Televisiolupamaksu?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja MuayThai
  • Aloitettu Aloitettu
En todellakaan maksa, koska ei oo rahaa ja enkä muutenkaan juuri töllöä katso. Sitäpaitsi ylen kanavat on skeidaa. Kämppiksen kanssa ei avata ovea koskaan satunnaisille kellon rimputtelijoille, tutut ilmoittaa etukäteen tulostaan.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mitkäs vitun oikeus jollain on veloittaa ilmaan lähettämänsä sähkömagneettisen värähtelyn tulkitsemisesta? Sama kun rupeisin huutamaan keskellä toria, ja keräisin sitten rahaa ihmisiltä, jotka sattuu kuulemaan. Tuntuu vaan hupaisalta, kun kyse koodaamattomasta analogisesta signaalista.

Yhtä typerä menoerä kuin radiolupamaksu aikoinaan. Sen verran musta löytyy vielä kapinallista ja systeemiä vastaan taistelijaa, etten maksa, en todellakaan.
 
Opiskeluaikoina olin maksamatta, työläisenä olen maksanut. Varsinkin kun edellisestä asunnosta puuttui ovisilmä ja sai aina sätkyjä jokaisella ovikellon pimpautuksella.

Järkeä koko maksussa ei niin hirveästi ole, maksut pitää maksaa jos löytyy tv-viritin vaikka katsoisi pelkästään sateliittikanavia.
 
Kyllähän sitä tulee maksettua... Mitenköhän mahtaa käydä lupamaksun suuruudelle kunhan nuo analogiset lähetykset loppuvat.

Ensin pitäisi ostaa jonkin sortin uusi vastaanotin, maksaa itsensä kipeäsi siitä kun taloyhtiöön tulee jonkinlainen remppa sen digikaapeloinnin takia? Pitääkö paikkansa?

Ja varmaan vielä nousee nuo maksutkin...
 
Maksan, mutta yleensä vasta sitten kun sitä maksua kyselee perintätoimisto. Joo kalliimmaksi tulee niin, mutta periaatteet maksavat aina.

En ole niinkään vastaan Ylen tukemista, vaan sitä tapaa jolla rahat kerätään. Minkä helvatun vuoksi maksujärjestelmää pitää pyörittää lähettelemällä laskuja ihmisten koteihin. Eikö saman asian voi hoitaa esim veroilmoituksen kautta: rasti ruutuun a) minulla on TV-vastaanotin b) minulla ei ole TV-vastaanotinta. Ja rahat Ylelle poimitaan suoraan verorahoista. Idioottimaista paperinpyörittelyä tällainen.

Kun se vanha tonni on kerran pakko maksaa, joku saa jumalauta pyörittää paperia pöydällään sen rahan edestä. Jos suurin osa ihmisistä hannaisivat maksujaan samalla tavalla, ehkä tuon kolehdin keräystapaa alettaisiin muuttamaan.

Kaikki mukaan! :hmmm:
 
Originally posted by japa
Maksan tällä hetkellä mutta kuumeisesti mietin että miten onnistus tarkastajien kusetus että ei tarviis maksaa...

Eihän sinun tarvitse päästää tarkastajaa sisälle. Sillähän siitä selviät. :)
 
MAP: ei välttämättä tarvi taloyhtiössä tehdä mitään muutoksia. ja vaikka seinästä ei saiskaan digi-signaalia ni sisäantennilla saa. maksaa n.35 euroo.
 
En maksa. Koko TV-lupasysteemi on joku kommunistinen jäänne. YLEn kanavat rahoittakoon toimintansa mainoksilla niinkuin muutkin. Ja kun ohjelmakin on YLEllä suurimmaksi osaksi sellaista tuubaa. Katson melkein pelkästään muiden kanavien ohjelmaa.
 
Originally posted by Jortsu
En maksa. Koko TV-lupasysteemi on joku kommunistinen jäänne. YLEn kanavat rahoittakoon toimintansa mainoksilla niinkuin muutkin. Ja kun ohjelmakin on YLEllä suurimmaksi osaksi sellaista tuubaa. Katson melkein pelkästään muiden kanavien ohjelmaa.

Täysin samaa mieltä. En ole ikinä maksanut TV-lupaa enkä aio jatkossakaan maksaa. Vielä ei ole kukaan tullut soittamaan ovikelloa.
 
