseen ole hankittu TV-lupaa, kun olettaa voisi, että TV kuitenkin löytyy?!

Kaveri siihen totesi, että "Eipä ole eettisistä syistä kun uskonto kieltää."

TV-heppu siihen, että "No mihinkäs uskontoon sitten kuulutte?"

"Ollaan...ollaan...hmm...hmmm.......kristillisiä!" :rolleyes:
 
Kerran jäin kiinni luvattomasta katselusta kun tarkastaja ei ovella uskonut että taustalla möykkäävä onnenpyörä on siirretty radiolähetykseksi. Aika heikolla hapella oli toki perustelut, melkein minkä tahansa muun televisio-ohjelman äänet menisi radion piikkiin, mutta että just onnenpyörä.. damn :david:
 
Originally posted by mho
En tiedä onko tämä varmaa, mutta jos poistat siitä 50 euron töllöstä virittimen jossain huollossa ja pyydät siitä todistuksen niin ei tarvitsisi huolehti tv-luvista vaikka tarkastaja soittaisi kesken pelaamisen.
Mun on taas vaikee hyväksyä sitä miksi virittimen omistamisesta pitää maksaa tv-lupaa kun haluan vain katsoa mainoskanavia,en ylen uusintoja. Ainoa mikä ylessä on hyvää on se et siellä ei ole noita vitun chattejä. Laajakuva-Tv löytyy,mut enimmäkseen katon tolla dc:stä imutettuja dvdrippauksia,joita onkin ihan mukavasti ensi-ilta leffoista lähtien. Ps2:sta on myös välillä hauska jauhaa. :thumbs:
 
Originally posted by mho
En tiedä onko tämä varmaa, mutta jos poistat siitä 50 euron töllöstä virittimen jossain huollossa ja pyydät siitä todistuksen niin ei tarvitsisi huolehti tv-luvista vaikka tarkastaja soittaisi kesken pelaamisen.

ei tartte mitään todistusta. Mulla oli viritin töllöstä irti koska katoin pleikalla leffoja ja pelailin.

Työkalupakissa oli viritin ja ei ollu ongelmaa...voi tarkastaja halutessaan kattoo takakannesta reikää.
 
Originally posted by ilmari
Tarkastaja oli entistä mukavampi ja sanoi vaan, että ei tässä sitten mitään. Postissa tuli sakko + puolelta vuodelta korotettu maksu. Olin silloin opiskelija ja 1300 mk ylimääräistä ei tuntunut kivalta. Soittelin sinne loputtomiin, mutta maksua ei muutettu ja valituksen tekeminen ois maksanu jotain 500 mk, jonka saa takaisin vain, jos menee läpi.

Heh, yritit kusettaa systeemiä, mutta systeemi kusettikin sinua :) Ei se valituksen tekeminen mitään maksa, sellainen olisi vastoin länsimaista oikeusperiaatetta tai jotain sellaista.

Käypäs lukaisemassa tuolta, niin huomaat mikä sinuun osui:

http://www.finlex.fi/linkit/he/19980034

Tässä parhaita paloja, muutenkin tuolla on hassunhauskoja kohtia, kannattaa lukea.


Tarkastuksen suorittamisen yhteydessä tulee tarkastajalle tämän pyynnöstä esittää tiedot television käyttäjästä, käytössä olevien televisioiden lukumäärästä ja sijainnista, television käytössäoloajasta ja muista televisiomaksun perinnässä tarvittavista seikoista.
...
Telehallintokeskus tekee erillisen päätöksen maksuvelvollisuudesta ja sen alkamisen ajankohdasta television käyttäjän pyynnöstä taikka jos tarkastuksessa on selvinnyt, että jollakulla on käytössään televisio, josta ei ole tehty 9 §:n mukaista ilmoitusta.
...
Televisiomaksu, takautuva televisiomaksu, viivästysmaksu ja tarkastusmaksu voidaan periä ilman tuomiota tai päätöstä siten kuin verojen ja maksujen perimisestä ulosottotoimin annetussa laissa (367/1961) säädetään.


