Televisiolupamaksu?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja MuayThai
  • Aloitettu Aloitettu
Ja infrastruktuuri eli lähetysverkko ja sen rakentaminen, ylläpitäminen, on tietysti mielestäsi ilmaista vai?

Lähetysverkko on jo enimmäkseen rakennettu ja digisekoilut maksetaan kuitenkin veroista.

Käsittääkseni ennen vanhaan YLE omisti ja rakensi infran. Lafkan/osaston nimi taisi olla YLEn siirtoverkot. Nyttemmin Siirtoverkot ovat nimeltään Digita ja 90 %:sti ranskalaisen TDF:n omistuksessa.

Itse maksan TV-lupani ja olen sen maksanut aina. Sanotaan nyt vaikka, että maksan sen laiskuudesta ja omasta tyhmyydestä. Ts. en jaksa kuluttaa aikaani kyseenalaistamalla jokaista säädöstä tai lakia enkä pidä kaikkia päätöksentekijöitä minua tyhmempinä tai ahneina, jotta voisin jättää sen maksamatta, koska minä tiedän paremmin.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
RedNeck sanoi:
Jos joskus digi-verkko alkaa toimimaan koko maassa, niin tv-kanavat muuttaa maksullisiksi. Siis jonkunlainen älykortti-härpätin. Tuskin olis ylivoimainen toteuttaa, toimiihan se Anal-digitalillakin. Tai vaihtoehtoisesti tilaus periaatteella em. Analin kioskien tapaan.


Tässä on ideaa. Vois ottaa vaikka vaan ylen kanavat ja maksaa niistä. Toivottavasti tällainen toteutetaan. Sittenpähän nämä 'paskaa sieltä vaan tulee' ihmiset voivat olla maksamatta ja katsomatta, veikkaampa vaan, että suurinosa ihmisistä ottaa kaikki kanavat. Kolmosen mä jättäisin kyllä ottamatta, kun se suoltaa sellasta sontaa: Frendit, sinkkuelämää, miljönääri J, unelmien [lisää tähän subjektiivi], salkkarit, plaahplaahplaa..

Niin ja lisätään nyt vielä loppuun, että itse en nyt maksa, mutta töihin päästyäni maksan.
 
N.O.Kummonen sanoi:
Itse maksan TV-lupani ja olen sen maksanut aina. Sanotaan nyt vaikka, että maksan sen laiskuudesta ja omasta tyhmyydestä. Ts. en jaksa kuluttaa aikaani kyseenalaistamalla jokaista säädöstä tai lakia...

No sama homma täällä eli oon aina maksanut TV-luvan vaikka toisinaan rahatilanne on ollut niin surkea että itkuksi on mennyt.....

:itku: :(
 
Mulla on kuukausitulot 60 e, joten siitä on paha lähteä maksamaan mitään maksuja.

Onneksi puhelin on firman nimissä ja taloon ei pääse sisälle ilman koodia, jota ei levitellä kenellekkään.
 
En usko että ylen kanavat tulee koskaan maksukortilla avattavaks. Ne äijät kumminkin osaa laskee sielä vielä että 1+1= enemmän kuin 1... Anaalin paketti maksaa 27€ kuussa ja on siis vähän kalliimpi kuin yle, mutta kuinka moni ottais mieluummin ylen kuin anal paketin? Lätkää, futista, uusia leffoja, pokee, dokumentteja... Mitäs ylellä on antaa vastineeksi? Hmmm... uutisia, lotto, mainoksia. Eli toisin sanoen rahastus tulee jatkumaan niin kauan kuin lypsettävää karjaa riittää.

Ketäs yleä johtaakaan? Epäonnistunut poliitikko Olli-Pekka Heinonen. Hei Olli missä on Soneran 20 miljardia euroo? Ainiin ostettiin ilmaa saksasta. Hei Olli paljon palkka? Tais olla vähintään 14000€ kuussa (jossain sanottiin monta kertaa enemmän en oo varma).

Hah. Mukavaa että näitä sinisilmäisiä maksajia kuitenkin löytyy. Vielä mukavampaa on pitää pokkaa, kun nämä maksajat ovat olevinaan parempia ihmisiä kuin me yhteiskunnan lusmut. Tälläistä lusmua naurattaa hienot moraaliset saarnat. Herroja kuitenkin taitaa naurattaa vielä paljon enemmän varsinkin palkkapäivinä.
 
Jakob sanoi:
Tässä on ideaa. Vois ottaa vaikka vaan ylen kanavat ja maksaa niistä. Toivottavasti tällainen toteutetaan. Sittenpähän nämä 'paskaa sieltä vaan tulee' ihmiset voivat olla maksamatta ja katsomatta, veikkaampa vaan, että suurinosa ihmisistä ottaa kaikki kanavat.

Tähänkin varmaan keksittäisiin keino kiertää systeemiä, kuten tapahtuu pienissä määrin jo nykyisilläkin maksullisilla kanavilla. Tiedä sitten miten järeän salauksen tuohon digi-tv:seen saa.
Mun mielipide: pakolliset tv-maksut pois ja tilalle mainosrahoitteiset ja vastaavat kanavat. Mainokset on pienempi paha kuin ylimääräiset maksut. Tv-maksua en siis maksa.
 