En ole minäkään maksanut enkä maksakaan. Viikko sitten kolahti lappu luukusta, että "tietojemme mukaan teillä ei ole lupamaksua maksettuna. Jos omistatte televisiovastaanottimen, maksakaa oheinen lasku. Jos ei ole vastaanotinta voitte hävittää kirjeen." Ilmoittivat tekevänsä alueellamme lähiaikoina tehostettua tarkastusta (taas kerran). Kokemusta näistäkin on, toisella kerralla emäntä kieltäytyi päästämästä sisään ja toisella kertaa meikäläinen meinasi leikata kaverin kynnetkin, repäisin oven hätäpäissäni kiukulla kiinni :D

Pari soittoa on myös tullut, toinen muutama vuosi sitten varmaan minuutti lätkän MM-finaalin jälkeen, yrittivätköhän saada rysän päältä kiinni? Toisella kertaa heleä naisääni kyseli luvan perään, sanoin olevani lestadiolainen enkä omista telkkua, kun uskonto ei suvaitse. Uskoi varmaan 100-0 tai sitten ei...
 
En maksa nyt, enkä tulevaisuudessakaan. Niin kauan kun YLE:llä on varaa tehdä lupamaksu kampanjoita ja juoksuttaa tarkastajia ihmisten ovilla se ei mun rahoja tarvitse. En avaa koskaan ovea, tutut ilmottaa tulostaan, näin säästyy myös jehovilta ja vastaavilta :D
Mulle soitettiin kans (tarkastaja oli jättäny tätä ennen ainakin 5 tv:n käyttöönottoilmotusta postiluukusta) telehallintokeskuksesta sanoin että harrastuksiin ei kuulu telkun kattominen, kaveri sano että pistää ylös et mulla ei oo telkkua.
 
Mikäs siinä sitten jos tapana on harrastaa valehtelua, huijausta ja petosta kaikissa muodoissaan. Maksamattomuuden kanssa taiteilun vielä ymmärtää kun se menee useinkin jo performanssitaiteen piikkiin, mutta tuo varta vasten valehtelu menee multa periaatteen miehenä kyllä pahasti yli. :mad2:
 
En maksa, Vaikka päästäs vahingossa tarkastajan sisään ni siitä tulee vaan noin 80 euron sakko.
 
Eikös tuo tv-lupaan liittyvä laki muuttunut joku aika sitten. Muistelen, että homma muuttui niin että nykyään katsojalla on lain velvoite ilmoittaa jos omistaa tv:n.

Muistanko ihan väärin vai menikö se ollenkaan noin?

Itse kyllä maksan, aikoinaan en maksanut ja minulla oli valmiina kirjoitettu kuitti tv:n ostosta ja kerran sitten tv-luvan tarkastaja tuli ovelle niin sanoin vain, että hetkinen ja kävin hakemassa kuitin johon kirjoitin äkkiä päivämäärän :D

Mutta ei tuota jännitystä jaksanut kauaa kun sai aina miettiä kuka siellä ovella on, eli nyt siis maksan kiltista lupamaksun.
 
En maksa kun city-lehdestä joskus luin, että se on vanhuuden merkki jos maksaa tv-lupamaksua.

Muuton jälkeen kerran soitti tarkastaja, mutta kun tuli muutto puheeksi, niin tarkastajan into lopahti saman tien. Onkohan niillä jotkut alueet ?

No, ajattelin kuitenkin maksaa jos alkavat taas kysellä.
 
mutta tuo varta vasten valehtelu menee multa periaatteen miehenä kyllä pahasti yli.
Kerrohan periaatteen mies miten toimit seuraavassa tilanteessa: ajat ylinopeutta (periaatteen mies ei varmaan koskaan aja ylinopeutta) ja poliisi näkee/huomaa sen mutta ei saa tutkalukemaa. Poliisi kuitenkin aina kysyy että paljonko oli vauhtia, kai sinä periaatteen miehenä kerrot totuuden ja saat sitten sakot, vai lipsuuko periaatteesi jo tässä vaiheessa?
 
Taidan omistaa oikein super mummin, kun se on ottanut näin eläkepäivillään elämän tehtäväkseen maksaa minun ja isosiskoni tv-lupamaksut (olemme molemmat opiskelijoita). Täytyypäs taas muistaa mummia isolla lämpimällä halauksella, kun näen häntä! :)
 
Me muut, jotka kiltisti maksamme TV-lupa maksumme, kiitämme teitä, jotka sitä ette maksa, että saamme maksaa varmaankin takianne isompaa lupa maksua. :mad2:
 
Back
Ylös Bottom