Televisiolupamaksu?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja MuayThai
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Luin paka koko plakaatin läpi enkä välttynyt naurultakaan kun niin hyviä kommentteja löytyi! :lol2:

Itse valitsin myös kantani! Kun aika koittaa (nyt armeijan jälkeen) en aio kyseista maksua ruveta maksamaan, koska se ei mun moraalille passaa ja toisekseen mulla ei varmasti ole ylimääräistä rahaa 170€ vuodessa seuraavien 5-vuoden aikana, jollen voita lotosta tms.!

Muutamia kysymyksiä kuitenkin heräsi!!??

1. Jos nyt sitten tulevaisuudessa ei osta digiboxia (aika jolloin ylen kanavat ei näy kuin boxin kautta) niin joutuuko tv-luvan silti maksamaan jos sen töllön omistaa ja katselee sitten vaikka dvd:tä ja muita sateenliitti kanavia???

2. Jos tarkastajalle ei availe ovia ja se ei koskaan nää sitä että sulla on telkku niin onko sillä oikeutta ruveta postittelemaan maksulappuja ja mennnä peräti voutiin asti pelkkien päättelyidensä perusteella. Ei kai???
 
Maksan.
Ja mielestäni saan ihan hyvän vastineen rahoilleni. Katson etupäässä YLE 1:stä ja 2:sta. MTV:n ohjelmat ovat mielestäni sieltä syvältä. Paljon parjattu FST on mainettaan parempi. Sportmagasinet kuuluu lemppareihini. On siellä tosin sellaistakin, johon en koskisi pitkällä tikullakaan, mutta vähemmän kuin Maikkarilla. No, makuasioitahan nämä.

"Har du hört att de har en riktigt bra TV-kanal där i Finland?" "Va, har de fortfarande bara en TV-kanal?" "Ja, så är det. Stackars finnarna. Nå, låt oss skåla på den saken." :jahas: :D
 
Originally posted by Metri
"Har du hört att de har en riktigt bra TV-kanal där i Finland?" "Va, har de fortfarande bara en TV-kanal?" "Ja, så är det. Stackars finnarna. Nå, låt oss skåla på den saken." :jahas: :D

Was? :confused:
 
Eikö ollut tuttu? Viime kesänä YLE 1:llä aina silloin tällöin pyöri tuollainen "hupitietoisku", jolla se mainosti itseään. Siinä ruotsalaisporukka vietti ulkona lounasta ja totesi, ettei edes Victorian häät saisi heitä sisätiloihin. Joku heitti ilmaan kommentin suomalaisista, jotka kuulema istuvat kauniit kesäpäivätkin sisällä TV:tä töllöttaen, outoa porukkaa. Sitten juttu jatkui edellisenkaltaisena: "niillä on yksi tosi hyvä kanava, täh onko niillä vain yksi kanava, joo suomalaisparat, skoolataan sille". Sanoo mielestäni paljon ykköskanavan laadusta, on ainakin meikän mielestä oikeaan osunut, ja irvailee mukavasti myös länsinaapureillemme.
 
Originally posted by Metri
Eikö ollut tuttu? Viime kesänä YLE 1:llä aina silloin tällöin pyöri tuollainen "hupitietoisku", jolla se mainosti itseään. Siinä ruotsalaisporukka vietti ulkona lounasta ja totesi, ettei edes Victorian häät saisi heitä sisätiloihin. Joku heitti ilmaan kommentin suomalaisista, jotka kuulema istuvat kauniit kesäpäivätkin sisällä TV:tä töllöttaen, outoa porukkaa. Sitten juttu jatkui edellisenkaltaisena: "niillä on yksi tosi hyvä kanava, täh onko niillä vain yksi kanava, joo suomalaisparat, skoolataan sille". Sanoo mielestäni paljon ykköskanavan laadusta, on ainakin meikän mielestä oikeaan osunut, ja irvailee mukavasti myös länsinaapureillemme.

No nyt muistuu mieleen pätkittäin. Se tuo ruotsi lukemalla ei avaudu oikein :(
Tai oikeestaa hyvä niin :lol2:
 
Mä oon kuulunu tunnollisiin tv-maksun maksajiin ,mutta nyt alkaa menee överiksi, 50 centtiä päivältä alkaa olla jo kohtuutonta.
Onkoha ylen johtajat laskenu kuinka paljon menettävät rahaa kun korotuksiin kyllästyneet ihmiset ei enää maksa tv-maksua.
Siinä menee pian tappioihin korotuksen tuoma etu :curs:

Ennen vuosi hinta oli 165,15e/vuosi uusi hinta tulisi olemaan 186,60e/vuosi
 
Originally posted by fish
miltä kuulostaisi kun kesken jouluaamun hartauden pappi kääntäisi katseensa kameraan ja sanoisi: "menemme pienelle tauolle, ja kaupallisten tiedotteiden jälkeen on vuorossa virsi 501...".

ihan hyvältä kuulostaisi. vielä paremmalta kuulostaisi jos kirkko maksaisi ilmaisesta mainosajastaan ylelle. kirkolla sitä rahaa riittää.
 
