Televisiolupamaksu?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja MuayThai
  • Aloitettu Aloitettu
Kellään ei tullut mieleen että MTV3 ja NELONEN (ja SubTV ja MoonTV) tulee Ylen jakelukanavia pitkin? Että vetää vaan sen antennijohdon sieltä seinästä ja ostaa lautasantennin eikä katso suomen kanavia niin ei tarvi kitistä.

Ne jotka ei maksa TV-maksua on luopioita ja sillä hyvä. Anteeksiannon saavat armeijassa olevat ja opiskelijat joilla ei oikeasti ole varaa siihen (eikä siten ole myöskään varaa ostaa salille kk-korttia tai mitään muutakaan).
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Minä EN YMMÄRRÄ miksi ihmeessä noita YLEn kanavia ei voi muuttaa mainosrahoitteisiksi. Onko syynä se, että YLEn ohjelmatarjonta on sellaista, ettei suurelle osalle ohjelmista löytyisi riittävästi mainostajia ja näin ollen niitä ei voitaisi lähettää...

Tarkastin tuosta esimerkiksi TV-ohjelmasta YLEn tämän viikonlopun tarjonnan, löytyi tasan YKSI ohjelma, jonka aion YLEn kanavalta katsoa. Eikä asia viikon aikana paljon korjaannu. Monella muulla tuntuu olevan sama juttu. Silti kaikkien pitäis rahoittaa YLEn raskasta organisaatiota sekä kultturelleja ja sivistäviä ohjelmia aina vaan nousevilla maksuilla... :rolleyes:
 
Originally posted by fish
Kellään ei tullut mieleen että MTV3 ja NELONEN (ja SubTV ja MoonTV) tulee Ylen jakelukanavia pitkin? Että vetää vaan sen antennijohdon sieltä seinästä ja ostaa lautasantennin eikä katso suomen kanavia niin ei tarvi kitistä.

Viimeisen tietoni mukaan TV-lupamaksua EI käytetä mihinkään infrastruktuurin ylläpitoon. Se menee kokonaisuudessaan kotimaisen ohjelmatuotannon tukemiseen. Saa korjata, koska en löytänyt tästä varmaa tietoa pikaisesti katsottuani viestintäviraston sivut.

edit: tuossa YLEn omilta sivuilta saatu teksti "Yhtiön tehtävänä on tuoda täyden palvelun televisio- ja radio-ohjelmisto siihen liittyvine oheis- ja lisäpalveluineen jokaisen saataville yhtäläisin ehdoin. Näitä ja muita julkiseen palveluun liittyviä sisältöpalveluja voidaan tarjota kaikissa televerkoissa" Ei siis puhuta jakelusta mitään, vaan ohjelmistosta. Jakelutekniikasta vastaa Digita Oy, joka on eriytetty YLEstä.
 
Originally posted by Jortsu
Tarkastin tuosta esimerkiksi TV-ohjelmasta YLEn tämän viikonlopun tarjonnan, löytyi tasan YKSI ohjelma, jonka aion YLEn kanavalta katsoa. Eikä asia viikon aikana paljon korjaannu. Monella muulla tuntuu olevan sama juttu. Silti kaikkien pitäis rahoittaa YLEn raskasta organisaatiota sekä kultturelleja ja sivistäviä ohjelmia aina vaan nousevilla maksuilla... :rolleyes:

No onkos susta oikein katsoa se yksikin YLEn ohjelma jos et maksa lupamaksua? Hiusten halkomiseltahan tämä varmaan kuulostaa, mutta millä perustelet tuon? Mun mielestä on enemmän "kommarimeininkiä" katsoa muitten rahoittamia ohjelmia ilmaiseksi kuin maksaa TV-luvasta.
 
Originally posted by AKV
No onkos susta oikein katsoa se yksikin YLEn ohjelma jos et maksa lupamaksua? Hiusten halkomiseltahan tämä varmaan kuulostaa, mutta millä perustelet tuon? Mun mielestä on enemmän "kommarimeininkiä" katsoa muitten rahoittamia ohjelmia ilmaiseksi kuin maksaa TV-luvasta.