Mutta ei vielä vaivuta epätoivoon, on tässä jotain hyvääkin, ennen laittomasta tv:n omistamisesta saattoi joutua linnaan, tuo oli siis vanhan lain aikana:


35 §. Tarkastusmaksu. Nykykäytännön mukaan luvattomasta television katselusta voidaan tietyin edellytyksin tuomita sakkorangaistukseen. Mikäli sakkoa ei makseta, se voidaan muuntaa vapausrangaistukseksi. Tästä esitetään luovuttavaksi.
 
Meidän talossa ei ole TV:tä, eikä tule. Ei vois vähempää kiinnostaa kattoa niitä höpöhöpöohjelmia mitä sieltä suolletaan. Jos leffoja tekee mieli, niin niitä saa netistä. :)
 
Originally posted by VahvaJussi
Meidän talossa ei ole TV:tä, eikä tule. Ei vois vähempää kiinnostaa kattoa niitä höpöhöpöohjelmia mitä sieltä suolletaan. Jos leffoja tekee mieli, niin niitä saa netistä. :)
Jos kerta ei ole tv:tä niin millä vitulla nää niitä leffoja katot? Monitorilta? :kuola: :piis:
 
Originally posted by äksy
Kaverille oli tullut puhelu telehallinnosta. Soittaja kyseli, että miksei nuoreen perheeseen ole hankittu TV-lupaa, kun olettaa voisi, että TV kuitenkin löytyy?!

TV-lupatarkastajat edustavat absoluutista saatanallis/perkeleellis/valtiollista pahaa joten vastaukseksi moiseen puheluun voi olla seuraava:

-matki kaikki eläimet(ammuu muu miaauuu hauu hauu, jotka muistat(tämä voi kestää montakin minuuttia vrt. ryhävalas)

-repeä hulluksi: kysy:"montako lehmää teillä on? paljoko ne lypsää?
meidän Into-vasikka juoksi metsään pois, kauas pois."(käytä mielikuvitusta)

-laula joku laulu, vaikkapa "Mikkihiiri merihädässä" eläydy taiteellisesti!

-kerro koko elämäntarinasi, kuinka äitisi kuoli keuhkotautiin ja pikkusiskolla on tuberkuloosi,(tuskaa, kärsimystä) jaarittele pitkään vrt. dostojevski

-yritä myydä sille pölynimuri/Seura-lehti.

PS: Tämä hymiö tarkoittaa, että tämä on hauskaa, nyt on PAKKO nauraa vaikka ei naurata, hehe. :D
 
Originally posted by kekexx
TV-lupatarkastajat edustavat absoluutista saatanallis/perkeleellis/valtiollista pahaa joten vastaukseksi moiseen puheluun voi olla seuraava:

-matki kaikki eläimet(ammuu muu miaauuu hauu hauu, jotka muistat(tämä voi kestää montakin minuuttia vrt. ryhävalas)

-repeä hulluksi: kysy:"montako lehmää teillä on? paljoko ne lypsää?
meidän Into-vasikka juoksi metsään pois, kauas pois."(käytä mielikuvitusta)

-laula joku laulu, vaikkapa "Mikkihiiri merihädässä" eläydy taiteellisesti!

-kerro koko elämäntarinasi, kuinka äitisi kuoli keuhkotautiin ja pikkusiskolla on tuberkuloosi,(tuskaa, kärsimystä) jaarittele pitkään vrt. dostojevski

-yritä myydä sille pölynimuri/Seura-lehti.

PS: Tämä hymiö tarkoittaa, että tämä on hauskaa, nyt on PAKKO nauraa vaikka ei naurata, hehe. :D

:lol2: tulipa taas naurettua vedet silmissä.. ylenpalttinen väsymys saattoi vaikuttaa asiaan.

Niin ja kiltisti maksan lupamaksun. Tästä perkeleellisestä tavasta olen ajatellut kuitenkin luopua.
 
Enpä paljon telkkaria kato, vaikka asukin vielä mutsin luona eli kyllä täällä joku sen maksun maksaa. Kun muutan omaan kämppään, nii en varmasti maksa. Saas nähä, ostanko koko aparaattia.
 
Back
Ylös Bottom