Tv-lupa

Taas on yle:n hallintoneuvosto esittänyt tv-lupamaksujen korottamista. Vuoden alussa nousivat 13%. Nostamisen perusteena on analogisten ja digitaalisten päällekkäisistä lähetyksistä aiheutuneet lisäkustannukset. Jään innolla odottamaan tv-lupamaksujen alenemista sen jälkeen, kun analogiset lähetykset lopetetaan ;) Onkos kellään muuten omakohtaisia kokemuksia mahdollisista seuraamuksista tv-luvan maksamatta jättämisestä? Tunkeeko tarkastaja sisälle kyttäämään onko sitä töllöä. Ja jos ei päästä sisälle (oikeuksiahan niillä ei käsittääkseni ole) tehdäänkö poliisille asti ilmoitus asiasta?
 
Kopaseppa sillein ettet päästä sitä heppua sisälle. :lol2:

Itelläni ei ollu lupaa ennen, ku kerran tulivat tarkastamaan kotiin ja sitten oli pakko ottaa...

Maksoin vaan parilta kuukaudelta takautuvasti, vaikka telkkarihan mulla oli toki ollut jo useita vuosia.

Ja tuo alenemistoive ei tule toteutumaan koskaan.

edit: höh :jahas:
 
tästä oli jo yksi threadi aiemmin.. itseäni kiinostaa lähinnä miten helvetissä yle kehtaa korottaa lupia. miten lupamaksuissa otetaan huomioon kaikki chatit ja tv-pelit? kyllähän nuo täyttävät kaikki mainoksen tunnusmerkit.. tuota "mainos"tilaa myydään mainostajille, jotka käyttävät sitä omiin kaupallisiin tarkoituksiin.

niin.. ja miksi vitussa yle:n pitää saada lisää rahaa ranskalaisten omistamiin digitaalihässäköihin? taas apinaa koijataan.. tästä tulee vielä pahemmin takkiin kuin umts-kaupoissa. nooh.. valtio maksaa. eli me.

e. kevyt monopoli tulee ylelle kohta kun ei voi jättää lupaa maksamatta poistattamalla analogista viritintä töllöstä.
 
Butch sanoi:
Me muut, jotka kiltisti maksamme TV-lupa maksumme, kiitämme teitä, jotka sitä ette maksa, että saamme maksaa varmaankin takianne isompaa lupa maksua. :mad2:

Ai tämä "kun yksi ei maksa, muut maksavat enemmän" ?
Niinkuin esimerkiksi nyt, kun lupamaksun hintaa nostetaan, tulee samaan aikaan tälläisiä tiedotteita ulos?

Moniko ihan oikeasti uskoo, että tv-maksu pienenee, kun analogiverkko ajetaan alas?

Itse en maksa, mutta enpähän myöskään katso televisiota. En omista edes antennikaapelia; laite on puhtaasti videoiden (dvd & divx) katsomista varten, ja korvaantuu vuodenvaihteessa videotykillä, sittenhän voi jo päästää tarkastajatkin katsomaan :) Olisin poistanut televisiostani virittimen, mutta tvn kytkentäkaaviota ei taida oikein olla saatavilla, enkä nyt haluaisi laitetta hajottaakkaan. En ole saanut mitään vastausta myöskään ficoralta, kun olen kysellyt mitä toimenpiteitä tv:lle olisi tehtävä, jotta lupamaksun perintäperusteet eivät täyttyisi. Noin 10 kertaa sitä olen kysynyt, ja aina olen koittanut asetella kysymykseni erittäin korrektiin muotoon.

Toivottavasti digitvn tullessa tuo lupatarkastuspelleily lopetettaisiin salaamalla nuo kanavat. Siinä saisi sitten ostaa kortin, jolla ylet ja muut näkyisi. Vaan taitaapi sama meno jatkua, koska voisi olla vaarana etteivät kaikki sitä korttia ostaisikaan.
 
Sitähän tuossa virnuilinkin, että kun täällä Suomessa jotain hintaa saadaan hilattua ylöspäin jollain syyllä, niin ei sitä kyllä enää takaisin lähtötasolle saada millään helvetin syyllä. Hyvä esimerrki on "väliaikainen" auton käyttömaksu.
 
Maksan ja vituttaa niin ankarasti :evil: . Tuo Analogi Digilogi tekosyyllä nostetun maksun esiin tuominen kirkasti vähän mun ajatuksia ja vitutus senkuin syvenee.
 
N. 5 sivua kahlasin otsikkoa läpi, mutta en tiedä kuinka selväksi asia tuli.

Oveahan ei ole pakko avata eivätkä ne sisääntulolupaa saa, mutta jos tarkastajan mielestä talossa on televisio voi hän sen käsittääkseni ilmoittaa sellaiseksi taloudeksi ja lasku tulee ja maksamatta jättämistä voi sitten kiukutella oikeudessa. Tarkastaja voi esim. kuulla television tai nähdä sen.

Tuskin oikeutta kukaan jaksaa, koska systeemillä on pikkuisen eri tahtiin resursseja kuin yksittäisellä punttijurpolla.
 
Tv lupa on suoraan neuvostoliitosta!

Sen ymmärtäs jos maksun voisi välttää esim. jollain ylen kanavien pois blokkauksella tms. joka toivottavasti digi-aikana tuleekin mahdolliseksi.

Eli periaatteessa pitää maksaa siitä, että saat ottaa tietoa vastaan? Jos ei ole varaa maksaa tv-lupaa ei ole periaatteessa lupaa ottaa tietoa vastaan esim. mtv3:n uutisten muodossa.

Uhoamiseksi menee, mutta menköön. En tule koskaan maksamaan tv-lupaa! :)
 
Back
Ylös Bottom