Toi lupamaksujen korotus on kyllä aikamoista perseilyä.Muistaakseni ne hävyttömät vielä vähentää työpaikkojakin vähän väliä.
Ei niillä rahasta pula ole,kunhan vaan ajankulukseen keksivät kiristämisen kohteita ja näkevät visioitaan helvetin :david: :t
 
En maksa. Parempaakin käyttöä löytyy niillekin rahoille..
 
Ottakaa opiksi. Mä kehitin mielessäni aivan pomminvarman systeemin - eli maksoin TV-lupamaksun, jonka jälkeen ilmoitin sinne, että TV meni paskaksi, voitteko laittaa sen maksun "hyllylle", ilmoitan sitten kun saan uuden telkkarin. No tarkastajan saapuessa mun oli tarkoitus sanoa, että kyllä mulla on se maksettuna, että laittaa sen vaan juoksemaan ja kuitata homma unohduksena. Viikon päästä jälleen soittaa, että TV on rikki.

No tarkastaja tuli ja oli todella mukava ja sanoi, että hän laittaa ton laskun juoksemaan. Sanoin vielä, että mulla on toi telkku ollut vasta pari viikkoa, että oon vaan unohtanu ilmoittaa. Tarkastaja oli entistä mukavampi ja sanoi vaan, että ei tässä sitten mitään. Postissa tuli sakko + puolelta vuodelta korotettu maksu. Olin silloin opiskelija ja 1300 mk ylimääräistä ei tuntunut kivalta. Soittelin sinne loputtomiin, mutta maksua ei muutettu ja valituksen tekeminen ois maksanu jotain 500 mk, jonka saa takaisin vain, jos menee läpi.

Tästä näppäryydestä viisastuin ja maksan.
 
asiasta kolmanteen..ennen muinoin taisi olla vielä radiolupakin erikseen..ja se koski autoja tietty..siihen aikoihin ei pahemmin liene ollut irrotettavia etupaneeleita tms..eli oli vähän niin kuin pakkomaksaa..
 
Tv-lupamaksu

Taitaa olla jälleen yksi maksu joka ihanassa Suomen maassamme kasvaa ikuisuuteen asti jatkuvasti.:whip:
 
Originally posted by ilmari
Tästä näppäryydestä viisastuin ja maksan.
Näppärämpää (ja huomattavasti edullisempaa) olisi jättää maksamatta ja jättää se tarkastaja oven taakse. Kun ei sitä kukaan sisään käske päästämään, niin olkoon siellä oven takana. :thumbs: Ovisilmäkin on edullinen vaihtoehto, jos kuitenkin kiinnostaa kurkistella oven toiselle puolelle. Toisaalta voihan sille paskat haistattaa ihan oven raossakin. Itse ne moiseen vielä ole törmännyt, uhkailleet ovat tusinan kertaa postitse (eikö tälläinen spammäys pitäisi lailla kieltää) ja soittaneet kerran...
 
Muutama vuosi sitten soittivat minullekin ja kysyivät olenko maksanut TV-lupa maksua. No sanoin et en kun eihän mulla ole edes TV:tä, pahus vaan kun samaan aikaan pärähti Kauniit ja Rohkeat-tunnari (lempiohjelma) soimaan taustalla. Äijä sano vaan, et kannattais maksaa. Enpä ole vielä maksanut.:)
 
Originally posted by efuman
Ennen vuosi hinta oli 165,15e/vuosi uusi hinta tulisi olemaan 186,60e/vuosi
Iltasanomien sivulta löytyi...
Ensi vuonna tv-lupamaksu nousee 13 prosenttia, nykyisestä 165,15 eurosta 186,60 euroon.
Vuodesta 2005 lähtien tv-lupamaksua korotetaan prosentin verran yli inflaation joka vuosi niin kauan kuin analogiset ja digitaaliset lähetykset jatkuvat päällekkäin.


:lol2: Tuohan on jo kaikessa järjettömyydessään huvittavaa.
 
Maksun nostoa perusteltiin mm. kaupallisten tv-yhtiöiden toimilupamaksujen puolittamisella viime kesänä. Alma median sivuilta löytyykin lause: "Konsernin tulosta paransivat vertailujakson jälkeen alentunut toimilupamaksu, alentunut paperin hinta ja tammikuussa toteutettu Suomen Urheilutelevisio Oy:n osakkeiden myynti."

Että semmosta...
 
Originally posted by Ankka
Iltasanomien sivulta löytyi...
Ensi vuonna tv-lupamaksu nousee 13 prosenttia, nykyisestä 165,15 eurosta 186,60 euroon.
Vuodesta 2005 lähtien tv-lupamaksua korotetaan prosentin verran yli inflaation joka vuosi niin kauan kuin analogiset ja digitaaliset lähetykset jatkuvat päällekkäin.


:lol2: Tuohan on jo kaikessa järjettömyydessään huvittavaa.

Aika rankkoja korotuksia.

Näistä saamme ainakin osaksi kiittää kaikkia näitä arkipäivän anarkisteja joiden mielestä on OK antaa toisten maksaa heidän telkkarinkatselunsa. :evil:
 
Originally posted by AKV
Näistä saamme ainakin osaksi kiittää kaikkia näitä arkipäivän anarkisteja joiden mielestä on OK antaa toisten maksaa heidän telkkarinkatselunsa. :evil:

Paskanmarjat! Tulee ihan vaan siitä kun ajetaan pakolla digi-tv:tä.
 
Back
Ylös Bottom