Televisiolupamaksu?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja MuayThai
  • Aloitettu Aloitettu
Silloin kun kävin töissä maksoin ja nyt opiskelijana en ole muutamaan vuoteen pulittanut killinkiäkään. varmasti aioin maksaa kunhan vaan pääsen töihin, koska pääasiassa ylen ohjelmia tulee katseltua.

Kaveri käväisi tänään mun luona ja tuli tuosta luvasta juttua. Hänelle oli tarkastaja tehnyt kohtuullisen hyvän jipon. Oli soittanut ja esitellyt itsensä kuin jonkun vanhan tutun. Muutaman lauseen oli siinä sitten mukavia puhellut, jonka jälkee tv-lupatarkasta oli kysynyt, että paljonko muuten se Suomen peli on(Suomen futismaajoukkueella oli silloin peli), no kaveri oli siinä sitten antanut tilanneraportin, jonka jälkeen tarkastaja oli esitellyt itsensä ja kysynyt, että laitetaanko lupa tulemaan :). Melkoinen epeli :lol2:
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Salettiin on joku pakkislainen tehnyt joskus lupatarkastajan hommia.....tunnusta!

Nehän on yleensä poliiseja,vartijoita....ja niin päin pois
 
Makselen minäkin vaikkei hiukkaakaan huvittaisi.Ärsyttävin lasku mitä olemassa on.
Mun hermot ei vaan kestä sitä ,että aina ovikellon soidessa pitäis kyhjöttää sohvalla kusi sukassa ja teeveestä äänet pois.Muutenkin ovikello soi taukoamatta,kun kaverit poikkeilee kylässä ja puolalaisia taulukauppiaitakin on käynyt vähällä aikaa jo kaksi. :david: :mahahaava:
 
Muija maksaa meidän tv luvan itse en maksaisi vaan ottaisin mielummin sillä rahalla maksullisia kanava paketteja.Yleltä tulee niin turhaa sontaa ja siitähän me vaan maksetaan.
 
Toisaalta, jos kukaan ei maxas tv-lupaa niin mistä rahat ohjelmiin... Jouduttas korottaan veroja!
 
protsku sanoi:
Toisaalta, jos kukaan ei maxas tv-lupaa niin mistä rahat ohjelmiin... Jouduttas korottaan veroja!

Lupamaksuilla rahoitetaan ainoastaan muutamaa ylen kanavaa. Kaikki muut kanavat hoitavat rahoituksen itse ja kotimaiset osallistuvat lisäksi ylen rahoitukseen.

nimim. Sovjet Finland
 
demoni sanoi:
Lupamaksuilla rahoitetaan ainoastaan muutamaa ylen kanavaa. Kaikki muut kanavat hoitavat rahoituksen itse ja kotimaiset osallistuvat lisäksi ylen rahoitukseen.

Ja infrastruktuuri eli lähetysverkko ja sen rakentaminen, ylläpitäminen, on tietysti mielestäsi ilmaista vai? Oli näköjään laittanut edellisestä viestistäni negatiivista reputationia kommentilla naiivia, mä kostan sulle huomenna senkin homo!

:lol2:
 
Pakko oli alottaa pari vuotta sitten maksamaan, kun olin kotosalla virittelemässä uutta telkkaria, niin ovikello soi ja menin avaamaan ja kukas siellä... Ensimmäisenä oviaukosta työntyy käsi jossa on tv-lupatarkastajakortti... No eihän siinä auttanut... hirveä suhina kuuluu olohuoneesta ku ei oo kanava kohdallaan, ja iso philipsin lootikko on eteisessä... En viittiny alkaa väitteleen sen kanssa, vaan kiltisti maksoin parilta kuulta takautuvasti maksun ja sillä tiellä ollaan..
 
protsku sanoi:
Ja infrastruktuuri eli lähetysverkko ja sen rakentaminen, ylläpitäminen, on tietysti mielestäsi ilmaista vai? Oli näköjään laittanut edellisestä viestistäni negatiivista reputationia kommentilla naiivia, mä kostan sulle huomenna senkin homo!

:lol2:

Lähetysverkko on jo enimmäkseen rakennettu ja digisekoilut maksetaan kuitenkin veroista.

Negatiiviset oli sulle ihan oikein ja kosta vaan, homo!!!

vaikka en se minä ollut. :lol2:
 
demoni sanoi:
digisekoilut maksetaan kuitenkin veroista...

Hetkinen, ensin sanoit että tv-lupamaksujen merkitys on marginaalinen kokonaisuuden kannalta ja nyt kirjoitat heti perään että massiivinen digitv-operaatio maksetaan veroista. Oletko tietoinen siitä seikasta että televisiolupamaksu on valtiolle maksettava vero aivan samalla tavalla kuin henkilöauton omistamisesta tulevat maksut - vertaa surullisen kuuluisa tuulilasiin kiinnitettävä tarra ja ne maksut.

Kaikkihan täällä maksaa, televisio kuitenkin huomattavasti vähemmän kuin internet. Lupamaksu olisi kuitenkin syytä porrastaa taloyhtiössä olevan kanavatarjonnan mukaan. Suomessa on vieläkin alueita joissa ei näy edes Nelonen.

:arvi:

P.S. Ja mitä negatiivisella reputationilla kostamiseen tulee niin se oli tsoukki mutta en voi ymmärtää miksi joku heittää miinuksia siitä kun kirjoitin että jos kaikki jättää luvan maksamatta niin jostain se raha on kuitenkin revittävä sitten.....

:itku:
 
protsku sanoi:
mutta en voi ymmärtää miksi joku heittää miinuksia siitä kun kirjoitin että jos kaikki jättää luvan maksamatta niin jostain se raha on kuitenkin revittävä sitten.....
:itku:

ringside sanoi:
Ja pliis: kysykää edes joku se kaikkein intellektuellein kysymys "Mitä siitä tulisi jos kukaan ei maksaisi?"

:joulu3:
 
Maksetaan kun jaksetaan, mutta maksetaan.
Taikka lahjaksihan sen saimme jouluna!
 
Jos joskus digi-verkko alkaa toimimaan koko maassa, niin tv-kanavat muuttaa maksullisiksi. Siis jonkunlainen älykortti-härpätin. Tuskin olis ylivoimainen toteuttaa, toimiihan se Anal-digitalillakin. Tai vaihtoehtoisesti tilaus periaatteella em. Analin kioskien tapaan.
 
arvioisivat nuo ylen häiskät että mitä saavat noista mobiilipalveluista rahaa... toimivathan nekin kuin mainokset. jaksa mitään maksaa mikämikäTV:stä.
 
Tossa pikaisesti laskin ,että vielä joudun makselemaan 10,000 € tv-lupa maksuja,onneks sen jälkeen kuolen pois ja valtio saa hakea sen mustavalko Asan ja pistää vaikka myyntiin.Perkeleet.
 
Back
Ylös Bottom