Onko 170e vuodessa hyvä hinta, jos katso yhden ohjelman vkossa?

Ja kommarimeininkiä on se, että valtio omistaa kaiken, niinkuin esim. YLEN.
 
En maksa. Pienessä nousuhumalassa soitin niille ja sanoin että: "Nyt loppuu tv:n kattelu":) Helppo homma.

Minun mielestä tuossa tarkastuskäytännössä on vähän sellainen pelolla kontrolloimisen meininki, jos et maksa, sinun tulee pelätä ovikelloa. Jo periaatteen vuoksi öykkäreille ja kiusaajille ei saa antaa periksi. Minun luona on käynyt lähes aggressiivinen tarkastaja, josta jäi todella paha maku suuhun.

Minä en ainakaan suostu pelkäämään. Jos pelkää, niin sillä sekunnilla peli on jo menetetty.
 
Originally posted by JJJ
Onko 170e vuodessa hyvä hinta, jos katso yhden ohjelman vkossa?

Ja kommarimeininkiä on se, että valtio omistaa kaiken, niinkuin esim. YLEN.

Jättää sitten sen yhdenkin ohjelman katsomatta. Kuten sanoin, en valita sellaisille jotka eivät katso koskaan YLEn ohjelmia eivätkä siksi halua maksaa telkkarilupaa. Ne jotka katsovat mutteivät maksa ovat eri juttu.
 
Originally posted by fish
Ne jotka ei maksa TV-maksua on luopioita ja sillä hyvä. Anteeksiannon saavat opiskelijat joilla ei oikeasti ole varaa siihen (eikä siten ole myöskään varaa ostaa salille kk-korttia tai mitään muutakaan).

Noh, jos opiskelijalla on hieman ylimääräistä rahaa, esim. elämiseen, niin ensimmäiseksi varmasti on kaikilla mielessä maksaa TV-lupamaksu.:jahas:

Ja MTV3 ja Nelonen melko varmasti maksaa myös tuntuvaa korvausta YLEn jakelukanavien käytöstään, mitä luulet?
 
Originally posted by AKV
Jättää sitten sen yhdenkin ohjelman katsomatta. Kuten sanoin, en valita sellaisille jotka eivät katso koskaan YLEn ohjelmia eivätkä siksi halua maksaa telkkarilupaa. Ne jotka katsovat mutteivät maksa ovat eri juttu.
Mähän voin vaikka tyynnytellä soimaavaa omaatuntoa sillä että katson mainosrahoitteisia sen edestä että niiden YLElle maksamat tuet kattavat sen vähän mitä sieltä katson :evil:
 
En maksa!! Miettikääpäs jos kaikki maksais tv-luvan niin tulis monta työtöntä tv-lupatarkastajaa ja työttömyys nousisi taas!
Pidän tv-lupatarkastajista, koska ne on niin tyhmiä, että ne käy aina joskus 11-14 välillä rinkuttelemassa ovikelloo ja tunkemassa lappujaan postiluukusta. Ei varmaan käy ees mielessä, että ihmiset vois olla töissä niihin aikoihin. Olen hyväsydäminen mies ja haluan pitää tv-lupatarkastajillakin leivän, joten en maksa!(paitsi verotuksessa niitten palkan:D )
 
Hyvä pointti

Originally posted by id&t
En maksa!! Miettikääpäs jos kaikki maksais tv-luvan niin tulis monta työtöntä tv-lupatarkastajaa ja työttömyys nousisi taas!

Hyvä kommentti :lol2:
 
Originally posted by niakerlu
Muutoin Butch:n kans samoilla linjoilla...

Yhteiskunnassa yleensäkin vituttaa ihmiset, jotka elää toisten siivellä tavalla tai toisella.

Jep. Verojen määrä samaksi kaikille riippumatta tulojen määrästä! Vituttaa jos on varaa kustantaa omat terveydenhuoltopalvelunsa ym. palvelut, mutta silti joutuu veroissa makselemaan kaikenkarvaisten pienituloisten lapsilisiä ja terveyskeskusten ylläpitoja suurempien verojen muodossa ;)

En tosin oikeasti ole niin suurituloinen että voisin edelliseen sarkasmiini täysin yhtyä, mutta kyllä suomalainen hyvinvointiyhteiskunta on rakennettu sillä mallilla että kaikki jotka eivät kuulu suurimpaan tuloluokkaan elelevät tavalla tai toisella suurituloisten siivellä.
 
Originally posted by Jortsu
Minä EN YMMÄRRÄ miksi ihmeessä noita YLEn kanavia ei voi muuttaa mainosrahoitteisiksi. Onko syynä se, että YLEn ohjelmatarjonta on sellaista, ettei suurelle osalle ohjelmista löytyisi riittävästi mainostajia ja näin ollen niitä ei voitaisi lähettää...

Siinäpä se.. yle kun lähettää public service -yhtiönä kaikkea sellaista jota kaupalliset ei lähetä; vai miltä kuulostaisi kun kesken jouluaamun hartauden pappi kääntäisi katseensa kameraan ja sanoisi: "menemme pienelle tauolle, ja kaupallisten tiedotteiden jälkeen on vuorossa virsi 501...".
 
Minä olen jo pitkään ihmetellyt miksi pitää olla kaksi ylen kanavaa. Siis oikeesti, 50% ylen ohjelmista on kuitenkin kilpailee kaupallisten kanavien tarjonnan kanssa. Vai voiko joku vakavalla naamalla väittää että tarvitaan kaksi kansansivistyskanavaa

Lisäksi yle voisi lopettaa muutamia ei-niin-kansantiedoitusta harrastavaa kanavaa, kuten entisen mafian. Kyllä sinne muutama mainos mahtuu.

Lisäksi typerä televisio-ilmoitus pitäisi lopettaa, otetaan nekin varat progressiivisen verotuksen kautta. Miksi turhaan kuluttaa varoja typerään maksuun, kuitenkin kaikilla on käytännössä televisio. En minäkään käy luistelemassa niin kuitenkin minun pitää tukea jääkiekkokenttien rakentamista.

Muutenkin on aivan typerää vainota kansalaisia tarkastajilla ja samalla opettaa ihmisiä veronkiertoon. Porttiteorian mukaisesti jos tälläisessä pienemmässä verossa luistaa niin helposti sitä toisista pienimmästäkin.

Ja minulla on sitten televisioilmoitus maksettuna, on ollut niin kauan kuin on talossa telkkarikin ollut.
 
Maksan.
Kun jaksan.
 
Onkos jollakulla kokemuksia maista, joilla on (pelkästään) paljon kaupallisia kanavia, kuten usa? Eikös olisi huomattavasti mielekkäämpää sellainen malli, jossa kanavat oikeasti kilpailee verissäpäin toisiaan vastaan. Ihmiset sais ostaa niitä kanavia joita katsoo. Paskat kanavat kuolisi pois. Itse vaihtaisin ainakin YLEn kanavat oitis vaikkapa Discoveryyn tai Scifi-channeliin.
 
En maksa tv-lupamaksua enkä kirkollisveroa, koska en saa niistä mitään vastineeksi. Ajan kyllä ylinopeutta ja makselen sakkoja, koska siitä saan riittävästi vastinetta. (elämä alkaa kahdestasadasta..) Jonkun lain mukaan voi olla määrätty tv-luvan maksaminen velvoitteeksi. Perustuslain mukaan kuitenkin kansalaisilla on oikeus julkisiin tiedotusvälineisiin korvauksetta. Missäs on kaukosäätimessä se nappi, jota painamalla näkyy ainoastaan uutiset...

No elämässä pitää taistella, mutta ei turhista asioista. Vaan mitkäs asiat luetaan turhiksi, revitään vaikka siitä. :kippis1:
 
tarkastaja tuli ovelle ja salkkarit huusi taustalla täysillä:curs:
 
Totta kai maksan televisiolupamaksun koska myös katson televisiota, ja jos en maksaisi niin en ainakaan täällä tai missään muuallakaan ilmoittaisi sitä noin naurettavilla perusteilla mitä on saanut lukea tuolta ylempää:confused:
 
Back
Ylös Bottom